iTunse Storen kirjat?

anteeks mitä?

Eikö niitä paskoja iTunes Storesta ostettuja kirjoja pysty edes lukemaan tietokoneella, vaan pitää nyt juosta kauppaan ostamaan vielä joku iPad? Oikeasti mitä vattua? Klikkaan ostamani kirjaa iTunesissa, mutta ei tapahdu mitään? WTF????

9

210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arvoisa "anteeksi mitä". Luin saman Applen ohjetekstin jonka sinäkin varmaan olet lukenut, mutta ehkä ymmärsimme asian hieman eri tavoin. Käsittääkseni homma menee näin:

1) Sulla on iOS-laite, johon haluat ostaa lukemista.
      2) Hankit App Storesta iOS-laitteelle ilmaisen lukuohjelman, jos sitä ei vielä siellä ole.
      3) Hankit kirjan tai kirjoja iTunes Storesta joko iOS-laitteella tai tietokoneellasi. (Älä hanki paskoja kirjoja!) Jälkimmäisessä tapauksessa synkronoit kirjan/kirjat tietokoneelta iOS-laitteeseesi, jolloin se on luettavissa.

iBook-kirjat on tarkoitettu iOS-laitteiden sisällöksi, joten et pysty lukemaan niitä muissa käyttöjärjestelmissä.

Aiheesta löytyy netistä keskustelua, jossa jotkut ovat käärmeissään Applelle, esim. https://discussions.apple.com/thread/2427314?start=0&tstart=0. Nämä keskustelut varmaan innoittivat sinuakin kertomaan tästä ongelmasta täällä.

• kusetettu asiakas

Homma menee näin, avaat iTunes, klikkaat iTunes Store, siinä on Music, Films, Books, jne.. valikot. Klikkaat Books, kun haluat jotain lukemista, löydät haluamasi kirjan, klikkaat Buy Book, jonka jälkeen sinulta kysytään salasana ja veloitetaan maksu. Hetken päästä kirja löytyy Kirjat valikosta, mutta sitä ei saa auki eikä sillä voi tehdä mitään.

Ainakin itselleni missään kohdassa selvinnyt, että minulla pitäisi olla iPad tai joku vastaava, jotta saisin ostamani kirjan edes auki!

Mielestäni tämä on 100% KUSETUSTA !!!

• paniikkinappi
        kusetettu asiakas kirjoitti:

Homma menee näin, avaat iTunes, klikkaat iTunes Store, siinä on Music, Films, Books, jne.. valikot. Klikkaat Books, kun haluat jotain lukemista, löydät haluamasi kirjan, klikkaat Buy Book, jonka jälkeen sinulta kysytään salasana ja veloitetaan maksu. Hetken päästä kirja löytyy Kirjat valikosta, mutta sitä ei saa auki eikä sillä voi tehdä mitään.

Ainakin itselleni missään kohdassa selvinnyt, että minulla pitäisi olla iPad tai joku vastaava, jotta saisin ostamani kirjan edes auki!

Mielestäni tämä on 100% KUSETUSTA !!!

Ai teitä on jo kaksi. Tuleekohan vielä lisää kusetettuja. Tämä on todella jaappanin maanjäristykseen verrrattava onnettomuus.

Seuraavaksi valitusta siitä että itunesilla saa ostettua ios-ohjelmia, jotka ei toimi siinä tietokoneessa. Tämäkin on kauheaa gusetusta.

• peräaukon_kutina

Tässä on jotain tuttua - kaivetaan netistä mac-ympäristöön liittyvä erikoinen ongelma ja trollataan sillä.
      Tietenkin ihminen voi myöskin olla aidosti vähän tyhmä - en syytä enkä moiti.

• 1stMacFinn

Books osiosta kopiotua:
      Requirements: Books can only be viewed using iBooks on an iPad, iPhone (3G or later) or iPod Touch (2nd generation or later).

Kyllä tossa mun mielestä aika suoraan sanotaan, että voi lukea vain noilla laitteilla. Toki, jos et lue mitään vaan klikkaat sitä "4,99 € Buy Book"-painiketta niin se on sitten voi voi.

• Huh huh...

En olisi voinut kuvitellakaan, ettei e-kirjoija saa auki tietokoneella! Olen joskus nähnyt pdf-kopiointisuojattua kirjoja, mutta nekin sai auki kotikoneella. Mutta Applen älyttömyydellä ja rahanhimolla ei kai ole rajoja :(

• Huh huh... kirjoitti:

En olisi voinut kuvitellakaan, ettei e-kirjoija saa auki tietokoneella! Olen joskus nähnyt pdf-kopiointisuojattua kirjoja, mutta nekin sai auki kotikoneella. Mutta Applen älyttömyydellä ja rahanhimolla ei kai ole rajoja :(

>Mutta Applen älyttömyydellä ja rahanhimolla ei kai ole rajoja :(

No no, kolmas nimimerkki sulla jo tässä ketjussa ja kuvittelet hämääväsi jotakuta. Kiukuttele vapaasti, tuskin ketään enää kiinnostaa. Me muut nääs osataan lukea ohjeet, laitevaatimukset ja sellaiset.

• jep jpe
      • 10+9

Jees: huru-ukko lyttää...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2605
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      396
      2107
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      20
      1862
    4. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      138
      1724
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      120
      1593
    6. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      15
      1521
    7. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      0
      1112
    8. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      21
      1103
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1009
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      63
      915
    Aihe