Vanha taskukello

Jumppali

Sain käsiini ZENITH-merkkisen taskukellon.
Malli ilmeisesti "Grand Prix Paris 1900" (?).
17 jewels, mitä sitten tarkoittaneekaan ?
Käy ja pitää vielä aikansakin.
Tietäisiköhän joku onko kellolla mitään arvoa
muuten kuin ajannäyttäjänä ?

17

19014

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pocketwatch

      Kun aukaiset sisäkannen kellosta, niin onko kellossa mitalin kuvia ja lukeeko siinä jotain 8 medal.

      • prixi

        Itselläni löytyy myös zenith grand prix 1900 kello. sisäkannessa on kahdeksan kultaista mitallia sekä teksti 0.800. koneistosta ei sen enempää tietoa kun en ole viitsinyt repiä auki. ainakin linkkejä seuraamalla niin kellolla ei juurikaan mitään arvoa, tosin en ole kyllä löytänyt yhtään kuvaa samanlaisesta kellosta.


    • kky

      6 mitallia ja 15 rupines.
      merkki sama ja 1900.
      kullattu.
      onkohan tehty aikaisemmin??
      kun on vasta noi 6 kuusi saavutettua mitallia??
      oma on joskus ,, 1914

      • piip

        Minulla myös!

        samatkahdeksan milallia ja 0.800 suorakaiteen sisällä.

        Naisten kaulakello (tissikello) koristeellisella vitjalla.


    • Martinkello

      Minulla myös Taskukello Zenith. Kun takakannen avaa, ni sisällä merkinnät 0.800 ja kellon takaseinässä "Grand prix paris 1900" ja 8 kultaista mitalia. Kun koneiston kannen avaa ni siellä merkinnät 17 jewels

      Kello on tietääkseni -27 vuodelta ja tunnettu laadukkaana ja erityisen tarkkana kellona. Kauppias oli myyntihetkellä todennut, että aina kun kelloputoaa, ni se tietää remonttia ja se on ihan totta tämä kello on ollut remontissa putoamisen takia 3krt

      kello maksoi tuolloin 3-5kk palkan

    • eräs nauriin perinyt

      Zenith-taskukelloista: 1900 lienee vuosi jolloin zenith -kello(t) on (Pariisisa) ilmeisesti näyttelyssä tai jossain alan tapahtumassa palkittu tms. Ja ilmeisesti palkintoja on tullut vuosien myötä lisää mistä vaihtelut 6 tai 8 mitallia. Puhdas arvaus 0.800 eli viitannee kuoren materiaaliin (metalliin). Omastani löytyy nro 4075076 ja olisiko tällä tekemistä sarjanumeron kanssa? Katsokaa olisiko zenith-nettisivuilla lisätietoja. Myös joistakin kelloliikkeistä (zenith-edustajilta?) saatavilla apua tai kääntykää kelloseppäkoulun puoleen (yhteystietoja netissä).

    • Omega 40v.

      Minulta löytyisi Omegan taskukello, sarjanumero 7408993. Mistä löytyisi tietoa kellosta ja miltä vuodelta kello mahtaa olla?

      • aa-pee

        Tuo koneiston numero Omegassa vie vuodelle 1930


      • Omega 40v.
        aa-pee kirjoitti:

        Tuo koneiston numero Omegassa vie vuodelle 1930

        Kiitos tiedosta. On perintökello.


      • Ripitta

        Hei, minulla on omegan taskukello, jossa kaksitoista mitalia avautuvan takakannen alla, sekä 0900, että numerosarja 6396092 ja sen alla z kirjain. Millehän ajalle tämmöinen kello sijoittuisi? Kiitän jos joku osaisi auttaa.


    • jotain vinkkiä

      Television Antiikkia antiikkia -ohjelmassa vanhat sarjavalmisteiset, hyväkuntoiset noin satavuotiaat taskukellot on arvioitu enintään 100 - 200 euron arvoisiksi.

    • joppe

      tunne arvoa rahalliste 100, älä myy kun minulle.

    • Anonyymi

      Kyllä se taskukello on pelkkä Zenith Swiss Made eli Sveitsiläinen ja nuo muut leimat kellon pölykannessa on tieto siitä että aiemmin kellon valmistama kellotehdas on osallistunut tuohon pariisin 1900 luvun grand brix tapahtumaan ja saanut jonkin maininnan, ei tuo kello itse sitä mainintaa saanut ja tuo sama maininta esiintyy erittäin monissa taskukelloissa jota kellomyyjät alkoivat käyttämään myyntikikkana !

      Olen taskukelloharrastaja jo vuodesta 1967 Terv Wiljami

    • Anonyymi

      Omassa Zenith Grand Prix Paris taskukellossa on numerosarja ylempänä 3215631 sekä sen alla 7639. Sekä ylempänä se 0.800. Mihinkähän vuoteen mahtaa viitata? Lieköhän tää kansi hopeaa? En myy eikä paljon arvoakaan liene mutta pitäisi viedä jonnekin huoltoon. Voisi saada toimimaan. En uskalla edes vetää kun jos toimii niin ei kai suositella jos ei ole käynyt vuosikymmeniin. Tunnearvoa ehkä. Nimikirjaimet E.K. kaiverrus joka on isoisäni tai hänen isänsä.

    • Anonyymi

      Myydään
      Taskukello 15k kulta paino 107g n.50 mm
      Ketju pinnoitus 15k
      V.1894 serial nro 6 325 962
      Manufacturer: Waltham
      Manufacturer Location: Waltham, Massachusetts
      Movement Serial Number: 6325962
      Grade: No. 24
      Model:1888
      Estimated Production Date: marraskuu 1894 - lokakuu 1895
       Kellotaulu teksti:
      Choronometro supremo waltham , mass
      Kello kuoren teksti:
      Victoria 14k
      #22 75 47
      Kello runko teksti:
      WWACO
      Waltham
      Adjusted
      #6 325 962 v.1894
      Kello käy jättä 15min vrk , säätö hitaimalla.

    • Anonyymi

      V.1894  serial nro 6 325 962 
      Manufacturer: Waltham
      Manufacturer Location: Waltham, Massachusetts
      Movement Serial Number: 6325962
      Grade: No. 24
      Model:1888
      Estimated Production Date: marraskuu 1894 - lokakuu 1895

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe