Me ollaan pari vuotta asuttu omakotitalossa. Muutettiin omakotitaloon juuri sen oman rauhan vuoksi, jota nyt sitten ei ole enää yhtään.
Nimittäin naapurissa asuu tuollainen eläkkeellä oleva leskirouva, joka on ottanut tehtäväkseen naapurien vahtimisen ja erityisenä silmätikkuna olemme tietysti me.
Pelkän tuijottamisen ja juoruilunkin sietäisin, mutta nyt tuo mamma on alkanut kesän aikana kommentoimaan ihan kaikesta mitä teemme pihalla. Alkukesästä selitti minulle että mitä kesäkukkia minun pitäisi laittaa pihalleni. Sanoin vain takaisin, että saa mulle käydä ostamassa kukkia ja saa tulla istuttamaankin ne tohon pihalle, jos niin paljon kiinnostaa meidän piha ja sen kukkaset.
Muutamaan otteeseen on tullut rajalle huutelemaan kaikkea nurmikon leikkuusta jne. kun meillä on ollut vieraita käymässä.. Meillä leikataan nurmikkoa keskimäärin kerran viikossa kesällä, joten kovin hoitamaton meidän nurmikko ei ole..
Naapuri kiusaa koiraamme kutsumalla sitä omalle tontilleen. Välissä on kuitenkin aita ja koira ei siitä pääse tulemaan. Kerran heilutteli koirankeksiä omalla pihallaan ja kiusasi näin koiraamme.
Kun nyt olen keskustellut toisten naapurien kanssa asiasta, niin on selvinnyt että kaikilla on vaikeus tuon naapurin kanssa. Ja itse asiassa edelliset talomme omistajat myivätkin talon pois juuri tuon naapurin akan takia.
Ihanaa tämä omakotitalossa asuminen!
raivostuttava naapuri
154
9032
Vastaukset
- pienet tontit
muuttakaa kerrostaloon!
- kusta tuloo
mie pölöjä muuti kerrostalloo.nyt ne nuapuri akat kyttee potiluukusta,nii että postiluukku räpättää yhtenää.runttasi yhtä pöljee ovela piähä että sarvi kasvo noppeemmi ku juotto vaskalle.par päevee sillä ol patti piässä,silimä mustana,eipä huuhkaja tullu lokerostaa ulos kahtee viikkoo ku ol nuama mustana.eipä oo kytännä ennee.uatteli seuraavan kerran kussa postilaatikkoo
- suuntamerkki
- Tottamaar,mitä pienempi luukku sen herraskaisemmat oltavatkin.
- 2 koiraa +k-talo
Hei pienet tontit
Ei se kyyläminen kerrostaloon muuttaessa lopu
Siellä ne vasta alkaakin
Itse olen koko ikäni asunut kerrostalossa & joka kerta on naapurit kyylinyt miten käytän koirat ulkona/lenkillä/koulutan
Sitten tullaan nettiin & tänne & juorutaan että se teki niin & näin & nuin
Kannattaa muuttaa omakotitaloon & sellaiseen jossa ei ole naapureita lähimain
Itse asuin 4kk omakotitalossa 4 koirani kanssa & kertaakaan ei tullu kukaan sanomaan miten ulkoilutan/lenkitän/koulutan niitä(naapurit asuivat melko lähellä/lähin n. 200m päässä)
Nyt asun kerrostalossa & toistaiseksi en ole kuullu kenenkään sanovan yhtikäs mittään - 4+2
2 koiraa +k-talo kirjoitti:
Hei pienet tontit
Ei se kyyläminen kerrostaloon muuttaessa lopu
Siellä ne vasta alkaakin
Itse olen koko ikäni asunut kerrostalossa & joka kerta on naapurit kyylinyt miten käytän koirat ulkona/lenkillä/koulutan
Sitten tullaan nettiin & tänne & juorutaan että se teki niin & näin & nuin
Kannattaa muuttaa omakotitaloon & sellaiseen jossa ei ole naapureita lähimain
Itse asuin 4kk omakotitalossa 4 koirani kanssa & kertaakaan ei tullu kukaan sanomaan miten ulkoilutan/lenkitän/koulutan niitä(naapurit asuivat melko lähellä/lähin n. 200m päässä)
Nyt asun kerrostalossa & toistaiseksi en ole kuullu kenenkään sanovan yhtikäs mittäänNo tuli tästä ainakin opittua se, kuinka ärsyttävää on
"ja" -sanan korvaaminen &-merkillä. Kiitos, kun avasit silmäni.
- Mikäs hullu oot?
Muuta korpeen asumaan ja hommaa oikeanlainen lääkitys.
- onnellinen kerrostal
Samaa mieltä. Nykyään ovat omakotitalot niin lähekkäin, että melkein sama kuin asuisi rivitaloissa. Kannattaa tosiaan muuttaa aivan maalle, niin saa olla rauhassa, omissa oloissaan
Tykkään niin asua toisessa kerroksessa kerrostalossa, ei pelota ja voi partsin ovea pitää raollaan yön, henki kulkee paremmin. Ei tarvitse pelätä, että joku könyäisi sisään.
Olin viikonloppuna lapsenvahtina omakotitalossa ja kyllä pelotti maan tasalla asua. - xs senaattori
ei siellä korvessa sua olla rauhassa,nytkii piippalakit kulukoo kivärit tanassa pitki pihhoo,ovat kuulemma,suapia jahtoomassa.mikähä sotaharjots lie ku räeskäävät yölläkii niil on ohta lamput,ja takapiän pyyhkimis laetteet mukana ku käövät pitkälä riiula,joevat kiljut ja ruat kaljat nyt ne o iha rivala.että semmottii raohoo on korvessa,enemä on liikettä ku senaattori torila.
- kolhoosi rules
onnellinen kerrostal kirjoitti:
Samaa mieltä. Nykyään ovat omakotitalot niin lähekkäin, että melkein sama kuin asuisi rivitaloissa. Kannattaa tosiaan muuttaa aivan maalle, niin saa olla rauhassa, omissa oloissaan
Tykkään niin asua toisessa kerroksessa kerrostalossa, ei pelota ja voi partsin ovea pitää raollaan yön, henki kulkee paremmin. Ei tarvitse pelätä, että joku könyäisi sisään.
Olin viikonloppuna lapsenvahtina omakotitalossa ja kyllä pelotti maan tasalla asua.Ja sehän se on kolhoosissa asumisessa mukavaa, että yläpuolella asuu kanta-askeltava norsu, naapurissa tehdään ikiremonttia jo kymmenettä vuotta putkeen (tunnistaa mm. yöllisistä porausäänistä). Hissittömässä talossa jytkyy porraskäytävä, kun ei osata nätisti kulkea, porraskaiteitakin on kiva potkia - se on vähän kuin harppua soittaisi. Jos oven pamauttaa reilusti kiinni, varmasti naapurikin kuulee, että kotona ollaan/kotiin tultiin - tehokasta etenkin aamuyöllä baarireissun jälkeen! Autopaikoista tappelet muiden kolhoositoverien kanssa, kun niitä ei ole tarpeeksi. Yleiset varastotilat on täynnä naapurien romuja, vaikka varastotila pitäisi olla pyhitettynä pyörille. Naapuri ei myöskään osaa lajitella jätteitä ja pahvilaatikot on mukava laittaa lisistämättömänä roskiin, ei pidä pihaa siistinä vaan tunkee tupakantumppeja kaikkialle yms yms yms. Yhteiseen käyttöön tarkoitetut katuharjat varastetaan rappujen edestä ynnä muuta mukavaa. Sekin on osaketalossa mukavaa, että pyörävarastosta varastetaan kaikki irtoava.
Kyllä kolhoosissa asuminen on mukavaa! - ainok.
Olin viikonloppuna lapsenvahtina omakotitalossa ja kyllä pelotti maan tasalla asua.Maallako rauhassa...älä luule.
Kyllä kyttääjät on täälläkin,ja juoruilijat pahimpia..
Vaikka olisi naapuriin matkaa kyllä juorumyllyt jauhaa,puhutaan täyttä paskaa,.
Kerrostalo isossa kaupungissa missä on nuoria ihmisiä ja lapsiperheitä
(eivät kerkiä kytätä) sellainen olisi hyvinkin naapureilta suojaava paikka. - gb
sinulle ei auta edes korpeen muutto eikä muuten löydy auttavia lääkkeitäkään...
- turvaketju2
Olin viikonloppuna lapsenvahtina omakotitalossa ja kyllä pelotti maan tasalla asua.Mulla on sukulaisten silminnäkijähavaintoja siitä kuinka pääkaupunkiseudulla kerrostalossa asuvat afrikkalaisperäiset maahanmuuttajat ovat kiipeilleet neljännen ja viidennen kerroksen ulkoseiniä pitkin parvekkeelta toiselle, joten kyllä kannattaa pitää parvekkeenkin ovi kiinni, ainakin yöaikaan.
- äiteemyös
ainok. kirjoitti:
Maallako rauhassa...älä luule.
(eivät kerkiä kytätä) sellainen olisi hyvinkin naapureilta suojaava paikka.Meidän kyttärit on juuri noita pikkulasten äitejä ja isijä..koko päivän pulleina tallustelee pihoilla kyttäämässä varsinkin "isi". Aikaa kun riittää kun ei käy töissä laisinkaan.
Heti kun meille tulee vieraita niin eikö ole järjestämässä showta mukuloidensa kera..että voi herttasta..todella ärsyttävä kiljukaula.. tyyppi joka tulee sähläämään samalla sekunnilla pihaan kun meen vieraita vastaa tai istutan pihaan jotain tai vien tavaraa sisälle..ärsyttävän utelias sekopää.
Ja sitten äiteet hiekkalaatikolla istumassa ja tuijottelemassa/kyttäämässä ja kiljumassa mukuloillensa..hitsi nykyään ei ole pienintäkään käytöstapoja. - Ei enää maalle
ainok. kirjoitti:
Maallako rauhassa...älä luule.
(eivät kerkiä kytätä) sellainen olisi hyvinkin naapureilta suojaava paikka.Totta puhut ainok. Oltiin tyttären kanssa maalla vuokramökillä. Lähdettiin kauniin lauantai-illan kunniaksi kävelemään maalaistietä auringon laskuun. Naureskeltiin ja juoksenneltiin välillä.
Juttu kulki kylällä vuokraisännän korviin, että ollaan kännissä reuhattu ympäri kylää, käyty kulkijoiden kimppuun ja kaaduttu lopuksi ojaan. 7 vuoteen en ole alkoholia maistanut. Ketään ei tullut vastaan matkalla. Kumpikaan ei edes kompastunut. Kyllä maalla on mukavaa!
- Opettava käsi
Ei tollaseen auta kuin väkivallalla uhkailu. Ja kokemuksesta sanon.
- Pepe//
Jos se akka on mielisairas,väkivalta vain pahentaa ja sitten saa jo pelätä mitä se seuraavaksi keksii.Mielenterveydeltään järkkyneet ovat ihmeen juonikkaita,kekseliäitä,ovelia ja johdonmukaisia pahoja tehdessään....muuten ne kyllä ovat pimpaupom,kun normijuttuja pitäisi tehdä..ihme juttu sinänsä.
Melko varmasti tuo vain innostuu,jos sanoo,edes mainitsee asiasta.
Ehkä parempi on vain laittaa ns. koira naruun,laput silmille ja tupot korviin.
Kyllä se taatusti joskus kyllästyy,kun ei mitenkään noteeraa.- NaapurinN-51
Meillä naapuri samantapainen sai 4v aikana melkein kaikki naapurit suuttumaan..millo missä vika rivitalossamme oli puita liikaa jätetty tontille ja pensaat väärät tai hoitamattomat >.ennen hänen muuttoan tultiin toimeen....niin mullekin sanoi miten pihaa pitäs laittaa...ja tuli jopa pihalleni huutamaan millo mitä,..kerran sain tarpeekseni ja sanoin vastaan..kurkisteli sit pihaltaan mitä teen...no toisetkin naapurtit suuututti senkin joka alkuun kehu ja sanoi että on vain erilainen ja sellainen että sanoo töksäyttää...mutta juuri hänen mies suuttui myös ja kerran polisinkin kutsuivat ...niin eukko ei pihalla enää huudellu vaan kotonaan..se tapahtui viime kesänä ja nyt tänä keväänä eukko muutti pois..ei kyllä kiinnosta minne...nyt saatu olla rauhassa luojan kiitos!
- jahvitivahti
Jep..noi koirajutu on kyllä pahoja.
Mun vanhempien naapuri oli niin rakastanut meidän silloiseen koiraan, että kävi oikeasti salaa sitä narussa pihalla olevaa koiraa silittämässä ja päästi sen vapaaksikin siitä narusta. Saatiin se itseteosta kiinni, joka auttoi siihen että ei enää tehnyt tuollaista. Mutta oli siinä huumorintaju koetuksella, kun se koira oli kuitenkin metsästyskoira ja äärettömän kovalla jahtivietillä varustettu tapaus. Eli kun sen päästi vartioimatta vapaaksi niin se kyllä lähti juoksuun ja oli ääretön tuska sitä etsiä ja odottaa kotiin.
Että kyllä niitä hulluja maailmassa on.- 444
huonosti opetettu
- mites näin kävi?
No voi sentään. Eikö omakotialue olekaan se ok-keisareiden mainostama onnen ja rauhan tyyssija?
- kyttä loppu
kotini on linnani hankin koiran niin ei tartte ite haukkua nuapuria koera hoetaa sen.minä vuan hyökkee ikkunaa että verhot heilahtaa,nii se loppu nuapuri kytteemine.
- navettapiika
kyttä loppu kirjoitti:
kotini on linnani hankin koiran niin ei tartte ite haukkua nuapuria koera hoetaa sen.minä vuan hyökkee ikkunaa että verhot heilahtaa,nii se loppu nuapuri kytteemine.
Meitin entinen naapuri kyttäsi ja raportoi pitkin kyliä, jopa meitin pyykinpesut. Nyt ei näe enään, on toistasataa kilometriä väliä. Voin ripustella vaikka yötä päivää pyykkejä, jos sattuu huvittaan. Täällä meinas moottorikelkat pörrätä pihan läpi, mutta loppu ilman eri kehotusta, kun unohtu nuo isommat traktorit tielle.Kettutytöt jätti rauhaan, kun hommattiin isompi ja rumempi koira.Emännän kanssa se karkottaa isommankin karjun, eikä tarvi tietä neuvoa. Kyllä jokaisen pitää saada kotonaan olla niinku tykkää.
- kotirauha mullekin
Mulla on samanlainen rouva paritalossa, inhonnut mua alusta alkaen ja asuttu tässä vuosia. Miehelle kyllä lirkuttaa. Sain sen hiljaiseksi aika ronskilla kielenkäytöllä: joskus näille pitää puhua niiden omaa kieltä, jota ne ymmärtää. Ei se mikään yksinäinen vanhapiika ole, ihan rouvaihminen mutta äärimmäisen neuroottinen pihansa (ja muidenkin pihojen) suhteen. Kaikki sitä yrittää sietää mutta epämiellyttävä joka tapauksessa.
- löylyn lyömä
ostakee sille lahjus,viekee koko kylä seurue yhtä aekoo,soettoo rimpautakkee joku sille ja sanokee että pannoo kahvin porisee että tulloo mahottomasti vieraita elekee sanoko ketä tulloo.sit työ määtte sinne koko kylä yhtä aekoo viemää sitä lahjusta kehukee iha mahottomasti kaekki,eikö varmasti olo huperola korjaannu.
- toinen näkökanta
Meidänkin lähiössä oli kummajainen, ikäneito, josta kovasti varoiteltiin ja kuiskittiin. Kyttääjä, sekopää, utelias kuin mikä ja joka asiaa vastustamassa. Noh, päätettiin silti muuttaessa ihan käsipäivää sanoa ja ihastelin hänen pihansa mahtavaa koivua, niin simsalabim, saimme ok naapurin. Hän vahtasi meidän taloa poissa ollessamme, hoiti lemmikkimmekin ja suostui korvauksetta antamaan tonttiaan käyttöönsä eräässä pitkäkestoisessa projektissamme. En minä häntä edelleenkään ihanaksi väitä, mutta enemmän hänestä on meille naapurina iloa ollut kuin muista ns. kunnon (lue möllöttävistä) naapureista. Kovasti ovat lähiössämme ihmetelleet, mitä varten me saadaan etuja joita muut ovat häneltä pitkään kinunneet, mutta kaippa ne kohteliaat käytöstavat ja jonkinlainen ihmisymmärrys saattavat joskus naapureiden vuorovaikutuksessa yllättää myönteisesti.
Minä en veetuilisi naapurille, joka ottaa kantaa kukkasiini. Täälläkin asustaa niin paljon vanhoja ihmisiä, jotka oikeasti tietävät mitä kukkia kannattaa ostella ja istutella. Parempia ne ovat neuvomaan kuin kaikenmaailman turhaa myyvät plantagenit ja kodinterrat.- niin on
Tuo on totta. Anoppinikin tuntee tämän paikan ja osaa neuvoa. Aina en kuuntele, mutta olisi kannattanut.
Ystävällisyys on paras apu. Ehkä nykyihminen luulee tietävänsä paremmin. Luonnon kanssa yhteen pelaaminen tuo tulosta. - karva hattu heh
niin on kirjoitti:
Tuo on totta. Anoppinikin tuntee tämän paikan ja osaa neuvoa. Aina en kuuntele, mutta olisi kannattanut.
Ystävällisyys on paras apu. Ehkä nykyihminen luulee tietävänsä paremmin. Luonnon kanssa yhteen pelaaminen tuo tulosta.ruppee kehumaa sitä nuapuria aena ku niät sen,sano viikon joka päevä mite tuo siu piha on noe hyvi hoijettu.seuraavalla viikolla sano ompa teillä puhtaat pyykit joka päevä.seuraava viikko ompa nuo teijän kukat komioita,keksi seuraavan viikon juttu.yhe tae kaks viikkoa varroo iha kytteemissee.varroo vaekka lehti jota luet että niät nuapurisi koko ajan samalla mitalla annat takasi.paa nukke ihmisen näköne kytteemää ikkunaa kyllä se vanha kettu oppii olemaa kytteemättä,kun on pari viikkoa nukkea kytännyt,siirrä välilä toesee ikkunaa.minä laitoin hatun ikkunaan telineeseen kun se oli ollut pari viikkoa ja naapuri näki että se on karvahattu lopetti kyttäämisen.
- NaapuriN-51
Ihan hyvä näkökanta ja noilla ennen on pärjätty mutta ei tämän ihmisen kanssa...IHMISTYÖTÄ TEHNEENÄ olen nähnyt monelaista..en halua naapurilta mitään en eden kunnon ihmisiltä enkä keljuilijalta...HALUAN OMAA RAUHAA..ELÄÄ! Naapurissani on asunut yli kymmenen vuotta toinen naapurini oikein kivat ihmiset siis..joskus on kahviteltukin ...pyydän kylään ja hän minua...Hän juuri sanoi että on erilainen ja töksäyttelee..mutta hekin lopulta kyllästyi huuteluun , ilkeisiin kommenteihin ja tirkistelyyn....jos vieras ajo pihaan...niin oli jo vihasesti sanomassa että auto parkkipaikalle..ei tuollaista kestä olin jo itse muuttaa pois mutta keväällä autuus..hän muutti pois...moni naapuri väsyi häneen..ilmeisesti muutkin kommentoi ja poliisi ainaki kerran rettelöön kutsuttu..itse ne sitä nähnyt...mutta eukko otti opikseen ja muutti....saa sanoa ettei aina toimi...minäkin pärjänny monenlaisten kanssa ja aina naapureiden kans pärjännyt... elin omaa elämääni...kun työssäkäyviä niin annetaan rauhaa....ja joskus kun aikaa kahvitellaan..nyt ihanaa kun saa olla vapaasti pihallaankin tehdä syystyöt ..Uusi naapuri tuttavani ennestään.eikä siinä etupihalla ulkooven vieressä ole pöytää ei tuolia josta entinen eukko v ahti kuka kaupaan kylään ja mitäki tekee..siitä sit huuteli minne meet kauppaanko vai minne. roskikselle se pitää siivota ja lakasta...kommentejaan...itse asunut yli 20v ennen ei tälläistä nyt näki toisenlaistakin jota ei kaipaa haluu rauhassa asua ja elää..
- oo kiva ni mäki oo
Niinhän se metsä vastaa,kuin sinne huudetaan.
(Vanha viidakon sananlasku)- vasa pötki karkuu em
miä huusi hirveesti mehässä ei sieltä vastana kukkaa,hirvet vua lähti iha mahottomasti juoksemaa karkuu,se ol tässä lauantaina.pit männä kottii ja ottoo rauhottavia,ku kukkaa ei vastana,vasa vua pötki emä perästä karkuu.
- Asuntoyhtiön osakas
Muuta korpeen.
- osakkeeton
hanki kuule yhtiö osakas ihmisien tavoille eläkä siä puhu iha pölöjien kieltä.muuta ihe vaekka ämmän suolle.yyhtiöö oskeet.eihä se oo ees oma siähä asut vua vastikkeellisessa lokerossa jonka omistaa yhtiö jonka oskkeita oot ostana.et asuntoa mitä häh
- Virkakasvoja
Korvessa on kuule kolkot oltavat.Siell saattaa sus tai karhukin tulla pihamaalla pyytämään sulta jotakin kuittaustakin.
- BobbyBlue
Kommentointeja ja uteluita isompana ongelmana minä näen kyllä tuossa sen että naapuri ei selkeästikään kunnioita teitä ja teidän rauhaanne. Etenkin tuo koiran kiusaaminen kuulostaa kyllä jo ihan sairaalta.
Kyllähän niitä uteliaita ja kommentoivia naapureita on varmaan joka naapurustossa, mutta tuollainen lemmikkien kiusaaminen menee kyllä jo yli ymmärryksen. Käy paskomassa sen savupiippuun ja kuse postilaatikkoon joka ilta, silloin tulevat postit tulevat sitten olemaan aika lukukelvottomia. Eiköhän mummo opi tavoille.
- Pihalla on korva
Samat sävelet täällä. Asun omakotitalossa Uudellamaalla. Naapuri tuntuu pitävän minua "erityisessä suojelussaan". Haen uutta asuntoa. En viitsi mennä ulos, koska koko ajan seurataan; myös menemisiäni ja joskus jopa lähdettiin tallustelemaan perään.
Alan tuntea jo myötähäpeää, kun aidan raosta kurkitaan. Huhhuh, jospa vain tietäisitte. Pelkään naapuriani.- NaapuriN-51
Olen kyllä samaa mieltä kanssas ..mutta muuttaako vai ei...pihalla ei viitsiny kyllä olla..menin aina mökille ym..kotona ei saanu rauhaa...viim pisara se polisin käynti siinä.. EN sitä nähny mutta kuulin ..sen jälk saatiin olla rauhassa. ITSE HALUAN RAUHAA ITSELLE JA MYÖS NAAPURILLE...ettei haittaa elämiseni ..eikä minuakaan ahdisteta ja komenneta pihallani oon jo yli 50v ikää että osaan elää tavallani ,muut omallaan..EI liene vaikeeta ymmärtää?
- kohta ent naapuri
minun naapuri vahtaa kaikkia ihmisiä:poliiseja ,ambulansseja,naapureita..sairaan utelias,kyselee toisten asiat!neuvoo miten nurtsi pitää leikata!Verhot heilahtaa kun joku kävelee ohi ..ja parasta ulko ovea voi pitää raollaan että näkee kuka liikkuu parkkipaikalla!Ei tarvia autoja pitää lukossa kun oma talokyttääjä on omasta takaa.Hänestä tulisi hyvä poliisi,pitäsköhän hänet ilmoittaa poliisikouluun...saisi rikostorjunta uuden salaisen aseen...kokeneen talokyttääjän!WATTU MÄ MUUTAN KORPEEN JOSSA VOIN KÄNNÄTÄ RAUHASSA JA ELÄÄÄ OMAA ELÄMÄÄ!
- yuij
Tai sitten kilometrin päässä oleva naapuri uhkailee ampua kaikki...
- Visu Viivi
Kuuleppas Seppo , ei liiallisuuksiin saa mennä . Voi joutua vastaamaan tekosistaan . Niistä sinun jätöksistä saa hyvin näytteet ja joudut vastaamaan mitä tuli tehtyä . --- Muori on eläkkeellä ja leski . Hänellä on liikaa aikaa päivisin . Ehkä hän sopisi paremmin johonkin vanhainkotiin niin sais siellä ikäistänsä seuraa . Ottakaapa reippaasti yhteyttä vanhuksen omaisiin ja kertokaa suoraan mitä muori tekee . Voihan olla että muori muuttaa piankin vanhainkotiin asumaan ja talo myyntiin .
- ei hätä lue lakia
jos teillä on puu uuni,hanki metri puita ja joka aamu kello kuusi kun hiljaisuus loppuu,sahatkaa niitä viisiminuttia,moottorisahalla kyllä kun viikko on mennyt eiköhän kyttääjä lopeta kyttäämisen.toinen hyvä konsti on hankkia kuulosuojaimet jossa on radio ja kuuntelee sitä.yksi hyvä konsti on laita teidän väliselle aidalle paskaset housut joihin voi varmuuden vuoksi virtsata.hanki piharadio.keksikää hyvät ihmiset lisää hyviä neuvoja hätään joutuneen avuksi.
- Terävä kuva
Onko se sama nainen, joka kuvattu hieman takaapäin siinä valokuvassa? Kuka sen kuvan otti?
- Tämmöstä vaan
Soita Poliisille,Älä välita tai SANO SILLE SUORAT SANAT!
- peace love
Sinullakin on oikeutesi! Ei tarvitse kuunnella. Seuraavan kerran kun tulee häiritsemään vieraitasi, sano, että kutsut poliisin. Ja koiran kiusaamisesta voit kommentoida, että tiedätkin ketä voi epäillä, kun koiria myrkytetään teidän suunnalla - jotta poliisi voidaan lähettää oikean oven taakse.
On niitä sairaita mummoja nähty myös kerrostaloissa. Ja typeriä isännöitsijöitä, jotka eivät kuuntele toista (täysin syytöntä) osapuolta. - ihana omakotitalo
Miksi ihmeessä tänne kirjoittelet ongelmastasi, ensi kerran kun naapurin täti tulee rajalle huutelemaan niin meneppäs sinne ja juttele hänen kanssaan vai oletko sinäkin sitä suomalaista kansaa joka kyräilee ja huutelee selän takana mutta ei uskalla mennä sanomaan suoraan, kyllä asiat on ennenkin juttelemalla selvinnyt.
- kikkel
Jospa minäkin tule sinun ovellesi iltasin kertomaan omasta lääkityksestäni. Ja vaikkapa valittamaan että perhonsidonnastasi aiheituva meteli häiritsee minun metallican kuunteluani
- **'''å
Hän tahtoo ottaa yhteyttä vaikka väkisin.
Tiukka asiallinen keskustelu, siitä miten koette asian ja miten haluaisitte asioiden olevan.
Ei auta kohtelias kiertely väistely vaan suora tiukka puhe. Suomeksi.
Hän voi olla yksinäinen ja vanhukset ottavat oikeutensa, heillä on aikaa ja ihmiset antaa niiden mennä just tasan niin pitkälle kun tahtovat. En tahdo usko uskoa että hän tekee sitä pahuuttaan...kutsu on käynyt.- Anonyymi
minulla ollut toisiaan kunnioittavat naapurit eivätkä ole häirinneet ikinä.
Nyt uudet naapurit ja koiraa pidetään auki. Moottorisaha käy pyhäpäivänä.
Perheen teinipoika soittaa autossaan bassoa täysillä tuntikaupalla niin että rintakehään sattuu!
Lapselle ei voi sanoa ei, ja kun ei itsekään ymmärrä toisten huomioonottamista.
- valvalvali
Aloittajan ongelma tuntuu kovin pieneltä, kun miettii millaisia naapureita oikeasti voi olla!
Esim. dementoitunut, kärttyinen mies, joka kesäisin heittelee multakököillä, kun yrittää ottaa aurinkoa. Huutelee törkeyksiä pihaltaan jne.
Tuollaisen kyylä-naapurin kohdalla kannattanee tehdäkin niin, että ensikesänä ottamaan omalle takapihalle rajatonta aurinkoa. Kyllä siinä naapurin rouva varmaan nielee tekarinsa, eikä jatkossa vilkuile pihaanne niin usein.
Lisäksi tuo tuollainen naapuri kuulostaa sinällään ihan tavalliselta naapuruskunnan kyylältä. Häneen pitää suhtautua etäisen ystävällisesti, ei ylimieliseen ja veemäiseen tyyliin, mikä nyt noin muutenkin kuulostaa omituiselta käytökseltä tuntematonta kohtaan.
Kun kerran kärkkäästi olette jo mm. kukkapenkkien suhteen sanoneet takaisin, luulisi, että voitte myös asiallisesti kertoa, että olette uusia ok-talon omistajia ja mielellään opettelisitte pihan työt jne ihan itsenäisesti. Koira-asiassa voitte tiukasti sanoa, että josko rouva lakkaisi koiran houkuttelemisen ja "kiusaamisen" ja että voisitte joskus sopia, että rouva tulee kekseineen ihan teidän puolelle moikkaamaan? - petunia
eikö tää mennykkään. On mulla ihan samanlainen kokemus kerrostalossa ja pitkä aika. Olo ei ollut mukava. Nyt on hän muutti omakotitaloon. Säälin naapureita tulevat olemaa kovan kyttäyksen ja pilkkauksen kohteena.
saman kokenut - Tosi on
Hyvä konsti on videoida tuon häirikön toiminta todistusaineistoksi. Sen jälkeen kun on useampia videoita voi sanoa tuolle häirikölle lopeta tuo tai videot menevät asianajalle rikosilmoitusta varten tai uhkaa panna ne nettiin.
- kikkel
Meidän kerrostalossa on sama ongelma, Yks vanha mummo jaksaa sanoo jo siitäkin kun käynnistän moottoripyöräni parkkipaikalla lähtiessäni iltatöihin n klo 7. Olen ottanut tavaksi nykyisin että huudatan pyörää niin kovasti etten kuule mummon pörinöitä, tai jos en satu olemaan pyörän kanssa ja on mammalla jotain muuta sanomista, olen ennen suun avaamista ottanut käyttöön valtakunnallisen käsimerkin, Kuulostaa varmaan rajulta, mutta on valittaminen loppunut ja on mummeli oppinut pitämään huolta nyt omista asioistaan
- Anonyymi
Sairasta! Ilkeä kakara!
Kun itse ajoin mopoa nuoruudessani, sammutin moottorin ja talutin kotiin ettei ketään häiritse. Aamulla aikaisin voi työntää moottoripyörää vähän matkaa ja käynnistää sitten kun etäämmällä ettei häiritse muita. Kerrostaloalueella sen meteli kuuluu kaikuna huoneistoihin!
Kannattaa ajatella muitakin kuin itseään.
- 7oåp
Naapurin akka yrittää saada koiranne ylittämään aidan, jotta voi sitten nostaa metakan siitä kun teidän koira on vaaraksi ja haitaksi.
- papakostas.
Kovin ovat pienet nuo "ongelmasi". Lienee parasta, että menet itseesi ja vedät v*tun päähäsi.
- Äis%kä
Hei, menepäs naapurin mummon luo juttusille siihen aidan viereen ja kiittele häntä, että onpa kiva, kun hän niin tarkkaan seuraa teidän pihan elämää. Sitä kun on kaikenlaista kulkijaa ja toisten asioihin puuttujia. Kerro, että olet kuullut, että naapurustossa on joku kyttääjä, josta on kaikille riesaa, jotkut ovat kuulemma myyneet talonsakin ja muuttaneet pois, ajatelkaa nyt, joutuneet lähtemään kodistaan. On se vaan ihme, kun ihmiset eivät anna toisten elää rauhassa omassa kodissakaan, eikö vaan?! :)
- Lupponen
Olisikohan sinulla asennevamma? Yksinäinen naapuri voi ottaa kontaktia ja sinä otat sen kyttäämisenä. Vai mitä olet mieltä?
- vanhita puttuu juttu
Sehän on hienoa,että vanha rouva vielä jaksaa vahtia teidän piha-aluettakin,jos sattuisitte olemaan makoilla ja varkaita olisi käynyt,niin muija kertoisi tarkat tuntomerkit varkaistakin,turha ottaa herneitä,jos vanha kansa tulee neuvomaan ,että milloin sinun ja miten sinun pitää aitasi leikata ja mikä kukkanen missäkin menestyy,itse sanoin rouva naapurilleni,jotta kaadatan kaikki pensaat,jotka on minunpuolellani,koska hänellä ei ole aitaa lainkaan,niin uhkasin leikata maantasolle ja puut poikki ja koko piha isolle kivisepelille,niin ei ole itsellä noin hirveästi noita murheita,kun ennen en ole tajunnutkaan,kuinka työlääksi tämä pihani hoito onkaan tullut,silloin se rouva meni hiljaiseksi ja sanoin,jos et ikinä puutu,että mitä kasvatan tontillani ja pysytään hyvän päivän tuttuina,eli tervehdimme kadulla ja välimme onkin siinä,muuten saa katsoa pelkkää sepeliä,iin mummolle se sopi hyvin,ettei jutella ,ainoastaan tervehditään ja siirtyi kiltisti toiselle tonttinsa sivustan asukille jatkamaan neuvomisiaan,minut jätti rauhaan 1,5 vuotta jaksoin nätisti loukkaamatta kuunnella narinaa,nyt kesällä vaan meni onneksi hermot ja sanansa se akka yös piti,kahdesti tavattu kaupoilla ja päivää sanottu ja ei muuta,
- Ei punikeille
Pahimpia naapureita kaikkialla on 1940 luvulla syntyneet kommunistit.SDP-vasemmiston asukkaat ja niitä riittää. joutuvat n 15 vuotiaana sairaseläkkeelle.kun eivät pärjää missään. kouluissa. kotona saati työpaikoilla.luulevat et ammattiliitot johtavta suomessa tehtaita. punikit ovat yhteiskuntamme SYÖPÄ. em. ovat niitä kyttääjiä. tunnistat kyllä heidät helposti ovat rumia kuin hyenaan persereikä.
- Onnellinen ok-asuja
Käännäppä toisin päin. Minulla oli myös ja on nytkin kaksi eläkeläismammaa, jotka vahtaavat joka askeleen, mutta on siinä hyväkin puoli. Jos lähdet johonkin pidemmäksi aikaa, niin on vahtikoirat valppaana. Yks mummeli, kun kyttäs ihan naapurissa aina kaikki askeleet, niin kerran käytin hyväksi hänen kyttäystään. Olin silloin nuori nainen. Isäntä lähti kalaan. Kysyin tältä kyttäriltä, että mihin aikaan mun mies mahtoi lähteä kalaan. Mummeli kertoi, että kyllä se tuossa puolenpäivän jälkeen lähti, kun oli ripustanut pyykit narulle. Siitä paikasta ajattelin, että käynkin terassilla, että siippa on vielä muutaman tunnin poissa.
On niistä jotain hyötyä, kun kyttäävät, niin ei rosmot pääse tyhjentämään koko taloa. Ennen inhosin ihan todenteolla sitä kyttäämistä, mutta kääntää asian päälaelleen, niin ei ärsytä niin paljoa. Aina asioilla on kaksi puolta. hei haloo omakotitalo, olet näköjään ongelma tapaus muuta maalle ja katso. ettei lähinaapuria ole 100 km säteellä, niin eiköhän helpota, tai ei ehkä sittenkään,kun ei ole mistä ottaa hernettä sieraimeen
- PuPapI
Ei tuo niin vakavalta tosiaan kuulosta. Mielestäni hän yrittää vain ottaa kontaktia, varmaan yksinäinen. Mitä koiraan tulee, niin vaikuttaisi, että hän ei ymmärrä vain, että tuo ei välttämättä ole soveliasta.
Eihän se toki ole mukavaa, jos ei itseä kiinnosta sosialisoida, varsinkaan naapureiden kanssa, niin joku "piinaa" tuolla tavalla. Tuossa pitäisi vain sanoa suoraan, että ei halua olla niin läheisessä yhteydessä naapuriinsa. Naapuri toki tuskin tykkää siitä.
Miten olisi korkean aidan rakentaminen, josta ei näe lävitse?- rtyuiopåuyiopå
MInusta kyllä lapsiperheet on niitä kamalimpia..:(
Tiet vallataan maaleille ja muille peleille. Ja vanhemmat huutaa kilpaa mukuloidensa kera aamuin illoin. Näin ainakin täällä ok-taloalueella.
- Stadin kundi
Näistä vastausviesteistä käy selvästi ilmi ettei tuo kohteena oleva leskirouva ole ainoa tässä maassa vaan tällä palstalla on niitä useampia. Ettei totuus unohtuisi niin: elä älä välitä ja anna toistenkin elää se on Stadislisten motto siis paljasjalkaisten, böndestä muuttaneet eivät sisäistä tätä ei niin makuukennostoissa asuvina kuin maantasalla ok taloissa budjaavia.Sitten vähän evästeitä tämä leskirouvs on yksinäinen ja siksi hän on kovin kiinnostunut ympäristöstä, kutsukaa joskus kylään kahville tai vastaavaan ja tehkää hänestä ystävä vahtiminen loppuu vähitellen siihen, takaan sen.
- nonjaa
No sä olet köyhempi, kuin naapurisi. Mitäs siinä. Lisäksi asut maaseudulla. Mitäs kirjoituksesta voisi päätellä?
- näin on
Minä asun korvessa lapissa ja rauhallista on!
- Kypsynyt naapureihin
Hyvin tuttua juttua, jos erehyt vielä koristelemaan pihaasi niin alkaa v..... show. Toiset on kateellisia ja muuten vaan v..... maisia. Lähettävät vielä pikku penskasaki suutaan soitteleen ja ilikeyttään jakamaan ja jos niille jotain sanot niin tulee koko saatanan suku kimppuun, kun koko naapurusto on keskenään sukua, on serkkua ja pikkuserkkua keskenään...... Koeta siinä sitte olla rauhaa rakastava ja muutenkin mukava. Ja kun otat konstaapeliin yhteyttä niin siitä se sitte show alkaa. Tulee tappouhkauksia ja ollaa homppeleita ja vaikka mitä ja taas on koko suku kimpussa ja konstaapelit vaan levittelee käsiään ja alkaa itteäs kuulustella ja hyvä ettei tule linna reissua, vaikket ite tiiä että mistä ja miksi. Ja koko saatanan kulmakunta on kimpussas ja kyttää tekemisiäs vaikka hajet vain postia laatikolta niin on silmäpareja vahtimassa ettet vaan saa olla rauhassa. Ja mistähän seuraavaksi syytettäs ja keksittäis vit.....n aihetta. Kyllä siinä tullaan pikku hiljaa vainoharhaiseksi ja hulluksi, no sitten ei tarvi vastata kun näyttää paperista missä mennään.
- samassa veneessa
Meillä vähän samanlainen leski-rouva,joskus se mene hermolle,kun hän tarkkailee asuntonsa ikkunasta naapurien touhuja,mutta on yksi hyvä puoli,kun olemme matkalla-tiedetään,että meidän taloa vartioidaan kunnolla!!!:-)
- ....................
Kiellä sitä katsomasta ikkunasta.
- *ä'äölo
Hei olkaa hiljaa, te häiritsette mummoa.
Tai ottakaa yhteyttä kerran hän tahtoo jutustella...yksinäinen ihminen.
Hidas selkeä puhe, sanot että haluatte olla rauhassa. Ties vaikka hän olis mukava ja ystävystyisitte.
Jos tulee liikaa juttua niin sanot senkin. Juttua vähemmälle.
Jos päästät liian pitkälle, vaikea saada perääntymään. Menet ja säätelet lähestymistä hitaammale mutta laitat sille kohteliaasti selkeästi rajat. Mutina naapureille ei auta. Mummo ei ole ajatusten lukija. Mieti, jonain päivänä olet ehkä itse samassa tilassa, haluat vaikka väkisin jututtaa naapurin perhettä. Millaisen vastauksen tahtoisit? - tiuku63
hei onpa erikoista. Minulla on naapurina Helsingissä pienellä mökkipaikalla ihan samanlaisia kokemuksia. Mikä ihme tekee ihmisestä tuollaisen joka seuraa ja kieltää tekemestä milloin mitäkin- Naapurit kaikkoavat myyvät pikku mökkisensä vuoronperään ja taas ostaa joku onnessaan mökin mutta huomaa vähän ajan kuluttua ihanan elämän luonnon helmassa toteutuvan vain haaveissa. Eikä tällaista ihmistä saada mitenkään olemaan häiritsemättä toisten elämää , yksinäisyyttä, kateutta ja katkeroitumista. Yhteydenotot kun ovat aina negatiivisia.
- reetta.b
Niinhän se yleensä on, että omakotialuella ja varsinkin rivitaloissa kytätän ja moititaan naapureita. Kerrostaloissa harvemmin ollaan naapureiden silmätikkuna. Ystäväpariskunta muutti pois rivitalosta kun heidän rehottava nurmikkopläntti aiheutti paheksuntaa. Monelle varsinkin nurmikon jatkuva parturointi näytää olevan pakkomielle. Toista ystäväni vaadittin kaatamaan kaunis koivu koska se varjosti naapurin tyttären auringonottoa. Turha toivoa omaa rauhaa edes syrjäkylillä, kyllä sielläkin naapureiden edesottamuksia seurataan. Tuskin kannattaa häiritsevän naapurin takia muuttaa, voi joutua ojasta allikkoon.
Suositteleen vastaamaan lyhyesti ja välinpitämättömään sävyyn naapurin moitteisiin; esim." vai olette sitä mieltä". Koiraan kiusaamista pitää tietenkin tiukasti käskeä lopettamaan. Ei pidä alistua naapuriterroriin. Mihinkään Aku-ankka taistoihin ei kannatta ryhtyä, ystävällisyydellä pärjää ylensä paremmin kuin vihaisuudella. Vihtyisämpää syksyä toivottaa Reetta - huonoja kokemuksia
samanlaista naapuria olen tavannut myös kerrostalossa. Puhui kaikille valheita pilkkasi ja aina vahti asui ihan liian lähellä. Ohhoijakkaa suuri onneni koittanut muutti omakotitaloon voi naapuriparkoja
- Pena 50
Mikä ongelma tuossa aloittajalla on.
Onkos se nyt mikään ihme, jos eläkeläismummo on vähän utelias. Ystävällinen tuntuu olevan, kun huolehtii osaatteko kaupunkilaiset hoitaa kukkia ja puutarhaa. Eläinrakaskin näyttää olevan, kun tulee toimeen koiran kanssa. Vanhojen ihmisten pieniä omituisuuksia pitää ymmärtää.
Minä olisin pyytänyt kahville ja hankkiutunut hyviin väleihin. Oletteko ajatelleet, olisitteko itse voineet toimia vähän sosiaalisemmin. - riamua kylällä
Ja meillä niisanottu anoppi ja miniä ovat kimpassa koko kylän ihastus kytät Ei se mitään ovatpahan palkattomia vartioita jos jotakin sattus niin ei tarvi ooikeitten polliisien niin paljon tehdä töitä kun rosmot saadaan kiikinlautaan.Kylä kytät ovat oikein hyviä tänäpänä
- mietipä uudestaan
Tuota kaikki jotka ovat saaneet kotonaan olla kuukausi tolkulla kuolleena ovat asuneet kerrostaloissa, eli mitä tästä opitaan ?
- Hit&Man
Minkäs verran olisitte valmiita maksamaan muiden naapurien kanssa siitä,että tämä teitä kaikkia raivostuttava naapuri tulisi inhimillisemmäksi?
- kokenutnaapureista
se ei ole kivaa jos naapuri kommentoi sanomalla esim:eihän tuos oo mittää järkee koristella pihaa vaa vieraitten tähe.onse jo vähän tyhmää jos toinen urkkii aidan yli jos on omaa rauhaa hakemaan muuttanut omakotitaloon.eläkeläismummo on eläkeläismummo,mutta sille voi joko sanoa ,että olisin mieluiten rauhassa että jos mummo voisi lopettaa aidan yli kurkkimisen.ja jos oikein kommentoi TOISEN RUOHONLEIKKUUSTA ja SIITÄ mitä kukkia pitää pihalle istuttaa ja kiusaa koiraakin vielä!ja todella ilkeästi ja on kokemusta koirista kun on 6 koiraa.ja jos nyt tämä mamma alkaa toden teolla ärsyttää,nii ilmota poliisille.meillä oli samanlainen ukko,mutta kävin sanomassa että haluaisin yksityisyyttä ja lopetti tuo mies häirittemisen.sano kuulemma puolustukseen, että huolestutti koirien haukkuminen vaikka asutaan omakotitalossa nii on koirilla täysi oikeus haukkua jos ei naapuri valita,ja oli ukollakin sellanen bolognese joka räksyttää päivät pitkät ja sehän meidän koiria härittee sen takii ne haukkuu
- Mummo "naapurista"
Yksinäisillä vanhuksilla on usein yksitoikkoista, niin he haluavat vain nähdä elämää ympärillään. Mikään laki ei kiellä katselemasta ikkunastaan, tai terassiltaan ympärilleen. Minä säälin tuota ystävällistä vanhusta, joka jopa hyvyyttään antoi ohjeita kukkien istuttamisestakin. Hän yritti jopa tehdä ystävyyttä koirankin kanssa aidan raosta. Halusi varmaan anttaa jonkun makupalan, mutta ehkei kuitenkaan uskaltanut, jos huomasi tulleensa nähdyksi.
Miksi aina pitää ajatella pahinta ja kaikkeen ja kaikkiin suhtautua noin negatiivisesti?
Olen elämässäni asunut monenlaisissa paikoissa mutta yksi asia on aina ollut hyvin, minulla on AINA ollut hyvät ja ihanat naapurit. Nuorenpana kuuntelin mielelläni vanhempien ihmisten neuvoja ja olen oppinut heiltä paljon kaikenlaista, sukan kantapäästä sipulien istutukseen ja kaikkea siltä väliltä.
Kun lapseni olivat pieniä, naapurin mummot hoitivat heitä mielellään tarvittaessa. Ystävällinen hymy saa paljon aikaiseksi puolin ja toisin. Mielestäni monet suomalaiset ovat niin itseänsä täynnä, ettei edes hyvää päivää naapurille sanota.
Onneksi asun ystävällisemmässä maassa ja täällä sanotaan hymyllen "heit" naapureille ja kysäistään välillä, että;"tarvitsetko apua!" - hyvä naapuri
niinpä,oletteko noin ääliöitä nuoret miehet ,hävetkää ja tehkää työtä itse vanhenette samalla lailla joskus ja höperöidytte.Varmaan ei mummon tempaukset hengen päälle käy.on per...e pienet murheet.ja omasta ikkunasta jokainen katselkoon vaikka 24 h vrk.itseäni ei haittaa kun vietän päivät töissä.Ja joka pienestä jutusta toinen ääliö näillä palstoilla neuvoo typerämkusemaan piippuihin ja posteihin ,tee palvelus ja ammu ittes .
- mk
Tehkää rikosilmoitus kotirauhan rikkomisesta tai sitten kunnon muilutus niin rupeaa rauhoittumaan koska hyökkäys on paras puolustus ja seuraavan kerran
tule teille vieraita niin radio päälle ja siihen rjalle metri naapurista ja tarpeeksi kovalle niin antaa soittaa puolipäivää niin kyllä se siitä rauhoittuu. - jake_
parimetrinen lauta-aita toimii rajalla yllättävän hyvin!
- 15+11
Laitat 3m aidan laudasta etkä kuuntele mokomaa akkaa. Itse tein aivan samoin viime talossani, jossa oli samanlainen naapuri.
- kyttäyksen kohde its
Valitettavasti et juuri muuta voi kuin myydä talosi tai sietää naapuria. Hän ei muutu, mutta ei ymmärrä myöskään että hänen käytöksessään olisi mitään vikaa. Kokemusta on!
- kostava naapuri
mullakin on huonoja kokemuksia naapurista. Joskus yli 10 vuotta sitten mun naapurissa asui noin 50 vuotias nainen. Asuin tuolloin kerrostalossa. Tää naapuri kyttäsi ja kyttäsi. soitti isännöitsijälle yli 50 kertaa ja valitti kaikesta mitä minä teen. Valitti jopa jos tulin kotiin myöhään yöllä ja avoin ovia, ,laitoin käytävälle valot, pidin fillaria väärässä paikassa. Valitti tai valehteli isännöitsijääle et pidin bileitä vaikka en ollut edes kotona. poliisitkin se soitti yli 20 kertaa ja poliisit tuli joka kerta. Nekin alko kyllästymään mun naapuriin. No sitten kyllästyin ja aloitin sodan naapuriani vastaan. kaverini kanssa haimme lehtiroskiksista paljon kaikki lehtiä ja mainoksia, varmaan yli tuhat ja kyttäsin kun tää mun naapuri lähti johonkin. sitten kun lähti niin tiputimme kaverini kanssa yli tuhat lehteä sen postiluukusta sisään. Toisella kertaa sekotimme liimaa ja hiekka ja kaadoimme senkin postiluukusta.
puhkoimme myös sen fillarin kumit monta kertaa, Pidin sitten bileetkin jolloin naapuri soitti poliisit. sanoin poliisille et se on sota nytten kun ette saa tätä mun naapuria lopettamaan häiriköintiä. tein myös rikosilmoituksen kaikesta perättömistä teoista mitä mun naapuri väitti mun tekevän.
Kaadoimme myös kaverini kanssa maalia mun naapurin postiluukusta, ja hommasimme kastematoja jotka laitimme sen postiluukusta. poliisi ei mua koskaan syyttänyt mistään mitä tein naapurille vaikka tiesi miten minä kostin naapurille. kyllä poliisi tiesi et minä se olin kaatanut maalia ja kaikkea naapurin postiluukusta. lopulta mun naapuri luovutti ja isännöitsijä antoi sille häädön.- sä oot moukka
Idiootti
- biel678
ekana tuli mieleen että rouva on yksinäinen. hän kaipaa jutusteltavaa kenen tahansa kanssa ja purkaa myös turhautuneisuuttaan väärillä aiheilla. tuntuu kovin että hän haluaisi vain minkälaista kommunikointia tahansa.
aina voi auttaa oikeasti jutteleminen asukkaan kanssa ja yrittää vienosti saada selville jos häntä painaa jokin ellei hän ole sitten luonnostaan jo valmiiksi sellainen (harva on), tai jos vain tutustua häneen paremmin ja molemmat osapuolet voivat oppia uutta.- ....................
Yleensä on tapana jutella naapureiden kanssa, toisin kuin kerrostalossa. Outona pidetään, jos on vain omissa oloissaan. Siitä syntyy sitten ns. juoruilu.
- Sirupiru
Vähän käy kyllä mummua sääliksi. Ajatelkaa nyt kun pitää ihan yksin asua, eikä sitä vanhana ihmisenä pääse oikeen edes käymään missään muualla ku korkeintaan naapurissa terveyskeskuksessa. Kyllä se vanhakin ihminen tuntee olonsa yksinäiseksi. Eikä mummu välttämättä tarkoita koko ajan arvostella sinua. Ehkä hän on vain hyvin suorapuheinen persoona ja tottunut sanomaan oman mielipiteensä asiaan kuin asiaan. Ja ajatella - naapurin mummoko osti koirankeksejä ihan vain sinun koiraasi varten? Huomaavaista, ehkä hän pitää eläimistä.
No, joka tapauksessa minä ehdottaisin, että äksyilyn sijaan pyydät mummun vaikka pari kertaa viikossa teelle niin voitte jutella mukavia. Eikä hänen sitten enää tarvitse kerjätä huomiota ja kaikilla on parempi mieli.- Anonyymi
MIksi säälitte mummoja ku itseänne pitäisi sääliä kun nii tyhmiä.
Ei vanhempi ihminen ole säälittävä vaikka hän ei kuljekaan kaikissa tyhmissä ja joutavissa bileissänne ja sosiaalisissa typerissä piireissänne. Vanhempien ihmisten elämä paljon rikkaampaa vaika olisivatkin yksin koko ajan. Älä tarkkaile ja arvostele vanhempien ihmisten tekemisiä se ei kuulu sinulle. Etsi sisältöä omaan elämääsi joka kuulostaa ikävältä.
- jklöllö
Jostain oon kuullut mutinaa, et ne pahimmat tapaukset asuvatkin juuri omakoti ja rivitaloissa.
onkohan tuolla rouvalla itsellään lemmikkiä. Jos ei ole niin nyt on aika ottaa ne käärretortut ja keksit ja alkaa rouvaa huutelemaan itseään aijan rakoon keskustelemaan eläimen pidon mukavuudesta ja eläimen seurallisuudesta. Kun tuputat rouvale lisää käärretorttua naamaan alka keskustella vaikka siitä miten seurallisia eläimet ovat. Ja jos ei rouva aiheesta innostu, kysele sitten miksi hän niin usein kuitenkin haluaisi oman koiranne lähelleen. Et aitahan voidaan hyvin poistaa ja koira voi näin ollen niitä kesäkukkia käydä lannoittamassa naapurin puolella asti. On meinaa hyvää lannoitetta tuo ehta paska.
Ja nurmikkokin kasvaa ja kukoistaa.
Ja eiku aitaa poistamaan.... - ,.-
vedätte viinaa pihalla ja örvellätte ja huutelette naapurille takas....perusmenoo suomalaisilla
Käyppä sanomassa naapurille suorat sanat. Jos ei muuten usko niin vähän perinteistä kovistelua.
- AA778777
Tilloo mummon pihhaan kuorma-autollinen sianpaskoo kukille lannotteeksi. Tai pyyvä jottai sikatilaisäntää tuomaan massikalla tääslavallinen ehtoo sianpaskoo, nii kummahan jos mummo ei mene hilijasex. On sillä ainahhii sitte nenässään pitelemistä, nii ei kerkee ennee koirankeksiä esittelemään :)
- SIMPAUTTAJA ; )
Hojo! Hojo! Täällä maalla on mukavaa, on rauhaa,luontoa ja "orginellia" elämänmeininkiä.Ei tarvi katsellä mitään "kyyliä",tiukkapipoja ja uteliaita ämmän/ukontuppeloita. Kyllä täältä "ELÄMÄÄ" ja "EROTIIKKAA" myös löytyy. Ei täällä kaikki Isännät mitään "peräkammarinpoikia" ole. Minä en ainakaan, vaikka pelkkä "tilanhoitaja" olenkin (pehtori,metsänhoitaja,renki) Olen alunpitäen urbaani kaupungin kasvatti, mutta meitä "reittäpitkin taloon" tulleita "huijareita" on täällä kyllä enemmänkin. Appiukkoni on kyllä mukava mies, meillä on molemmilla samat kaksi Veellä alkavaa harrastusta,Toinen on Viinanotto ja toinen.....öh!....ei ole muuten valokuvaus. Hyvä on, minä kerron koska varmasti arvasitte...se on Veneily.Näitä ei paljon Kaupungissa paljon harrasteta. Pointtini oli,että Tervetuloa vaan tänne maalle asumaan, täällä on ihmisen hyvä olla.Mamma ja lapsetkin tykkää.Hih!
- hyvä asua...
me asutaa kerrostalossa ja ei oo valittamista.. ehkä muilla on enemmän valittamista meistä. muksut kuuntelee musiikkia niin etta sienät jytkää yms. naapurit ei kyttää ainakaan meitä. yksi mies on kyllä perillä kaikesta, jos yksi joutuu sairaalaan, niin tämä tietää miksi hän siellä on, mitä hänelle on tapahtunut jne.. asumme 1. kerroksessa ja mukavaa on ollut tämän, sanoisinko että 10 vuoden aikana, mitä samassa huushollissa olemme asuneet.
- idioottinaapurit
just tollasten idioottien takia kerrostaloasuminen on helvettiä rauhalliselle ja fiksulle ihmiselle. "muksut kuuntelee musiikkia niin etta sienät jytkää"... HOH HOIJAA ! Hyvätapaiset ihmiset kasvattavat äpäränsä sellaisiksi, että he ottavat huomioon myös naapurit. Tollainen itsekäs lapsiperheen idiotismi on ikävän yleistä. Juuri kaltaistenne paskanaapureiden takia olen joutunut muuttamaan möykkäpesästä jo kahdesti.
Teillä käy ruohonleikkuri kokoajan ja koiranne haukkuu pihalla.
Ihmiset tarvitsevat omaa rauhaa!
Itse asun kerrostalossa, missä ei ole häiritseviä naapureita.- määmy
Kaiketi hän on yksinäinen ja huomionhalussaan toimii miten toimii.
- Ei hätää
Kyllä se muutaman vuoden päästä päätyy vanhainkotiin jos hyvin käy.
- Anonyymi
Tee jotain itsellesi kun tyhmä vihaaja.
- aitaa vaan stana
Ratkaisu = helvetin korkea aita tonttien rajalle, jotta rouva ei pääse huutelemaan siitä yli.Loppuu keksinheilutukset ja naamailut kun ei näe toisten pihaan enää.
- Anonyymi
ei aitaa saa rakentaa kaikkialle.
- 02.02-02
hei!
jotakuinkin sama ogelma ihan koiria myöten. joten ymärrän ongelmasi.
meille asennettiin valvonta kamerat kuvaamaan pihamaatamme ja sen rajoja puoleltamme. naapurit eivät tätä tiedä, eivät olleet kotona asennuksen aikaan. oleme selvittäneet lainopillisesti seikat jotta voimme välttyä ikävyyksiltä oikeudessa.
nyt vaan keräämme todistus aineistoa pihallamme hiippailevista naapureista sekä heidän muista tekosistaan.
myös talon sisllä on valvonta kamerat joilla mm kuvataan eräitä kohteita joihin eräs henkilö on kajonnut käyttäen avaimestamme teettämäänsä kopiota ilman meidän lupaamme. loma matkalla ollessamme kyseinen henkilö on siis hoitanut taloutta ja pitänyt avainta hallussaan luvallisesti. avaimen tkopioimiseen lupaa ei ole annettu.
näin täällä turun pinnassa!- kytätyn naapurit
Kyllä me kaikki naapurit tiedetään, te ette vaan ihan kaikkea tiedä, ette sitäkään, että kotona oltiin. :D
Kummallisesti sitä joidenkin naapurit "hiipppailee pihalla" muka kiusanteossa ja joku henkilö "käyttää avainta luvattomasti". Aika Ihmeelistä.
Miten teille noita "kyttääjiä ja hiippailijoita" on oikein monikossa sattunut?
Sen verran vainoharhaisilta vaikutatte, ettei vaan olisi niin, että TE kyttäätte naapureitanne?
Ettekä te missään "turun pinnassa" asu. :D
PS. Etsikää kameroiille paremmat paikat, ettei ne "vahingossa" mene rikki.
nimimerkillä "kytätty naapuri"
- pöööööööööö.........
Puhut että ihanaa omakotitalossa asuminen, mutta ymmärrät varmaan itekkin että sinun ongelmasi johtuu vaan tuosta yhdestä naapurista ei siitä että asut omakotitalossa.
- Kyttääjille sanktiot
Asuimme itse rivarissa kyttääjäkaksikon naapureina.Jouduimme lähtemään karkuun koska meille molemmille puhkesivat asian tiimoilta vakavat ja koko loppuelämämme mukana kulkevat sairaudet.En ymmärrä miksei vuokranantaja tai isännöitsijä edes asiaan puuttunut vaan antoi kaiken tapahtua.Tämäkö hyvät kirjoittajat on mielestänne oikein?
- Naapuri sopu
Olisko aiheelista kokontua joukolla keskustelemaan naapureiden kanssa ja ottaa leskirouva mukaan. Voisiko asiaa hoitaa järellä eikä tunteilla.
- :/
hulluja onnäköjään monenlaisia ja jos hänellä ei omaa elämää ole, pitää sitä seurata muiden ja tehdä muiden elämä hankalaksi.
- Naapurihäiriköt.
Taitaa olla aika yleinen ilmiö.
Netissä löytyy haulla Kerrostalokyttääjät . Naapurikyttääjät keskusteluita aiheeesta.
Tässä linkki Kerrostalokyttääjät ry sivustolle, jossa valitaan kuukauden kyttääjä.
Keskustelua, palautetta.
http://www.kyttaajat.net/
---
- pervoa touhua
Eräs vanha nainen kyttäs, käykö miehiä luonani, kun olen sinkku, inhotti, sillä miksi hän kyttää naisia?
- Anonyymi
haha mutta mistä tiedät että hän kyttäsi?
- Miksi.
Pitää keskustella vastenmielisen naapurin kanssa? Kun on kuukauden kaksi puhumatta naapurille,ei varmasti tule enään höpöttämään aidalle.
- 73
meillä vähän samaa ongelmaa naapurin kanssa....ja ongelman nimi on holttinen.kestetään....................
- torvinen
sanokaa sille kerran suorat sanat ja sen jälkeen ette puhu sille enää mitään älkääkä vastatko tai huomioiko mitenkään, niinkuin koko akkaa ei olisi olemassakaan. Eiköhän se kyllästy jossain vaiheessa jos ei saa mitään reaktioita aikaan. Jos naapureilla on sama ongelma kyseisen naisen kanssa niin se on hyvä. Ainakaan hän ei voi kääntää heitä teitä vastaan juoruilemalla jne.
- toivonsamenettänyt
Jotkut ihmiset ovat vaan kertakaikkiaan sellaisia, etteivät sovi oikeastaan mihinkään asumismuotoon. tai paikan pitäisi olla joku asuntolatyyppinen, jossa kuri on sitä luokkaa, että ulos lentää jos jotain luvatonta tekee.
Siis ihmetellä täytyy miten joku naapuri viitsiikin kiusata naapuriaan, siksi se ihmetyttää, että joutuu kuitenkin elämään siinä miljöössä.
Oikein rumia temppuja tekee naapurille sekä solvaa häntä, ja sitten eletään vain kuin ei olisi mitään tapahtunut.
Ihminen tai siis jotkut ovat tosi outoja eivätkä sovi asumaan mihinkään sellaiseen paikkaan, jossa saa jotain vapaasti itse päättää. Heti käydään naapurin asioihin asiattomasti puuttumaan.
Ovat ilmeiseti jollain tavalla narsisteja, eivätkä ymmärrä sitä, että elämä jatkuu vielä huomennakin. Että kaikilla pitäisi olla mukavaa asua: turvallisuutta, rauhallisuutta ja viihtyvyyttä. - Viltsuhilmari
Teeppä samoin kuin yksi tuttavani, jolla oli samat kokemukset naapurin rouvasta: Ala muina miehinä juttelemaan hänelle, huomasiko hän kun suuri romaaniperhe oli kovin kiinnostunut talostamme, jota kävivät katsomassa. Pyysimme pari viikkoa miettimisaikaa, joten eiköhän ala käytös muuttumaan. Tuttavani naapuri oli muuttunut todella huomaamattomaksi!!!! Tämä tarina on tosi!!!!
- Terve järki..
Näitä kun lukee ja vähän ajattelee niin joskus tuntuu, että ihmiset olettavat jonkun "mummon" olevan kiinnostunut heidän pihastaan, koirastaan ym. Ehkä sitä naapuria ei oikeastaan kiinnosta mutta on vain kohtelias.
Itse en ole koskaan havainnut asuinalueelleni mitään kyttäystä tai tunkeilua koska itselläni ei ole aikaa seurata mitä muut kyttäävät eikä ole mitään mieltä rasittaa omaa päätä sillä mitä naapurit touhuavat.
Kuka siinä silloin kyttää jos seuraa miten joku muu muka kyttää. Eiköhän siinä sillloin tämä, joka kuvittelee omia touhujaan seurattavan, ole hieman nyrjähtänyt itse. Tai ainakin liioittelee omaa tärkeyttään. - NÄIN MINÄ TEKISIN
Ajattelin ihan samaa. Eikö tuo nyt ole sairasta, että jos ihminen katsoo ulos omasta ikkunastaan, niin se on jo kyttäämista. Ja jos sanoo jotain kukkapenkistä, niin otetaan herne nenään. Itse olette omituisia, ette pysty kommunikoimaan kenenkään kanssa. Jos näätte mummon kurkkivan ikkunasta, niin hymy, ja pieni käden heilautus. Hyvä tervehdys iloisella naamalla. niin tulee mukava päivä mummolle ja sinulle.
Illalla kun tulet töistä, niin paistappa vaikka lettuja, ja keitä oikein hyvät kahvit, ja käy hakemassa mummokin kahville. Katseltaa yhdessä vaikka kukkakirjoja ja lehtiä, ja keskulkaa niinkuin ihmisten kanssa normaalisti keskustellaan. Vanhankin ihmisen kanssa on ihan mukavaa keskustella, voit saada elinikäisen hyvän ystävän.
Joten mietippä asia uudelleen, mummo ei ole oikeastaan tehnyt yhtään mitään! Ja täällä uhkaillaan jo poliisilla!- KUULEHAN
samaa mieltä edellisen puhujan kanssa
- kutsuttu ja koettu
Kutsu kahville voi johtaa siihen, että naapuri tunkee itsensä joka päivä kylään ja istuu aamusta iltaan, jos olet kotona.
- kevatnurmi
ota lähestymiskielto ,pyydä poliisit käymään naapurissa
- KUULEHAN
Pyytäkää se raivostuttava naapuri kahville!
On joku koulukiusaajatyyppinen tapaus.
On varmaankin yksinäinen ihminen.- lissu35
Minulla on puolestaan naapurina n.27v äijä joka kerää koko ajan huomiota lastensa kautta. Koko päivän kiljuu lastensa perään järjestäen showta ja virittää maaleja tielle muiden riesaksi ja levittää hyppytelineensä metsään ellei kyttää naapureita uteliaana..
vaihtaisin tämän uteliaan joka paikkaa kyttäävän äänitorvimaisen "isukin mennen tullen yhteen vanhempaan hiljaisempaan kyttääjäeukkomalliin. ;)
Vaihdossa olisi myös lisänä kotiäiti joka kyttää ja mekkaloi samoin mutta hieman hillitymmin..oikeastaan parikin ;)
- "HERMORAUNIO"
LUKEKAA TÄMÄ!Asumme rivitalossa,toinen talo vastapäätä,välissä meidän takapiha ja talojen välinen tie.Jos avaamme sälekaihtimet,näemme mitä naapurin keittiössä tehdään ja mitä muroja on aamuisin pöydässä.Emme voi katsella omaa takapihaa,kun silloin naapuritalon asukkaat luulevat että kyttäämme,jota emme tee todellakaan.Siksi pidämme kaihtimet kiinni.Sitten vinoillaan,että ettehän te mitään tiedä ja näe kun olette aina kaihtimet kiinni.Ei tämäkään kivaa elämistä ole,MIETTIKÄÄ??On kallis asunto,mutta kun vankila!
- mk
E imuutak un kaihtimet auki ja ohan omaksi iloksi takapihaa katselemaan ja siihen ei ole naapurilla mitään asiaa tai sitten riittävän korkea aita takapihan rajalle.
- ntajannaapru
Lähestymiskieltoa harkitaan myös keskiuudellamaalla, lentäjien suosikkipitäjässä. On ne vaan velikultia, ikävä kyllä!
- tripperipoika
kerro sille naapurilles et sillä on satriaisia talossaan nin tulee heti jotain tekemistä tai tilaa hänelle lähestymiskielto postimyynnistä:).
ihan oikeesti kerro että haluat olla rauhassa ja jos se ei auta nin teet kylmästi rikosilmoituksen kotirauhan häirinnästä nin asia loppuu kuin seinään,tämä on tosi asia,joka pitää.jokaisella meillä on oma rauha oltava se on kirjoitettu lakikirjaankin. - ..........
Mikään ei ole niin ihana kun kerrostalo, jossa ikkunasta näkyy vain luontoa!
- AnnaleenaKaisa
mielestäni tuo ei ole kiusaamista vaan ihan normaalia naapurikäyttäytymistä. mummeli yrittää olla ystävällinen ja sinä vedät hernettä nenään. Mene itseesi; onko mummo todellakin, ihan aikuisten oikeasti pahansuopa ja ilkeä?
Koska tuon kirjoittamasi jutun perusteella hän ei todellakaan vaikuta sellaiselta. Yksinäiseltä ja seurankipeältä kylläkin. - Varma apu
En tiedä minkälainen piha, talo tai perhe Teillä on, mutta muutamia vinkkejä jotka tehoavat naapureihin...
Olen havainnut, että häiritseviin tai ärsyttäviin naapureihin ei tehoa mikään muu kuin Techno-musiikin kuuntelu, niin kovalla tietysti kuin mahdollista - edellyttäen että omat korvat kestävät.
Tuollainen eläkkeellä oleva leskirouva varmaan ottaa päiväunia, tai menee nukkumaan suhteellisen aikaisin? Nämä ovat mitä oivimpia hetkiä alkaa "kuuntelemaan musiikkia", "tekemään remonttia" tai "korjaamaan autoa", käyttäeän sirkkeleitä, laikkaa, lekaa, työmaavalaisimia, hitsaus- yms. työkaluja.
Ja jos ruohonleikkuunne on naapurille ongelma, niin kannattaa leikata nurmikkoa - ja usein, vaikka 2 kertaa päivässä, sekä kehuskella siitä aidan yli miten hienosti ja siististi kaikki on.
Pihaanne en tiedä, mutta esim. ulos aseenettavalla pore- tai kylpyaltaalla on myös mielenkiintoisia vaikutuksia naapureihin - suhteessa siihen "putoavatko" pyyhkeet vahingossa maahan...
Joskus myös "keskeneräiset" remontit saavat naapureiden pulssin kohoamaan; ei muuta kuin jättää telineet, pressut, rakennusmateriaalia yms. pihalle lojumaan - edelleen, jos omat hermot kestävät...
Lakat. liimat ja muut "rakennuskemikaalit" ovat myös tehokkaita naapureidenkarkoittajia - kuitenkin, jos oma nenä kestää...
Tai alkakaa "taiteilijoiksi", ja vääntämään pellistä ja teräksestä mitä ihmeellisimpiä "koristeita" pihallenne, aitaanne ja portinpieleen.
Jouluvaloja ei myöskään sovi unohtaa - erityisesti sellaisia jotka "sykkivät" rakkauden "viestejä" ympäristöön...
Mutta, toivotan jaksamista. Ärsyttävää tuollainen. - JZQ
Miksiköhän niin moni ihminen on niin vihainen ja suvaitsematon nykyään?
Pelkääkö sellainen ihminen kanssakäymistä tuntemattomien kanssa,koska pelkää sen toisen suhtautuvan asioihin samoin,kuin itse suhtautuu...
Tai onko se niin,että pelätäänkin juuri sitä erilaisuutta?
Ei osata oikein enää elää yhdessä sukupolvien eri maailmoissa.
Jos ajatellaan että vaikka kylän takapihalle putoaisi ufo,niin voitteko uskoa että yhteenkuuluvuuden tunne olisi uskomaton,eikä kukaan enää ajattelisi moisia pikkuasioita. - Jo on markkinat
Kyllä te olette ihan hulluja. Tuo mummo on ihan tavallinen ihminen, ei ole tehnyt teille mitään, vaan katsellut ikkunasta. Ei ole mölynnyt ,soittanut musiikkiä, ilkeillyt, eikä mitään kiellettyä.
Teillä itsellänne on pipo kireällä. Ettekö kestä mitään? Mitä hittoa olette sinne luunne rahdanneet, jos ette kestä sitä, että joku mummo katsoo omasta ikkunastaan ulos? Hänellä on kuule siihen täysi oikeus.
Täällä suomessa on tilaa. Osta mökki jostain, jossa on kymmenen kilometriä matkaa seuraavaan asuntoon. Niitä saa täältä korvesta aika halvalla.
Mutta ei täälläään ketään ammuta, jos vaikka joku mummo kävelis pihaan. Yleensä silloin pannaan pannu tulelle, ja parasta pöytään. - mmmkkk
Jos olet mies niin rupea edottelemaan sopimattomia eli kysyt suoraan on naapurin leskirouva miehen puutteessa ja haluaako hän kunnon naintia ja montakertaa niin voi häirikointi loppua ja niin edelleen.
- Akka aitaukseen
Rakenna korkea aita.
- .......
Saahan sitä kyllä ikkunasta katsoa, eikä se tarkoita, että kyttää, muuta kuin lintuja tai ihailee syksyn värejä..
Jotkin tosi kyttääjät on saanut aikaan sen, et kaikkia vanhempia ihmisiä epäilään kyyliksi.- tottahan toki.
saahan sitä, mutta on kiinni siitä katsotko omasta ikkunasta ulos vai naapurisi ikkunasta sissän, siinä on se eroavaisuus.
- Vanhaan kansalliseen
Tapaan, pyllistä sille persiis.
- entinen omakotiasuja
Kuule naapuri - niin metsä vastaa kuin sinne huudat! Täytyyhän vanhuksellakin olla jotakin ajanvietettä kun jaksaa enää niin vähän! Sinäkin vanhenet!
- ostatvaankaikki.
Osta useampi omakotitalo mitä voi sitten vaihdella mielenmukaan.
Aika vaikeampi on häättää omalta sitten toista..
Jos olet vielä vuokralainen. - puuta/heinää
Laita tarkempi osoite.Taidatkin olla keksinyt aloituksen ?
- Loppuu varmasti
Alat tekemään leskelle pientä koiruutta ja käytännön piloja.Säikäytät hänet niin pahasti,että hänellä tulee paskahousuun.Jollei muu auta ainahan noista eroon pääsee?
- Tosi boring...
Voi noita onnettomia vainoharhaisia jotka kuvittelevat olevansa jonkun naapurin mielestä niin mielenkiintoisia. Hei, järkeä nyt vähän, ei teidän tekemisistänne ole kukaan kiinnostunut ja jos kuvittelette olevanne jotenkin kiinnostavia niin soittaakaa vaikka sinne "seiskaan" ja koettakaa myydä ylitylsä arkipäivänne sinne. Ei kiinnosta varmaan. Ja jättäkää naapurin mummot rauhaan ja käykää tervehtimässä edes joskus omaanne, niin opitte ehkä jotain, (paino sanalla ehkä).
- jepulis jep
Onko Pentaxille jotain hyvää, valovoimaista, sääsuojattua (noin16-55mm) objektiivia?
- Jauhot suuhun vaan
Ihan paras linja on, että sanoo suoraan, että anteeksi mutta en ole kiinnostunut mielipiteistänne ja ystävällisesti voisitteko jättää koiramme rauhaan. Jos se ei auta, niin sitten otetaan jätetään anteeksi pois, kiukkuinen ääni, v-, j-- ja s-sanat mukaan puheeseen ja käsketään naapuria hoitamaan omat asiansa. Eikä sen jälkeen lotkauta korvaansakaan sinne naapuriin päin.
Itsellä on kokemusta tunkeilevasta narsisti-eläkeläisnaapurista. 6 vuotta sitten mökkiä ostaessa, ihmettelin miksi rajanaapurin kanssa oli yli kaksi metriä korkea aita. No syy selvisi, kun kyläläiset selvittivät naapurimme luonnetta. Selvisi myös, että mökkimme tontti on alunperin erotettu naapuritalon tontista. Ehkä se sai naapurin kuvittelemaan, että hänellä on jotain perinneoikeuksia sen suhteen.
Ensi alkuun naapuri oli hyvää pataa, ja sitten alkoi määräily elostamme ja olostamme. Oven takana oltiin klo 7 aamulla. Emme lähteneet siihen touhuun mukaan. Meitä on syytetty vaikka mistä kuvitteellisesta ja mm. uhattu ampua ja syytetty yrityksestä polttaa hänen talonsa (grillasimme makkaraa pihallamme...), minkä johdosta soitimme poliisit. Sakot sai naapuri. Pari vuotta sen jälkeen olikin rauhallista. Mitä nyt luullakseni joka aamu naapuri käynnisti klo 6 traktorinsa pariksi tuntia, luuliko vissiin sen häiritsevän meitä. Olemme kaupunkilaisia lentomelualueelta...
Muuten pidimme linjaa, ettei hänen pihalla heilumisensa ja häiriköintiyritykset tuota tulosta, emmekä kommentoineet mitään. Pihaportistamme teimme lukollisen. Siitäpä ei huonolla lonkalla yli kiivetty. Sanoin tuskastuneelle miehelleni, joka suunnitteli jo mökin myyntiä, että aika tekee kyllä tehtävänsä....nyt vuosi sitten oli ilouutinen, pappa oli kärrätty hoitokotiin, ja siellä pysyy *virnistää*. Joskus mietin, onko hän todella ollut koko ikänsä tuollainen, vai sairastuiko dementiaan..? Mutta kyläläisten mukaan meno on ollut ihan samanlaista koko ajan.
Tyhjä talokaan ei tunnu jälkeläisiä kiinnostavan, kun ei siellä ole vuoteen ketään käynyt. Takapihan rikkaruohot hipoo otsaa. - Naapurin leskirouva
Olen asunut lähes koko ikäni maalla omakotitalossa. Pidän paljon ympäristöstäni, ja olen tuntenut seutuni asukkaat monta kymmentä vuotta. Naapuritalossani on vaihtunut perhe tiuhaan tahtiin, puhuvat kylällä että nuoret eivät täällä viihdy, kun väki on seudulla kovin iäkästä, liene niin erilaiset elämäntilanteetkin. Tahtoisin kovasti tutustua myös uusiin naapureiheni, kovin yksinäinen kun leskeksi jäätyäni olen, mutta uusi nuori perhe on kovin tyly minua kohtaan. Onneksi seudun muiden naapureiden kanssa voi vaihtaa kuulumisia, vaikka kovasti juoruiluksi kuulemma sanotaan meidän päivittelyillemme mitä salatuissa elämissä onkaan tapahtunut.
Olen yrittänyt heidänkin kanssaan keskustella monesta eri aiheesta, mutta en saa heiltä ystävällistä vastausta. Ystävällisesti kauniina kesäpäivänä otin puheeksi millaiset perennat viihtyvät parhaiten savipitoisessa maassa, joka naapuritonttikin on, mutta naapurin nuori rouva tiuskaisi että osaa kyllä hoitaa kesäkukkaset itsekin. Noh, hyvää hyvyyttäni olisin antanut neuvoja omakotitalon tontin hoitoon, monen vuosikymmenen kokemuksella.
Nurmikkoakin leikkasivat monesti kesällä kerralla liian lyhyeksi. Yritin kertoa että ymmärtäväthän he että se helteellä palaa sillä tavalla hoidettuna. Kaipa he sitten ikänsä kerrostalossa asuneena tietävät itse paremmin kuinka se nurmikko kestää hyvänä vuosikausia.
Onneksi heidän koiransa on ystävällinen minua kohtaan. Toivoisin niin omaa koiraa seuraksi, mutta en jaksa enää hoitaa sitäi. Heidän koiralleen ostin koirankeksejäkin, niistähän ne koirat pitävät. Olemme vaihtaneetkin muutaman ystävällisen sanasen ja rapsutuksen aidanraosta. Kovasti kaipaan kyllä omia edesmenneitä koiraystäviäni, olihan minulla nuorena paljonkin koiria.
Muutama toinen naapuri on kovasti kateellinen joutilaasta elämästäni, ja onkin panetellut minua selkäni takana. Liene sitten syynä mieheni jättämä perintö, mutta naapurien ilkeyksiä ei ole mukava kuunnella. Kun olen huomannut että se perintökään ei tuo onnea tähän yksinäiseen elämääni. Noh, jospa siihen naapuriinkin muuttaisi joku mukava perhe jotka soisivat minullekin jonkin ystävällisen sanan päivääni piristämään.- mk
Jos on iso perintä niin lähdeppä talveksi vaikka 4 kuukaudeksi etelän lämpöön niin saat kateelliset naapurit ja pois siltä kotoa hyviin harrastuksiin ja kaikkeen muuhun kivaa etttei tartte yksi n sillä kotona olla.
- ....................
Pari vuotta joo... Se on vähän erilaista, kuin kerrostalossa... Ei voi olla niin omissa oloissaan, kun on niitä naapureita... Jotkut haluavat pitää yhteyttä...
- Käytä oma järki
Jos erakkona haluaa elää niin se onnistuu parhaiten kerrostalossa. Siellähän ei kukaan huomaa vaikka mätänisi puoli vuotta hengettömänä.
Kaikkein parhaiten huomaa omakotitalo asutus aluella valppaiden naapurien ansiosta ettei ole kaikki asiat kunnossa.
Kummallista kun omakotitaloon muuttaneen asukkaan ei tarvitse olla yhtään sosiaalinen vaan voi kuvitella elävänsä kuin erakkona niin ettei naapureihin tarvitse pitää mitään suhteita yllä.
Miksi keskustelet toisten naapureiden kanssa etkä sen oiken naapuri kanssa. Jos alkaisin juoruamaan naapureistani niin päivä ei tähän riittäisi mutta monasti tehdään yhdestä ihmisestä syntipukki ihan kaikkeen paskaan, se on niin saatanan helppoa. Toisten naapureiden sanaan ei kannata luottaa kuin sika sokeesti. Koita käyttää diplomaattisia kykyjäsi naapurin suhteen jos edellisillä ei ole ollut sellaisia. Mitä vittua kuuntelet joidenkien idioottien neuvoja jotka ehkä ovat jostain katkeria. - EllaBellaTella
Samanlaisia kokemuksia täälläkin.
Ja ennen kun heti joku tulee huutamaan, että tutustukaa naapureihin tai pyytäkää kahville, niin on tehty jo. Koska tosissaan tahdomme omakotitalossa tuntea naapurimme ja tulla toimeen heidän kanssaan.
Silti meidän rajanaapuristamme on tullut meille samankaltainen ongelmatapaus kuin aloittajalla. Huutelee kaikkea törkyä meille ja AINA negatiiviseen sävyyn puhuu pihastamme ja talostamme. Ja usein vielä silloin kun meillä on vieraita, eli tarkoitus on ilmeisesti vain loukata ja nolata.
Ja kun muutimme tähän niin olimme kyllä ihan peruskohteliaita hänelle, kehuimme hänen pihaansa ja taloaan kauniiksi ja hyvin hoidetuksi. Pyysimme kylään ja hän kävikin meillä kylässä.
Nyt tästä kommentoimisesta on sanottu kohteliaasti ja vähän terävämminkin, mutta mikään ei mene perille. Ja asiasta hän ei todellakaan keskustele, on vain sitä mieltä että hänellä on oikeus kaikesta sanoa jos haluaa.
Eli ei ne mummelit aina ole vain viattomia uteliaita naapureita, jotka vaan tahtoo jutella ja tutustua.. - Anonyymi
En viitsinyt kaikkea lukea mutta tyhmiä ihmiset jos eivät istuta tarpeeksi korkeaksi kasvavaa tiuhaa puskaa rajoilleen jotta ainakin kesällä menee naapurin pihaan näköyhteys. Monilla onkin korkeat ihailtavat puskat ettei piha loista ihan avoimena.
Minua ei kiinnosta yhtään nähdä pihastani naapurin pihaan ja mitä he siellä puuhaavat. Eikä sellainen mikään pelkkä matala aidan tynkä mitään auta.
Oli kiusallista kun naapuri ei ollut mitään näköesteitä kasvattanut ja sitten minulla kesti puskien kasvattaminen jonkin aikaa että ne peittivät näkyvyyden.
Kuka haluaa siinä pihanpläntissään olla kuin näyteikkunalla. Nyt kivaa kun saa helteillä tulla ulos vaikka alusvaatteisillaan.- Anonyymi
No nämä kusipää naapurit on istuttanut aidan juurikin monesti siihen rajalle ja heittelevät aidan risut toisten puolelle. Ovat kuin keisareita ylempää luokkaa ja valittavat ihan kaikesta. Kyllä ihan kaikesta ja varsinkin se naispuolinen. Hapannaamoja kun ovat ja pitää saada aivan kaikesta valittaa. Valittaa jopa kadusta joka joskus keväällä voi pölytä. Jostain näitä vaan sikiää.
- Anonyymi
Muutin ensi asuntoon suureen vuokrataloon jossa koin pahinta kyttäämistä, jossa ei juurikaan ollut työssäkäyviä asukkaita. Missään en ollut aikaisemmin nähnyt niin paljoa kotona lojuvaa sakkia. En ollut ikinä vuokrataloissa asunut.
Kyllä se on sitten muualla helppoa jos sattuu vain yksi kyttis tapaus ja eiköhän sellainen kannattaisi sietää, jotta saapahan ihmis poloinen edes jotain sisältöä tyjään elämäänsä. 😂
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379