ÄÄnestysongelmia !

juusopppi

Teinpä minäkin täällä etelässä oman osuuteni äänestyksessä ja raapustin äänestyslippuun, en kerro mitä.

Varsinainen asia on se, että sunnuntaina vein paikalliseen asiamiespostiin äänestyskirjekuoren kuten ohjeissa käskettiin. Siellä tyttö katsoi kirjettä ja sanoi että "3,50". Häh, minä ihmettelin, postimaksuhan on maksettu.

- "juu, mutta kun menee kirjattuna kirjeenä, pitää maksaa", sanoi tyttö

- "älä tyttö hupsi, se liimattu osoitejuttu oli siinä kuoressa ja ohjeissa sanottiin, että jätä postipisteeseen, älä laatikkoon. Postimaksu on maksettu puolestasi", minä yritin.

- "Kyllä ohje on kaikissa virallisissa kirjeissä, että jos asiakas kirjaa kirjeen, hän maksaa postimaksut", sanoi tyttö entistä haastavampana.

- "Kuule tyttö, anna tänne se kirje, minä en maksa siitä että saan äänestää. Mutta minä haluan kirjallisen ilmoituksesi siitä, että kirje maksaa minulle jotain", sanoin jo vähän tulistuneena, "Tämä ei varmasti jää tähän, kyse on äänioikeudestani"

Siihen tuli toinen myyjä paikalle ja hän sanoi toppuutellakseen, että "Pistetään kirje menemään, vastaanottaja saa lunastaa sen postista jos haluaa".

Se kävi minulle. Tiedä sitten, vaikka olisivat roskiin heittäneet kirjeeni, mutta sama se, minulla on kuitti äänestyksestäni.

Onko muilla ollut ongelmia äänestämisen kanssa??

4

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -78

ei ole tullut koko lappua vaikka viime vaaleissa äänestin ja osoitekkin on sama...l

• treelta näääs

ei ongelmia, vein tosin oikeaan postiin, en mihikään siwan/valintatalon asiamiespostiin.

• jienasteaddji

Itselläni ei ollut ongelmaa, mutta kyseessä olikin "oikea Posti", ei asiamiesposti. Voisi miettiä, että missä on vika, eikö Saamelaiskäräjät ole laittaneet Posteille mitään tiedotetta, että tämmönen vaali on meneillään vai eivätkö asiamiesposteissa perehdytä tarpeeksi?

• Pistä viestiä kohtelusta käräjien sähköpostiosoitteeseen. Tosin asialle tuskin mitään tehdään nyt tällä viikolla, ääniä kun vielä lasketaan...

Mutta äänestää piti, hyvät ihmiset, olemme kaikki saamelaisalueen ulkopuolella asuvat saaneet viralliset vaali-asiakirjat, toivottavasti äänestitte, sehän loppuu tänään se äänestäminen.

Kampanja on vain ollut laimeaa, ihan sukujen mukaanko sitä äänestetään? No minä tein niin, kun oli aivan outoja kaikki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      350
      4087
    2. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      129
      3635
    3. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      8
      2363
    4. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      118
      1759
    5. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      1718
    6. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      8
      1540
    7. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      124
      1379
    8. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      134
      1110
    9. Martina mukana erikoisjoukossa

Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      1020
    10. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      79
      905
    Aihe