Amiga harrastajana pidän myös Lynxistä, onhan se Amigatiimin suunnittelema laite ja semmoisen omistinkin 90-luvun alussa. Mutta Lynx oli minulta jäänyt kuitenkin unholaan ennen kuin nyt satuin netissä törmäämään ja seuraamaan linkkejä ja toteamaan että Lynxistähän on tullut varsinainen zombikone, siihen saa uusia pelejä, ulkomailla on Lynxiä ja tarvikkeita myyviä putiikkeja ja harrastajakuntaakin on melko paljon.
Lynx oli 2000 luvulle saakka tehokkain käsikonsoli, sen tietää jokainen, mutta mulle tuli pienenä ihmeenä että jengi ylikellottaa sitä tai suurimmat propelipäät vaihtaa jopa prosessoripiirejä lynxistä tehokkaampiin niin että siinä toimii uudet varta vasten tommoselle viritetylle "lynxille" toteutetut pelit. (vanhat pelitkin toimii semmosessa mutta liian nopeaan joten niitä ei oikein voi pelata).
Tosiharrastajat ovat myös taustavalon muuttaneet ledeiksi, jolloin akkukäytöllä toiminta-aika on noin 20h.
Lynx(alkp nimi Handy) oli täysin valmis jo 1987, ajatelkaa jos se olisi tullut markkinoille jo silloin, eikä vasta 1989. Mielestäni Lynx on pirun fiksusti suunniteltu(etenkin kakkosveriso on todella ajatuksella tehty laite). Jos valmistamista ei olisi lopetettu, olisi valmistajan ollut helppo virittää ja kehittää aina vaan nopeampia lynxejä, aivan kuten nyt harrastajapropelipäät on ihan kotona tehnyt.
Onko muilla kokemuksia lynxistä? Itse muistan laitteen hyvin siitä että suu loksahti auki kun ekaa kertaa sillä pelasin, niin hieno laite ja niin hyviä pelit oli.
Atari Lynx elää vieläkin Zombina
amiganisti
1
138
Vastaukset
- Lynxisti on lystisti
Joo, tästäkin sen jo näkee että tehoa on: http://www.youtube.com/watch?v=BXM7bhNTRF4
Itellä on lynxissä PS3 emulaattori ja sillä pelailen uusimpia pelejä ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446