Harrastuksia 16-vuotiaalle tytölle?

Drtybnklhö

Lopetin 9 vuotta kestäneen urheiluharrastuksen n. Vuosi sitten ja nyt vanhemmt patistaa aloittamaan uuden urheilu- tai ihan jonkun muun vapaa-ajan harrastuksen, mut tän ikäisenä on vaikea aloittaa mitään urheiluharrstusta.. Mikä olisi helppo aloittaa kun peruskunto on hyvä? Aiemmin harrastin ringetteä

3

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfghjkl

Ihan sama ongelma ! en millään keksi uutta harrastusta...

• Moi Drtybnklhö

Nykyään uhä useammissa urheiluseuroissa on erilaisia harrastejoukkueita niille, jotka eivät enää halua harrastaa kilpailumielessä. Ringetestäkin sellaisia löytyy, mutta jos se ei sinua enää kiinnosta niin varmasti joku muukin urheilu onnistuisi. Vaikka usein sanotaankin, että 16-vuotias on "vanha" aloittamaan mitään ihan uutta urheiluharrastusta, niin ringette on kuitenkin antanut sinulle hyvän pohjan. Itse pelaan ringetteä ja olen huomannut, että kun on se taustalla, niin monet muutkin palloilulajit onnistuvat melko hyvin. Kannattaa kysellä seuroista mahdollisuuksia, jos on joku laji, joka kiinnostaisi.

Jos taas haluaa muuta kuin urheilua, niin ainakin työväenopistoilla on usein mielenkiintoisia kursseja, joiden avulla pääsee helposti kokeilemaan erilaisia juttuja. Ainakin joillain paikkakunnilla myös partiotoimintaan voi lähteä mukaan vielä vahemmallakin iällä. Myös erilaisissa järjestöissä ja seurakunnissa on mahdollista osallistua erilaisiin vapaaehtoisjuttuihin ja päästä vaikka pitämään kerhoja.

Toivottavasti löydät jotain kautta itseäsi kiinnostavan harrastuksen!

Sanna
      NettiSaapas
      Helsinki

• kokeile näit:)

Mun mielest joku tyylii zumba, bodypump, jooga ym. vois olla iha kivoi liikuntaharrastuksii jos tykkää sen tyylisist. Ite ainaki oon tykänny zumbasta (oon siis 16v myös) :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      76
      6319
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      442
      4405
    3. Aleksei Miltsakov - venäläinen uusnatsi antaa oppitunteja lapsille

34-vuotias Miltsakov palvelee Le Monden mukaan yhä Ukrainassa tiedusteluun ja sabotaasiin erikoistuneen Russitš-yksikön
      Maailman menoa
      60
      3609
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      135
      2255
    5. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      105
      2192
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      22
      946
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      58
      845
    8. Luuletko, että löydetään vielä

Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta
      Ikävä
      42
      810
    9. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      80
      719
    10. Ajatteletko koskaan

Että rikoit luottamukseni?
      Ikävä
      59