Nettikännykän käyttö

Al01ttel1ja

Aloittelija


Ostin nokia c5-03 puhelimen ja DNA:n s-mobiilikaistan. Tähän asti minulla on ollut vanhanaikainen kännykkä. Tämä vaikuttaa hurjan hienolta. Voisiko joku neuvoa sen käytössä?

1. Tarvitsin kännyn jotta voin hoitaa työkuvioita netissä. Sen verran jo kokeilin että pääsen tuolle sivulle mutta en tiedä osaanko ihan käyttää sitä vielä. En vain oikein uskalla käyttää nettiä kun pelottaa että tulee hurja lasku. Muistelen että joku joskus varoitti käyttämästä WAPpia ja sen sijaan käyttämään internetiä. Nyt en löydä netistäkään tähän hätään neuvoa. Pitääkö minun laittaa joku asetus, sillä aluksi nettiä käyttäessä vilahteli tuo WAP -sana.

Menin asetuksiin:
Verkkoyhteys

WAP-palvelut
Internet

Ja näistä valitsin jälkimmäisen, nyt nettiä yhdistäessä känny mainitsee dna internet gprs mutta en uskaltanut hyväksyä kun en tiennyt mitä tarkoittaa. Eli mitä teen?

2. Pitääkö suojautua viruksilta jollain ja millä?

3. Mitä kaikkea minä nyt voin tuolla tehdä? Facebookiin en uskaltanut, onko turvallista? Youtube olis kiva mutta tuleeko siitä lisämaksua? Mistä ihmiset lataa biisejä? Onko se laillista? Nokian ovestako? Onko oven jutskat oikeasti ilmaisia tai mitä sieltä saa ilmaiseksi?

Radiota ja kameraa osasin jo käyttää mutta minua pelottaa että tulee joku hirviölasku jos käyttää nettiä…

9

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. Wap on vanhaa tekniikkaa. Kannattaa käyttää sitä DNA Internet juttua. Jos sinulla on datapaketti käytössä, niin laskua ei tule sen enempää. Eli valitse aina se DNA Internet yhteysosoite kun menet puhelimella nettiin.

      2. Éi tarvitse. Nokia kännyköihin ei tarvitse asentaa virusturvaa

      3. Kannattaa käyttää Nokian malleissa Opera mobile selainta. ( Etsi Nokia OVi kaupasta Opera mobile. Siitä ei tule lisälaskua, jos datapaketti on käytössä.) Se on paljon parempi ja nopeampi kuin Nokian vakio selain. Facebookiin meno kännykällä on yhtä turvallista kuin tietokoneella. Youtubesta ei tulew lisämaksua, jos datapaketti on kerran voimassa. Youtuben voi ladata Nokia Ovi kaupasta. Biisien lataaminen ei taida olla laillista, koska silloin saat ilmaiseksi sen biisin, josta muut ovat joutuneet maksamaan... Ja biisin tekijä ei saa siitä rahaa... Nokia Ovi kaupan osa sovelluksista on ilmaisia ja osa maksullisia. Maksullisissa näytetään aina hinta.

    • 5230,.

      jos on oikein epäileväinen luonne eikä saa oikein untakaan ilman virustorjuntaa niin ovi kaupasta löytyy jopa ilmainen virustorjunta sovellus,joka tsekkaa kaikki ladattavat sovellukset ja selain suojauksen(protecting for browser),mulla on puhelimessa tämä,ihan kokeilumielessä sen latasin ja jätin laitteeseen,onko sitten hyötyä tai ei mutta olkoon laitteessa,1Mt se vie puhelimen muistia
      http://store.ovi.com/content/114545?clickSource=search&pos=1

    • Aloittelen edelleen

      Jei kiitos vastauksista! En kyllä ole ihan varma että osaanko nyt tuon internetin valita ennen nettiin menoa...Onko se wap kalliimpi?

      Entäs se navigaattori,sekäänkö ei maksa mitään? Tosin olen kyllä pärjännyt 10 vuotta jo helsingissä kartalla ja intuitiollakin keikkatyöläisenä...

      • Sama alokas

        Ai niin, yritin laitella asetuksia ja nyt se tarjoaa hyväksyttäväksi internet gprs:ssää kun yritän nettiin. ? Hyväksynköhän tuon?


    • 5230,.

      joo unohda se wap ja hyväksy internet,tälläsen kyselyn saa myös pois web asetuksista sekä opera mobile selain asetuksista kun laittaa sen käyttämään järjestelmän oletus arvoa eli internet yhteyttä,eikä niin että "kysy aina".
      Se nokian vanha selain on huono hidas net surfailuun,vaikka siihenki saa sen paremman anna selaimen kun päivität sen,lataa opera mobile joko ovesta tai m.opera.com kännykällä

    • 5230,.

      navigaattori käyttö ei maksa mitäån offline tilassa ts.ilman avusteista navigointia,kartan etusiv eli valikosta klikkaa asetukset>internet>yhteys>offline
      Paikannus asetukset löytyy asetukset>puhelin>sovellusten asetukset>paikannus>paikannus menetelmät>sisäinen navigointi
      Poista siis avustettu ja verkkoperustainen käytöstä,sulla kun on datapaketti niin voit käyttää karttaa online tilassakin huoletta eikä tule viivettä sijainnin haussa

    • Kalakkuna

      Käy dna omilla sivuillasi ja katso että siellä on kytketty tuo netti päälle, itse jos olisin surffaillut kerran niin olisi tullut suuri lasku, lähetin sähköpostia ja sitten netti vasta kytkettiin päälle.

    • Al01ttel1ja

      Kiitos vinkeistä! Nettiliittymä oli kytketty päälle silloin kuin myyjä lupasi. Laitoin tuon operankin. Nyt pelittää ja opettelen lisää.

    • Operassa kannattaa rekisteröityä siihen Opera link palveluun. Se kopioi kirjanmerkit aina Operan palvelimelle joten jos vaihdat puhelinta niin kirjanmerkit tulevat Opera linkin kirjautumisen jälkeen puhelimeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      421
      1781
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      180
      1423
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      142
      1333
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      942
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      117
      895
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      876
    Aihe