Kirjoittakaa nyt muutkin!

Kyllä muidenkin on jotain mustaa valkoiselle saatava. Minä täällä niska limassa kaivan ajatuksia aivoistani ja sehän on melkein kuin rikos kun täällä on sallittu minulle vain yksi viesti viidessä vuodessa.

Antakaa palaa!

20

375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Orotas vähä, noudatan kehoitustasi.
      Millainen on tosikko ihminen ja mikä on tosikon vatsakohta, anteeksi vastakohta.

• Atolfia

Oliskohan hupakko? Mitä arvelet? Ei se kuitenkaan voi olla epätosikko. Pähkäillään nyt vaikka tätä.

Kyllä täällä maaulmassa olisi paljon pähkäiltävää, mutta nyt ei tule yhtikäs visaista juttua mieleeni.

Minulla on tuossa pähkäiltävänä uusi modeemi tietokoneeseen. Pitäisi saada liitettyä, mutta vaikuttaa siltä, että minulla ei kuitenkaan ole kaikkia tarvittavia liitäntäosia. Tyttäreni tulee kohta katsomaan. Hän on ollut minun tukihenkilöni tämän aparaatin käytössä.

Ihmiset ovat varmaan ulkosalla, kun eivät ole vastailemassa täällä netissä. Minunkin mieli teki kyllä lähteä, mutta täytyy nyt odotella, kun apuhenkilö saapuu.

On alkanut tuulemaan tuolla ulkosalla. Vaahteran oksat heiluvat aivan vimmatusti. Taitaa säät huonompaan taittua. Syksy tapansa näyttää.

Kuuntelin tänään Kansanradiota ja aivan kamalia yksi "mummu" puhui sairaalassa olostaan. Hän oli pyytänyt päästä vessaan, kun housuun ei tahtonut tarpeitaan tehdä. Kaksi hoitajaa oli vetänyt housut jalasta ja laittanut vaipan. Sitten kaksistamiehin, toinen jaloista ja toinen käsistä heittivät tämän potilaan sänkyyn ja huusivat vielä lähtiessää, että kuse ja paskanna siinä nyt.
      Jotain niin kauheaa käytöstä, että ei tahtonut korvat moista uskoa.

"Mummu" oli tehnyt valituksen asiasta eikä kukaan ollut lotkauttanut korvaansa, ei edes lääkäri.

Tällaiseen asiaan pitäisi puuttua. Tällaiset hoitajat olisi erotettava.
      Tällaista juttua nyt tuli mieleen. Nyt taitaa tyttären auto jo pysähtyä oven eteen.

Menenpäs katsomaan. Hei!

• Ihmet-Ellen

Itse olin vasta kuukausia sairaalassa. Kolme eri mummoa ehti olla samassa, kahden hengen huoneessa.
        Kyllä heitä kohdeltiin kuin kukkaa kämmenellä. Talutettiin tukien vessaan, joka huoneessamme oli.
        Kysyttiin jaksaako lähteä syömään ruokasaliin, vai tuodaanko ruoka huoneeseen.
        Pestiin, autettiin kaikessa, kammattiin, vielä letitettiinkin hiukset.

Tosikon vastakohta voisi olla ilokko.

• Ramoona*

Etkös Sinä Katleija avannut joskus ketjuja tosikoille ja veitikoille, joten Sinulla on paljon vertailuaineistoa meistä kirjoittajista.

Tosikko on vakavikko, huumorintaju on kapea, varsinkaan omaan persoonaan kohdistuva ei naurata yhtään. Eiköhän meissä kaikissa asu ainakin tilapäisesti pieni tosikko, mutta mahtaako kukaan olla täyspäivätosikko, se tekisi elämän raskaaksi.

Totisuus on tosikon tyypillinen olomuoto, otsa huolestuneilla kurtuilla, varuillaanoleva katse, rentoutuminen on vaikeaa . Hilpeyteen hän suhtautuu epäilevästi : ei kai nuo vaan mulle naura...tai sopimattomasti vitsaile vakavilla asioilla.Voitaisiin valita vuosittain valtakunnan tosikko ja veitikka, molemmille yietysti omat teemapäivät, jolloin tunnustetaan väriä vaikkapa rintaruusukkeella - joko harmaanruskealla tai leiskuvan oranssilla.

Myös hupakko ja villikko ovat tosikon mielestä epäilyttäviä.

• Katleija

Näin vanhemmiten kun naamakin kudosten veltostumisen ja maan vetovoiman ansiosta muuttuu. Silmäluomet putoo ja suupielet menee alaspäin ja kun mentaliteettimme on muutenkin sellainen, että eihän sitä passaa yksikseen naureskella ja hymyillä, niin luulisi jo kaikkien olevan tosikkoja.
        Mutta mitä vielä, ulkonäkö voi pettää. Kyllä sieltä ilmeet kirkastuu, kun tuttuja tavataan. Kaunis on hymyyn sulava vanhan ihmisen ryppyinen naama. Naururypyt ovat iän myötä uransa tehneet ja iloisesti pilkkivät silmät loistavat lurppaluomien raosta.
        Hyvin kuvailit tosikon olemusta, Ramoona. Jotenkin tosikkomaisuudessa on mukana tuo varuillaan olo ja epäluulo, mitä tuo tuolla tarkoittaa.
        Molempia tarvitaan niin tosikkoja kuin veitikoitakin. Kyllä superveitikka pitää myös välillä maan tasalle saattaa.

• Harmaanruskea

kotelomekko, hihaton, on uusi lempivaatteeni.
      Silti en tosikoksi tunnustaudu, vaan juuri päinvastoin, veitikaksi.
      Sitä olen ollut vanhempieni kertoman mukaan syntymästäni asti, joten nimekseni oli ajatetu Ilona. Kun se oli vanhempieni mielestä kuitenkin sitä heidän periaatettaan vastaan, että nimi ei saanut merkitä muuta kuin sitä nimeä, ei sitä sitten nimekseni annettu.

• Tunnistinedellisen_omaks

ja laitan jatkoksi siihen You tubesta löytämäni okovanhan jutun, jota en ole kuullut aikaisemmin, olen ollut koulutyttö vuonna 1949.

Kilpikonna hämähäkki sekä etana
        pelasivat korttia.

Ilta kului rattoisasti,
        kunnes huomattiin,
        että viina oli lopussa.

Kilpikonna hämähäkki
        sekä etana
        katsoivat kortilla,
        kuka lähtee käymään
        luona trokarin Albertinkadulla.

Etana sai patakakkosen ja tietenkin
        arvanvedon hävisi.

Hän noitui ensin tuuriaan,
        mut sitten lupasi,
        et asialla kävisi.
        .
        .
        Kului tunti, kului kaksi,
        mutta etanaa
        takaisin vain kuulu ei.

Mainittakoon lisäksi, että etana
        melkein kaikki rahat vei.

Kului kolmas tunti silloin hämähäkki
        noin tuohtuneena kirahtaa,

missähän se onneton laiskamato on,
        aamu kohta sarastaa.

Kilpikonna noitui, se hiton etana
        meni muualle kai jatkamaa.

Mutta eteisestä kuuluu:

Jos soimaatte mua noin,
        en mä lähde ollenkaan.

https://www.youtube.com/watch?v=Kc-R4YaD2R8

Writer(s): Veikko Ilmari Huuskonen, Reino Helismaa

• Korjaan-edelliseen

OHOH! Tarkoittamani ' ikivanha' olikin muuttunut okovanhaksi tässä ilman valoa kirjoittaessani.
        Aina ajattelen vain käydä lukaisemassa, mutta sitten innostunkin kirjoittamaan.

• matkija

Vastakohtia

Voiskos ministerin vastakohta olla kanisteri?!? Ja maksan vastakohtahan on tietysti pikkuMYY. Ja alaisella vastakohtana yläinen. Hih. Kyllä suomenkieli on hauska. Oliskos Munamiehen vastakohta Munainen? Hauska etsiskellä vastakohtia.

• mariamaija

Etsin jostain toisilta keskustelupalstoilta jotain jutun tynkää kun en tällä hetkellä löydä täältä mitään mihin osaisin jotain sanoa,
      Eksyin tuonne golden ageen, mutta siellä on niin vaikea sisään pääsy etten näin vanhana osannut edes ovea aukaista

Kyllä se on niin vaikeaa näin vanhan enää mitään mukavaa sanottavaa löytää, kun ei omassa elämässäkään tapahdu mitään mainittavaa,

On poikaa ikävä kun ei ole ilmestynyt koko viikkoon, eikä ilmoita mitään missä kulkee,
      Tytöistä suurin piirtyein tiedän heidän menoistaan, mutta poika kun on aina äidin pikkupoika, heh,

• tietääkös tytöt

mikä se on se etuveitikka. ;))))

• kaikkitietää

Etuveitikka kysymykseen ei kukaan vastannut. Hiljisuus on myöntymisen merkki, eli tietää toki kaikki tämän .

• menjanjettozche

Tietää ne jotka tietää. Kukaan ei kehdannut vaan kysyä että mikä se sitten on.
        Nykyään ei kannata mitään kysellä eikä selitellä: se on heti kaikki sexuaalista häirintää.
        On mennyt tosi naurettavaksi koko naisasiat.

• äveriäältä

Ihan riivatun hyvännäköisiä pusakoita Gamis mainoksessa , miltä meikä näyttäisi noiss ?

• öllötys

Voisko joku keksiä nyt semmoisen piristeen joka saisi meitsiin puhtia ? En yleensä ole tällainen, mutta tänään ei mikään innosta. Kukaan ei edes soita.

• Kahvikaisaa

Älä odota vaan soita itse jollekin ja kutsu vaikka kahville! Tai mene jonnekkin missä on muita, vaikka marketin jouluvaloja katsomaan ja tarjoa itsellesi hyvät pullakahvit !☕️🥧

• öllötys

Jonain päivänä tilaan taksin ja menen, mutta kaupoissa kulkeminen ei ole suurimpia huvejani. Markettien käytävät ovat ahtaita ja ihmiset jäävät kärryinensä usein hassusti tukkien koko väylän. Toki tutut kaupassa herkästi jäävät juttelemaan, mutta tuo kahville meno on parempi idea. Välttämättä mieluisat ystävät eivät asu lähellä eikä heillä ole autoa. Ennen lähiympäristö oli toisenlainen kun lähellä asui lenkkikavereita ja muuten "lupsakoita".
        Onneksi voi lähettää sähköpostia vaikka mihin.

• Terkkujatäältä

Hyvä idea tuo sähköposti ja onhan se tekstarikin. Nyt vaan tuumasta toimeen! Kyllä minäkin ilahtuisin ylläritekstarusta tai meilistä. Olet jo piristynyt selvästi, kiva.💌

• hölökynkölökyn

Kirjoitanpa tänne kun muita mahdollisuuksia ei tästä asiasta ole.
      Naapurissa haukkuu koira jo toista tuntia yhtäpäätä, tuntuu että tahallaan haukutetaan kaksi ihmistä ainakin kun keskustelua ja kiljahduksia tulee väliin, eikä nuo ihmiset tajua vai onko ne kuuroja, kysyn nyt tässä kun en osaa itse päättää. Tuskin kannattaa mennä ovikelloa soittamaan, suurennan vain radiota!
      Tällaista ei ole aikaisemmin tapahtunut, puheeksi kyllä otan kun kadulla tai pihassa näen tuon asukkaan.
      Jumankikka?
      Hiphurraa, radio kisa auttoi!

• Kristiina23

Minäkin kirjoitan, koska olen niin iloinen, että naapurini ovat hiljaista porukkaa, siis ei ole kiljahduksia, kuten ei koiriakaan kenelläkään. Nautin suunnattomasti tästä omasta rauhasta.

Mutta ne puhelin soitot ovat aina kammottavia, yleensä jotain kauppiaita, joista tosin pääsen helposti eroon, mutta kun niitä tulee juuri päikkäreiden aikaan!
        Tai juuri tänään taas rahan kerjuuta vaihteeksi, vaikka usein se soitto on, "tulisitko viemään/tai hakemaan lapset koulusta" soittoja, tai taas olisi silitettettäviä pyykkejä!D

Tuo raha hommeli oli mennyt pieleen, koska olin luvannut maksaa lapseni Diners laskun ja laitoin samalla varuiksi ylimääräistä, mutta rahat olikin palautettu minulle takaisin, joten uutta "pökköä pesään" ja kaikki uusiksi, joka tuntuu aina vain vaikeammalta tehtävältä.

Mutta jotain hyvääkin oli tänään, koska autoni akku on /oli ilmeisesti aivan sökönä, sillä olin ladannut sen täyteen perjantaina ja tänään menin hakemaan uutta akkua. Onneksi pääsin korjaamon pihaan, mutta siihen se sitten simahti, taas ! Peloittavaa oli, kun bensamittari näytti nollaa ja auto nyki, mutta meni perille, onneksi. Uuden akun myötä tuli bensaakin lisää se puol`tankkia, mikä siinä pitikin olla.

Nyt toivon, että kukaan ei soittaisi, textailisi, tai lähettäisi s-postia, vaikka sen saan tyhjennettyä napin painalluksella, sillä s-postini menee spämmiin ja siinä on toiminto, tyhjennä kansio! Wau, mikä hieno keksintö, minulle!D

ps. mitähän aloittaja juttelee v-2011 jutussaan;"ja sehän on melkein kuin rikos kun täällä on sallittu minulle vain yksi viesti viidessä vuodessa. "
        Valheitako kertoo, koska olen lukenut useita viestejä häneltä, jotka on lähetetty aamuyön tunteina, milloin kaipauksella, milloin taas moitteena, koska emme osaa kirjoittaa. Otappa siitä sitten selvää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä

Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh
      Maailman menoa
      68
      3997
    2. Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?

Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli
      Sinkut
      83
      3296
    3. Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt

Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit
      Maailman menoa
      87
      3077
    4. Mitä muutoksia tekisit

kaivatullesi? Miten on? Muista olla REHELLINEN 📸
      Ikävä
      96
      2903
    5. Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä

Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi
      Kaste
      41
      2614
    6. Seksuaalinen ahdistelu, naisten vähättely ja törkeä käytös naisia kohtaan kukkii rakennustyömailla

Tällainen lienee ihan tavallisista kaikilla "äijävaltaisilla" työpaikoilla. Kaikki miesvaltaiset alat eivät ole toksise
      Maailman menoa
      223
      2432
    7. Miten Yxäri iskettiin?

Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j
      Sinkut
      210
      2335
    8. Kerro minulle

Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö
      Ikävä
      67
      2282
    9. Rakkaalle J miehelle.

Hitto mulla on sua ikävä. Haluisin heti nyt tulla sun syliin ja suudella sua.ja, ja ja... Hirveä ikävä.
      Ikävä
      91
      2211
    10. Kristinuskossa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä

Jeesuksen kehoitus kastamiseksi Isän ja Pojan ja PH:n nimeen. Matt 28:19: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun
      Kaste
      402
      2158
    Aihe