Kaunein auto

Ennen autot erotti toisistaan, Nyt tuulitunneli sanelee muodot.
En ole ranskalaisiin autoihin järin ihastunut, mutta tämä sitikan isokissa muutaman vuosikymmenen takaa, siinä on tyyliä. Epäluotettava sekin kuuluu olleen, mutta autoksi se on kaunis.
Rumimpien autojen listassa kärjessä on varmaan seitkyt-luvun amerikanraudat, ekä Warrekaan kauas putoa.

http://auto.fi.msn.com/modules/utility/files/large/Citroen_DS_kaunein_auto.jpg

123

527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rattus sp.

Hmm.. pitääkö auton olla kaunis? Eikö sen pidä näyttää kalliilta :D?

Mikä voisi saada auton näyttämään haluttavalta? Ehdottomasti virtaviivaisuus, värisävy (musta, tummanvihreä, kullansävyinen jne.) ja viimeistelty sisustus.

Vaikutuksen tekee myös mittaristo. Auton mittariston pitää pimeässä näyttää siltä, että vähintään kyseessä on lentokone :].

• Huh.
        Ja just kun ajattelin olla Sinun kansa kiltisti, niin Sinä kirjoitat tuommosta.
        Ehdottomasti auto ei saa näyttää kalliille.
        Autossa pitää olla maa-varaa, että uskaltaa ajaa huonommilla teillä.
        Väri harmaa, ettei tarvitse pestä alvariinsa.
        Sisustus niin vahvaa tekoa, ettei hetinähjäänny. Mikä se lienee. toiset ajaa puoli miljoonaa, auto on sisältä kun uusi. Minä ajan satatuhatta, se näkyy, että käytetty on.
        Pari pyöreetä isoa mittaria riittää.
        Tämä oli sitten kiltti vastaus

• Rattus sp.
        k-kotton kirjoitti:

Huh.
        Ja just kun ajattelin olla Sinun kansa kiltisti, niin Sinä kirjoitat tuommosta.
        Ehdottomasti auto ei saa näyttää kalliille.
        Autossa pitää olla maa-varaa, että uskaltaa ajaa huonommilla teillä.
        Väri harmaa, ettei tarvitse pestä alvariinsa.
        Sisustus niin vahvaa tekoa, ettei hetinähjäänny. Mikä se lienee. toiset ajaa puoli miljoonaa, auto on sisältä kun uusi. Minä ajan satatuhatta, se näkyy, että käytetty on.
        Pari pyöreetä isoa mittaria riittää.
        Tämä oli sitten kiltti vastaus

Kysyit kaunista autoa ja tein vastakysymyksen, pitääkö sen näyttää kauniilta? Epäilen, ettei autoja osteta kauneuden tähden vaan sillä on statusarvoa. Mitä se kertoo minusta, niin olen joko Toyota-, Skoda- tai Volkswagen-ihminen. Ne ovat autoja, joita ensin harkitsisin.

Nyt olen tyytyväinen Nishikiini ja aion pysyä jonkin aikaa ainakin autottomana. Sain tarpeeksi veroista, huolloista, vakuutuksista ja bensan hinnasta.

Pidän ulkonäöllisesti Roverin henkilöautosta tai Jaguareista. Toisaalta kyllä tuollainen viimeistelty sisustus antaa mukavuutta. Ja olen niitä, jonka auton sisusta pysyy uutena. Pysyi, vaikka oli kaksi koiraa.

• Rattus sp. kirjoitti:

Kysyit kaunista autoa ja tein vastakysymyksen, pitääkö sen näyttää kauniilta? Epäilen, ettei autoja osteta kauneuden tähden vaan sillä on statusarvoa. Mitä se kertoo minusta, niin olen joko Toyota-, Skoda- tai Volkswagen-ihminen. Ne ovat autoja, joita ensin harkitsisin.

Nyt olen tyytyväinen Nishikiini ja aion pysyä jonkin aikaa ainakin autottomana. Sain tarpeeksi veroista, huolloista, vakuutuksista ja bensan hinnasta.

Pidän ulkonäöllisesti Roverin henkilöautosta tai Jaguareista. Toisaalta kyllä tuollainen viimeistelty sisustus antaa mukavuutta. Ja olen niitä, jonka auton sisusta pysyy uutena. Pysyi, vaikka oli kaksi koiraa.

No kato nyt, tämmönen minä oon. En ymmärrä status-arvostakaan yhtään mitään.
        Minkähänlainen status se lienee, kun minä ajan melkein kolmekymmentä vuotta vanhalla mersulla. No on tuolla melkein uusi auto, mutta se on vähän käymätön. Sehän nähjääntyy, minä kun oon mikä oon.

• Neliskanttinen.
        k-kotton kirjoitti:

No kato nyt, tämmönen minä oon. En ymmärrä status-arvostakaan yhtään mitään.
        Minkähänlainen status se lienee, kun minä ajan melkein kolmekymmentä vuotta vanhalla mersulla. No on tuolla melkein uusi auto, mutta se on vähän käymätön. Sehän nähjääntyy, minä kun oon mikä oon.

Tuulitunneli on sanellut ehtoja liki 30 vuotta. Linjakkuus alkoi näkyä autoissa noin 1983 jälkeen kun kaikista autoista tuli puikkoperseitä. Samoin kävi keulalle.
        Mutta kuinka Kupla folkkari. Missähän tunnelissa se on keksitty? Hitlerin hiukkasvuorellako.

• Neliskanttinen. kirjoitti:

Tuulitunneli on sanellut ehtoja liki 30 vuotta. Linjakkuus alkoi näkyä autoissa noin 1983 jälkeen kun kaikista autoista tuli puikkoperseitä. Samoin kävi keulalle.
        Mutta kuinka Kupla folkkari. Missähän tunnelissa se on keksitty? Hitlerin hiukkasvuorellako.

Kun se ei jää päähän. Kuplassa on satasen vaudissa aivan olematon paino etupyörillä, Minkä vuoksi se saattoi pyörähtää tiellä, jos ajoi metsästä peltoaukealle.

• NK.
        k-kotton kirjoitti:

Kun se ei jää päähän. Kuplassa on satasen vaudissa aivan olematon paino etupyörillä, Minkä vuoksi se saattoi pyörähtää tiellä, jos ajoi metsästä peltoaukealle.

Se on totta ja jäi mainitsematta. 110-120 vauhti alkoi olla hengelle hupaa, piti olla raskas lasti myös etuosassa mikäli aikoi pitää ohjattavuuden.

• NK. kirjoitti:

Se on totta ja jäi mainitsematta. 110-120 vauhti alkoi olla hengelle hupaa, piti olla raskas lasti myös etuosassa mikäli aikoi pitää ohjattavuuden.

Mitenhän olis, Sopisko tämän ajan ihmiset kuussataseen Fiattinkaan, varmaan pitäs ottaa takapenkit pois, On se nyt niin pienen näköinen.

• NK.
        k-kotton kirjoitti:

Mitenhän olis, Sopisko tämän ajan ihmiset kuussataseen Fiattinkaan, varmaan pitäs ottaa takapenkit pois, On se nyt niin pienen näköinen.

Kyllä sinne kuussataseen vaan meni aviopari, 2-3 lasta ja matkatavarat kummasti:) Jopa 4-5 tansseista palaavaa aikuista. Tarvittaessa. Nykyään sitä myytäisiin 2 hengen nimikkeellä. Käsilaukku ja matkapuhelimet takapenkille.

• ...

Tuulitunneli.

Autoissa nyt on rattaat, jonkinlainen kori jne, on ne väkiselläkin jotenkin samannäköisiä.

Aiemmin erotti auton toisesta muotoilun perusteella, nykyään melkein kaikilla automerkeillä on samanlaiset liikemerkitkin. Mazda, Toyota, Huyndai, mitä niitä oli kaikkia, joita ei tahdo edes merkistä erottaa kun äkkivilkaisulla nekin on samannäköisiä.

Eikä Sitikatkaan erotu parkkipaikalla muista autoista oikein mitenkään nykyään.

Onhan niitä muitakin syitä samankaltaiseen muotoiluuun kuin tuulitunneli, mutta yksitoikkoista designiä vähän kaikilla. Onhan ne sitten noit urheiluautot sun jenkkiautot, joissa on erilaista muotoilua edelleenkin, en mä tosin niitäkään oikein erota toisistaan.

Vanhemmiten alkanut diggaileen vanhoja jenkkejä, Dodge Polara -60:

http://www.fotosdecarros.com/tag/polara/

=DW=

• Minua ei nuo jenkkiautot ole milloinkaan juuri kiehtoneet.
        Enempi kiinnostusta vanhoihin itä-autoihin, piikkinokka Mosse tai Pobeda semmosen kun raskis ostaa, mutta mitä sillä sitten tekee.

• No jaa, jonkun mielestä auton pitää olla kaunis. Mulle riittää että se kuljettaa mut luotettavasti sinne minne asiaa on. Ranskalaiset viritelmät eivät ole siinä kovin onnistuneiksi osoittautuneet...

• Onhan se niinkin, mutta ei siitä haittaa ole, jos auto on silmään sopiva.
        Muistelen, että joku sanoi pösöstä, että se on Ranskan autoteollisuuden lahja Suomen autokorjaamoille.

• k-kotton kirjoitti:

Onhan se niinkin, mutta ei siitä haittaa ole, jos auto on silmään sopiva.
        Muistelen, että joku sanoi pösöstä, että se on Ranskan autoteollisuuden lahja Suomen autokorjaamoille.

Sitikan ja rellun olen kokeillut, pököttiä tuskin enää tulee uskallettua. Jos muotoilua haen niin sitten sisätiloista, siellä sietäisi olla mukavaa.

• yohuuhkaja kirjoitti:

Sitikan ja rellun olen kokeillut, pököttiä tuskin enää tulee uskallettua. Jos muotoilua haen niin sitten sisätiloista, siellä sietäisi olla mukavaa.

Jokaisella on omat toiveensa, joku tarvitsee tavaratilaa, minä tarvitsisin maavaraa, mutta sitä ei ole kun maastureissa.
        Täällä on huonot tiet, niin hyvä että auto on vakaa ajettava, kun tuota rekkaliikennettä on niin paljon.

• Isälläni oli tuollainen auto aikoinaan, tosin malli oli tuota uudempi DS 23 Injection. Se oli valitettavasti kahden vuoden ajon jälkeen niin surkeassa kunnossa, että äijä vaihtoi saksalaiseen BMW-merkkiseen, mutta oli siinäkin ongelmia, joten tie kävi kauppaa taas vuoden kuluttua.:-))

• En ole tuollaisen kyydissä ollut. Kouluaikoina nuo lipui varsin arvokkaasti, No silloin oli enemmän kuussatasia Fiiatteja ja Mosseja.
        Joku vuosi takaperin kihelmöi ostaa tuollainen, mutta onneksi järki voitti.Parempi kun tuollaisen ostaa sellainen, joka osaa sen laittaa, Se on iso urakka.

• k-kotton kirjoitti:

En ole tuollaisen kyydissä ollut. Kouluaikoina nuo lipui varsin arvokkaasti, No silloin oli enemmän kuussatasia Fiiatteja ja Mosseja.
        Joku vuosi takaperin kihelmöi ostaa tuollainen, mutta onneksi järki voitti.Parempi kun tuollaisen ostaa sellainen, joka osaa sen laittaa, Se on iso urakka.

Olin intissä kun isä tuollaisella ajoi ja itse ajoin kortin vasta intin jälkeen, joten en joutunut sitikalla juoppokuskiksi, mutta bemarilla sitten sitäkin enemmän.:-) Virallinen selitys oli, että pitäähän pojan saada ajokomusta, mutta todellinen syy oli olut, punaviini ja konjakki.:-D Mun kaverilla on neljäs C 5 nyt kolmen litran padalla ja ongelmia alkaa olla. Nesteet vuotaa pihalle, joten en ihmettele, niitä saa käytettynä niin halvalla.

• Teotwawki kirjoitti:

Olin intissä kun isä tuollaisella ajoi ja itse ajoin kortin vasta intin jälkeen, joten en joutunut sitikalla juoppokuskiksi, mutta bemarilla sitten sitäkin enemmän.:-) Virallinen selitys oli, että pitäähän pojan saada ajokomusta, mutta todellinen syy oli olut, punaviini ja konjakki.:-D Mun kaverilla on neljäs C 5 nyt kolmen litran padalla ja ongelmia alkaa olla. Nesteet vuotaa pihalle, joten en ihmettele, niitä saa käytettynä niin halvalla.

Sellainen se C-vitonen on. Nippa nappa takuuajan kestää. Sitten alkaa ongelmat.
        Minun tutulle kaksi riitti.
        Usein kippo alla, ja sitten tutki, mikä vuotaa. Se on muuten ainoa auto, jossa minä olen ollut, joka hakkaa ajomukavuudessa tuon minun vanhan mersun.

• k-kotton kirjoitti:

Sellainen se C-vitonen on. Nippa nappa takuuajan kestää. Sitten alkaa ongelmat.
        Minun tutulle kaksi riitti.
        Usein kippo alla, ja sitten tutki, mikä vuotaa. Se on muuten ainoa auto, jossa minä olen ollut, joka hakkaa ajomukavuudessa tuon minun vanhan mersun.

Sehän tässä pataan ottakin, että auto on niin helvetin mukava ajaa, mutta ei kestä kun muutaman vuoden ja ongelmat alkaa. Mulla on loppuun ajettu 405 pösö joten uutta pitäis katella........en taida ranskalaista ostaa enää.

• Teotwawki kirjoitti:

Sehän tässä pataan ottakin, että auto on niin helvetin mukava ajaa, mutta ei kestä kun muutaman vuoden ja ongelmat alkaa. Mulla on loppuun ajettu 405 pösö joten uutta pitäis katella........en taida ranskalaista ostaa enää.

Kyllä ne japseja kehuu, että ne on enempi testattu kun Eurooppalaiset.
        Mitä minä olen kyydissä ollut, niin ajomukavuus on valovuosien päässä C-vitosesta

• k-kotton kirjoitti:

Kyllä ne japseja kehuu, että ne on enempi testattu kun Eurooppalaiset.
        Mitä minä olen kyydissä ollut, niin ajomukavuus on valovuosien päässä C-vitosesta

Jep, japsi tai sakemanni.

• No onks tää nyt sellainen miehinen aloitus :))
      Auto on laatikko jossa on neljä pyörää että pääsisi paikasta toiseen.
      En ymmärrä niitä, en tunne niitä.
      Oman perheen auton moottorin äänen on jostain syystä aina oppinut tunnistamaan, jo kaukaa.
      Eli kait niilläkin sitten on jotenkin persoonallinen "ääni".

• Joo.
      Semmonen se, mutta naisetkin saa vastata.
      Ei kauaa, kun jostain pikkuautosta sanottiin, että se on käsisuudelma naisille, tais olla Nissanin pieni pyöreä.
      Ei minunkaan autoissa ole ulkomuoto niin silmää hivellyt.
      Fiiattin luotettavuus oli mitä oli.Tuo jo nyt vanha mersu mennä jyskyttää kun juna (ei tarkoita VR:ää)

• Meillä oli aikoinaan Talbotti.
        Vihreä paholainen.
        Se oli ostettu mun ystävältä ja melko sekarotuinen se oli kuitenkin.
        Korjattu erittäin monen auton osilla.
        Se oli Persoona.

• tulisilla kirjoitti:

Meillä oli aikoinaan Talbotti.
        Vihreä paholainen.
        Se oli ostettu mun ystävältä ja melko sekarotuinen se oli kuitenkin.
        Korjattu erittäin monen auton osilla.
        Se oli Persoona.

Tähän hätään en muista, millainen Talbotti oli. Eikai ne kasannut sitä Suomessa.
        Moni sanoo, ettei auton ulkomuoto ole tärkeä, mutta kai se alitajuisesti sitä on(huom en puhunut naisista erikseen mitään, koska se taitaa naisille merkitä vähemmän)..On sellainen pikkuauto kun Fort ka, se on minun mielestä ruma, mutta naiset sillä ajaa.

• dauphine

Ranskalaiset autot on aatelisia ajettavia. Ja niiden epäluotettavuus on lähinnä vanhojen miesten muisteluja entisajan menosta. Nykyisin ranskalaiset merkit sijoittuvat vikatilastoissa ihan kelvollisesti keskisarjaan japsien taakse. Sinne samaan eurooppalaiseen sarjaan mersujen ja bemareiden kanssa.

• Muistan kun opella oli renu.
        Kun sen piti talvella johonkin lähteä, niin se pyysi meitä työntämään.
        Sitten me työnnettiin semmonen kilometrin alamäki. Yksi suihkutti ilmanputsariin (no nyt se unohtui, mikä se aine oli, mitä käytettiin käynnistykseessä). Sinne se Renu tais kuitenkin aina jäädä niin pitkäksi aikaa kun kylällä asuva kuorma-autoilija tuli linjalta.

• Ne on olleet aikanaan käyttöautojen aatelia. Oliko siinä v-kutonen. Kyllä sen kanssa on pasannut tyttöjä riiustella.
        Tämä oli siihen aikaan köyhempää seutua. Autot oli Mosseja pikku-fiiatteja ja kupla volkkareita.
        Kupla-volkkarissa oli lämmityslaite niin huono.

• verditti
        k-kotton kirjoitti:

Ne on olleet aikanaan käyttöautojen aatelia. Oliko siinä v-kutonen. Kyllä sen kanssa on pasannut tyttöjä riiustella.
        Tämä oli siihen aikaan köyhempää seutua. Autot oli Mosseja pikku-fiiatteja ja kupla volkkareita.
        Kupla-volkkarissa oli lämmityslaite niin huono.

17 metrinen oli suoralla nelosella, mutta sittemmin kakskymppiset v-kuutosia.
        Käytettyihin oli juuri ja juuri varaa, muutama vuosi vanhoihin.

• Anjaniina.

Tulee tuosta Mantasta mieleen et muuan tuttava rakastaa entisoida ja modernisoida Ooppeleita, muutama Mantakin siellä työnalla...

• Ranskalaisista puheenollen, joskus ihailin 'rättäreitä'.. sellasia rakkaudella laitettuja persoonallisen väriksiks maalattu, ehkä koristeltu, oli verhoa yms. kodikasta?)
      Enää ei oo mun mielestä kaunista autoa, en oo sellasta nähny ainakaan vielä! Nää Porchet, ..mitä niitä on kun jotkui pidempään katsoo.. mulla tulee heti mieleen epäkäytännöllisyys, ahtaat sisätilat, ja ettei sillä arvaisi mihkään mennä.. se maavara.
      Yleensä tykästyn kulkupeliin, joka mulla sillä hetkellä on, vaikka ne taitaa näitä "kauppakasseiksi" luokiteltuja olla..
      Välttämätön paha sinänsä, tärkeintä päästä minne tarvii..

• Rätti-sitikka ei ole kolahtanut milloinkaan, ei sen puoleen Porchekaan.
        Kerran oli kaks-ovinen auto, niin kyllä minä silloin ajattelin, että jos autossa on takapenkki, niin pitää siinä olla silloin neljä ovea. On sinne ostoksia mukavampi panna sinne taakse.
        Kun autosarjaa valmistetaan satoja tuhansia, niin käyttöä varten ne tehdään.
        Sinä et vissiin naapurin kiusalla osta kalliimpaa autoa kun naapurilla.

• k-kotton kirjoitti:

Rätti-sitikka ei ole kolahtanut milloinkaan, ei sen puoleen Porchekaan.
        Kerran oli kaks-ovinen auto, niin kyllä minä silloin ajattelin, että jos autossa on takapenkki, niin pitää siinä olla silloin neljä ovea. On sinne ostoksia mukavampi panna sinne taakse.
        Kun autosarjaa valmistetaan satoja tuhansia, niin käyttöä varten ne tehdään.
        Sinä et vissiin naapurin kiusalla osta kalliimpaa autoa kun naapurilla.

Jos mä oisin järki-ihminen edes tuossa asiassa.. vastaus tais tulla jo edellä.
        No, jos se 'kottura' ois vaikka vähä uudempi kun naapurin, mikä tahansa: sitä vastaan ei mitään ;)
        Ihan hurja on hintaskaala.. vaikka se käyttötarkoitus suht sama kaikissa!

• Sibone kirjoitti:

Jos mä oisin järki-ihminen edes tuossa asiassa.. vastaus tais tulla jo edellä.
        No, jos se 'kottura' ois vaikka vähä uudempi kun naapurin, mikä tahansa: sitä vastaan ei mitään ;)
        Ihan hurja on hintaskaala.. vaikka se käyttötarkoitus suht sama kaikissa!

Ei mulle kade-mieltä tule jos naapuri ostaa uuden auton. Pitäähän niitä joskus uusia.
        Kallis se auto on ostaa, mutta kallista se on ajaminen ja pito.
        En ole aikoihin ajatellut kuinka paljon vuodessa, mutta iso raha se on.

• Anjaniina.
      • Vähän on Sullakin toiveet lievästi sanottuna hurjat.
        Mikä teitä naisia riivaa, tuossa jo tuo GJ sai minut haukkomaan henkeä, niin Sinä panet kahta paremmaksi. Taidan lähteä keittämään kahvit.

• Anjaniina.
        k-kotton kirjoitti:

Vähän on Sullakin toiveet lievästi sanottuna hurjat.
        Mikä teitä naisia riivaa, tuossa jo tuo GJ sai minut haukkomaan henkeä, niin Sinä panet kahta paremmaksi. Taidan lähteä keittämään kahvit.

Hä?
        Muskelivehkeet olis vaihteeksi kivoja.
        Paras muskeli on tällä hetkellä toi Vn 1500.
        Auto ei ole muskeli, mut olis kiva jos olis joku massiivinen auto ;)))
        Niin paljon ajanut paketti- ja isoja autoja, että arvostan sitä korkeelta katselemista.
        Ei Chryslerin joku uus mallikaan huono olis ;)
        Asuntoauton haluisin kans ja viel sellasen, et motskarin vois kuljettaa siellä perässä ;)))

Niinku saoin tuolla toisessa aloituksessa, nyt on liian myöhäistä hissutella elämässään, antaa palaa kun vielä voi.
        Sit loppuaika on sitä kiikkustuolissa ikkunasta tuijottelua ;)

Just nyt on työn alla omatoimimatka thaikkuihin, jos seikkailis välillä Bangkok-Koh Phangan, Koh Tao ja sieltä Phukettiin ;)))
        Pitäs käydä Phuketissa moikkaan motskarikerhoa ;)) ja saappaantekijää

• Anjaniina. kirjoitti:

Hä?
        Muskelivehkeet olis vaihteeksi kivoja.
        Paras muskeli on tällä hetkellä toi Vn 1500.
        Auto ei ole muskeli, mut olis kiva jos olis joku massiivinen auto ;)))
        Niin paljon ajanut paketti- ja isoja autoja, että arvostan sitä korkeelta katselemista.
        Ei Chryslerin joku uus mallikaan huono olis ;)
        Asuntoauton haluisin kans ja viel sellasen, et motskarin vois kuljettaa siellä perässä ;)))

Niinku saoin tuolla toisessa aloituksessa, nyt on liian myöhäistä hissutella elämässään, antaa palaa kun vielä voi.
        Sit loppuaika on sitä kiikkustuolissa ikkunasta tuijottelua ;)

Just nyt on työn alla omatoimimatka thaikkuihin, jos seikkailis välillä Bangkok-Koh Phangan, Koh Tao ja sieltä Phukettiin ;)))
        Pitäs käydä Phuketissa moikkaan motskarikerhoa ;)) ja saappaantekijää

On niisä pakettiautoissa huonommat ajo-ominaisuudet.
        Täällä on nuo tiet niin huonoja, että yksi tuttu sanoi kun käytiin naapurikunnan puolella, että kun autoa vaihdat, niin osta maastoauto, ei täällä muuten pärjää.
        On siellä tuolla varastossa auto, on siinä sänky, ja tuota on siinä vessakin:)

• Anjaniina.
        k-kotton kirjoitti:

On niisä pakettiautoissa huonommat ajo-ominaisuudet.
        Täällä on nuo tiet niin huonoja, että yksi tuttu sanoi kun käytiin naapurikunnan puolella, että kun autoa vaihdat, niin osta maastoauto, ei täällä muuten pärjää.
        On siellä tuolla varastossa auto, on siinä sänky, ja tuota on siinä vessakin:)

Hähä, sullahan on asuntoauto ;))
        Tietty niissä on hiukan kehnommat ominaisuudet, vaik kyl nykyisistä pakettiautoista ja vaneista on sanottava ettei ne paljon hävii.
        Toyotan nelivedolla nykäsin viimetalvena venäläisten maastoautonkin ojasta ;))
        Kevyesti tuli Hiacen perässä.
        Son vähän mihin ihmiset on tottuneet.
        Huonollakin tiellä ajaa miltei millä vaan, kun tajuaa mitä pitää varoa ;) (ei tietenkään millään nuorison matalaprofiilisilla renkailla ja madalletulla autolla, mut muilla)

• jannu-huoleton......

Tähän täytyy kai jotain yrittää sepittää..Tykkään että autossa on linjakkuutta ja ajettavuutta ja sen täytyy olla jokseenkin taloudellinen..Edellinen "auto" Nissan Kig hörppi dieceliä 12l/100km tyhjänä.Ei kovin taloudellinen,mutta kestävä ja pääsi vähän huonommassakin maastossa. Nykyisestä A6 sesta ei ole vielä kokemusta tarpeeksi,mutta kulkeehan tuo vielä.
      Olen aina ollut sitä mieltä että japsi autoissa on hinta laatu suhde kohdallaan ja onhan ne olleet lujimpia laitteita ja toiminta varmoja.Olleet tulee siitä kunkuuntelen vikalistaa uudemmista jaappanin autoista.Kaiken kaikkiaan teen huomion että kaikki nykyiset autot on kertakäyttö kamaa ja hyvän näköisiä,jopa linjakkaita.
      Parhaan näköinen auto mun mielestä on pösö..Olikohan 408 tai jotain,mutta tyylikkään näköinen kärry.En ostaisi silti,kun en luota ransmannin tuotantoon.

• Lehdessä näytti olevan, että nyt loppu halpa ajo dieselillä. Melkein se on Bensan hinnassa ollut tähänkin asti, siihen vielä dieselvero, joka on viis-kuussataa euroa.
        Kyllä taitaa maastureissa olla valtaosa japanilaisia.
        Ne kyllä sanoo, että maasturit kootaan Thaimaassa saman kadun varrella ain Fordista lähtien.
        Nyt ajatellaan, että auto kestää 400000 km, ja se on siinä, ei moottoreita enää korjata, se vaihdetaan koko kone. Sitä vaan ei tehdä kovin vanhaan autoon.

• Rattus sp.
      • Anjaniina.

No ei.
        Hummerissa on 6,2 tai 6,5 GM moottori, arvaa paljonko syö?
        Siks toisekseen, se on armeijan tarpeisiin tehty auto.
        Usan puolustusvoimat antoi maan autoteollisuudelle tehtävän, mahdollisimman maastokelpoinen auto ja tuloksena syntyi Hummeri.
        Ne on siis samalla myös kalliita osia.
        Mahtoikohan olla Allisonin aski, automaatti ja toi kone niin pelkkä voimansiirtopaketti on abou 30 000......

• Nyt kaatu jo kahvikin, tehän ootta ihan kauheita, te naiset nimittäin.
        Tuon minä taidan ottaa, ja tehdä tuohon savusaunaan jalakset, ja sitten lähdetään kiertoajelulle.
        Savusauna tupruamaan ja mimmit kyytiin

• Rattus sp.

Arvelinkin, että miellyttää myös sinua :). Kyllä auton täytyy olla sellainen, että kulkee säässä kuin säässä. Muutama hirvikään ei olisi haitaksi.

• Anjaniina.
        k-kotton kirjoitti:

Nyt kaatu jo kahvikin, tehän ootta ihan kauheita, te naiset nimittäin.
        Tuon minä taidan ottaa, ja tehdä tuohon savusaunaan jalakset, ja sitten lähdetään kiertoajelulle.

60 L / 100 km...taiatkin olla varakas mies ;)))
        Mut kyl mä silti sinne savusaunaan tulen...
        Kunhan sit varmasti tuot takasinkin...
        Ettet vaan vedä korpeen ja jätä sinne...?

• Rattus sp.
        Anjaniina. kirjoitti:

No ei.
        Hummerissa on 6,2 tai 6,5 GM moottori, arvaa paljonko syö?
        Siks toisekseen, se on armeijan tarpeisiin tehty auto.
        Usan puolustusvoimat antoi maan autoteollisuudelle tehtävän, mahdollisimman maastokelpoinen auto ja tuloksena syntyi Hummeri.
        Ne on siis samalla myös kalliita osia.
        Mahtoikohan olla Allisonin aski, automaatti ja toi kone niin pelkkä voimansiirtopaketti on abou 30 000......

Älä oo niin pihi! Siinä on panssaroitu alustakin ja kulkee maastossa kuin maastossa. Kuulemma on tosi hiljainen auto ajettaessa.

• Rattus sp.
        k-kotton kirjoitti:

Nyt kaatu jo kahvikin, tehän ootta ihan kauheita, te naiset nimittäin.

Muistan, että olisit halunnut meidän maksavan löpöt Ikeaankin. Minulla sattuu olemaan pitkä muisti, etenkin kirjoitetussa muodossa.

• Anjaniina. kirjoitti:

60 L / 100 km...taiatkin olla varakas mies ;)))
        Mut kyl mä silti sinne savusaunaan tulen...
        Kunhan sit varmasti tuot takasinkin...
        Ettet vaan vedä korpeen ja jätä sinne...?

Mitäpä se ei mies tee naisten takia.
        Tiiä sitten. Pitäskö Sinut ihan väkisten tuoda takaisin, jos Sinä vaikka väellä ja vimmalla haluaisitkii jäähä.
        No leikki leikkinä:).

• Rattus sp.

• Rattus sp. kirjoitti:

Muistan, että olisit halunnut meidän maksavan löpöt Ikeaankin. Minulla sattuu olemaan pitkä muisti, etenkin kirjoitetussa muodossa.

Sehän passaa hyvin, minä teen halot siihen savusaunaan, ja te ostatte Hummeriin löpön.
        Kyllä te naiset pääsette vähällä. Minä huhkin hikihatussa halot, niin te vaan laskette hanasta löpöä.
        Voin minä kantaa vedetkin.

• Anjaniina.
        k-kotton kirjoitti:

Mitäpä se ei mies tee naisten takia.
        Tiiä sitten. Pitäskö Sinut ihan väkisten tuoda takaisin, jos Sinä vaikka väellä ja vimmalla haluaisitkii jäähä.
        No leikki leikkinä:).

Eiku mä olen ollu näitten muijien kaa sie metsässä, ihan korvessa...ja vois olla et monellakinolis tehny mieli jättää eidät sinne...varsinkin jos olis kuunnellu meitä lauantai-iltana ;))) ziisus.
        Mutta olishan siinä sulla selänpesijöitä?

• Anjaniina.
        Rattus sp. kirjoitti:

No niin, siinähän se tulikin...mies on taas löpön perään... ;(

• rygseck
        Anjaniina. kirjoitti:

Eiku mä olen ollu näitten muijien kaa sie metsässä, ihan korvessa...ja vois olla et monellakinolis tehny mieli jättää eidät sinne...varsinkin jos olis kuunnellu meitä lauantai-iltana ;))) ziisus.
        Mutta olishan siinä sulla selänpesijöitä?

Mäkin olisin halunnu jättää meidät sinne - jos oikein totta puhutaan... =)

Vaikka viikoks, noin niin kuin enstalkuun !!!

Sadan neliökilometrin sisään ei olis ollu yhtään poroo, hirvee saati sutta sen jälkeen !!!

• Anjaniina.

• Rattus sp.
        Anjaniina. kirjoitti:

Ikinä ne ei välitä meistä aidosti :(. Raha niitä vain kiinnostaa..

• Anjaniina.
        Rattus sp. kirjoitti:

Älä oo niin pihi! Siinä on panssaroitu alustakin ja kulkee maastossa kuin maastossa. Kuulemma on tosi hiljainen auto ajettaessa.

Mnjooo....mut mä olen teistä ainoa joka ymmärtää tuosta koneesta jotain.....
        Elikäs työkalut jätetään kotiin ja tilataan huoltoauto tarvittaessa...jookos?
        Maksaks eka tankkauksen...toi meitin gentlemanni piilotti jo lompakkonsa ;)))

• Anjaniina. kirjoitti:

Niin mutta minähän lupasin tehdä halot, ja kantaa vedet, sehän vasta raskasta on. Niin kun huomaat minä oon hyvän kotikasvatuksen saanut herrasmies.

• Anjaniina.
        rygseck kirjoitti:

Mäkin olisin halunnu jättää meidät sinne - jos oikein totta puhutaan... =)

Vaikka viikoks, noin niin kuin enstalkuun !!!

Sadan neliökilometrin sisään ei olis ollu yhtään poroo, hirvee saati sutta sen jälkeen !!!

No niin, kävi mullakin mielessä ;))
        Kaikki kai ne olis menny paistinpannuun, tattien kans ;))
        Vieläkin täs hymyilyttää, kun muistelen niitä hirvijoikuja...

• Anjaniina.
        k-kotton kirjoitti:

Niin mutta minähän lupasin tehdä halot, ja kantaa vedet, sehän vasta raskasta on. Niin kun huomaat minä oon hyvän kotikasvatuksen saanut herrasmies.

Mmmmhhh...haluisitko et me tuodaan halot tullessamme?

• rygseck
        k-kotton kirjoitti:

Niin ja me luvattiin pestä sun selkäs - yhdessä ja erikseen =)

(tai se yks merenrantakasvatti sen lupas, mut olkoon - kimpassa ollaan)

• Rattus sp. kirjoitti:

Ikinä ne ei välitä meistä aidosti :(. Raha niitä vain kiinnostaa..

Et kai Sinä tosissas näitä ota. Kyllä minä löpöt pystyn ottaman.
        Se on tässä minun maailmassa pieni menoerä tuo löpö.

• Anjaniina.
        k-kotton kirjoitti:

Tietysti otetaan.
        Kaikki otetaan ihan vakavissaan. Aina.
        Me on jo täällä vedetty pitkää tikkuu, kenen selkää sinä joudut peseen ;)))

• Anjaniina. kirjoitti:

Mmmmhhh...haluisitko et me tuodaan halot tullessamme?

Oikeestaan mulla tuossa viiskytä mottia niitä halakoja on, ettei niitä tarvii tehä.
        Taitaa Sulla vähemmän olla mehtää kun mulla.

• Anjaniina.

Makukysymyksiä.
        Mä luulen et jos on varaa ostaa toi kelluva kaupunki, niin on varaa pyytää siihen hilavitkuttimet esteettiseksi iloksikin.

• Anjaniina.
        k-kotton kirjoitti:

Oikeestaan mulla tuossa viiskytä mottia niitä halakoja on, ettei niitä tarvii tehä.
        Taitaa Sulla vähemmän olla mehtää kun mulla.

Joo, mulla ei ole kuin 13 runkoo ;))) sorry jos lasketaan sembratkin niin 15

• rygseck
        Anjaniina. kirjoitti:

Tietysti otetaan.
        Kaikki otetaan ihan vakavissaan. Aina.
        Me on jo täällä vedetty pitkää tikkuu, kenen selkää sinä joudut peseen ;)))

Niin... paitsi mulla on herkkä selkä, ni mun kohalle jos osuu ni saat pestä hiukset =)

• Rattus sp.
        Anjaniina. kirjoitti:

Makukysymyksiä.
        Mä luulen et jos on varaa ostaa toi kelluva kaupunki, niin on varaa pyytää siihen hilavitkuttimet esteettiseksi iloksikin.

Aika hieno. Koska muutetaan? Raahataan kyllä huomattavasti etelämmäksi. Ei tarvi sitten palella eikä kulkea talvella jäitä pitkin maihin.

• rygseck
        Anjaniina. kirjoitti:

No niin, kävi mullakin mielessä ;))
        Kaikki kai ne olis menny paistinpannuun, tattien kans ;))
        Vieläkin täs hymyilyttää, kun muistelen niitä hirvijoikuja...

No mut enskesää aatellen täs sit lototaan...

Mä kerron sulle ton hirvikiekumisen tarinan joskus, kun muistutat... se oli hyvä tarina se, mä tiiän monta hyvää tarinaa =))

• Anjaniina.
        rygseck kirjoitti:

No mut enskesää aatellen täs sit lototaan...

Mä kerron sulle ton hirvikiekumisen tarinan joskus, kun muistutat... se oli hyvä tarina se, mä tiiän monta hyvää tarinaa =))

Minäpä uskon sen ;))
        Luuleks että kottoni säikähti jo meitä?

• Rattus sp.
        Anjaniina. kirjoitti:

Mnjooo....mut mä olen teistä ainoa joka ymmärtää tuosta koneesta jotain.....
        Elikäs työkalut jätetään kotiin ja tilataan huoltoauto tarvittaessa...jookos?
        Maksaks eka tankkauksen...toi meitin gentlemanni piilotti jo lompakkonsa ;)))

Luulen, että siirrytään toiseen vaihtoehtoon eli akkaporukalla jonnekin muihin maisemiin. Saa k-kottonkin huokaista helpotuksesta..

• rygseck
        Anjaniina. kirjoitti:

Minäpä uskon sen ;))
        Luuleks että kottoni säikähti jo meitä?

Säikähti varmaan... poikaparka...

• Rattus sp.
        k-kotton kirjoitti:

Ainahan minä olen tosissani. Jos et usko, niin kysy anjaniinalta ja mysseltä. He varmasti kertovat, kuinka kiukkuinen ja tosikko akka olen luonteeltani :)).

• Rattus sp,
        Rattus sp. kirjoitti:

Ainahan minä olen tosissani. Jos et usko, niin kysy anjaniinalta ja mysseltä. He varmasti kertovat, kuinka kiukkuinen ja tosikko akka olen luonteeltani :)).

Siis jos uskaltavat kertoa..

• Anjaniina. kirjoitti:

Joo, mulla ei ole kuin 13 runkoo ;))) sorry jos lasketaan sembratkin niin 15

Ei mullakaan oo kun 180 hehtaaria, eikä siellä oo kun kolmesataa mottia /ha.
        Mutt kyllä sillä savusaunaa jonkun aikaa lämmittää :).

• Rattus sp.

Tiedän muutaman mukavan paikan tuolta Kreikan vesiltä.

• Anjaniina.
        k-kotton kirjoitti:

Ei mullakaan oo kun 180 hehtaaria, eikä siellä oo kun kolmesataa mottia /ha.
        Mutt kyllä sillä savusaunaa jonkun aikaa lämmittää :).

*kokoilee vaatteita ja tarvikkeita kunnioitettavan kokoiseen matka-arkkuunsa*
        Mitä kaikkee sitä tarvitaankaan kun muutetaan savusaunaan asumaan?
        Huulipuna?

• Anjaniina.
        Rattus sp, kirjoitti:

Tämä on totta. Oikee riesa.
        Voisin vaikka vannoa, käsi tällä runokirjalla...

• Anjaniina...
        Rattus sp. kirjoitti:

Tiedän muutaman mukavan paikan tuolta Kreikan vesiltä.

Minä luulen että seilataan tuolla pitkin poikin.
        Otetaan joku kunnollinen kapteeni ja käydään joka paikas....
        On kapteenin ongelma, miten se saa meitit esim Siniseen Laguuniin Islannissa...
        No niin akat, nyt sitte hys, siellä on se merirosvo tuolla naapurissa...
        Taidetaankin varmuuden vuoks puhkoo siltä kummatkin silmät....?

• rygseck
        Rattus sp, kirjoitti:

Pirttihirmu !!

• Anjaniina.
        Rattus sp. kirjoitti:

Luulen, että siirrytään toiseen vaihtoehtoon eli akkaporukalla jonnekin muihin maisemiin. Saa k-kottonkin huokaista helpotuksesta..

Mennääks me suljetulle ;)

• Anjaniina. kirjoitti:

*kokoilee vaatteita ja tarvikkeita kunnioitettavan kokoiseen matka-arkkuunsa*
        Mitä kaikkee sitä tarvitaankaan kun muutetaan savusaunaan asumaan?
        Huulipuna?

Nyt oli puhe saunomisesta, eikä mistään asumisesta. Siellä on tunnelma valaistus, Nykyaikaiset myrskylyhdyt, toimii akulla. Sitten minä tein kesällä pari vastaa, otetaan ne mukaan.

Aika kaukana muuten kaunemmasta autosta, mutta ei minua haittaa.
        Vois joku aloittaa jo uuden ketjun :).

• rygseck
        Anjaniina... kirjoitti:

Minä luulen että seilataan tuolla pitkin poikin.
        Otetaan joku kunnollinen kapteeni ja käydään joka paikas....
        On kapteenin ongelma, miten se saa meitit esim Siniseen Laguuniin Islannissa...
        No niin akat, nyt sitte hys, siellä on se merirosvo tuolla naapurissa...
        Taidetaankin varmuuden vuoks puhkoo siltä kummatkin silmät....?

Eiks häntä voisi kumminkin ottaa semmoiseksi laivapojaksi ??

Jos hällä on viikset ni ne saat kyllä leikata =)

• Rattus sp.
        Anjaniina. kirjoitti:

Mennääks me suljetulle ;)

Toivottavasti tarkoitit fb:tä? Et siis suljettua osastoa :))?

• Rattus sp.
        rygseck kirjoitti:

Pirttihirmu !!

Tuo olisi hyvä nimimerkki, mutta joku jo varmasti käyttää sitä.

• rygseck

Et oo nähny mun autoo - sen erottaa toisistaan kyllä, kilometrin päähän =)

Mut on se kaunis - mun voorti !!

• Se on sitten Fort ka, sillä ne naiset ajaa. Ja se on "kaunis".

• Rattus sp.

Oon nähnyt sen :). Sun kyllä täytyy koulia tuota k-kottonia. Se ei ole varmaan nähnyt ikinä naista joka remppaa autoa tai osaa hitsata.

• rygseck
        k-kotton kirjoitti:

Se on sitten Fort ka, sillä ne naiset ajaa. Ja se on "kaunis".

Ei tasan oo !!!

Se on jonkun muun kaa, ehhh =)

Mulla on mon dieu - elikkäs jumalani - Mondeo
        entinen poliisipirssi - tuoksuu testosteronille jumankaut !!!

• rygseck
        Rattus sp. kirjoitti:

Oon nähnyt sen :). Sun kyllä täytyy koulia tuota k-kottonia. Se ei ole varmaan nähnyt ikinä naista joka remppaa autoa tai osaa hitsata.

Mä laitan kuvan siitä galleriasivulle kuhan oon saanu maalattua sen lokarinkaaren ensin =)

Ai joo - hommasin siihen uuden tuulilasin ja otin elämäni ensimmäisen tuulilasivakuutuksen - semmosiakin on :O

• jnyutr6klÖÅim hngfty

Kyllä ne erottaa vielä nykyäänkin. Voiko tylsemmän näköistä autoa olla kuin joku Octavia, tai mikä tahansa Toyota. Tuosta vanhasta DS:stäkin voi tietysti olla montaa mieltä. Uusi DS-sarja sen sijaan, jos ei kauniita, mutta ainakin hyvännäköisiä ja persoonallisia autoja.

Just joo, ja monenkohan sitikan kokemuksella sitä haukutaan ranskalaisia epäluotettaviksi? Vielä kuusi vuotta sitten niitä itsekkin sellaisina pidin, kuulopuheiden perusteella. Nyt on kuusi vuotta ja 130 tkm kokemusta Citikasta ja ei voi kuin todeta, että onneksi "uskalsin" ostaa. Pirun mukava auto ja hyvä ajaa, eikä ensimmäistäkään vikaa. Pojalla kuusi vuotta ollut kuusi vuotta vanhana hankittu Peugeot. Yhtä mukavaa menoa, 220 tkm ja ainoa vika, että jäähdyttäjän flekti lakkasi pyörimästä 180 tkm:ssä. Eivätkä ruostu. Esim. tuollaisessa 12 vuotta vanhassa Toyotassa alkaa jo ruoste olla ongelmana.

Tälle palstallehan tämä ei kuulu, mutta kun menköön tämän kerran.

http://www.caradvice.com.au/101301/citroen-ds4-is-the-“most-beautiful-car-of-the-year”/

• rygseck

Toi on kyllä aika upee joo !!

Minkämaalainen lie suunnittelija ?

• Kyllä sitikka on tosi hyvä ajaa, aina ollut. Ruostevikoja nyky-sitikoissa taitaa olla eri automerkeistä vähiten.
        Sinulla on ollut hyvä auto, ja minä olen iloinen siitä.

• jou*jou

Rumin kaikista on kyl E-sarjan Mersu, siis se väyrysmalli W210 ja varsinkin sen farkkumalli. Karmea ilmestys ja ruostepesä.

• jou*jou kirjoitti:

Rumin kaikista on kyl E-sarjan Mersu, siis se väyrysmalli W210 ja varsinkin sen farkkumalli. Karmea ilmestys ja ruostepesä.

Ei se kauneimpia ole, vaan makuasia se on.
        Siinä oli tullut käsittelyssä joku moka, kun se alkoi ruostua.
        Tehdas korvasi monen vuoden vanhoja autoja, joka osaso pyytää.

• Putkivalo
      • rygseck

Täällä ollaan nyt etitty autoo, jonka perään mahtuis joku lavantapanen hässäkkä, minkä päällä kulkee kätevästi moottoripyörät ja savusaunat...

Ne ei kyllä mihinkään tuulitunneliin mahdu :O

Ihme väkee täällä !!

• Mä voisin ottaa testaukseen siitä ekalinkistä sen peltirotiskon edessä olevan muotovalion yksilön! Et sulla sattuisi olemaan yhteystietoja? :)

• Meinasin viime syksynä ostaa 62-mallisen kuplan kunnostettavaksi. Onneksi järki voitti.
      Kamala työ, ja yhtäkaikki olisi omistanut vanhan auton.

• Autot ei miusta oo kauniita, ei millään. Hauskan näköisiä ne kyl voi olla, jotkut..
      Toi sitikka on miulle kans tuttu, tätini mies omisti sellaisen, penskana pääsin sen kyytiin ja olipas hauskaa lähtiessämme liikkeelle, auto ikäänkuin nousi ylös lähtiessään liikkeelle ja taas laski alas kun pysähdyttiin parkkiin...:))))

• Auton pitää olla iso, että se on kaunis. Pikkuauto voi olla vaan nätti.

30-50-lukujen autoissa oli pehmeät pyöreät muodot..
        Kuuskymme-luvulta lähtien autoista on tullut kolhoja., Ei nyt enää autoissa kauneutta ole.

• verditti¨

Onnittelen! Olet huomannut lapsena jotain oleelista tuossa Iidussa.

• Jep, sen kyydissä oli kiva olla. Nykyiset autot on kaikki niin saman näköisiä.
      Minäki omistan auton, se ei mielestäni oo mikään kaunis, mut hyvä ajaa. Nissan Qashqai.. :))

• verditti^

Kirjoitan tätä berberi harteillani. Auto on nykypäivän ihmiselle niin määräävä asia
      ettei sitä voi ohittaa. (tahatonta) ********* katson maanpetturuudeksi japanilaisen auton ostamisen ja käytön.
      vrt. kauppatase

• Sibone*

Mun japsi on niin pieni ja 'halpa', et se ei kauppataseita heilauttele..

• Heikunkeikku

Minusta autot eivät ole kauniita. Ei tule ainuttakaan autoa mieleen, josta voisin sanoa, että onpas kaunis-kaunis.

Autot ovat vaivalloisia. Tarttee tankata, tarttee katsastaa, tarttee pestä, tarttee imuroida sisältä, joka käänteessa saa pistää rahhhaaa menemään. Tarkistaa öljyt ja muut nesteet, Yäk.
      Inhoan kaikkia tommosia juttuja. Olisi niin ihanaa, jos vois vain istahtaa ratin taa ja lähtiä menemään. Olisin ihastuksissani, jos joku toinen ihminen hoitaisi puolestani autoon liittyvät hommat.

Ennen piti olla isoo auto. Kaks koiraa piti mahduttaa mukaan ja aimo kasa tavaroita, kun saareen lähti. Usein kaikki eivät mahtuneet autoon ja piti vetästä peräkärry peräkoukkuun kiinni.

Nykyään en isoa autoa tarvitse. Auto on kuitenkin must-juttu, en tulisi toimeen ilman autoa.
      Minulla on köyhän miehen avoauto. Kattoikkuna, johon olen mielistynyt. Naps-naps napista painan ja tää ikkuna lähtee liukumaan veks ja ihana kesätaivas pääsee näyttäytymään kauniisti ja tuo pikkasen luontoa auton sisään (heh heh).

• Minun niska ei kestä vetoa, tulee julmettu päänsärky, jos ajaa ikkuna auki.
        Minä olen jo aatellu, että kun maksaa, niin maksaa. Suotta sitä suremaan.
        Joskus valtionvarainministeri, tais olla Niinistö, sanoi. Liikenteeltä peritään joka tapauksessa määrätty summa.
        Eikös ne holtoasemilla tarkista, no maksaa se.
        Ja onkai sitä naisilla muitakin vaihtoehtoja.:)

• Heikunkeikku
        k-kotton kirjoitti:

Minun niska ei kestä vetoa, tulee julmettu päänsärky, jos ajaa ikkuna auki.
        Minä olen jo aatellu, että kun maksaa, niin maksaa. Suotta sitä suremaan.
        Joskus valtionvarainministeri, tais olla Niinistö, sanoi. Liikenteeltä peritään joka tapauksessa määrätty summa.
        Eikös ne holtoasemilla tarkista, no maksaa se.
        Ja onkai sitä naisilla muitakin vaihtoehtoja.:)

Jos sivuikkunoita pitää auki, niin johan ilma vetelee posket joko lommolle tai sitten silleen taakse (mikäli on lerppaposki:)) Ja niska saattaa muuttua rautakankimaiseksi tönköksi.
        Entinen naapuri oli saanut vetoa autossa ja hänen naamansa halvaantui puoleksi (pystysuunnassa). Hirmuisen näköinen, kun toinen puoli naamaa oli ilmeikäs ja toinen puoli naamasta jähmettynyt. Kesti aikansa ja meni onneksi ohi.

Mutta asiaan.

Tää kattoikkuna on vähäkö makee. Kun sen liu´uttaa katon sisälle ja katon aukko on framilla, niin samaan aikaan, kun tää ikkuna siirtyy, niin auton luukun etuosaan nousee semmonen pieni läpyskä (siis katolle, ulkopuolelle).
        Kun tuuli puskoo eestä päin, niin hän (tuuli) hämmästyy ihan hiRRRRveesti, koska ensteks se tulee suoraan ja yhtäkkiä se tekee kiepin ylähä päin.

Elikkä yläikkunasta ei vedä. Ihmeellisen totta.

Sori vaan, kun kirjoitin niin lyhyen vastauksen, mutku tulin hetki sitten töistä ja oon aika väsynyt. "Pim-pim-pimit" vielä pääs kalajaa.

Joo, niin oon minäkin ajatellut, että maksaa mitä maksaa, minä en autosta luovu.

• verditti

Rakastan sinua heikunkeikku, tai ilmaisuasi, en minä tiedä.
        Olisinpa pystynyt kirjoittamaa yhtä maanläheiseti autosta kuin sinää
        Ja tuo Kattoikkuna kuinka lämpimästi puhutkaan siitä sitä kautta on kiva huutaa elämisen riemua ohitettaville.

• ihailen

Ihania nämä kk: aloitukset. Ketju jatkuu ja jatkuu eikä kk pungerra vastausta jokaiseen inahdukseen.
      kk ei sano koskaan kuten ... niinpäniin.

• Kyllä minä oon punnertanut vastauksia, ja tosissaan punnertanut. Ja kuinka monesti on tullut kirjoitettua "niimpäniin".
        Se nyt vaan tilanne on se, ettei näytä juuri keskustelua syntyvän, jos ei aloittaja siinä ole mukana.
        Ja jos lähtee vastaamaan, niin silloin on kohteliasta vastata kaikille.
        Ja minä yritän olla kohtelias , vaikka väliin tutummille vinoilen.

• k-kotton kirjoitti:

Kyllä minä oon punnertanut vastauksia, ja tosissaan punnertanut. Ja kuinka monesti on tullut kirjoitettua "niimpäniin".
        Se nyt vaan tilanne on se, ettei näytä juuri keskustelua syntyvän, jos ei aloittaja siinä ole mukana.
        Ja jos lähtee vastaamaan, niin silloin on kohteliasta vastata kaikille.
        Ja minä yritän olla kohtelias , vaikka väliin tutummille vinoilen.

Sellasille on kiva vastata, jotka laittaa jotain vastinetta takaisinpäinkin.
        Ei kait vaan (asiallisten) avausten vähyys johdu siitä, että useampi haluaa olla kohtelias! Jos vastausviestejä paljo, vaatii aikaa, ja muutakin kaikille jotain kirjoittaa..
        Tulipa mieleen, tähän ei tarvi punnertaa vastausta!)

• Sibone kirjoitti:

Sellasille on kiva vastata, jotka laittaa jotain vastinetta takaisinpäinkin.
        Ei kait vaan (asiallisten) avausten vähyys johdu siitä, että useampi haluaa olla kohtelias! Jos vastausviestejä paljo, vaatii aikaa, ja muutakin kaikille jotain kirjoittaa..
        Tulipa mieleen, tähän ei tarvi punnertaa vastausta!)

Tuo punnerrus ei ollut minun keksimä. Keskustelu on kai sellaista, että vuorovaikutusta saa.
        Ja tässä ei ole kun nämä kirjaimet, ei ole ilmeitä, ei äänensävyjä.
        Miten saa lyhyessä viestissä asiansa tutua esille, niin, että lukija sen ymmärtäisi siinä muodossa, kun on tarkoitettu..
        Ilkeys on helppoa, mutta kun minulla ei ole tarvetta kenellekkään pahaa miltä aiheuttaa, se ei aina niin helppoa ole.

• ihailija 2

Ihania joo. Tuossa naisille lirkuttelussa vaan voi joskus käydä, kun yhteen suuntaan kumartaa niin toiseen pyllistää.
      Ei se tätä ketjua varmaan koske, mutta noin yleensä ajatellen

• Ne on eri miehet, jotka lirkuttelee.
        Enkä minä näitä aloituksia lirkuttelumielessä tee. Että ei ole tarkoitus kenenkään suuntaan pyllistellä.
        Eikä minua saa ihailla.Minä herkiän kirjoittamasta, jos minua ihailemaan aletaan.

• Rattus sp.
        k-kotton kirjoitti:

Ne on eri miehet, jotka lirkuttelee.
        Enkä minä näitä aloituksia lirkuttelumielessä tee. Että ei ole tarkoitus kenenkään suuntaan pyllistellä.
        Eikä minua saa ihailla.Minä herkiän kirjoittamasta, jos minua ihailemaan aletaan.

Lupaan, etten ihaile. Paremminkin potkin välillä persuksille.

• Rattus sp. kirjoitti:

Lupaan, etten ihaile. Paremminkin potkin välillä persuksille.

Tätä en malta olla panematta haha.
        Lemmestä se tammakin potkii.

• Rattus sp.
        k-kotton kirjoitti:

Tätä en malta olla panematta haha.
        Lemmestä se tammakin potkii.

Hevosen potkut eivät tunnu mukavilta. Ei kyllä niiden puremisetkaan.. Jos potkii, niin potkii sitten väärää kohteeseen. Jouduit sitten sijaiskärsijäksi.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      103
      1369
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      87
      1245
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      133
      985
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      913
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      837
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      823
    7. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      53
      777
    8. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      71
      757
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      59
      754
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      744
    Aihe

Tarvitsemme suostumuksesi tarjotaksemme personoitua palvelua

Palvelu ja sen kolmannen osapuolen toimittajat (72) keräävät henkilötietoja (esim. IP-osoite tai laitetunniste) käyttäen evästeitä ja muita teknisiä keinoja tietojen tallentamiseen ja lukemiseen laitteellasi tarjotakseen sinulle tarkoituksenmukaisia mainoksia ja parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen.

Palvelu ja sen kumppanit tarvitsevat suostumuksesi seuraaviin:

Tarkoitukset

Tarkkoja sijaintitietoja ja laiteominaisuuksia koskevia tietoja voidaan käyttää.

Mainonta voidaan yksilöidä profiilin perusteella. Toimintaasi tässä palvelussa voidaan käyttää sinua koskevan profiilin luomiseen tai parantamiseen yksilöityä mainontaa varten. Mainonnan suorituskykyä voidaan mitata.

Sisältö voidaan yksilöidä profiilisi perusteella. Toimintaasi tässä palvelussa voidaan käyttää sinua koskevan profiilin luomiseen tai parantamiseen yksilöityä sisältöä varten. Sisällön tehokkuutta voidaan mitata. Raportit voidaan luoda oman ja muiden toiminnan perusteella. Toimintasi tässä palvelussa voi auttaa kehittämään ja parantamaan tuotteita ja palveluita.

Evästeet, laitteet tai vastaavat verkkotunnisteet (esimerkiksi kirjautumisperusteiset tunnisteet, satunnaisesti määritetyt tunnisteet, verkkopohjaiset tunnisteet) sekä muut tiedot (esimerkiksi selaimen tyyppi ja tiedot, kieli, näytön koko, tuetut tekniikat jne.) voidaan tallentaa laitteellesi tai lukea laitteellasi laitteen tunnistamiseksi joka kerta, kun se muodostaa yhteyden sovellukseen tai verkkosivustoon yhdessä tai useammassa tässä esitetyssä tarkoituksessa.

Erityisominaisuudet

Hyväksynnälläsi tarkkaa sijaintiasi (alle 500 metrin säteellä) voidaan käyttää tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

Hyväksynnälläsi tiettyjä laitettasi koskevia ominaisuuksia saatetaan pyytää ja käyttää erottamaan se muista laitteista (kuten asennetut fontit tai laajennukset, näyttösi resoluutio) tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

Hyväksymällä sallit tietojesi käsittelyn. Suostumuksesi koskee tätä palvelua, hyväksymättä jättäminen voi vaikuttaa asiakaskokemukseesi. Jotkut teknologiat saattavat perustella tietojen käsittelyä oikeutetulla edulla, voit vastustaa tätä tai muuttaa muita asetuksia klikkaamalla Asetukset linkkiä.

Tietosuoja