Meillä vihkiminen maistraatissa. Lapset todistajina. Ei muita paikalla. Vain kaikkein rakkaimmat.
Voiko joku antaa neuvoja kyseisestä tapahtumasta. En ole vielä ehtinyt muualta kyselemään.
Miten paljon aikaisemmin siellä kannattaa olla? Onko siellä monia papereita allekirjoitettavana? Miten kauan toimitus kestää? Onko vielä jotain mitä pitäisi tietää? Kaikesta tiedosta kiitollinen.
Häät 11.11.11
6
311
Vastaukset
- sinun puolestasi
Ennakkoon pitää hakea esteiden tutkinta. Se haetaan sieltä maistraatista myös. Sen voi jakea nyt, mutta se on haettava vähintään viikkoa ennen kuin haluaa tulla vihityksi.
Pariskunta hakee sitä esteiden tutkintaa yhdessä. Kyllä sieltä maistraatista saa ohjeita, kun kysyy. On niiden nettisivuillakin jotain tietoa http://www.maistraatti.fi/fi/Palvelut/vihkiminen/Perustiedot/#Avioliiton esteiden tutkinta
Jos lapset ovat alaikäisiä, niin pitää sopia todistajat. Ne saa kyllä maistraatista, mutta kannattaa sopia ennakkoon.
Sitä vihkiaikaa sovittaessa kannattaa kysyä, milloin on hyvä olla paikalla. - jarakas
Tarvittavat paperit on jo hommattu. Kaksi lapsista jo täysi-ikäisiä, kolmas alaikäinen on todistaja nimellisesti erityisluvalla. lähinnä olisin kiinnostunut esim. siitä miten kauan vihkiminen suunnilleen kestää ja miten todistajien allekirjoitukset: ennen vai jälkeen.
- Evalina
Meillä oli alkuun keskustelu vihkijän kanssa, jonka jälkeen itse seremonia kesti noin kymmenen minuuttia. Todistajat allekirjoittivat vihkimisen jälkeen.
- jarakas
Jos vielä voisit kertoa, miten paljon aikaisemmin siellä olisi hyvä olla, ettei myöhästy tärkeästä päivästä.
- jo vihitty
Nämä kysymykset olisi oikeasti hyvä esittää sinne, missä vihkiminen tapahtuu. Jutuissa kun voi olla paikkakuntakohtaisia eroja. Ja sillain saisi aina sitä ihan oikeaa tietoa.
Mutta itsellä kokemus suurimmasta kaupungista. Paperit allekirjoitettiin just ennen vihkimistä, joku virkailija toi ne odotushuoneeseen. Paikalla oltiin varmaan 15-30 minuuttia ennen ajankohtaa, hiukan siinä odoteltiin omaa vuoroa. Mutta mikäs on odotellessa mieluummin kuin huomata, että vuoro meni jo... Vihkijä tavattiin vihkimisille tarkoitetussa huoneessa ekaa kertaa eikä siinä muuta ylimääräistä juteltu kuin hän kysyi, että vaihdetaanko sormuksia (että osasi antaa sille tilaisuuden oikeassa kohdassa kaavaa). Ja toimitus kesti muutaman minuutin. Ekan vastaajan sinulle linkittämältä sivulta löytyy myös vihkikaava, josta voit päätellä, ettei siihen kovin kauaa saa tuhraantumaan, jos ei hääpari itse halua mitään ylimääräistä (esim. musiikkiesitystä).
- jarakas
Kiitos tosi paljon kaikille neuvojille. Tästä oli kovasti apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1125825Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323927- 823332
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182946Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2501997Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871963- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui391685Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881529