eipä kelpaa eväs

hankala juttu..

minulla on kaksi kissaa,molemmat sisäkissoja.
Toinen syö ainoastaan sellaista kuivarukaa,eli ei koske mihinkään erimerkkisiin hyytelöön/kastikkeeseen pakattuun kissan ruokaan.

suurempi huoli on narttukissa,joka on muutenkin laiha,ja tuollaista "pussiruokaa" en ole vielä löytänyt,että mikä kelpaisi.
kissa saattaa nuolla sellaisesta hyytelöön pakatusta ne hyytelöt,mutta muuten se ei niitä syö.Ei kelpaa Sheba,ei Whiskas,ei mikään..

molemmat kissat vuoden ikäisiä,ja madotukset on kunnossa.

Narttukissa oli todella arka tänne pentuna tuotaessa,mutta nyttemmin se on sisäistänyt sen,että täällä ei sitä kiusata.
Se kehrää normaalisti syliin ottaessa,mutta tuo syöminen on se,mihin kaipaisin neuvoja.mitä minä sille annan?

7

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PiRRe***

      Osta kissallesi esim. porsaan sydäntä, maksaa, kieltä, naudanlihaa jne. Ja alkaa ruoka kelvata. Kaupan ruuat ovat niin keinotekoisia, että kissan nenään ne varmasti haisevat karmealle.

      Itse syötän kollipojalle lihaa paloina, maksaa kerran viikossa, kieltä, sydäntä yms. Valmisruuat ovat jääneet ruokavaliosta pois jo ajat sitten. Juomaksi laktoositon maito tai kerma ja vesi. Tietysti vitamiinipuoli pitää huolehtia sisäkissalla erikseen. Kattimme huolehtii sen puolen itse pyydystämällä jyrsijöitä yms. ulkona.

      Kokeileppa uuttaa ruokavaliota, varmasti yllätyt.

    • kunnon ruoan puolest

      Meilläkin jokseenkin huonosyömäiselle tyttökissalle oikea ruoka on pienestä asti kelvannut paremmin kuin kaupan pussimössöt. Naudan jauheliha ja kana raakana sekä järvikala kypsennettynä ovat suurta herkkua.

      Kun se syö oikeaa ruokaa, riittää pienempi annos kuin kaupan mössöjä, joissa kissan ruokaa on vain nimeksi. Vitamiinit se saa kananmunankeltuaisesta sekä vitamiinivalmisteesta.

      Kuten PiRRE*** minäkin suosittelen uutta ruokavaliota. Kokeile vaikka ulkoilun jälkeen antaa vähän jauhelihaa. (Jos ei syö, voit valmistaa loput ihmisten ruoaksi!) Totuta uuteen ruokaan vähitellen ja seuraa, kuinka kisun masu reagoi.

    • hankala juttu..

      kiitoksia.Pitänee poiketa kaupan lihatiskillä katsomassa,että mitä sieltä löytyisi.

      Minun kissani eivät ulkoile,kun ne usein livahtavat ulkoeteiseen ja jos ne pihalle opetan,niin siinä käy niin,että sisään tullessa kissa saattaa livahtaa pihalle,ja mitenkäs minä sitten sen kiinni saan?

      Pahimmassa tapauksessa kissa paleltuu pakkaseen,ja sitä minä en halua.

      • uusavuttomuus!

        Kävelytä kissojasi valjaissa ja taluttimessa niin eivät jää pakkaseen paleltumaan.


      • hankala juttu..
        uusavuttomuus! kirjoitti:

        Kävelytä kissojasi valjaissa ja taluttimessa niin eivät jää pakkaseen paleltumaan.

        Ei se ole uusavuttomuutta,jos kissa livahtaa siitä ulkoeteisestä pijhalle,kun joku tulee ulko-ovesta sisään.

        Sinun kannattaa panostaa vielä hieman tuohon luetun ymmärtämiseen!!


      • 8+4
        hankala juttu.. kirjoitti:

        Ei se ole uusavuttomuutta,jos kissa livahtaa siitä ulkoeteisestä pijhalle,kun joku tulee ulko-ovesta sisään.

        Sinun kannattaa panostaa vielä hieman tuohon luetun ymmärtämiseen!!

        Voi tsiisus! Anna mun kaikki kestää!

        Meillä on parhaimmillaan ollut sisätiloissa 8 kissaa ja 2 koiraa jotka eivät ole n. 20 vuoden aikana päässeet livahtamaan ulkoeteisestä pihalle kun ulko-ovia vahditaan kuin haukat.
        Eikä eteisettömän kesämökin ovestakaan ole livahdettu pihalle kuin pari kertaa kaikkien näitten vuosien aikana. Ja sitäpaitsi, kyllähän sen ovesta pihalle päässeen elukan saa kiinni. Jollei saa, niin sitten pitää kattoa jo peiliin että missä vika.

        Ja kyllä, meidän kaikki elukat ulkoilevat joka päivä kesät talvet!

        Vaikka toisaalta, pitää ihan onnitella omaperäisestä selityksestä miksei vaivaudu kissojaan ulkoiluttamaan. Hyvä että edes jollakin on mielikuvitusta :)


    • kunnon ruoan puolest

      Monet kissat oppivat melko helposti valjaisiin. Omani oppi jo muutamalla yrityksellä, että valjaat tarkoittavat ulkoilua eli kivaa!
      Sisäkissatkin voivat olla onnellisia, mutta usein ulkoilu tuo tarvittavia virikkeitä ja kissa on virkeämpi, syö paremmin ja nukkuu paremmin. Myös ylipaino-ongelmat vähenevät, kun kissa pääsee kuluttamaan energiaa vaanimalla lintuja, kiipeilemällä puissa yms kissojen kivaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      29
      2105
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      175
      1534
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1475
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      108
      1209
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1169
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      904
    7. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      870
    8. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      785
    9. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      280
      745
    10. Oletko mustasukkainen luonne?

      Tai ylipäätään millaisia tunteita herättää, jos kaivattuasi liehittelee joku muu tai hän deittailee jonkun muun kanssa?
      Ikävä
      80
      705
    Aihe