eipä kelpaa eväs

hankala juttu..

minulla on kaksi kissaa,molemmat sisäkissoja.
Toinen syö ainoastaan sellaista kuivarukaa,eli ei koske mihinkään erimerkkisiin hyytelöön/kastikkeeseen pakattuun kissan ruokaan.

suurempi huoli on narttukissa,joka on muutenkin laiha,ja tuollaista "pussiruokaa" en ole vielä löytänyt,että mikä kelpaisi.
kissa saattaa nuolla sellaisesta hyytelöön pakatusta ne hyytelöt,mutta muuten se ei niitä syö.Ei kelpaa Sheba,ei Whiskas,ei mikään..

molemmat kissat vuoden ikäisiä,ja madotukset on kunnossa.

Narttukissa oli todella arka tänne pentuna tuotaessa,mutta nyttemmin se on sisäistänyt sen,että täällä ei sitä kiusata.
Se kehrää normaalisti syliin ottaessa,mutta tuo syöminen on se,mihin kaipaisin neuvoja.mitä minä sille annan?

7

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PiRRe***

Osta kissallesi esim. porsaan sydäntä, maksaa, kieltä, naudanlihaa jne. Ja alkaa ruoka kelvata. Kaupan ruuat ovat niin keinotekoisia, että kissan nenään ne varmasti haisevat karmealle.

Itse syötän kollipojalle lihaa paloina, maksaa kerran viikossa, kieltä, sydäntä yms. Valmisruuat ovat jääneet ruokavaliosta pois jo ajat sitten. Juomaksi laktoositon maito tai kerma ja vesi. Tietysti vitamiinipuoli pitää huolehtia sisäkissalla erikseen. Kattimme huolehtii sen puolen itse pyydystämällä jyrsijöitä yms. ulkona.

Kokeileppa uuttaa ruokavaliota, varmasti yllätyt.

• kunnon ruoan puolest

Meilläkin jokseenkin huonosyömäiselle tyttökissalle oikea ruoka on pienestä asti kelvannut paremmin kuin kaupan pussimössöt. Naudan jauheliha ja kana raakana sekä järvikala kypsennettynä ovat suurta herkkua.

Kun se syö oikeaa ruokaa, riittää pienempi annos kuin kaupan mössöjä, joissa kissan ruokaa on vain nimeksi. Vitamiinit se saa kananmunankeltuaisesta sekä vitamiinivalmisteesta.

Kuten PiRRE*** minäkin suosittelen uutta ruokavaliota. Kokeile vaikka ulkoilun jälkeen antaa vähän jauhelihaa. (Jos ei syö, voit valmistaa loput ihmisten ruoaksi!) Totuta uuteen ruokaan vähitellen ja seuraa, kuinka kisun masu reagoi.

• hankala juttu..

kiitoksia.Pitänee poiketa kaupan lihatiskillä katsomassa,että mitä sieltä löytyisi.

Minun kissani eivät ulkoile,kun ne usein livahtavat ulkoeteiseen ja jos ne pihalle opetan,niin siinä käy niin,että sisään tullessa kissa saattaa livahtaa pihalle,ja mitenkäs minä sitten sen kiinni saan?

Pahimmassa tapauksessa kissa paleltuu pakkaseen,ja sitä minä en halua.

• uusavuttomuus!

Kävelytä kissojasi valjaissa ja taluttimessa niin eivät jää pakkaseen paleltumaan.

• hankala juttu..
        uusavuttomuus! kirjoitti:

Kävelytä kissojasi valjaissa ja taluttimessa niin eivät jää pakkaseen paleltumaan.

Ei se ole uusavuttomuutta,jos kissa livahtaa siitä ulkoeteisestä pijhalle,kun joku tulee ulko-ovesta sisään.

Sinun kannattaa panostaa vielä hieman tuohon luetun ymmärtämiseen!!

• 8+4
        hankala juttu.. kirjoitti:

Ei se ole uusavuttomuutta,jos kissa livahtaa siitä ulkoeteisestä pijhalle,kun joku tulee ulko-ovesta sisään.

Sinun kannattaa panostaa vielä hieman tuohon luetun ymmärtämiseen!!

Voi tsiisus! Anna mun kaikki kestää!

Meillä on parhaimmillaan ollut sisätiloissa 8 kissaa ja 2 koiraa jotka eivät ole n. 20 vuoden aikana päässeet livahtamaan ulkoeteisestä pihalle kun ulko-ovia vahditaan kuin haukat.
        Eikä eteisettömän kesämökin ovestakaan ole livahdettu pihalle kuin pari kertaa kaikkien näitten vuosien aikana. Ja sitäpaitsi, kyllähän sen ovesta pihalle päässeen elukan saa kiinni. Jollei saa, niin sitten pitää kattoa jo peiliin että missä vika.

Ja kyllä, meidän kaikki elukat ulkoilevat joka päivä kesät talvet!

Vaikka toisaalta, pitää ihan onnitella omaperäisestä selityksestä miksei vaivaudu kissojaan ulkoiluttamaan. Hyvä että edes jollakin on mielikuvitusta :)

• kunnon ruoan puolest

Monet kissat oppivat melko helposti valjaisiin. Omani oppi jo muutamalla yrityksellä, että valjaat tarkoittavat ulkoilua eli kivaa!
      Sisäkissatkin voivat olla onnellisia, mutta usein ulkoilu tuo tarvittavia virikkeitä ja kissa on virkeämpi, syö paremmin ja nukkuu paremmin. Myös ylipaino-ongelmat vähenevät, kun kissa pääsee kuluttamaan energiaa vaanimalla lintuja, kiipeilemällä puissa yms kissojen kivaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2284
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      26
      1127
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      84
      1007
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      55
      922
    5. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      883
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      127
      867
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      793
    9. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      769
    Aihe