Elikkä, siis...Reilu kuukausia sitten myin oman koirani elämäntilanteen muutoksen vuoksi. Ostaja vaikutti ok tyypiltä ja ehdotti itse, että voisi maksaa koiran kahdessa osassa. (Tehtiin ns oma sopimus, jossa lukee, että koira siirtyy ks henkilön nimiin/omistukseen ja ehtona tälle mm se, että hän suorittaa maksut.) Kun ensimmäinen maksupäivä alkoi lähestyä otti koiran ostaja itse yhteyttä ja kysyi voisiko maksaa koiran sittenkin pienemmissä erissä, sillä oli tullut yllättäviä menoja. Suostuin tähän ja ajattelin, että ks henkilöllä on lapsia joiden kanssa yllättäviä menoja usein tulee helpostikkin. Nyt koitti 2 maksupäivä (maksuja pitäisi tulla siis vielä 3 erää) ja kun maksua ei näkynyt tililläni laitoin ystävällisen viestin ostajalle ikäänkuin musitutuksena. Illalla yritin soittaa ja nyt puhelin on kiinni! Ks ostajalla on siis puh numeroni, sekä sähköpostini, eli mihinkään "Kadotin laukun/puhelimen" syyhyn ei voi vedota. MIKÄ NEUVOKSI?! Menenkö oven taakse ja haen koiran takaisin? Sitäkään en toivoisi, sillä on mielestäni TODELLA väärin, että koira joutuu "heittopussiksi" sillä sille olisi etsittävä uusi koti. Sopimusta on tehty 2kpl molemmille oma ja ne on allekirjoitettu. Eniten tilanteessa ahdistaa, mielikuva jonka tämä antaa aikuisesta ihmisestä huolehtimassa omista asioistaa lapsistaan ja koirasta joka on/oli minulle tärkeä ja poismyynti päätös oli RASKAS!
Tarvitsen (asiallisia) neuvoja! pian!
niin--kiltti
2
185
Vastaukset
- duiduli
Ensin tylsää sulle kun noin on käynyt. Koiraa vaan ei ikinä saisi myydä osamaksulla. Se jo kertoo jotain ostajasta, jos ei ele tuttu tyyppi. Menet ehdottomasti oven taakse ja haet hauvan takaisin ja etsit uuden omistajan!
- Kaikenlaisia sitä...
Koiran takaisin hakuun voit tarvita virkavallan apua :(. Ymmärtääkseni taloon sisälle et voi mennä ilman lupaa.
Kiitos tarinasta! Alan ymmärtää miksi kasvattajakurssilla varoitettiin pennun myymisestä osamaksulla.
Toivottavasti saat koirasi hyvällä takaisin!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522105
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3321293Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.941215- 1541123
- 68941
- 35938
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31879Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59828Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta24814Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46779