Mikä näyttis pelikoneeseen?

questionmarklolwtf

Ajattelin hommata uuden näyttiksen koneeseen kun näyttis on kuulemma paskaa verrattuna esim. prossuun.
Kone: i7 2.95 GHz (kasi ytiminen), 8 gigaa keskusmuistia, ja tämän hetkinen näyttis on ATI radeon HD 5670.
Kun kattelin tuossa niin 6990 näyttäis ihan seksikkäältä mutta maksaa ihan vitusti.
Etsin semmoista mahdollisimman halpaa mutta toimivaa / tehokasta näyttistä.

En tiedä mikä emolevy mulla on kun aida32 ja everest ei kumpikaan löydä mikä emolevy on.
Niin ja en siis kasaa koneita ja olen täysin paska tässä asiassa.

6

307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuohan riippuu budjetistasi. Muu koneesi näyttää olevan sen verran timmiä, että raha ratkaisee, samoin kuin näytön resoluutio.

Esimerkiksi HD6850 olisi nykyistäsi "normaali" pelaajan asetuksilla noin tuplasti nopeampi, HD6950 lähes kolme kertaa nopeampi. Erot vain kasvavat väännettäessä lisää resoluutiota ja silmäkarkkia.

• AP

Budjetista en ole ihan varman vielä. Pitää kattoa vielä sitä mutta varmaan siinä 200-300 euron paikkeilla.

Ja tässä selaillu muutaman päivän niin tulisko kalliiksi laittaa crossfirella club 3d radeon hd 6950? Tuo perus HD6950 on ihan hyvä mutta mietin tätä crossfirea.

• No, HD6950 CF eli kaksi HD6950:aa olisi yhden HD6990n kanssa erittäin tasoissa suorituskyvyssä mutta reilusti halvempi kokonaisuus. On sekin kuitenkin viitisensataa, joka mielestäni on kyllä aika pirun paljon näytön ohjaamisesta. ; )

Kompromissi eli HD6970 on mielestäni vähän laimea: sen pitäisi olla joko vähän nopeampi tai vähän halvempi. Itse kai tyytyisin yhteen HD6950:aan, etenkin kun ei ole kahta tai kolmea HD-näyttöäkään...

• AP
        Kollimaattori kirjoitti:

No, HD6950 CF eli kaksi HD6950:aa olisi yhden HD6990n kanssa erittäin tasoissa suorituskyvyssä mutta reilusti halvempi kokonaisuus. On sekin kuitenkin viitisensataa, joka mielestäni on kyllä aika pirun paljon näytön ohjaamisesta. ; )

Kompromissi eli HD6970 on mielestäni vähän laimea: sen pitäisi olla joko vähän nopeampi tai vähän halvempi. Itse kai tyytyisin yhteen HD6950:aan, etenkin kun ei ole kahta tai kolmea HD-näyttöäkään...

No HD6990 maksaa vähän päälle 600 euroa, ainakin mitä itse olen nähnyt.

Joo, unohdinkin mainita että käytän vain yhtä näyttöä.
        Eli yksi HD6950 riittäisi aivan mainiosti ja sillä pyörii pelit (esim. BF3) hyvin?

Tarviiko ylikellottaa yhtään?

• AP kirjoitti:

No HD6990 maksaa vähän päälle 600 euroa, ainakin mitä itse olen nähnyt.

Joo, unohdinkin mainita että käytän vain yhtä näyttöä.
        Eli yksi HD6950 riittäisi aivan mainiosti ja sillä pyörii pelit (esim. BF3) hyvin?

Tarviiko ylikellottaa yhtään?

Yhdellä 1920x1080 -näytöllä on HD6950 täysin riittävä mihin tahansa. Ylikellotus sinänsä lienee tarpeetonta, mutta Tom's Harwaressa oli tällainen mielenkiintoinen tiedonmurunen:

In addition, some users have unlocked shader cores artificially disabled by AMD through a firmware update, transforming this board into an underclocked 1 GB version of AMD's Radeon HD 6970.

Eli firmware-päivityksellä ja pienellä ylikellotuksella siitä saisi HD6970:n ilman lisähintaa. Tuo voisi olla osaavalle vauhtifriikille kokeilemisen arvoista, mutta kyllä ilmankin taatusti pärjää. ; )

Kannattaa muuten etukäteen tarkistaa, että virtalähteessä on tarvittava teho ja lisävirtaliittimet ja että kotelon ilmankierto on asiallinen sekä parantaa sitä tarvittaessa.

• HacketiHack

Nykyiset näytönohjaimet ovat hirmuisen tehokkaita rinnakkaislaskentaprosessoreja, jotka hakkeroivat salasanoja sekunneissa. Grafiikkahan on jo vuosia ollut todella nättiä muutenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      50
      2294
    2. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      93
      2028
    3. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      91
      2000
    4. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      1767
    5. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1731
    6. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      494
      1567
    7. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      2
      1540
    8. Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?
      Lieksa
      49
      1370
    9. Kemet lomautukset

Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas
      Suomussalmi
      37
      1275
    10. Mistä juttelit viimeisen kerran

Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      76
      1268
    Aihe