Hei kaikki! Olen juuri aloittanut opinnot Englannissa ja maistettuani brittiläistä vesijohtovettä olen huomannut sen maistuvan paljon karvaammalta kuin suomalainen vesijohtovesi. Oma vetemme maistuu paljon makeammalta ja pohdin miksi näin on. Johtuuko makuero maiden eri vedenpuhdistusmenetelmistä, vedessä esiintyvistä mineraaleista, kloorin ja muiden kemikaalien määrästä vai jostain muusta syystä? Miksi oma vetemme maistuu niin paljon paremmalta kuin brittiläinen vesijohtovesi? Pahoittelen vielä, että laitoin kysymyksen tälle palstalle, mutten tiennyt minne muuallekaan sitä voi laittaa. Kysymyksen aihehan on varsin ohankalan sen verran hankala kategorisoida.
Miksi suomalainen vesijohtovesi maistuu niin paljon paremmalta?
1
181
Vastaukset
- Suodata juomavesi
Ensinnäkin olet tottunut tähän makuun ja siksi se on hyvää. Briteissä vesi on hyvin kalkkipitoista. Katsohan miten karmeassa kunnossa vesihanat ja vedenkeittimet siellä ovat. Kaikki vettä käyttävät kodinkoneet vaativat erikoiskemikaaleja tämän kovan veden vuoksi. Pyykinpesuaineenkin annostus on toinen. Suomessa järvivesi on erityisen pehmeää. Sen huomaat kun laitat mökkisaunassa normaalimäärän shampoota hiuksia pestessäsi ja se vaahtoaakin vimmatusti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?871724- 851232
- 1101123
- 68915
- 102884
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56818- 47731
- 36722
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47671- 33663