Usaan matkustaminen masentuneena

masseliina

Pääseekö Yhdysvaltoihin jos on pitkäaikainen masennusdiagnoosi (10v) ja masennuslääkitys, rauhoittava lääkitys (mutta ei siis skitsofreniaa tai muuta niin vakavaa). Kun siis maahantulokaavakkeessa kyselevät terveydentilaa. Jos ja kun kyselevät työpaikkaa (ei ole ollut n.10 vuoteen masennuksen takia), niin onko tämä este pääsylle.

7

460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkk-8

      Kysy niiden suurlähetystöstä. Löytyy kätevästi Helsingistä.

    • käytännöllisyyttä

      Eipä sen pitäisi vaikuttaa, koska masennus ei ole tarttuva tauti. Sellaisesta maahantuloviranomaiset ovat enemmänkin kiinnostuneita. Sitäpaitsi jos et itse mene siitä kertomaan, niin eivät he sitä mistään voi saada tietää.

      Jos viranomaiset kysyvät maahantulotarkastuksessa mitä teet työksesi, vastaat vain totuudenmukaisesti olevasi "I'm between jobs". Jos he kyselevät vielä sen jälkeen tarkemmin, kerrot viimeisestä työnkuvastasi.

      Eri asia onkin sitten se, että jos podet masennusta niin onko USA oikea paikka mennä "hoitamaan" sitä.

      • just ducky

        Olen vastauksesi alkuosan kanssa samaa mieltä, mutta en jatkossa. Jos henkilö on ollut 10 vuotta tekemättä töitä, 'I'm between jobs' ei ole oikein totuuden mukaista, varsinkin kun seuraava kysymys saattaa hyvinkin olla, että 'milloin olit viimeksi töissä'. Jos on pakko vastata, niin sanoisin totuuden, elikä 'I'm on disability'.

        Minä en ainakaan saa sellaista käsitystä, että aloittaja on tulossa USA:han masennuksen 'hoitomatkalle', luultavammin vain turistireissulle. Miksikä USA ei olisi hyvä paikka masennuksesta kärsivälle ihmiselle?


    • usassausaan....

      Pääset itellä ihan sama homma. tohon kohtaan työstä olen aina laittanut "self-employed"- siis viimeset lähes 30 vuotta ja reissuja on ollut...ei ne mitään kysele.
      ja jos jotain tiukkoja lääkkeitä pitää viedä tullista ohi pistää ne johonkin normiputeliin esim jos on vaikka särkylääkeputeli. ei niillä ole aikaa, mielenkiintoa, halua lähtee tollasia selvittämään, eivätkä pystyiskään-kyseessä siis usa ei suomi.

    • ilmoita lääkkeet

      Reseptilääkkeitä saa viedä maahan, mutta niistä tulee olla resepti ja mieluiten vielä englanniski kääkkeet määränneen lääkärin todistus mukana. Lääkkeiden tulee olla alkuperäispakkauksissa. Lisäksi ne kannattaa ilmoittaa tullissa. Kyllähän lääkkeiden koostumus pystytään aika yksinkertaisestikin selvittämään, psyykenlääkkeiden maahantuonti ilman reseptiä on laitonta muuallakin kuin Suomessa, joten ilmoittamatta jääneistä lääkkeistä voi tulla ongelmia.

      BRINGING MEDICATION INTO THE U.S.
      Travelers requiring medicines containing habit-forming drugs or narcotics (e.g. cough medicine, diuretics, heart drugs, tranquilizers, sleeping pills, antidepressants, stimulants, etc.) should have all drugs, medicines and similar products properly identified; carry only such a quantity that would normally be used by an individual having the health problem requiring the drugs in your possession; have a prescription or written statement from your personal physician that the medicine is being used under a doctor's supervision and that it is necessary for your physical well-being while traveling; and finally, declare such drugs or medications to the Customs officer. Click on Traveling with Medication for more information

    • eikohan se siita

      En hihvaa miksi edes kysyt.

      Jos et ole ollut tyossa 10 vuoteen niin miksi et voi saan sanoa etta olet 'retired' - ei ole tarvetta kayda tyossa, ja terveys hyva. Vinosilma ei saa mitaan tietoja Suomesta.

      • vaiko retarded

        >Vinosilma ei saa mitaan tietoja Suomesta.

        Mitä tarkoitat vinosilmalla?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      181
      1929
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      272
      1448
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1295
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1087
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      66
      1016
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      76
      991
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      163
      955
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      838
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      63
      815
    10. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      2
      809
    Aihe