Laitoin saman yleistä keskusteua palstalle, mutta kopioin saman tänne.
Olen pitkään harkinnut nöffin ottamista. Olen pieni kokoinen nainen, 160cm jne.. Nöffit kun kasvavat kovin isoiksi ja siitä tulee paljon painavampi ja voimakkaampi kuin minusta. Onko tämä isokin este tai hankaloittaako tämä paljonkin nöffin kanssa eloa varsinkin sen uhmaiässä, kun koira on "melkein" kokoiseni? Tiedän ettei sitä koiraa voimalla vain kouluteta, mutta..
Pieni ihminen vs. nöffi
2
248
Vastaukset
- paake_90
Minä ainakin olen samoissa mitoissa sun kanssa ja olen myös ostamassa nöffiä ja hieman mietityttää just tuo et ku olen niin pieni ja etenki hoikka et voimia ei ole pitää..ku kattoo tuola kadulla ihmisii jotka menee pienemmän koiran kans ja vielä mies ja joutuu pitää kovasti kiinni..mutta kuten sanoit,ei sitä voimalla kasvateta.. :) että kyllä se riittää varmaa et pitää kunnon kurin ja näyttää kuka määrää..en tiedä..se jää nähtäväksi ! :)
Ei sen koon pitäisi vaikuttaa,pitää vaan kouluttaa koira hyvin.Äitini on vaan 152 cm pitkä eikä mikään roteva todellakaan ja sillä on nöffi narttu,hyvin pärjäävät kun koira on hallinnassa.Se kävelee vierellä eikä vedä ja jos se meinaa innostua kun se näkee toisen koiran niin tiukka "nätisti" riittää ja se keskittyy kävelemiseen.Oon itekin lenkkeillyt 16-vuotiaana 70 kiloisen pyreneittemastiffi uroksen kanssa ilman ongelmia.Se on se auktoriteetti.Vastasin nyt tännekin vaikka vastasinkin jo tonne yleiselle puolelle:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2283945Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202275Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1391418
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein126925- 77909
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37900Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!288759Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8757J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61736