Pyykkikoneet ,Miele Siemens Bosh?

Ostaja

Olen ostamassa pesukonetta ja saksassa valmistettu laatu kiinnostaa.
Vaihtoehtoina olisivat Miele ;Siemens ja Bosh.
Haen päältätäytettävää konetta.
Miele on kaikista kallein, mutta kehuvat laatua, vertaavat ammattikäyttöön tarkoitetuksi ja myyjä sanoi että Saksassa saa mieleen 10. vuoden takuun, muttei suomessa!
Ovatko Siemens ja Bosh samoja koneita?
Näyttävät samanlaisilta ja molemmat tehty saksassa, mielestäni ne ovat myös laadukkaita.
Miele maksaa 950-1000 euroa , aika kallis, mutta jos kestää 20. vuotta niin kuin esite lupaa,niin hinta on kohdallaan, Siemens ja bosg semmoiset 600. egee.
Onko kokemuksia kyseisistä koneista?
Mielelläni kuulisin käyttäjiltä tietoa.

Ostaja

47

18407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anssi

Siemenssin ja Boshin koneet on tismalleen samoja ja käsittääkseni koottu Turkissa.

• äiti

mulla on ollut siemens pyykkikone eka 17v ja nykynen jo 13v. ja tiskikone nyt jo 25v.pesee puhtaaksi eikä ole tarvinut korjaajaa tosin vähän kova ääninen ja ehkä vie vettä ja sähköö.
      töissä olen seurannut upoja ja jotain muit eivät kyllä kestä vertailua.

• Käyttäjä

Siemens ja Bosh ovat saksalaisia, takakilvessä lukee Made in Germany.
        Joitakin halpamalleja voi olla joka laitteella jotka on koottu jossain muualla, mutta niissä lukee made in EEc eli euroopassa.
        Siemens on huippuhyväja aito saksalainen on 7-kertainen vesiturva-järjestelmä ym.
        Miele on laadukas, mutta kallis, sanovat kyllä ,että miele testataan kestämään 20. vuotta.
        Hyviä merkkejä ovat, en tiedä ovatko Siemens ja Bosh samoja laitteita, niissä on kyllä samoja ominaisuuksia paljon.

• Ziemens
        Käyttäjä kirjoitti:

Siemens ja Bosh ovat saksalaisia, takakilvessä lukee Made in Germany.
        Joitakin halpamalleja voi olla joka laitteella jotka on koottu jossain muualla, mutta niissä lukee made in EEc eli euroopassa.
        Siemens on huippuhyväja aito saksalainen on 7-kertainen vesiturva-järjestelmä ym.
        Miele on laadukas, mutta kallis, sanovat kyllä ,että miele testataan kestämään 20. vuotta.
        Hyviä merkkejä ovat, en tiedä ovatko Siemens ja Bosh samoja laitteita, niissä on kyllä samoja ominaisuuksia paljon.

Ehkä Mielestä uskotellaan, että se muka kestäs 20 vuotta. Meidän Mieleä piti korjata jo heti parin vuoden jälkeen hankinnasta eli se siitä ja sen kestävyydestä - uskokaa nyt, ei Miele mitään taivaallista kestävyyttä pysty takaamaan, muiden merkkien laatutaso nousee ja Mielen laskee.

• Kake
        Ziemens kirjoitti:

Ehkä Mielestä uskotellaan, että se muka kestäs 20 vuotta. Meidän Mieleä piti korjata jo heti parin vuoden jälkeen hankinnasta eli se siitä ja sen kestävyydestä - uskokaa nyt, ei Miele mitään taivaallista kestävyyttä pysty takaamaan, muiden merkkien laatutaso nousee ja Mielen laskee.

Olisiko Siemens paras vaihtoehto?
        Olen katsellut päältätäytettäviä koneita ja Miele Siemens ja Bosh ovat vankimman näköiset, sen näköisiä koneita, että pysyvät linkouksessa tukevasti paikallaan, nämä muut merkit ovat kapeita ja korkeita.
        Siemensin takakilvessä lukee Made in Germany, joten voisi olla laatuakin.
        Lg-suoravetokoneet, ovat niin uusia, ettei niistä tiedä miten toimivat pitemmällä ajalla, Upon malleista olen kuullut huonoa, italiassa tehdyt Upot eivät kestä kauaa, näin on useampi kertonut, siksi Miele tai siemens, hintaero on kyllä Siemensin suhteen eduksi, entäpä Bosh?
        Onko Bosh täysin sama kuin Siemens? Siemens mainostaa 7-kertaista vesivahinkosuojaa, myyjä kertoi ettei Boshissa olisi vastaavaa.

• Pete

Mudella on Mielen päältä täytettävä malli (olikohan se joku 165 malli tai jotain). Kyselin siltä. Pelkkää hyvää sanottavaa, looginen, helppokäyttöinen, todella hiljainen. Eikä todellakaan heilu ja vatvo lingossakaan mihinkään. Suosi sitä.

Itselläni on 60 cm sivusta täytettävä Miele, mallia 457. Olen ollut todella tyytyväinen. Kantsii muistaa, että kummassakin pesukoneessa on Mielen kehittämä kennopesurumpu, jonka kuulema pitäis säästää vähän vaatteita... en tosta tarkkaan tiedä, mutta voi vaikuttaa, jos on himopesijä. Onnea pyykkärin valintaan.

• AEG

Suosittelen AEG:ta
      Hinta/laatu suhde hyvä!
      Itse mietin viime vuonna Mielen ja AEGn välillä - suunnilleen samat ominaisuudet, mutta AEG:ssa lisäksi silkkipesuohjelma.
      Katsoin netistä pikaisesti ja esim Teknisiltä saa AEG Lavamat 74660 749€
      http://www.tekniset.fi/Valikoima/Valikoima4.asp?tuote_id=450
      Kestää kyllä yhtä kauan kuin Mielekin

• Tarkka

Miele on oma juttunsa, huippulaatua.
        AEG on entinen saksalainen merkki, liittyi elektrolux-konserniin ja nyt niitä tehdään kaikkialla euroopassa, AEG ei ole enään entisensä.

Miele ja Siemens tehdään saksassa, se on laatua sanon.

• Suma
        Tarkka kirjoitti:

Miele on oma juttunsa, huippulaatua.
        AEG on entinen saksalainen merkki, liittyi elektrolux-konserniin ja nyt niitä tehdään kaikkialla euroopassa, AEG ei ole enään entisensä.

Miele ja Siemens tehdään saksassa, se on laatua sanon.

Siemens ja Bosch ovat usein kotoisin samalta linjalta, näkeehän tuon päällepäin. Näin ainakin joissain malleissa.
        Mielen hankkisin itse jos ei olisi rahasta kiinni (vaikka ei ne Mielet nyt niin paljon kalliimpia olekaan muihin merkkeihin verrattuna). Saksassahan testataan kaikkea mahdollista ja muistan joitakin vuosia sitten lukeneeni raportteja/testejä eri kodinkoneiden kestävyydestä. Miele oli kyllä aina kärkipäässä.

Jos kestävyys/luotettavuus olisi valintakriteerinä, Miele olisi valintani. Jos ominaisuudet tai vaikkapa ulkonäkö, niin sitten valinta ei olisi niin selvä.

• kokemusta

Käytössämme on mielen apk sekä pk (edestä täytettävä pk) olemme kuusihenkinen perhe. koneet
      on hankittu -89 . pk laulaa vieläkin mutta apk sippasi. Merkissä pysyn, apk;lle tuli vähintään 11000 käyttökertaa.

• siemensiin kyllästynyt

meillä 4-v. vanha siemensin pyykkikone korjattu ainakin 4 kertaa. Ja käverilla 6-v. vanha siemens ja on tullut korjaaja tutuksi!!!!!Tuttujen kokemuksesta suosittelen Mieleä!!

• Mamma-09

Kyselit Mielen pesukoneen käyttäjien kommentteja, olen käyttänyt edellistäni 20vuotta ja siihen on kerran jouduttu vaihtamaan hiilet ei kallis remontti, nyt siitä hajosi lingon moottori ja vaihto uuteen on pakollinen.
      Uuuden hankin myös Mielin en edes harkitse muuta, se on loisto kone ja hintansa väärtti.

• ROOKIPOIKA

ja nostaa ketjua toisensa perästä kun ei muuhun "nostoon" pysty

• t.totuus
        ROOKIPOIKA kirjoitti:

ja nostaa ketjua toisensa perästä kun ei muuhun "nostoon" pysty

Pappa lopeta se tupakanpoltto niin saat sinäkin Rooki mielen ei tarvi kadehtia muita, onhan selvää ett kun kone on teräksestä tehty ei sitä voi muovirimpuloihin verrata, kaksi merkkiä on oikeita pesukoneita, Miele ja Ruotsissa tehty Cylinda jota markkinoidaan myöskin nimellä ASKO ja Upo quatro,käy Rooki-pappa Helsingin energialla katsomassa oikeita pesukoneita, muovirimpulat sulle kelpaa!

• ROOKIPOIKA
        t.totuus kirjoitti:

Pappa lopeta se tupakanpoltto niin saat sinäkin Rooki mielen ei tarvi kadehtia muita, onhan selvää ett kun kone on teräksestä tehty ei sitä voi muovirimpuloihin verrata, kaksi merkkiä on oikeita pesukoneita, Miele ja Ruotsissa tehty Cylinda jota markkinoidaan myöskin nimellä ASKO ja Upo quatro,käy Rooki-pappa Helsingin energialla katsomassa oikeita pesukoneita, muovirimpulat sulle kelpaa!

vieläkään kirjoittaa! Alakoululainen, joka harjoittelee näppiksiä. Kokeilin mieleä 6 vuoden ajan-never again!

• Huolto20
        ROOKIPOIKA kirjoitti:

vieläkään kirjoittaa! Alakoululainen, joka harjoittelee näppiksiä. Kokeilin mieleä 6 vuoden ajan-never again!

Olen ollut kodinkone- ja kylmälaitekorjaaja jo 20 vuotta ja voin rehellisesti sanoa, että Mieleä tuodaan takuu-aikanakin huoltoon siinä missä muitakin merkkejä. Ei ne sen kestävempiä ole.

Vähiten huoltoon tulee Siemensiä, AEGtä ja Rosenlewiä.

Se lupaus 20 vuoden kestosta on vain lupaus! Pelkkää markkinointia. Takuu se on silti se 2 vuotta niinkuin kaikilla muillakin.

• Tehtaan takuu
        Huolto20 kirjoitti:

Olen ollut kodinkone- ja kylmälaitekorjaaja jo 20 vuotta ja voin rehellisesti sanoa, että Mieleä tuodaan takuu-aikanakin huoltoon siinä missä muitakin merkkejä. Ei ne sen kestävempiä ole.

Vähiten huoltoon tulee Siemensiä, AEGtä ja Rosenlewiä.

Se lupaus 20 vuoden kestosta on vain lupaus! Pelkkää markkinointia. Takuu se on silti se 2 vuotta niinkuin kaikilla muillakin.

Älä viitsi huolto20 puhua palturia. Tutustu vähän asiaan, Mielen koneet käyvät tehtaalla läpi tiukat laatuvaatimukset ja testit, mitään muuta merkkiä ei testata noin, olen käynyt Mielen tehtaalla ja nähnyt ne käyttötestit, ne vastaavat 20 vuoden käyttöä.
        Huvittavaa kommenttisi noista merkeistä, joita tehdään puolassa, italiassa, espanjassa, unkarissa, liukuhihnalla ja samaan koneeseen lätkäistään eri nimi, Miele on aito saksalainen ja ammattitason kone, myöskin Ruotsissa tehty Upo Quatro on hyvä.
        Kysy oikeilta huoltomiehiltä!

• rookipoika
        Tehtaan takuu kirjoitti:

Älä viitsi huolto20 puhua palturia. Tutustu vähän asiaan, Mielen koneet käyvät tehtaalla läpi tiukat laatuvaatimukset ja testit, mitään muuta merkkiä ei testata noin, olen käynyt Mielen tehtaalla ja nähnyt ne käyttötestit, ne vastaavat 20 vuoden käyttöä.
        Huvittavaa kommenttisi noista merkeistä, joita tehdään puolassa, italiassa, espanjassa, unkarissa, liukuhihnalla ja samaan koneeseen lätkäistään eri nimi, Miele on aito saksalainen ja ammattitason kone, myöskin Ruotsissa tehty Upo Quatro on hyvä.
        Kysy oikeilta huoltomiehiltä!

lupauksella ole väliä jos 1000 euron koneeseen maksaa huolto 750 euroa. Näin kävi Mielelle.

• xxpp
        rookipoika kirjoitti:

lupauksella ole väliä jos 1000 euron koneeseen maksaa huolto 750 euroa. Näin kävi Mielelle.

HEH Lapisko se siellä luuraa, osta poika Miele itsellesi ja älä puhu potaskaa..

• kohdalle sattunut
        xxpp kirjoitti:

HEH Lapisko se siellä luuraa, osta poika Miele itsellesi ja älä puhu potaskaa..

olisi sitten kuka vain, niin Mieli pojat jaksaa. Ja rookipoika on siinä oikeassa, että varaosat maksaa muutenkin ihan sikana, mutta Mielessä hinnat on jo emakon kokoisia.

• wejhjfäwlkj

Mielen päältä täytettävä tehdään Tsekissä, ei Saksassa. Siemens ja Bosch päältä täytettävät koneet tehdään Puolassa. Se siitä saksalaisuudesta tänään vuonna 2010. Huomatkaa, että tämä ketju on aloitettu 2004.

• rookipoika

Siemens ja Bosch päältä täytettävät tehdään Ranskassa FagorBrandtin tehtaalla eikä Puolassa.

• Miele paras

Huom! Mielen edestätäytettävät tehdään SAKSASSA omalla tehtaalla ja ne edesätäytettävien osat tehdään SAKSASSA omalla tehtaalla, josta lennätetään tsekin tehtaalle, jossa kasataan. Miele on siis aito Saksalainen laatukone.
        Siemensin päältätäytettävät tehtiin ainakin pari vuotta sitten Espanjassa.

• myynti tökkii taas
        Miele paras kirjoitti:

Huom! Mielen edestätäytettävät tehdään SAKSASSA omalla tehtaalla ja ne edesätäytettävien osat tehdään SAKSASSA omalla tehtaalla, josta lennätetään tsekin tehtaalle, jossa kasataan. Miele on siis aito Saksalainen laatukone.
        Siemensin päältätäytettävät tehtiin ainakin pari vuotta sitten Espanjassa.

Kas kas. Mielepuoli yrittää taas kusettaa. Tällä kertaa vertaamalla sujuvasti Mielen edestäladattavia Siemensin päältäladattaviin.

Entäs ne Mielen päältäladattavat - niistä et sitten halunnutkaan keskustella?

• Miele paras
        myynti tökkii taas kirjoitti:

Kas kas. Mielepuoli yrittää taas kusettaa. Tällä kertaa vertaamalla sujuvasti Mielen edestäladattavia Siemensin päältäladattaviin.

Entäs ne Mielen päältäladattavat - niistä et sitten halunnutkaan keskustella?

Haloo banaani, jos olisit ymmärtänyt tekstiä, niin oliist tajunnut jutun, myönnän kirjoitin vahingossa väärin. SIIS mielen päältätäytettävien kaikki osat tehdään omalla saksan tehtaalla ja ne viedään koottavaksi Tsekin tehtaalle(mielen tehdas)
        Kaikki Mielen edestä-täytettävät tehdään alusta loppuun Saksassa ja päältätäytettävät saksalaisista osista ja kasataan Tsekeissä

• se vaan on
        Miele paras kirjoitti:

Haloo banaani, jos olisit ymmärtänyt tekstiä, niin oliist tajunnut jutun, myönnän kirjoitin vahingossa väärin. SIIS mielen päältätäytettävien kaikki osat tehdään omalla saksan tehtaalla ja ne viedään koottavaksi Tsekin tehtaalle(mielen tehdas)
        Kaikki Mielen edestä-täytettävät tehdään alusta loppuun Saksassa ja päältätäytettävät saksalaisista osista ja kasataan Tsekeissä

jos ei ole tuohta ostaa miele pesukonetta turha täällä asiasta urputtaa. miele se kun vaan on paras.

• Miele paras
        se vaan on kirjoitti:

jos ei ole tuohta ostaa miele pesukonetta turha täällä asiasta urputtaa. miele se kun vaan on paras.

aivan nämä köyhät valittavat ja inkuvat, jokainen, joka haluaa ja on varaa ostaa MIELEN, koska se on kestävin ja paras ja pieni vinkki, nykyään saa kuukausiluotollakin ja hups, kohta olet onnellinen MIELE pesukoneen omistaja ja puhdasta tulee, parhain testituloksin ja hiljaisesti ja ei tarvitse konetta vaihtaa kun MIELE kestää.

• lepoloma
        Miele paras kirjoitti:

aivan nämä köyhät valittavat ja inkuvat, jokainen, joka haluaa ja on varaa ostaa MIELEN, koska se on kestävin ja paras ja pieni vinkki, nykyään saa kuukausiluotollakin ja hups, kohta olet onnellinen MIELE pesukoneen omistaja ja puhdasta tulee, parhain testituloksin ja hiljaisesti ja ei tarvitse konetta vaihtaa kun MIELE kestää.

Pistivät sut taas liikkeestä hermolomalle?

• mielessä on miele

No johan täällä on keskustelu kuumana... Mun täytyy sanoa, että Miele kyllä valmistetaan saksassa, minun saksalainen ystäväni, joka on vieraillut tehtaalla kertoi tämän minulle. Lisäksi hän pitää MIELEä laadukkaimpana saksalaisena kodinkonemerkkinä. Itselläni on sekä mielen imuri ja mielen pyykinpesukone, molemmat toimineet moitteetta vuoden ajan. Ja lisäksi pesukone ei hypi ja tärise lingotessa. Vanhemmillani on !0vuotta sitten ostettu mielen pyykinpesukone, jolla pestään keskimäärin 2-3 koneellista pyykkiä päivässä. Kone toimii kuin ajatus eikä siinä ole ollut mitään vikaa tai moitetta! Muut saman asuinalueen taloudet ovat joutuneet vaihtamaan jo saman ikäisiä pyykinpesukoneita uusiin(SIemensiä, upoa, bosch)... Jokaisessa merkissä on maanantaikappeleita, mutta kyllä miele on tilastollisesti yksi kestävimmistä kodinkoneista, näkeehän sen jo koneiden emaloinnista ja viimeistelystä ;)

• ihmettelenvaanjuu

Avattiin juuri melko uusi miele pyykkäri, miksiköhän monessa osassa sisällä lukee elctrolux?

• A Paras

Asiahan on juuri Näin!

• sdfgerty

Totuus on, että ei vaan enää kannata maksaa koneista.
      Minulla oli ensin pyykkäri miele, 8 vuotta, sitten pyykkäri electrolux 7 v.
      Tiskarina oli ensin miele 6 v. ja sitten siemens 13 v.

Siemens kesti kyllä pitkään, mutta kasoikin. Huoltomies sanoikin, että samaa mallia myydään edelleen, mutta sillä ei ole mitöän tekemistä vanshan kanssa, teräsosat ovat vaihtuneet kiinalaiseen muoviin.

Vaikka koneessa lukee "made in germany" ei siinä lue että osat on made in china, samalla tehtaalla jossa tehdään halpakoneiden osat.

Nyt on pyykkäri halpamerkki 299€ ja tiskari myös halpamerkki 239€ ja molemmat on pyörinyt päivittäin 7 vuotta ilman vikoja.

Miksi siis maksaa hunajaa, kun ohjelmakortin hinnalla saa koko koneen, joka kestää saman.
      kodinkoneet on kuin mersut nykyään, 3 vuotta vanhoja mersuja korjausmaalataan huonon laadun takia, koneita porsii 140 tuhannen kohdalla, ei ole mersu enää mersu, eikä miele enää miele.

• Laatukone On

Miele valmistaa osatkin omalla saksan tehtaallaan, joten älä yleistä, aivan eri asia on Siemens ja MIele kun ainoastaan Miele tekee osansakin itse.

• KANNATTAISI

ennenkun möläyttää Mielestä jotakin mitä ei tiedä todeksi.Miele tekee kaikki tuottensa osat itse ilman välikäsi.HUOLTOMIES SAA HAISTAA SITÄ ITTEÄÄN

• oseb

En tiedä mikä "huoltomies" lie. Täällä ainakin on oikea. EN muista milloin viimeksi olisin takuukeikalla Mielen takia käynyt. Muutaman vehkeen salama kesällä vioitti, mutta sehän ei ole koneen vika...

Itselläkin n. 7v vanha kennorumpuinen Miele pyykkää tuossa. Esim. normaali 60 asteen kirjopesu kestää n. 50 minuuttia. Kaikki lisähuuhtelut ja tehopesu mukana n. 1tunti 20 minuuttia. Moniko nykykone tekee saman? Ilman mitään pikapesuja...
      Ei mieti eikä emmi luukun avauksen kanssa vaikka kesken pesun ja vaikka erillisen linkouksen laitat, niin minuutin päästä on "nappi laudassa". Muita koneita odottelet vähintään 10 minuuttia isompia linkokierroksia...

On verrokkina 10 kilon erimerkin pyykkikone vieressä isompia pyykkejä varten (täkit yms.). Jessus että se on hidas... Niin.. ohimennen... takuuaikana 4 kertaa korjattu.

• huhhuhmitäsakkia

Herran jumala mitä sakkia.
      Kuvitteleeko joku oikeasti vielä nykypäivänä että joku kiele tekee kaikki osat itse?

Magneettiventtiilit, pumput, moottorit, rungot, muovit...

Sama porukka varmaan luulee että Volvolla on oma pyyhkijänsulkatehdas, sytytystulppatehdas, öljynjalostamo, kattotelinetehdas, starttimoottoritehdas, jarrupalatehdas...

Kasvakaa jo aikuisiksi, markkinatalous rulaa, ja pyykkikoneiden osat tulee samoilta kiinalaistehtailta kaikille valmistajille.

• Miele ainoa.

Tutustu vähän Taavi asiaan, Miele tekee ite kaikki osansa omalla saksan tehtaallaan, on ainao kodinkonevalmistaja joka itse valmsitaa osansa.Mene katsomaan tehtalle, äläkä puhu sontaa, minä olen paikan päällä käynyt, nähnyt laadunvalmistuksen ja testauksen. Miten tuommoinen idiootto kuten nim huhuhumitäsakkia, kehtaa päästää suustaan oksennusta, kun ei tiedä asiasta mitään.
      Miele tekee itse kaiken edellä mainitsemasi, osta sinä vaan niitä kiinalaisia, mutta älä sönkötä jos et luettua ymmärrä.

• Sönkötä Söö

Ite ainao valmsitaa tehtalle idiootto huhuhumitäsakkia.

Kuinka minusta tuntuu että en ymmärrä.

• Jukkapoika...

mahtaa olla melkoinen tehdas, kun kaikki osat tekee itse.
        Nyt ymmärrän miksi miele on niin kallis, ei siksi että laatu olisi jotenkin erikoista, vaan kun valmistuskustannukset ovat pilvissä.

• Miele Fan
      • Jukkapoika...

Missäköhän tuossa jutussa sanotaan että miele tekee itse kaikki komponentit.
        Koita nyt ajatella järjellä, se nyt on vaan mahdottomuus että miele tekisi itse kaikki osat.
        Itse työskentelen voimansiirron parissa, ja tiedän että maailmassa ei ole edes montaa tehdasta joissa tehdään kiilahihnoja voimansiirtoon, mutta mielellä tehdään nekin itse.

Toinen huomioitava seikka on, että tuokin juttu on mielen omilla sivuilla, kuinka puolueetonta siis on tuokaan info.
        Tulee mieleen eräs kodinkonekauppias, jolla löytyi jokaisesta soittimesta ja kaijuttimesta ja koneesta joku lehti, jossa juuri se kone oli testivoittaja.

• Miele fan
        Jukkapoika... kirjoitti:

Missäköhän tuossa jutussa sanotaan että miele tekee itse kaikki komponentit.
        Koita nyt ajatella järjellä, se nyt on vaan mahdottomuus että miele tekisi itse kaikki osat.
        Itse työskentelen voimansiirron parissa, ja tiedän että maailmassa ei ole edes montaa tehdasta joissa tehdään kiilahihnoja voimansiirtoon, mutta mielellä tehdään nekin itse.

Toinen huomioitava seikka on, että tuokin juttu on mielen omilla sivuilla, kuinka puolueetonta siis on tuokaan info.
        Tulee mieleen eräs kodinkonekauppias, jolla löytyi jokaisesta soittimesta ja kaijuttimesta ja koneesta joku lehti, jossa juuri se kone oli testivoittaja.

http://www.miele.fi/media/haushalt/VGFIN/Miele_Pyykinhoito_10.pdf

Mielen sivuilta, valmistamme koneidemme tärkeimmät komponentit kuten elektroniikan ja käyttömoottorit alusta lähtien itse.

• Jukkapoika...
        Miele fan kirjoitti:

http://www.miele.fi/media/haushalt/VGFIN/Miele_Pyykinhoito_10.pdf

Mielen sivuilta, valmistamme koneidemme tärkeimmät komponentit kuten elektroniikan ja käyttömoottorit alusta lähtien itse.

Heeeei, nythän homma muuttui.
        Aikaisemmin täällä julistettiin että tekevät itse KAIKKI osansa.

Kohta ollaan siinä tosiasiassa, että eivät juuri itse osiaan tee.
        Ainakaan tuon tekstin mukaan he eivät valmista mitään muuta itse kuin piirilevyn ja moottorin.

• oseb

Täällä nämä finninaamapojat huutelee, kun ei muutakaan tekemistä ole.

Itse korjaan työkseni kaikkien merkkien koneita, joten tullut hieman jo vuosien varrella tutustuttua aiheeseen.

Sitten täällä koettavat päteä ne, jotka ei tiedä aiheesta mitään mutta pitää jotain saada sanottua...

• hooohohohoooooo

Johan hiljeni Miele-fanaatikot.
      Alkoi varmaan sapettaan ku tajus maksaneensa tyhjästä.

• Ilmari49

Näyttää Mielekin osaavan hyödyntää globaalisaatiota.
      Pyykkikoneiden kasausta on Tsekissä. kts. linkki

http://www.miele.com/international/enint/company/locations_2285.htm

Minun annettiin ymmärtää, että osat kuljetetaan sinne Saksasta.

Pääosin Mielen tuotteet kyllä kasataan Saksan tehtailla. Jotain pientä ammattitason vehkeitä tehdään Itävallassa. Tosin Kiinassa näyttää olevan imurituotantoa.

• Ilmari49

http://www.miele.com/international/enint/company/locations_2083.htm

Kuten tuon linkin takana oleva video osoittaa, niin Miele valmistaa Saksassa pyykinpesukoneita (ja myösniiden osia Tsekkeihin).

Aloin pohtia, onko sillä oikeastaan eroa tuleeko Miele-pyykkäri Saksan vai Tsekin tehtaalta. Tulin siihen tulokseen, että ei. Saksassa on pilvin pimein siirtolaisia tehtaiden tuotantolinjoilla. He ovat yhtä hyviä tai huonoja kuin Mielen-Tsekin tehtaalla työskentelevät tsekit.

---

Sain juuri kauppiaalta ihan hyvän tarjouksen ja ostan Mielen päältä täytettävän pyykinpesukoneen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6965
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1042
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe