Dvd-kokoelma kovalevylle?

Leffafriikille apua

Minulla on joitakin satoja elokuvia dvd-levyinä. Haluisin kopioida ne suurelle kovalevylleni. Ajatus olisi, että voisin halutessani toistaa niitä sieltä joskus.

Onko kenellekään antaa hyviä vinkkejä tällaiseen projektiin? Mieluiten kopioisin sisällön sellaisenaan ilman muutoksia (rippauksia tai tiivistyksiä). Tällöinkin sisällön olisi hyvä olla helposti käytettävissä siten, että tekstitykset ja monikanavaäänet toimivat ilman ongelmia.

Kannattaako siis dvd:t kopioida mielestänne sellaisenaan? Onko ne tallennettu ISO-kuvina vai miten sinne levylle? Onko ne käytettävissä sellaisenaan (esimerkiksi jonkun (windows- tai mac-) sovelluksen tai laitteiston avulla)?

Entä jos päädyn siihen, että levyt pitää ripata, mitä sovelluksia suosittelette? Mieluiten mahdollisimman vähän hallinnointia vaativa työskentely olisi mieluisinta.

Entä sitten kopioidun sisällön toisto (tv:llä tai videoprojektorilla), onko siihen hyviä vinkkejä?

Tietoteknistä osaamista on kohtuullisesti ja rahaakin voin tähän projektiin laittaa jonkun verran työn ja jatkokäytön helpottamiseksi.

1

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -----------

      "Mieluiten kopioisin sisällön sellaisenaan ilman muutoksia (rippauksia tai tiivistyksiä)."

      Valitettavasti et voi kopioida sisältöä ilman rippausta, se rippaus kun juurikin tarkoittaa sitä kopiointia. Kopioinnin yhteydessä vaan poistetaan mahdolliset kopiosuojaukset ja se on syy miksi en voi täällä antaa tarkempia neuvoja koska kiitos sille entiselle alusvaateministerille, sai aikaan lain jonka mukaan näistä asioista ei saisi edes keskustella! Tiivistäminen ei ole mitenkään pakko ja ne monikanavaäänet ja tekstitykset on helppo säilyttää. Vain menuiden eli valikoiden sisällyttäminen kovolle siirrossa on hankalaa.

      Ja jos todella olet tietotekniikan alalla toiminut, niin tiedät että ne ei ole tallennettu ISOna vaan ne on "periaatteessa" data-levyjä, eli niissä on kaksi hakemistoa, toinen on AUDIO_TS joka on yleensä tyhjä mutta tuo hakemisto on silti pakollinen dvd-levyllä (kuuluu standardiin), ja toinen hakemisto on VIDEO_TS jossa itse leffa on. Ko. hakemisto sisältää ifo-tiedostoja, niiden varmuuskopioita eli bup-tiedostoja sekä vob-tiedostoja jossa on itse leffa äänineen ja tekstityksineen. Myös valikoiden kuvallinen ja äänellinen toteutus on tehty vobeilla.

      Mun mielestä sun kannattaa hankkia jokin mediatoistinlaite, niissä on tuki monenlaisille formaateille ja voit kytkeä ulkoisia kovoja niihin. Ja lisäksi niissä on HDMI-liitäntä josta on hyötyä jos sulla on HD-tv.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6680
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      3977
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2025
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1979
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1525
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe