haastavampaa

caroline

Minulla on ollut 13 vuotiaasta lähtien undulaatteja. 16 vuotiaana ostin Nymfipapukaija naaraksen. Nyt sen kuollessa olen miettinyt uutta lintua, jotakin haastavampaa. Onkohan vielä liian aikasta ostaa harmaapapukaijaa? Olen lukenut sen olevan aika vaativa.
Mietin mistä jakoja voi sitten ostaa? Kasvattajiltako? Eläinkaupoissa en ole niitä nähnyt, enkä kyllä kaupasta ostaisikaan.

3

380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • don

Minulla olisi olosuhteiden muuttumisen vuoki myynnissä kaunus, nuori, pesintäänsä aloitteleva siniotsa-amatzonpariskunta. Molemmat puhuvat ja ovat terveitä ja varsin ihastuttavia. Niillä on tilava näyttävä häkki, minkä annan kaupan päälle. Hp.2400 euroa

• -M-

No vaativiahan harmaat ovat, mutta eivät kyllä minusta yhtään sen enempää kuin mikä tahansa muukaan iso papukaija. Eli toki kun elinikä, koko ja hammasrattaiden määrä aivokopassa kasvaa niin asioita joutuu omistaja opettelemaan uudelta kantilta ja linnun koulutus ja sosiaalistaminen on tärkeämpää kuin vaikka undulaatin kanssa.

Mutta tosiaan vaikka noilla isoilla toki on kullakin lajilla omat ominaispiirteensä ja huomioitavat seikkansa niin kyllä se haasteellisuus on useimmilla suunnilleen samaa luokkaa ja voi olla jo enemmän yksilöstä kiinni kuin lajista.

• onnellinen omistaja

Terve,

kyllä harmaa on paljon haastavampaa. (ei ole jos se vaan istuu häkissä ja ei tee mitään ...)

Se kannattaa hankkia nuorena ja "syöttää" käsin pari viikkoa, se ei ole kovin monimutkaista ja linnusta tulee ainutlaatuinen ystävä joka luottaa sinuun 220%. Se on suht. pieni ja aika hiljainen lintu, joka melkein varmasti oppii "puhumaan."

Varoitan: oppii vaikka mitä myös oven/kännykän äänet... huhhuh ;)

Huono puoli on se että usein se on sinun - ja vain sinun - ystävä. Voi ihan hyvin olla ettei se tykkää muista ihmisistä yhtään ja ainoa ratkaisu sitten on hankkia jokaiselle oma lintu. Jos kasvatus epäonnistuu, niin tulee linnustasi lähesriippuvainen ja se on todella hankalaa.

Lintu elää jopa 50-60 vuotta, oletko valmis sitoutumaan ja kantamaan vastuutta näin pitkään?

Muista myös että harmaita on 2 eri tyyppia, netissa on paljon infoa niiden eroista!

Harmaat maksavat todella paljon (min.400 ). Mä ostaisin eläinkaupasta, miksei? Muttei Suomessa.

Ylipäätä en lähtis ostamaan lintua Suomesta.

Papukaijayhdistyksen sivuilla olevat "kasvattajat" (tai siis "harrastajat") eivät osaneet vastata yksinkertaisiin kysymyksiini. Mistään "health certificate" tai "health garantee" ei ole edes kuulleet. Hassua, koska se on sen verran iso sijoitus.

Minä suosittelen Tanskalaista "kauppaa," joskus jenkkilainen ystäväni jolla on oma kauppa ja joka kasvattaa harvinaisia lintuja suositteli sitä.
      http://www.ferpharm.dk/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      113
      4513
    2. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      200
      3737
    3. 203
      3032
    4. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      77
      2882
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      60
      2757
    6. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      89
      1454
    7. 60
      1276
    8. Aitolehti Capital

HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      238
      1102
    9. Missä kuussa

Rakkaasi on syntynyt?
      Ikävä
      61
      1016
    10. MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka

Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t
      Maailman menoa
      121
      1010
    Aihe