Moikka,
Ollaan aloittamassa rakentamista ensi keväänä ja saatiin nyt teetettyä pohjatutkimus, joka suosittaa talon perustamiseen keskimäärin 9m teräspaaluja. Itse uskon että paalujen määrä selkeän muotoisessa 120m2 1.krs puutalossa jää alle 20kpl eli yhteensä reiluun 150 metriin.
Kysymys kuuluukin mitä tällainen voisi pk-seudulla kustantaa? Siis pelkän teräspaalutuksen (paalut, rahti, mittaus, katkaisu, lyönti) metri-hintaa olen vailla ja olisin kovasti kiitollinen jos joku viitsisi kertoa toteutuneita hintoja.
Myös TB-paalujen hinnat toki kiinnostaa, koska pienemmän määrän kautta voisivat olla kilpailukykyinen vaihtoehto.
Tuoretta hintatietoa paalutuksesta?
7
5191
Vastaukset
- inssi..
Miksi teräspaalut. Onko rakennuspaikka jotenki ongelmallinen. Minusta pohjatutkijalle ei kuulu paalujen materiaalin määritys, jos ei ole jotain erityistä perustetta. Hinnan pitää asia ratkasta. TB-paaluja menee ok-taloon 10-15 kpl, jos talo ei ole kovin hankalan muotoinen.
- Tuoretta hintatietoa
Hinta €/m lyötynä
RR 75 23,50
RR 90 25,30
RR 115/6,3 33,70
RR 115/8 40,70
Paalupisteet: Hinta €/kpl
(sisältää maakärjen tai kalliokärjen, paalun katkaisun ja paaluhatun)
RR 75 ja RR 90 (maakärjellä) 43
RR 115/6,3 ja RR 115/8 (maakärjellä) 55
RR 75 ja RR 90 (kalliokärjellä) 56
RR 115/6,3 ja RR 115/8 (kalliokärjellä) 73
Merkkaukset: Hinta €/paalu 12- Tötterström
Alv mukana?
- 13+12
Tötterström kirjoitti:
Alv mukana?
sis alv 23%
- rakentaja_vantaa
MIstä näillä hinnoilla?
- Korjauksen hinta
Onko kenelläkään tietoa korjauspaaluttamisen hinnoista?
- SsS§12313
4000 alv ei se sen kalliimpaa ole noilla metreillä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569