ÄÄnestysongelmia !

juusopppi

Teinpä minäkin täällä etelässä oman osuuteni äänestyksessä ja raapustin äänestyslippuun, en kerro mitä.

Varsinainen asia on se, että sunnuntaina vein paikalliseen asiamiespostiin äänestyskirjekuoren kuten ohjeissa käskettiin. Siellä tyttö katsoi kirjettä ja sanoi että "3,50". Häh, minä ihmettelin, postimaksuhan on maksettu.

- "juu, mutta kun menee kirjattuna kirjeenä, pitää maksaa", sanoi tyttö

- "älä tyttö hupsi, se liimattu osoitejuttu oli siinä kuoressa ja ohjeissa sanottiin, että jätä postipisteeseen, älä laatikkoon. Postimaksu on maksettu puolestasi", minä yritin.

- "Kyllä ohje on kaikissa virallisissa kirjeissä, että jos asiakas kirjaa kirjeen, hän maksaa postimaksut", sanoi tyttö entistä haastavampana.

- "Kuule tyttö, anna tänne se kirje, minä en maksa siitä että saan äänestää. Mutta minä haluan kirjallisen ilmoituksesi siitä, että kirje maksaa minulle jotain", sanoin jo vähän tulistuneena, "Tämä ei varmasti jää tähän, kyse on äänioikeudestani"

Siihen tuli toinen myyjä paikalle ja hän sanoi toppuutellakseen, että "Pistetään kirje menemään, vastaanottaja saa lunastaa sen postista jos haluaa".

Se kävi minulle. Tiedä sitten, vaikka olisivat roskiin heittäneet kirjeeni, mutta sama se, minulla on kuitti äänestyksestäni.

Onko muilla ollut ongelmia äänestämisen kanssa??

4

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -78

ei ole tullut koko lappua vaikka viime vaaleissa äänestin ja osoitekkin on sama...l

• treelta näääs

ei ongelmia, vein tosin oikeaan postiin, en mihikään siwan/valintatalon asiamiespostiin.

• jienasteaddji

Itselläni ei ollut ongelmaa, mutta kyseessä olikin "oikea Posti", ei asiamiesposti. Voisi miettiä, että missä on vika, eikö Saamelaiskäräjät ole laittaneet Posteille mitään tiedotetta, että tämmönen vaali on meneillään vai eivätkö asiamiesposteissa perehdytä tarpeeksi?

• Pistä viestiä kohtelusta käräjien sähköpostiosoitteeseen. Tosin asialle tuskin mitään tehdään nyt tällä viikolla, ääniä kun vielä lasketaan...

Mutta äänestää piti, hyvät ihmiset, olemme kaikki saamelaisalueen ulkopuolella asuvat saaneet viralliset vaali-asiakirjat, toivottavasti äänestitte, sehän loppuu tänään se äänestäminen.

Kampanja on vain ollut laimeaa, ihan sukujen mukaanko sitä äänestetään? No minä tein niin, kun oli aivan outoja kaikki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      323
      8509
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      106
      6722
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      178
      3850
    4. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      88
      3753
    5. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      170
      3097
    6. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      50
      3029
    7. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      43
      2999
    8. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      41
      2959
    9. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2536
    10. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      2094
    Aihe