Derbin takajarrun ilmaus

Ongelmia Derbin kans

Juu elikkäs olis tommonen derbi r xTreme ja vaihdoin takajarrupalat ja jouduin purkaan koko jarrukenkän, koska männät oli niin jumissa että tartti vähän väkivaltaa et ne sai sisään päin riittävästi. Nyt on kuitenkin onkelma! Jarru ei suostu ilmaantumaan millään. Olen tarkstanut ja vaihtanut kaikki tiivisteet ja koittanut kaikki omat ja kavereiden niksit mutta ei vain ota toimiakseen!. Oliskos jollain jotain konsteja joitan vois koittaa?

Kiitoksia jo etukäteen!

14

13708

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ongelmia derbin kans

Sori tarkoitin että jouduin purkaan koko jarrusatulan enkä kenkää!!! Levyjarru kyseessä!

• 34rfrf

I mopoissa / MP:issä ole muutakuin levujarrut, vai V jarruillako meinasit jarruttaa 45kmh?

• pedaripappa

siinä (jarru)satulassa pitäis olla jonkinmoinen ilmausnippa.
      Tai todennäköisesti mopossa on itsesäätyvät jarrut, jotka jää joka jarrutuksella hiukan lähemmäs levyä. Kokeile painella jarrupoljinta jonkin aikaa pohjaan. Jos jarrussa ei vieläkään ole tuntumaa, ne täytyy vaan ilmata.

• onglemia derbin kans

Ei ole tullut henkeä pelkällä painelulla eikä useista ilmausyrityksistäkään huolimatta...

• ilimat poes

Ilmanippa(siihen nippaan läpinäkyvä muoviletku) satulasta auki, paina jarrukahva pohjaan, nippa kiinni ja sitten päästät kahvasta irti. Sama toistetaan niin usein, ettei nesteen mukana enää tule ilmakuplia. Näissä kun on niin tavattoman pieni nestesäiliö, niin siihen saa olla koko ajan lisäämässä nestettä, ettei tyhjene ja hauko lisää ilmaa järjestelmään.
      Sen ilmanippaan kiinnitetyn letkun toisen pään voi laittaa pulloon, jossa puhdasta jarrunestettä, niin varmistaa ettei järjestelmä haukkaa vahingossakaan ilmaa, kun jarrukahva vapautetaan.

• ongelmii derbin kans

Monta päivää olen tehnyt tätä ja ei vain ota onnistuakseen... Melkein rupee menee hermot tommosen rotiskon kans jota saa olla koko ajan korjaamas jostain. Olen myös koittanut tätä lääkeruisku juttua et painaiskin ilmausruuvista nestettä sisään, mutta ei toimi ja sitten olen myös koittanut nostaa satulan ylemmäs kuin nestesäiliö jolloin fysiikan lakien mukaan (ainakin luulisin) ilman pitäisi nousta ylös, mutta ei toimi ei...

• siinä se
        ongelmii derbin kans kirjoitti:

Monta päivää olen tehnyt tätä ja ei vain ota onnistuakseen... Melkein rupee menee hermot tommosen rotiskon kans jota saa olla koko ajan korjaamas jostain. Olen myös koittanut tätä lääkeruisku juttua et painaiskin ilmausruuvista nestettä sisään, mutta ei toimi ja sitten olen myös koittanut nostaa satulan ylemmäs kuin nestesäiliö jolloin fysiikan lakien mukaan (ainakin luulisin) ilman pitäisi nousta ylös, mutta ei toimi ei...

Vaihda jarruletku.

• olen mie ennenkhi

tai nippa auki vaan ja kaatelee säiliöön nestettä pitäs tulla nipankautta läpi, kunha ei näy kublia nippa kiinni punppaa paine ja sitten poljin pohjaan ja nippa auki ja nippa kiinni ja paine ja menooksi. sama toimii derbin etujarruuuuun

• kekeee94ewr

Koita IMEÄ sieltä ilmausruuvista kaikki ilma pihalle ja kato että jarrunestesäiliössä on kokoajan silti nestettä.

• uteliasukkotaas

kuluuko neste säiliöstä?

• ilmaajasontaa

Eiköhän aloittajakin ole jo vaihtanut nelipyöräiseen pikkuhiljaa. Mutta sen verran sanon aiheeseen että vaimon siskonpojan Derbissä oli sama juttu, kun palojen vaihdoon yhteydessä mäntä painetaan pohjaan. Sylinteri ja mäntä on niin täynnä paskaa että se jää jumiin niin että järjestelmässä oleva pieni ilmamäärä joustaa juuri sen verran ettei mäntä lähde liikkeelle.
        Satula irti ja halki, kuten se näissä halkeaa ja huolellinen puhdistus. Sylinterin seinän tarkastus naarmuilta ja muilta mujuilta. Mäntä pois ja sama juttu, jarruvaseliinit väliin ja kasaan. Hyvin huolellinen ilmaus. Sillä se lähtee taas.

• Meneehermottt

Millä sen männän saa irti satulasta?

• ilmaaja

Nippajätkille vinkiksi että se jarruliemi survotaan sen nipan kautta alhaalta ylöspäin ruutalla, eikä ylhäältä alas. Siksi siinä nipassa on letkuun hyvin asettuva huullos.

Elikkä: spruuttaa vaikka injektioruiskulla letkun avulla nestettä alakautta ylöspäin, kunnes ilmakuplia ja muuta paskaa ei enää tule. Välillä pitää tietty poistaa nestettä yläpuoleltakin, jottei tulvi yli.

Sitten kun homma on okei, niin aivan snadisti valuttaa nipan kautta nestettä pois, jotta saa kahvaan sopivan syvyystuntuman.

• mopoilija

Mulla on samanlainen ongelma.en saa ilmattua takajarrua.poljin painuu liian alas,neuvokaa?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3644
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1981
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1323
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1196
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1063
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1045
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1010
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      965
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      876
    Aihe