Elikkä minulla on suomenpystykoiran pentu (8kk), asun kerrostalossa. Meillä on ongelmia haukkumisen kanssa, alkaa haukkua ilman syytä ja jos sanon esim. turo hiljaa tai ei saa haukkua (koiran nimi on turo) jatkaa vaan haukkumista ja innostuuu siitä... En saa oikeen kontaktia koiraani... Onko antaa neuvoja ?
kysymyksiä suomenpystykoirasta
7
155
Vastaukset
- älä piittaa"
Älä piittaa haukkumisesta, niin koira katsoo aikanaan sen turhaksi toiminnaksi. Jos kiellät koiraa sen haukkuessa, koirasi saattaa käsittää sen yllytyksenä. Jos reagoit koiran haukuntaan, se vain yltyy. Älä edes katso koiraasi päin, kun se alkaa haukkumaan.
- ertyu
Sitruunapanta!
- ei ei !
Se vain ahdistaa koiraa ja tekee siitä vihaisen, aivan samoin kuin vaikkapa selättäminen/alistaminen.
- hhheeeiiidddiii
selvä koitetaan !
- Sirupiru
Tarkoititko suomenpystykorvaa?
Anna koirallesi paljon tekemistä, vie se ulos, leiki sen kanssa yms., se auttaa. Suomepystykorvat tarvitsevat paljon liikuntaa, ja jos ne ei saa sitä, ne purkavat energian johonkin muuhun, vaikkapa siihen haukkumiseen.
Mutta tietenkin suomenpystykorvan tehtävähän on haukkua, sitä ei voi eikä pidäkään saada täysin hiljaiseksi. Ja juuri sen takia suomenpystykorvaa ei suositella kerrostaloon. - hhheeeiiidddiii
Tarkoitin, joo oollaan yleensä oltu 2-3 kertaa viikossa metsässä saa juoksennella siellä vapaana ja leikitään ja käydään muutenkin lenkillä... Ja toi keino että ei saa kiinnittää huomiota kun koira haukkuu niin on kyllä tepsiny, jatketaan samaan malliin niin eiköhän se siitä ! :-)
- Suomi-rodun edustaja
Jep ja tosiaan ehdottomasti pidettävä mielessä, jos haukkuminen alkaa ottaa niin paljon pattiin, että alkaa keittämään, että suomenpystykorva on jalostettu haukkumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328527Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4366224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571163Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17806Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.37736Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 42686
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36637