Mikä näyttis pelikoneeseen?

questionmarklolwtf

Ajattelin hommata uuden näyttiksen koneeseen kun näyttis on kuulemma paskaa verrattuna esim. prossuun.
Kone: i7 2.95 GHz (kasi ytiminen), 8 gigaa keskusmuistia, ja tämän hetkinen näyttis on ATI radeon HD 5670.
Kun kattelin tuossa niin 6990 näyttäis ihan seksikkäältä mutta maksaa ihan vitusti.
Etsin semmoista mahdollisimman halpaa mutta toimivaa / tehokasta näyttistä.

En tiedä mikä emolevy mulla on kun aida32 ja everest ei kumpikaan löydä mikä emolevy on.
Niin ja en siis kasaa koneita ja olen täysin paska tässä asiassa.

6

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuohan riippuu budjetistasi. Muu koneesi näyttää olevan sen verran timmiä, että raha ratkaisee, samoin kuin näytön resoluutio.

Esimerkiksi HD6850 olisi nykyistäsi "normaali" pelaajan asetuksilla noin tuplasti nopeampi, HD6950 lähes kolme kertaa nopeampi. Erot vain kasvavat väännettäessä lisää resoluutiota ja silmäkarkkia.

• AP

Budjetista en ole ihan varman vielä. Pitää kattoa vielä sitä mutta varmaan siinä 200-300 euron paikkeilla.

Ja tässä selaillu muutaman päivän niin tulisko kalliiksi laittaa crossfirella club 3d radeon hd 6950? Tuo perus HD6950 on ihan hyvä mutta mietin tätä crossfirea.

• No, HD6950 CF eli kaksi HD6950:aa olisi yhden HD6990n kanssa erittäin tasoissa suorituskyvyssä mutta reilusti halvempi kokonaisuus. On sekin kuitenkin viitisensataa, joka mielestäni on kyllä aika pirun paljon näytön ohjaamisesta. ; )

Kompromissi eli HD6970 on mielestäni vähän laimea: sen pitäisi olla joko vähän nopeampi tai vähän halvempi. Itse kai tyytyisin yhteen HD6950:aan, etenkin kun ei ole kahta tai kolmea HD-näyttöäkään...

• AP
        Kollimaattori kirjoitti:

No, HD6950 CF eli kaksi HD6950:aa olisi yhden HD6990n kanssa erittäin tasoissa suorituskyvyssä mutta reilusti halvempi kokonaisuus. On sekin kuitenkin viitisensataa, joka mielestäni on kyllä aika pirun paljon näytön ohjaamisesta. ; )

Kompromissi eli HD6970 on mielestäni vähän laimea: sen pitäisi olla joko vähän nopeampi tai vähän halvempi. Itse kai tyytyisin yhteen HD6950:aan, etenkin kun ei ole kahta tai kolmea HD-näyttöäkään...

No HD6990 maksaa vähän päälle 600 euroa, ainakin mitä itse olen nähnyt.

Joo, unohdinkin mainita että käytän vain yhtä näyttöä.
        Eli yksi HD6950 riittäisi aivan mainiosti ja sillä pyörii pelit (esim. BF3) hyvin?

Tarviiko ylikellottaa yhtään?

• AP kirjoitti:

No HD6990 maksaa vähän päälle 600 euroa, ainakin mitä itse olen nähnyt.

Joo, unohdinkin mainita että käytän vain yhtä näyttöä.
        Eli yksi HD6950 riittäisi aivan mainiosti ja sillä pyörii pelit (esim. BF3) hyvin?

Tarviiko ylikellottaa yhtään?

Yhdellä 1920x1080 -näytöllä on HD6950 täysin riittävä mihin tahansa. Ylikellotus sinänsä lienee tarpeetonta, mutta Tom's Harwaressa oli tällainen mielenkiintoinen tiedonmurunen:

In addition, some users have unlocked shader cores artificially disabled by AMD through a firmware update, transforming this board into an underclocked 1 GB version of AMD's Radeon HD 6970.

Eli firmware-päivityksellä ja pienellä ylikellotuksella siitä saisi HD6970:n ilman lisähintaa. Tuo voisi olla osaavalle vauhtifriikille kokeilemisen arvoista, mutta kyllä ilmankin taatusti pärjää. ; )

Kannattaa muuten etukäteen tarkistaa, että virtalähteessä on tarvittava teho ja lisävirtaliittimet ja että kotelon ilmankierto on asiallinen sekä parantaa sitä tarvittaessa.

• HacketiHack

Nykyiset näytönohjaimet ovat hirmuisen tehokkaita rinnakkaislaskentaprosessoreja, jotka hakkeroivat salasanoja sekunneissa. Grafiikkahan on jo vuosia ollut todella nättiä muutenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      3971
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      92
      1896
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      28
      1572
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      165
      1392
    5. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      25
      1266
    6. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      1140
    7. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1132
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      94
      1109
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      129
      1093
    10. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      195
      1016
    Aihe