minun vajaa neljävuotias puhuu vain vahingossa lähinnä hän vain on hiljaa.
Vahingossa on tullut viiden sanan lauseita kaksi kappaletta koko vuonna lisäksi on muulama kolmen sanan lause mutta aina jos yrittää saada toistamaan niin menee aivan hiljaiseksi. Hän ei pue, ei riisu, ei osaa piirtää mitään ja syöminen on lähinnä sotkemista.
Olemme olleet neurologilla ja pää on kuvattu mutta mitään vikaa ei löydy. Ulkoisesti hän näyttää noin 1.5 vuotiaalta on lyhyt ja vauvamainen ulkomuodoltansa joten minun on todella hankalaa saada ihmiset hoidossakin ymmärtämään että hän on kohta neljän eikä mikään vauva minä häntä päiväkodissa kohdellaan.
Nyt pitäisi aloittaa toiminta- ja puheterapia lasten psykologikin haluaa hänet nähdä.
On todella toivotonta raahata häntä joka paikkaan ilman miään selvyyttä mistään. Vanhemmat lapseni ovat puhuneet selvästi kaksivuotiaina niin että heidänkanssaan on voinut ihan keskustella.
Onko kenelläkään mitään samanlaista kokemusta? onko ketään kenenkanssa voisi koittaa jakaa huoliaan?
Olen väsynyt tähän tilanteeeseen ja tunteet heittelee ristiriitaisesti, en enään tiedä mitä voisin enempää tehdä :(
Turhautunut ja huolissaan
toivoton_______
1
189
Vastaukset
- LL
Jos lapsi on vajaa nelivuotias, ei puhu, ei riisu, ei piirrä jne. niin kyllä silloin lapsi ei kyllä ole aivan terve. Ja kerrot hänen näyttävän 1,5 vuotiaalta. Jokin diagnoosi hänellä kyllä varmastikin on, eikö niin..
Onko endokrinologi tutkinut lapsen?
Mitä kaikkia tutkimuksia hänelle on tehty? Pelkkä pään kuvaus nyt ei riitä alkuunkaan asioiden selvittelyssä.
Tulee mieleen provo, mutta ei kait kukaan näin vakavalla asialla provoaisi, eihän?!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.3572186IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk511705Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1551359Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.891264- 1441213
Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää5021171Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.851102Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen
Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten101099Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast4701067Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan481002