Vuodeksi viisumi

Marjatta89

Hei.
Olisi tarkoitus ottaa rennosti vuosi ja oleskella se aika thaimaassa.
Minkälaisen viisumin tätä varten tarvitsee ja kuinka helppo ja kallis se on saada?

Kaikki muutkin neuvot ovat tervetulleita. Esim millaista majoitusta kannattaa katsella noinkin pitkäksi aikaa. Tarkoitus olisi luultavasti asua koko vuosi samassa paikassa ja sieltä hieman kierrellä tai vaihtoehtoisesti asua 2 eri paikassa molemmissa 6kk

20

727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysy thairystä.

      Olet väärällä palstalla. Kysy thairystä.

      • thaiklupi opastaa

        Minkälaista hiehoa olet ajatellut ? Vaihtuvaa vai viikkosopparilla ?


    • vaari jo

      jos olen oikein ymmärtänyt,niin saadakseen vuoden viisumin pelkästään rentoa oleskelua varten pitäisi ikää olla jo 50v. ns.eläkeläisviisumi. nuoremmilla vuoden oleskelu vaatinee välillä maasta poistumista tai muuta puliveivausta.

    • näin sen näin

      Alle 50-vuotiaat (myos yli 50-vuotias) oleskelee opiskeluviisumilla. Oppilaitokset hoitaa viisumin anomisen. 4 tuntia viikossa opiskelua, ei oppimispakkoa.
      Yli 50-vuotiaat saa elakelaisviisumin paikallisesta Immy toimistosta vuodeksi, tai se on oikeastaan lupa oleskella taikkulassa, neljan kuukauden valein ilmoittauminen paikallisessa Immyn toimistossa, ei maksa mitaan.

      • >Hei montako eläkeläis viisumia olet hakenut noilla eväillä ?


    • sem sem

      >Katso netistä Promothai sivulta sieltä saat osviittaa mitä kannattaa asunnosta maksaa sillä finskit jotka välittää luukkuja kusettaa sumeilematta. Ps. sieltä minäkin katson asuntoni.

    • kop khun khap

      Saadaksesi vuoden viisumin sinun tulee olla eläkkeellä ja silloinkin rahaa tarpeeksi, vuoden viisumin saa myös jos on naimisissa thain kanssa.....vuoden viisumilla pitää kuitenkin 3kk välein immyst hakee leima.
      Turistina saat olla maassa kuukauden ilman viisumia ja puolevuoden aikana 3kk jonka jälkeen pitää poistua.
      Pistä googleen thai embassy...siellä tarkemmin, thaiklupi on toinen ok sivu.
      Tää 24 keskustelijoista suurimman osan voi jättää omaan arvoonsa.

    • 50 v. eläkeläinen

      noinhan toi suurinpiirtein menee,mutta mitään eläkkeelläolo pakkoa ei vuoden eläkeläis viisumien saamiseksi ole. voit olla vaikka työtön tai muuten vaan vapaaherra,jos talousasiasi vain ovat kunnossa. se riittää,että olet sen 50 jo täyttänyt.

    • bangsaen

      Viisumien myöntäminen on kiristynyt huomattavasti viime vuosina ja hyvä niin. Tätä palstaa seuraavat myös thaimaalaiset ja täällä on runsaasti vihapuheita Thaimaasta ja thaimaalaisista.
      Asukoon jokainen kotimaassaan ja olkoon onnellinen. Turistin ei tarvitse olla missään maassa kuin max. 2 kuukautta ja sitten kotiin.

      • ei edes 2 kk

        Eikä edes viikkoa, jos loma menee pilalle Thaimaasta itsestään johtuvista syistä ! Hyvä jos taikut menisi itseensä, mutta eihän niitä todellisia muutoksia
        taaskaan saada ! Ensinkin seksiturismi on siivottava. Pelkkä lain teoreettinen
        olemassaolo ei riitä. Thaimaa ei voi olla pelkkä miesten lomakohde.
        Pattaya on jo menetetty ja phuke on samalla maaliviivalla.


      • suomi siivottava
        ei edes 2 kk kirjoitti:

        Eikä edes viikkoa, jos loma menee pilalle Thaimaasta itsestään johtuvista syistä ! Hyvä jos taikut menisi itseensä, mutta eihän niitä todellisia muutoksia
        taaskaan saada ! Ensinkin seksiturismi on siivottava. Pelkkä lain teoreettinen
        olemassaolo ei riitä. Thaimaa ei voi olla pelkkä miesten lomakohde.
        Pattaya on jo menetetty ja phuke on samalla maaliviivalla.

        Sosiaali pummeilta, alkoholisteista, ikuisista työttömistä, henkisesi vajaavaisista (lue amalia), savolaisista, turkulaisista ym.


      • kärsikö provikat ?
        suomi siivottava kirjoitti:

        Sosiaali pummeilta, alkoholisteista, ikuisista työttömistä, henkisesi vajaavaisista (lue amalia), savolaisista, turkulaisista ym.

        Vai lyhenikö viisumisi ? Buahahahahaaaa.


      • jättikö miehesi?
        kärsikö provikat ? kirjoitti:

        Vai lyhenikö viisumisi ? Buahahahahaaaa.

        Etkö saa enää munaa Suomesta? Buahahahahahaaa.


      • ei edes 2 kk kirjoitti:

        Eikä edes viikkoa, jos loma menee pilalle Thaimaasta itsestään johtuvista syistä ! Hyvä jos taikut menisi itseensä, mutta eihän niitä todellisia muutoksia
        taaskaan saada ! Ensinkin seksiturismi on siivottava. Pelkkä lain teoreettinen
        olemassaolo ei riitä. Thaimaa ei voi olla pelkkä miesten lomakohde.
        Pattaya on jo menetetty ja phuke on samalla maaliviivalla.

        Oletko noin ahdasmielinen? Jos katsoit 45min ohjelman niin siinä näit miten korruptoitunut Suomen poliisi on ilotaloja kohtaan. Miten voit liikkua Helsingin keskustassa kun sielläkin ilolinnut jakaa persettään?


      • jOQPEK<

        ai thaimaan tiedustelupalvelu ?

        hoida omat asiasi äläkä neuvo muita


    • Udonthani

      Käy katsomassa Royal Thai Embassy Helsinki sivuilta. Sieltä löytyy virallista ja viimeisintä tietoa.

    • thaimaan tallaaja

      Hei Marjatta 89,olen asunut Thaimaassa 2vuotta,saat minulta lisätietoja,sähköpostiosoitteesta [email protected]

      • beware out there

        suosittelen mielummin lähetystön ja/tai ulkoasianministeriön ohjeita kuin luukku.comin asiantuntijoita


      • Thaimaassa 10 vuotta
        beware out there kirjoitti:

        suosittelen mielummin lähetystön ja/tai ulkoasianministeriön ohjeita kuin luukku.comin asiantuntijoita

        Silloin kun puhutaan virallista reittiä hankittavat viisumit, on lähetystö oikea paikka. Tiskin alta saatavista jatkoviisumeista et sieltä tietoa saa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      684
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe