Kissanhiekkavertailu

Kaikki mukaan!

Nyt ajattelin aloittaa sellaisen keskustelut kuin kissanhiekat!

Olen itse savipohjaisen hiekan kannattaja, eli saisi paakkuuntua hyvin eikä murentua heti kun alkaa lapiolla poimimaan pissapaakkuja pois. Jos ei tomuta hirveän paljon niin olisi hyvä, mutta tiedän että silloin usen imukysy huonompi.

Joten, kysynpä teiltä arvoisat kissanomistajat, mikä on ollut teidän mielestänne paras kissanhiekka ja miksi?
Jos muistasse pussikokoa ja hintaa niin ihana lisä! :)

Minulla on edelleen hakusessa se paras hiekka, mutta tympii tämä kokeileminen kun joutuu sietämään näitä huonoja sitten...

19

3017

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+19=1219

      Latz ultrakompakt. Maksaa hiukkasen enemmän, kuin esim. Cassius, mutta on erittäin riittoisa ja hyvä hiekka.

    • lindo

      LindoCat on parasta.

    • Mamma 1968

      Extreme Classic -kissanhiekka vauvantalkin hajuisena on ehdottomasti paras, mitä minä olen ostanut. Maksaa noin 18 euroa/ 15 kg, erittäin riittoisa hiekka. Meillä on kaksi uros siamilaista kissaa, eikä ulosteet todellakaan haise ollenkaan kun hiekkaa on riittävästi ja puhdistus 1-2 krt/päivässä. Suosittelen. Voi ostaa ainakin Mustista ja Mirristä.

      • Miisu&Vili

        Suosittelen myös Extreme Classic -kissanhiekkaa. Se ei juurikaan tomua ja imukyky on silti hyvä. Ja mikä parasta, meidän kisut ei kanna tassuissa hiekkaa ympäri kotia, niin kun isompirakeista hiekkaa! Meidän Mustissa ja Mirrissä 15 kg:n pussi maksaa 19.90 €.


    • zooplustilaaja

      Hyviä (molemmissa hyvä paakku, hyvä hajunsitominen, miellyttävä talkintuoksu, eivät pölyä, sama hiekka kestää pytyssä 6 viikkoa päivittäisellä paakkujen poistolla):
      - Classy Cat
      - Golden Grey

      Melko Hyviä (kestävät myös sen 6 viikkoa ja paakkuuntuvat hyvin):
      - Extreme Classic (tässä uudessa versiossa hajunsitominen ei ihan tehokkainta)
      - EverClean (kallis, pölyää, pitää silti hajut hyvin)

      Ok:
      - LindoCat (hankalan pieni paketti, muuten ihan ok)

      En ostaisi enää:
      - OdourBuster (aika odourit tuli sisäilmaan)

      Hyi karsee:
      - Rainbow paakkuuntuva (koko kämppä haisee 2pv hiekan vaihdosta, aivan kamalaa)

    • sejasamako

      pelletit: pirkka puupohjanen hiekka ja cat wc todella hyviä! en vaihda mihinkään

    • ttulllli

      Pidemmän päälle itse olen käyttänyt kristallihiekkaa. En siedä yhtään kissan normaalihiekkoja = pienet muruset kulkeutuvat ympäri kämppää ja pöllyävät, eikä pienen koon takia edes aina huomaa. Ongelma esiintyy myös pyykkikoneessa, kun kerran tukkivat koko koneen, kun ajan mittaan oli kertynyt huomaamatta niin paljon sitä putkistoihin.

      Tällä hetkellä käytän kristallihiekkaa. Niiden pussihinnat taitaa olla noin 7-8e mikä riittää 3 viikoksi yhtä kissaa kohden. Ei leviä niin herkästy ympäriinsä ja vähän isommat kiteet huomaa helpommin. mielestäni pitää hyvin hajun

    • Peesaan sejasamakoa

      Puupelletit ovat helppohoitoisia, hajuttomia, kompostoitavia ja kotimaisia. Suosittelen lämpimästi. Meillä muut kissanhiekat aiheuttavat allergiaoireita ja pölyävinä saattavat sairastuttaa vakavasti.

      • koettu asia

        Testaapa joskus kahta eri vessaa. Toiseen pelletti, toiseen mikrohiekka. 90% kissoista valitsee hiekan. Pelletti on ruokavalion jälkeen yleisin syy kissojen virtsavaivoille - pellettiin tekevät kissat pidättävät todella usein virtsaansa epäterveellisen kauan, koska pelletti ei houkuttele luontaisesti tarpeille.


      • jt
        koettu asia kirjoitti:

        Testaapa joskus kahta eri vessaa. Toiseen pelletti, toiseen mikrohiekka. 90% kissoista valitsee hiekan. Pelletti on ruokavalion jälkeen yleisin syy kissojen virtsavaivoille - pellettiin tekevät kissat pidättävät todella usein virtsaansa epäterveellisen kauan, koska pelletti ei houkuttele luontaisesti tarpeille.

        Uusi löytö! Cattia! Paakkuuntuu loistavasti. Toinen hyvä on Pirkka Ultra. Suosittelen molemempia. Hintakin on kummassakin edullinen.


    • Maalainen maalta

      Intersand Extreme Classic. Ehdottomasti paras kissanhiekka. Saatavana vain eläinkaupoista. Hintansa väärtti.

    • krrrrkrrrr.....

      Extreme Classic on paras! Ja kun hankit vielä kisun vessan eteen "maton" niin nekin vähäiset hiekat mitkä olis lähdössä asuntoon, jäävät siihen. Ei tosiaan haise kissan jätökset, on ilo mennä vessaa siistimään ja kissat kehrää onnellisina

    • 22

      Puupelletistä en tykkää, koko kämppä on täynnä sitä purua, kun sitä tarttuu kissan tassuihin.
      Meillä ollaan käytetty Best Friend Fresh and Easy- kissanhiekkaa: peittää hyvin hajut, eikä tarvitse vaihtaa kovinkaan usein.

    • ssaassasasa

      Mitä tuo hiekan pölyäminen konkreettisesti voi aiheuttaa? Netistä voi usein lukea, että "kissanhiekan pölyäminen voi olla suuri terveysriski", mutta mitä se nyt sitten aiheuttaa?


      Me olemme käyttäneet paakkuntuvaa hiekkaa Top Kattia, mutta voisin ihan mielelläni vaihtaa johonkin laadukkaampaan, jos saisin vain tietää, että mikä tuon pölyämisen haitta on.

      Hajujahan tuo ei poista ja hiekkakin leivää kaikkialle, joten joku parempi hiekka voisi hyvin käydä :)

      Puupellettejä en halua... Kristallit vaikuttavat epämääräisiltä... Mitä kokemuksia teillä niistä on?

    • ____

      Mun mielestä just noi kristallit ovat parhaimpia. Kokeiltiin vaikka mitä peruskissanhiekkoja,jotka paakkuuntuivat tai eivät paakkuuntuneet, mutta ne ei peittäny yhtään sitä hajua ja sitä hiekkaa sai muutenkin vaihtaa koko ajan.

    • kissamestari

      EverClean on paras. Yksinkertaisesti. Meille sopii kuin nenä päähän: ei pölyä, sitoo hyvin, ei haise ja se on halpaa.

    • Kraksu12

      Kristallihiekkaa, mutta miksi sitä on tällä paikkakunnalla vain kaikkein kauimpana olevassa ostoskekuksessa. En omista autoa ja bussi kulkee sinne harvaan. Parasta tähän asti on ollut Bastis, mutta se on verrattain kallista

    • ---...

      Odour Buster ja Simplicity 15kg / 17,00kpl.
      Hinta/ laatu kohdillaan.

    • Anonyymi

      Olen kokeillut halpis versioita ihan järkkyä, eivät pidä hajuja ja osa muuttuu liejuksi. Huono riittoisuus kaupan hikoilla. Itse käytän riittoisia, hajuja pitäviä ja hyvin paakkuuntuvia heikkoja. Ever clean, outdoor buster, monster hinta tulee halvemmaksi riittoisuutensa takia.
      Kerran päivässä siivous riittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      37
      3296
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2005
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      195
      1622
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1493
    5. Rajalakia menee läpi ja sekosi vastustajajia

      Korpeaa hheh heh.
      Perussuomalaiset
      80
      1115
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      264
      971
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      889
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      114
      884
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      68
      810
    Aihe