Meillä on kolme kollipoikaa ja nyt yksi (7vuotias) on alkanut tekemään tarpeensa muualle kuin hiekkalaatikkoon. Alkaa vähitellen kiukku nouseen joka päiväisestä petivaatteiden pesusta. Pissaa keittiön altaaseen se ei niinkään häiritse, on helppo putsata, mutta kakka läjä löytyy yleensä minun tai pojan sängystä.
Oisiko kenelläkään antaa jotain vinkkiä millä saisin herran taas menemään hiekkalaatikolle. Olen yrittänyt vaikka mitä suhuutin jopa kissanminttua hiekkalaatikkoon, mutta turhaan.
Vessa ongelma
9
116
Vastaukset
- virtsatulehdus
Nopeasti aika eläinlääkärille, kuulostaa tyypilliseltä virtsatulehduksen oireilta! Silloin kun virtsaaminen sattuu kissaan, se yhdistää kivun hiekkalaatikkoonsa ja hakeutuu tarpeilleen pehmeille alustoille tai outoihinkin paikkoihin. Voi edetä nopeasti virtsamyrkytykseksi, ellei hoitoa aloiteta heti.
Poitsut on vasta käyneet lääkärissä ja terveitä on. Niin se jäi manitsematta edellisessä viestissä, meille on tullut muutama kuukausi sitten 8-vuotias kovia kokenut kollipoika jonka käytös on vielä aika agressiivinen tätä sottaaja kissaa kohtaan. Poitsu kyllä tekee hiekkalaatikkoon, jos vain ehdin viedä hänet vessaan ajoissa. Tänä aamuna en ehtinyt joten kakka läjä löytyi hänen ruokakupista.
Nyt sitten toivoisin lisää vinkkejä millä saan sottapytyn ruotuun. En oikein haluaisi kokeilla tuota mitä "vanhassavaraparee" ehdotti, mutta voihan sitä kokeilla viimeisenä keinona on vain turhan raju muutenkin aralle kissalle.- keinoja on
hilippa kirjoitti:
Poitsut on vasta käyneet lääkärissä ja terveitä on. Niin se jäi manitsematta edellisessä viestissä, meille on tullut muutama kuukausi sitten 8-vuotias kovia kokenut kollipoika jonka käytös on vielä aika agressiivinen tätä sottaaja kissaa kohtaan. Poitsu kyllä tekee hiekkalaatikkoon, jos vain ehdin viedä hänet vessaan ajoissa. Tänä aamuna en ehtinyt joten kakka läjä löytyi hänen ruokakupista.
Nyt sitten toivoisin lisää vinkkejä millä saan sottapytyn ruotuun. En oikein haluaisi kokeilla tuota mitä "vanhassavaraparee" ehdotti, mutta voihan sitä kokeilla viimeisenä keinona on vain turhan raju muutenkin aralle kissalle.Mitä pojilta tutkittiin? jos ei pissanäytettä tai ultrattu rakkoja niin silloin tutkimus ei kerro onko pissavaivaa vai ei.
Jos talouteen on tullut uusi kissa joka vielä kiusaa toista, niin eikö tuo syy ole sitten ihan selvä.
Lisää laatikoita eri paikkoihin, jotta jokaisella on vessarauha. Hyvä hiekka laatikoihin ja Feliway-haihdutin seinään (pistorasiaan).
Kun kirjoitat kollipojista, niin ne on silloin leikkaamattomia, leikkaus pikaisesti lopettaa keskinäiset kiistat helpoiten.
Kissan naamaa ei pidä mennä työntämään tekosiin missään tapauksessa. Se aiheuttaa lisää ahdistusta ja stressiä ja lisää niitä vääriä toimintamalleja kissalle. Kaikkea ei pidä uskoa mitä joku kirjoittaa, vaikka kuinka kertoisikin heillä sen toimivan. Tietämys eläinten käytöksestä ja hoitomenetelmistä on jo siirtynyt vanhasta ajasta nykyaikaan. keinoja on kirjoitti:
Mitä pojilta tutkittiin? jos ei pissanäytettä tai ultrattu rakkoja niin silloin tutkimus ei kerro onko pissavaivaa vai ei.
Jos talouteen on tullut uusi kissa joka vielä kiusaa toista, niin eikö tuo syy ole sitten ihan selvä.
Lisää laatikoita eri paikkoihin, jotta jokaisella on vessarauha. Hyvä hiekka laatikoihin ja Feliway-haihdutin seinään (pistorasiaan).
Kun kirjoitat kollipojista, niin ne on silloin leikkaamattomia, leikkaus pikaisesti lopettaa keskinäiset kiistat helpoiten.
Kissan naamaa ei pidä mennä työntämään tekosiin missään tapauksessa. Se aiheuttaa lisää ahdistusta ja stressiä ja lisää niitä vääriä toimintamalleja kissalle. Kaikkea ei pidä uskoa mitä joku kirjoittaa, vaikka kuinka kertoisikin heillä sen toimivan. Tietämys eläinten käytöksestä ja hoitomenetelmistä on jo siirtynyt vanhasta ajasta nykyaikaan.Pojilla oli puhdas pissa eikä ultrassakaan näkynyt mitään poikkeavaa.
Ei pitäisi olla syynä uuden kissan tulo. Minulla on hoidossa aika usein kissoja ja vastaava ei ole ollut, vaikka toisille on suhistu ja sähisty.
Kaikilla pojilla on omat hiekkalaatikot, hiekkana käytän mikrohiekkaa vauvan talkilla hajustettuna muu hiekka ei kelpaa kokeiltu on. Lauantaina ostin Feliway suihketta ja sitä olen suihkutellut kaksi kertaa päivässä vähän joka paikkaan hyvä aine riitely ainakin on toistaiseksi vähentynyt ja "sottapytty" meni vessaan eilen tänään olikin sitten eri juttu. Nyt tilasin apteekin kautta toista vastaavalaista suihketta, jota saa laitta myös turkkiin.
Minulle nuo on kollipokia leikattunakin. Joten leikattu ja sirutettu on.
Oikeassa olet ei kissan naamaa saa töhriä tekosiin täytyy olla muut keinot. Tiedän aika paljon kissan "sielun elämästä" ja hoito jutuista olen ollut vuosikausia hoitamassa löytöeläimiä. mutta ihme kyllä oman kissan suhteen joskus konstit loppuvat.- mitä....
hilippa kirjoitti:
Pojilla oli puhdas pissa eikä ultrassakaan näkynyt mitään poikkeavaa.
Ei pitäisi olla syynä uuden kissan tulo. Minulla on hoidossa aika usein kissoja ja vastaava ei ole ollut, vaikka toisille on suhistu ja sähisty.
Kaikilla pojilla on omat hiekkalaatikot, hiekkana käytän mikrohiekkaa vauvan talkilla hajustettuna muu hiekka ei kelpaa kokeiltu on. Lauantaina ostin Feliway suihketta ja sitä olen suihkutellut kaksi kertaa päivässä vähän joka paikkaan hyvä aine riitely ainakin on toistaiseksi vähentynyt ja "sottapytty" meni vessaan eilen tänään olikin sitten eri juttu. Nyt tilasin apteekin kautta toista vastaavalaista suihketta, jota saa laitta myös turkkiin.
Minulle nuo on kollipokia leikattunakin. Joten leikattu ja sirutettu on.
Oikeassa olet ei kissan naamaa saa töhriä tekosiin täytyy olla muut keinot. Tiedän aika paljon kissan "sielun elämästä" ja hoito jutuista olen ollut vuosikausia hoitamassa löytöeläimiä. mutta ihme kyllä oman kissan suhteen joskus konstit loppuvat.Mitä pissasta katsottiin?
Ajoittaiset hoitokissat on eri asia kuin muutama kuukausi sitten tullut ja ärhentelevä uros, joka on toisten reviirillä. Kun kaikki nuo on uroksia, vaikkakin leikattuja, ne on ns. tasa-arvoisia ja selvittelevät välinsä rähisemällä.
Feliwayn pistorasiaan laitettava haihdutin on suihketta parempi, se antaa feromonia tasaisesti koko ajan.
Itse olen kasvattajan tottunut käyttämään vain leikkaamattomista kolli nimitystä;)
Jos pissa- tai kakkaongelmaa on, on siihen aina jokin syy. Kissa ei tee sitä omistajan kiusaksi, vaan osoittaakseen, ettei kaikki ole sen mielestä kunnossa. On se sitten sairaus, hiekan sopimattomuus, ruokavalion vääryys, laatikon väärä paikka tai muiden kissojen kanssa sopimattomat välit.
On tapauksia, joissa samassa taloudessa eläneet kissat, on leikkauksen jälkeen alkaneet tapella niin, että joku kissoista on pakosti luovutettava uuteen kotiin. Vieraan kissan tulo reviirille on aina kissalle jonkin asteinen stressi.
- vanhassavaraparee
hyvä tapa mitä kannattaa testata on työntää vihaisesti kissan naama ulosteeseen/virtsaan,oli meillä myös sama ongelma mutta parin kerran jälkeen kun teki tuon niin johan loppui sottailu !
- 8+4
Puoskarin keino josta kissa ei muuta tajua kuin että ihminen pahaa hänelle tekee ja ilman kissan havaitsemaa syytä.
Kissalla ja koiralla on oltava samanaikainen syy-seuraus, eli jo tehdystä vahingosta tai tuhmuudesta on turha ihmisen pullikoida tai rankaista. Eläin elää nykyhetkessä ja that´s it.
Mahdollinen rankaisu pitää tapahtua juuri sillä hetkellä kun ei toivottava käytös tapahtuu, ei sen jälkeen, ja naaman jätökseen työntäminen ei toimi tuolloinkaan! - kukkahattutyyppi
8+4 kirjoitti:
Puoskarin keino josta kissa ei muuta tajua kuin että ihminen pahaa hänelle tekee ja ilman kissan havaitsemaa syytä.
Kissalla ja koiralla on oltava samanaikainen syy-seuraus, eli jo tehdystä vahingosta tai tuhmuudesta on turha ihmisen pullikoida tai rankaista. Eläin elää nykyhetkessä ja that´s it.
Mahdollinen rankaisu pitää tapahtua juuri sillä hetkellä kun ei toivottava käytös tapahtuu, ei sen jälkeen, ja naaman jätökseen työntäminen ei toimi tuolloinkaan!Miksi kommentoit moista roskaa kun et tiedä edes miten asianlaita oikeasti on ?
Ärsyttää moiset mukamas "expertit" ,"tietäjät"
On se jännä jos omille kissoille on noin tehty ja lähes heti ongelmat ovat kadonneet,sattumaa ? Ei varmasti ! - 11+14
kukkahattutyyppi kirjoitti:
Miksi kommentoit moista roskaa kun et tiedä edes miten asianlaita oikeasti on ?
Ärsyttää moiset mukamas "expertit" ,"tietäjät"
On se jännä jos omille kissoille on noin tehty ja lähes heti ongelmat ovat kadonneet,sattumaa ? Ei varmasti !Mene kirjastoon, lainaa opus joka käsittelee kissojen käyttäytymistä ja psykologiaa niin sinäkin tiedät kissoista edes hippusen.
Pst. syksy on jo pitkällä joten vaihda kukkahattusi kunnolliseen pipoo ettei ne vähätkin aivosi jäätyisi ihan kokonaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa964893Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen312721- 342489
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺252052- 1191550
Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭131238En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101160Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘351123Ukrainan häviö pitää tunnistaa ja tunnustaa
Venäjä ei ole vain maa, jolla on suuri hyvin koulutettu ja varusteltu armeija, joka on osoittanut tehokkuutensa Ukraina2031068- 791033