TEAK 2012

Jutta---

2 kuukautta ennakkotehtävien julkaisuun! Tuskin malttais odottaa, että ne sinne nettiin tupsahtavat :-) muita hakijoita?

193

4998

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kakkeaaaaaaa

Onko haku näyttelijän opintoihin? eikö haku olekaan vain joka toinen vuosi???

• annaliisa123

haku on ihan joka vuosi. Tampereella NäTyyn ei oteta joka vuosi opiskelijoita :) Lisä infoa teakin sivuilla!

• pimpula123

Moikka! Mä oon hakemassa! :) Ja ensimmäistä kertaa.. Olisin ite ehkä odottanut hakemista vuoteen 2013, mutta kaverit patistelee jo - ja niitä on näköjään toteltava! :) Hmm... Eletään jännittäviä aikoja. Ootko Jutta hakemassa ensimmäistä kertaa? :)

• kainuuntoivo

milloin ne ennakkotehtävät tulee?

• tutu3

Mulla kans on nyt edessä eka hakukerta! :) Näyttelijäntyöhön siis pyrin. Ennakkotehtävät tulevat Teakin sivujen mukaan "joulukuussa 2011", viime vuonna tehtävät julkistettiin muistaakseni ihan joulukuun ensimmäisinä päivinä. :)

• nnuuuu

tääl kans yks joka on hakemas ekaa kertaa! ennakkotehtäviä odotelles... :)

• Jutta---

En ole hakemassa ekaa kertaa. mutta teatterista löytyy opintoja alemmalta tasolta :) huh jännittävää. sitten vaan tekemään ja sisään pääsemään!

• Huomaatko eron

• eemma00

Mulla kans nyt vahva tunne, et tää vois olla se mun juttu :) ekaa kertaa haen kans. Hurjat fiilikset.

• pätkis---

Täällä myös yksi hakemassa ja juuri tutustuin tehtäviin. Hauskoilta vaikuttivat !

Minkälaista aikaisempaa kokemusta teillä on näyttelemisestä? Oletteko päässeet oikeisiin, esim. kaupungin teattereihin näyttelemään vai oletteko vain harrastelleet joissain porukoissa?

• hupsistupsiskeikkaa

Sitä vahvemmilla olet, mitä vähemmän olet teatteria harrastanut.
      Pesiytyneet maneerit ovat tie turmioon. ;) Etenkin jos ei osaa olla näyttelemättä, näytteleminen on ehdottomasti kiellettyä.

• nnnuuuuu

komppaan ylempää! :D

• teakiin pyrkivä

Moikka! Haluaisin herättää tätä keskustelua eloon, koska itsekin olen tänä keväänä Teakiin hakemassa. Mitenkäs teillä on nuo tehtävät luonnistuneet? Mulla on ennakkotehtävät teatteriarviota lukuunottamatta pulkassa.
      Mulla ei tuo dialogitehtävä ole oikein auennut.. En oikein saa niistä repliikeistä kiinni. Tuntuu kuin siinä vaihtuisi se niiden tilanne ja paikka keskenkaiken :p

• Kultaharkko

Terve vaan kaikille!! :D Ite oon kanssa hakemassa TeaK:iin tänä keväänä... Kirjoitan nyt tänä keväänä ylioppilaksi (toivottavasti ;)) joten oon siis hakemassa ekaa kertaa... Teatteria ja sun muuta esiintymistä oon harrastanu koko pienen ikäni, oisinkohan nyt näytelly kaheksassa eri kokoillan näytelmässä. Ja heittäny sit paaljon muuta keikaa... Oon kokenu jopa sen että oon päässy näytteleen parin ammattilaisen kanssa kerran ja olemaan ammattiohjauksessa teattrrin puolella, sori oli aivan pakko mehuilla :)) ennakkotehtäviä oon alotellu... Jotenkin on vaa sellanen fiilis että on lottovoitto jos pääsen ees kolmos vaiheeseen, sillä kakkos vaiheen tehtävät tuntuu sitten jo ihan mahottomilta :D pitäs jotain tanssiakin, voi juma : D en oo muuten tanssinu kun vanhojen tansseissa, enkä usko että tuomaristo paljoo lämpenee jos siinä rupee jotain valssia tai cicapoota yksin vetään :P sama homma mulla kuin edellisellä palstalaisella: dialogista en saa kiinni yhtään :D Tsemppiä kaikille, toivotaan että joku meistä pääsee sisään!!! :)

• Kultaharkko

Terve vaan kaikille!! :D Ite oon kanssa hakemassa TeaK:iin tänä keväänä... Kirjoitan nyt tänä keväänä ylioppilaksi (toivottavasti ;)) joten oon siis hakemassa ekaa kertaa... Teatteria ja sun muuta esiintymistä oon harrastanu koko pienen ikäni, oisinkohan nyt näytelly kaheksassa eri kokoillan näytelmässä. Ja heittäny sit paaljon muuta keikaa... Oon kokenu jopa sen että oon päässy näytteleen parin ammattilaisen kanssa kerran ja olemaan ammattiohjauksessa teattrrin puolella, sori oli aivan pakko mehuilla :)) ennakkotehtäviä oon alotellu... Jotenkin on vaa sellanen fiilis että on lottovoitto jos pääsen ees kolmos vaiheeseen, sillä kakkos vaiheen tehtävät tuntuu sitten jo ihan mahottomilta :D pitäs jotain tanssiakin, voi juma : D en oo muuten tanssinu kun vanhojen tansseissa, enkä usko että tuomaristo paljoo lämpenee jos siinä rupee jotain valssia tai cicapoota yksin vetään :P sama homma mulla kuin edellisellä palstalaisella: dialogista en saa kiinni yhtään :D Tsemppiä kaikille, toivotaan että joku meistä pääsee sisään!!! :)

• Kultaharkko

• Kultaharkko
        Kultaharkko kirjoitti:

Haha, tulikin kolmeen kertaan, taidankin olla melko itserakas tyyppi :D Tai toinen mahollisuus on että kännykkä sekoilee ;)

• teakiin pyrkivä

Moi kultaharkko! Itellä kans toi tanssitehtävä tuottaa haastetta koska en myöskään ole kauheesti tanssia harrastanu.. Viimeks vanhojentansseissa tullut pyörähteltyä. Mutta siinä ei kai tärkeintä olekaan se tanssi, vaan se sanoma/tarina joka siihen pitäis sisällyttää :)

• Kultaharkko

Jep :D täytyy vaan heittäytyä rohkeesti mukaan vaikkei oiskaan niin taitava :) Jotenkin kyllä tuntuu niin kaukaselta unelmalta toi sisäänpääsy, kun viime vuonnakin vaan 1,1 prosenttia hakijoista pääsi tosiaan sisään :s Mutta niinhän sitä sanotaan että kun oikein jotain toivoo ja johonkin uskoo nii se sitten toteutuu, pelätään parasta ja toivotaan pahinta!! ;) Eilen tuli kyllä ihan käyttökelponen idea tohon kakkos vaiheen sooloon :) mut saa sitten nähä pääseekö ees sinne asti : D Idearikkaita sunnitteluhetkiä kaikille!!!

• Hamletxx

Juu, täällä on yks miespuolinen hakija lisää.
      Järjestetäänkö tuonne hakeville minkäänlaisia valmennuskursseja?

niin, ja sattuuko kukaan tietämään näyttelijänopinnoista esim. Saksassa tai Isossa Britanniassa- ulkomailta luulisi nimittäin tasokkaita kouluja löytyvän?

Mutta jees, täytyykin alkaa valmistautua jos ne ennakkotehtävätkin ovat jo sinne nettiin tulleet

• Teakiin pyrkivä

Valmennuskursseista en tiedä, mutta Ylöjärvellä Voionmaan kansanopistossa on ainakin elokuvanäyttelijälinja, jossa suoritetaaan Teakin avoimen yliopiston kursseja. Mä olen hakemassa sinne, jollei ovet Teakiin aukene ekalla yrittämällä :)

• viilmma

heips :) täälläki ois yks hartaasti TeaK:iin haluava. tuntuu nii kivalta lukee muide samassa tilanteessa olevien kommentteja, varsinki semmoste jotka lieventää pientä stressiä (tällä tarotan sitä soolo osuutta...) yks kaveri on luvannu vähä auttaa mua sen kanssa, ite ku on harrastanu tanssia monta vuotta. mut onnee kaikille ja ottakaa se mitä lähitte hakemaa :)

• kysymyksiä~~

Hei, en viitsi aloittaa uutta keskustelua aiheesta. Minulla olisi vain yksi kysymys noista dramaturgian ennakkotehtävistä. Eli tuo ensimmäinen tehtävä, joka kuuluu:

"Lue Anton Tsehovin kertomukset Elämäni ja Nainen ja sylikoira. Valitse kertomuksista se, jonka koet puhuttelevan sinua eniten. Tee valitsemastasi kertomuksesta näytelmädramatisointisuunnitelma, josta käy ilmi oma näkökulmasi alkuteokseen. Mieti, mikä sinua teoksessa kiinnostaa? Mikä on sen keskeinen tematiikka? Mitä asioita haluaisit tämän päivän teatteritoteutuksessa nostaa esille? Dramatisoinnin tulee sisältää kohtausluettelo ja kohtausnäyte."

Olen jo ihan hyvin hahmotellut kokonaiskuvaa tuohon tehtävään, mutta osaisikohan kukaan tietäväinen ihminen kertoa että minkälainen tuo näytelmädramatisointisuunnitelma oikein on käytännössä? Onko se sama kuin kirjoittaisi tavallisen näytelmän? Ja tarkoittaako tuo kohtausnäyte että siinä on se kohtaus kokonaan? Vähän hölmöjä kysymyksiä ehkä, mutta haen tosiaan ensimmäistä kertaa ja tulin vain ajatelleeksi että toivottavasti en nyt sitten ihan väärin tee noita tehtäviä.

Kiitoksia asiallisista vastauksista!

• Lainahöyhenissä91

Hei! Itsekkin päätin hakea tänä vuonna teakkiin näyttelijälinjalle. Mitä mieltä olette tehtävistä? Entä Lokista? Itse olen jo päättänyt mitä teen ja minkä dialogin luen, vaikka vähän pelottaa että kaikki valitsee saman kohdan esitettäväksi. Itse olen aika realistinen ja tiedän että kouluun pääsee n.1% hakijoista, mutta haave olisi päästä n.4 vuoden päästä ja ajattelin että hyvä aloittaa ajoissa. Tietysti olisi mahtava päästä heti! Minkä näytelmän kävite katsomas ennakkotehtävää varten. ite käyn viikoittain teatteris mut en tiedä mistä kirjotan. Joko Homosta tai lainahöyhenistä.. tai sitten vastakohtana jostain ihan pienestä projektista. 2000 merkkiä on todella todella vähän. Onnea kaikille hakuun ja toiv. nähdään pääsykokeissa!

• hersky8

Kuinkahan tärkeä osa akrobatialla on pääsykokeissa/koulutuksessa? Minulla ei ole siitä minkäänlaista kokemusta enkä osaa edes kärrynpyörää tehdä. Tanssiminenkin on heikkoa eikä ole kyllä minkäänlaista käryä, mitä tanssia pystyy tanssimaan yksin ja vielä niin että saa siihen edes kelvolliset sanat. Arvelluttaapa kovasti :(

• Jeikhopp

Hei! Oottekos te kaikki jo nuo ennakkotehtävät tehneet? Ja tiedättekö, montako niiden perusteella pääsykokeisiin kutsutaan? Paniikki iskemässä...

• eeppi.c

En ole tehnyt vielä, eihän tässä mikään kiire ole. Jos ensi viikon aikana katselisi, itse kirjoittaminenhan ei kauaa aikaa vie.

Tuosta akrobatiasta joku kyseli. Tietenkään kukaan ei oleta sinun olevan mikään trapetsitanssija. Akrobatian alkeitahan opetellaan nimenomaan teakissa. Se on kuitenkin aika pieni osa näyttelemistä ja valtaosa näyttelijöistä tuskin osaa tehdä edes kärrynpyörää. Pääsykokeissa kartoitetaan lähinnä sitä, miten kehittymiskykyinen olet ja onko sinulla halua opetella sellaista mitä et osaa. Kaikki eivät ole mestareita kaikessa ja sinulle on eduksi, mikäli pystyt korvaamaan jotkut puutteet olemalla etevä jossain toisessa asiassa.

• hipsunen

Pääsykokeisiin kutsutaan varmaankin lähes sataprosenttisesti kaikki.
      En usko, että ennakkotehtäviä edes ensimmäisessä vaiheessa kovin tarkasti luetaan. Eli kutsu tulee, jos on osannut edes suunnilleen tehtävänannon mukaisesti raapustettua paperille. :)

• Tyyyyytttölöinen

Hipsunen, tuntuu vähän oudolta, jos pääsykokeisiin kaikki kutsuttaisiin, hakijoitahan on yli tuhat. Itse haen tänä vuonna ensimmäistä kertaa, jännittää nähdä millaista pääsykokeissa on. Nyt olen vasta aloittanut ennakkotehtävien tekemisen.

• Hipsunen

Joo, paljon on hakijoita, mutta paljon on niitä pääsykoepäiviäkin siinä toisessa vaiheessa, että eiköhän lähes jokainen "hakukriteerit täyttävä" siellä ole. :)

• teakiin pyrkivä

Hei ihanaa, että tännekin on saatu taas aktiivisuutta! :) Huomenna se yhteishaku sitten alkaa... Itellä on ennakkotehtävät teatterikäyntiä vaille pulkassa. Saattaa olla, että muokkaan vielä sitä ''Miksi haluan näyttelijäksi?'' kirjoitelmaani mutta muuten oon niihin ihan suht tyytyväinen. Ootteko jo heti huomenna lähettämässä papereitanne TeaKiin vai onko teillä vielä jotain tekemättä? Mä oon menossa katsomaan ensi viikonloppuna Tampereen Työväen Teatteriin erään esityksen ja kirjoitan samantien siitä sen arvion :)

• kökkendaali

kysymyksiä~ -nimimerkki olikin jo kysellyt noista dramaturgiapuolen ennakkotehtävistä:

"Olen jo ihan hyvin hahmotellut kokonaiskuvaa tuohon tehtävään, mutta osaisikohan kukaan tietäväinen ihminen kertoa että minkälainen tuo näytelmädramatisointisuunnitelma oikein on käytännössä? Onko se sama kuin kirjoittaisi tavallisen näytelmän? Ja tarkoittaako tuo kohtausnäyte että siinä on se kohtaus kokonaan? Vähän hölmöjä kysymyksiä ehkä, mutta haen tosiaan ensimmäistä kertaa ja tulin vain ajatelleeksi että toivottavasti en nyt sitten ihan väärin tee noita tehtäviä."

Näytelmädramatisointisuunnitelma on mielestäni nimensä mukaisesti suunnitelma siitä, miten aiot itse Tsehovin novellin dramatisoida. Koska hakijoita on paljon (vähemmän toki kuin näyttelijäpuolelle mutta silti), täytyy raadille antaa suht selkeä kuva siitä millaisen näkemyksen omaa alkuperäistekstistä. Kohtausnäyte on sitten kokonainen kohtaus, joka antaa tästä kaikesta vähän osviittaa, kun koko näytelmää ei millään pysty niissä olosuhteissa selaamaan. :) "Väärin" ei mielestäni kuitenkaan voi ymmärtää noita tehtäviä, jokaisella on kuitenkin se oma persoonallinen ajattelu ja sitähän tässä peräänkuulutetaan! : D Eli ei paniikkia. Varman päälle kuitenkin kannattaa tehdä, ja tosissaan.

Itsellä tämä olisi nyt kolmas hakukerta... Vielä jaksaisi kai 7 lisää ja sitten voin alkaa luovuttaa tämän unelman suhteen. Tämä dramatisointitehtävä tuottaa kyllä päänvaivaa, en ole itsekään ennen dramatisoinut mitään. Omia juttuja vaan kirjoittanut.

Lippu ja motivaatio korkeella vaan! :)

• mmmarsupilami

Täällä kans ekaa kertaa hakemassa! Huomenna ois tarkotus laittaa paperit postiin.. jännittää! Kysyisin että miten kukakin on käsittänyt tuon "Käy katsomassa näytelmä ja arvioi näkemääsi" (eli siis näyttelijäntyön koulutuksen ennakotehtävästä kyse). Teettekö ihan ns. arvostelun vai pohditteko vain, että mikä näytelmässä iski vai iskikö mikään..?

• Lonkanvetäjä

Kaikki nitoutuu yhteen. Arvioinnit ja pohdinnat. :)

Mutta älkää nyt hyvänen aika panikoiko niitä tehtäviä niin hurjasti!
      Ei niitä oikeasti kukaan jaksa edes lukea näin ensimmäisenä, joten niiden kanssa ei kannata vielä mielenterveyttään menettää. :D Mieluummin energia niihin kakkosvaiheen tehtäviin. :)

• Teakiin pyrkivä

Mä suljin juuri omat tehtäväni kirjekuoreen ja huomenna ne menee postilaatikkoon. Mulla oli niiden kanssa se ongelma, että ylitin varmaan jokaisessa sen merkkimäärän.. :p

• näytetyö

54% hakijoista pääsi viime vuonna ekasta vaiheesta läpi että ei todellakaan kaikki! joten miettikää mitä papereihin laitatte!

• teakiin pyrkivä

Porukka antaa täällä ristiriitaista tietoa... Yrittääkö jotkut parannella omia mahdollisuuksiaan antamalla väärää tietoa meille ekakertalaisille...?

• Lonkanvetäjä

Ohops! Pyydän anteeksi. Pidin varmana tietona sitä, että ennakkotehtävien perusteella ei karsita juurikaan, ellei sitten ole palauttanut tyhjiä papereita.
      Luulin lähdettäni luotettavaksi, mutta enpä nyt sitten tiedä.. ;) Ehkä olen itsekin huijauksen kohde, hah!
      Ei ollut tarkoitus parantaa omaa asemaa, koska ei se tuolla(kaan) keinolla onnistuisi, harmi kyllä sinänsä. :D

• Lonkanvetäjä

Pääsisältö jäi kertomatta:

Enkä tietenkään kannustanut kommentillani siihen, että ennakkotehtävät pitäisi jotenkin hutiloida. Tajusin vaan itse kokemuksesta, että viimeksi keskitin energiani liiaksi ennakkotehtäviin, jopa turhan pikkutarkasti ja vein näin stressilläni energiaa pois niistä kakkosvaiheen valmisteluista. :)

• Jännittää91

hei kaikki!

Minä juuri tänään ajattelin viedä paperit paikan päälle. kerran posti kusi koko homman niin en enää siihen luota. Minkä näytelmän kävitte katsomassa? minä Viettelysten Vaunun espoossa! Ennakko tehtävät meni kai hyvin... vaikea sanoa kun tekstien piti olla niin lyhyitä. Paitsi työ, harrastus, koulutus -teksti joka olisi saanut olla sivun mittainen jäi minulla todella lyhyeksi. en halunnut turhaan pitkittää tekstiä, muulla kuin oleellisella. Kirjoititteko elämänkerran ns. itsestänne vai ihan jostain muusta? mulla pari kaveria kirjotti fiktiivisestä henkilöstä.
      No eipähän tarvii miettiä nyt mtn ennen viikkoa 15! onko täällä muita Helsingistä hakijoita? Jännitää kyllä vaikka ei minulla sinne kouluun mikään kiire ole. ikää vasta 20 ja yksi ammatti jo taskussa. Hienoahan se olisi päästä ekalla kerralla! Tsemppiä kaikille ja toiv. nähdään tokassa vaiheessa! kirjotelkaa muutki ennakkotehtävistänne.

• teakiin pyrkivä

Lonkanvetäjä: Ok! Eipä tuo mitään :)
      Jännitää91: Kävin katsomassa Koira tahtoo taivaalle nimisen näytelmän Tampereen TT:ssä. Ja tuosta elämänkerrasta, niin eiks se nimenomaan pidä kirjoittaa itsestä? Mun mielestä se on just se pointti :p

• jännittää91

joo munki mielest se on ilmiselvää et pitää kirjottaa itsestään, mutta toisaalta otsikkoa ei tarkotuksella ole selvennetty että ei se kai väärin ole mitä kirjottaa. :D itse kirjoitin itsestäni.

• pimpula4567856

Moikka!

Jännittää tosi paljon! Oon hakemassa Teakkiin ekaa kertaa, lähinnä kavereiden painostuksesta... Teak on ollut aina suurena haaveenani! :) Ja nyt on sitten pakko uskaltautua! Oon jo luvannu kaikille :D :))

Kirjoitan keväällä ylioppilaaksi, ja sitten vaan sinne sekaan sekoilemaan... APUAAA!!! :)))) Onkohan siellä hyvä yhteisfiilis? Kun tuun sinne ihan yksin, ja jännittää ja mietin onko siellä rentoa vai ei?

• Teakiin pyrkivä

Oon kuullut, että jo pääsykoevaiheessa on tosi kannustava ilmapiiri siellä :)
      Hitsi kun tänne ei ole eksynyt ainuttakaan nykyistä Teakilaista! Olis niin kiva kuulla millasta se arkipäivä teakilaisena todellisuudessa on :p

• jonnijoutavuutta

Teakin suunta on ollut viime vuosina pelkkää alamäkeä. Näkeväthän kaikki, ettei sieltä ole enää pitkään aikaan valmistunut kunnon näyttelijöitä. Toista se oli Jouko Turkan aikaan, jolloin Teakissa vielä vaadittiin lahjakkuuta, muuntautumiskykyä ja kaikkensa likoon laittamista. Ei siellä pelkällä pelleilyllä ja naaman vääntämisellä pärjännyt. Joku Aku Hirviniemi ei olisi kestänyt Turkan koulussa viikkoakaan.

• Pro Jokke!

Pitää täysin paikkansa! Ei ole sattumaa, että Jouko Turkan lähdön jälkeen Teakista ei ole tullut montaakaan mainitsemisen arvoista uutta näyttelijää. Viimeiseen viiteen vuoteen ei oikeastaan ketään. Turkan aikoihin Teakista valmistuivat mm. Jukka Puotila, Kai Lehtinen, Martti Suosalo, Taisto Reimaluoto, Ilkka Heiskanen, Antti Virmavirta, Mikko Kivinen, jne. Ei siihen aikaan yksikään itseään kunnioittava näyttelijä olisi lähtenyt mukaan mihinkään Putoukseen. Turkka oli kyllä suuri siunaus suomalaiselle näyttelijätuotannolle ja teatterille. Jouko Turkan rautaista otetta nykyinen flegu-Teak kieltämättä kaipaisi.

• jooJoojoojoopajoo

No, uudet tuulet puhaltaa... Ennenhän on aina ollut parempi kaikkien mielestä. Näyttelijät paranee vanhetessaan, kai nyt jokainen konkari on aloittelijaa parempi.

• schaisseaaaa

Olet niin hukassa kuin olla voi. Näyttelijäksi synnytään, ei opita koulussa. Lahjoja joko on tai ei ole. Simppeliä. Esimerkiksi Peter Sellers tai Alec Guinness eivät opiskelleet päivääkään näyttelijäntyötä, mutta ovat silti historian kaksi muuntautumiskykyisintä näyttelijää. Turkka sanoi hyvin jossain haastattelussa, että Suomessa piirit ovat liian pienet ja koulutukselle annetaan liian suuri merkitys. Joka elokuvassa ja sarjassa näyttelee samat tyypit. Jotain Iina Kuustosta pidetään nykyään lahjakkaana kun vielä 1980-luvulla tuollainen ei olisi päässyt edes statistiksi.

• ginessss
        schaisseaaaa kirjoitti:

Olet niin hukassa kuin olla voi. Näyttelijäksi synnytään, ei opita koulussa. Lahjoja joko on tai ei ole. Simppeliä. Esimerkiksi Peter Sellers tai Alec Guinness eivät opiskelleet päivääkään näyttelijäntyötä, mutta ovat silti historian kaksi muuntautumiskykyisintä näyttelijää. Turkka sanoi hyvin jossain haastattelussa, että Suomessa piirit ovat liian pienet ja koulutukselle annetaan liian suuri merkitys. Joka elokuvassa ja sarjassa näyttelee samat tyypit. Jotain Iina Kuustosta pidetään nykyään lahjakkaana kun vielä 1980-luvulla tuollainen ei olisi päässyt edes statistiksi.

on pyhäinhäväistys sellersiä ja guinnesia kohtaan puhua heistä ja jostain kuustosesta samassa viestissä!!!! mutta joo, nostaisin esiin vielä tuon huippukaksikon lisäksi jack nicholsonin, robert de niron ja geoffrey rushin. jos ei nyt ihan samaa tasoa peterin ja alecin kanssa niin eivät jää kauas.

• Daikada
        schaisseaaaa kirjoitti:

10 % on lahjakkuutta, 90 % hiivatin kovaa työtä. ;)

• ksdasads
        Daikada kirjoitti:

10 % on lahjakkuutta, 90 % hiivatin kovaa työtä. ;)

Ei todellakaan! Ei kenestäkään voi tekemällä tehdä näyttelijää, se on sama kuin laulamisen taito, sitä joko on tai sitten ei ole.

• Daikada
        ksdasads kirjoitti:

Ei todellakaan! Ei kenestäkään voi tekemällä tehdä näyttelijää, se on sama kuin laulamisen taito, sitä joko on tai sitten ei ole.

Mutta kyllä ne valmiutensakin voi hukata /olla löytämättä, jos ei sitä työtä itsensä kanssa tee. = 90 % kovaa työtä... :)
        Kuten myös laulamisen taito: sinulla voi olla perustaito, mutta työstämällä sitä voi löytää sisäisen aarrearkkunsa.

• ei vaan...
        ksdasads kirjoitti:

LAULAMAAN VOI OPPIA!!! vain se oma ÄÄNI on jtn mitä ei voi muutta ettäs tiedät!!!!

• luulin että tänne
      • teakkiin pyrkivä

voisitko lopettaa tuon spämmäämisen!

• uuuuuuuurpooooooooot

Hahhah Turkka-asiantuntijat. Turkka on sanonut, että Suomessa koulutetaan liikaa näyttelijöitä kaikissa niemissä ja notkelmissa (tämä siihen aikaan kun Tampereelle perustettiin Näty) ja tällöin hyvätkin näyttelijät (lue: TEAKista valmistuneet) jäävät vaille töitä.

Turha länkyttää, että näyttelijäksi synnytään eikä opita. Turkka on ollut _opettamassa_ Teatterikorkean näyttelijälinjalla _opiskelevia_ nuoria, eikä varmasti olisi lähtenyt tähän, jos näyttelijyys olisi noin mustavalkoisesti syntyperästä kiinni.

Näyttelemisessä on hyvin paljon tekniikkaa, jota harva osaa noin vain syntyessään. Kävit koulua tai et, oppia karttuu kokemuksen myötä, joko niiltä tunneilta tai työskennellessä ohjaajien kanssa.

• kettu21

Onko kukaan hakemassa ta hakennut tanssi puolelle teak:iiin?

• not-turkkalainen

Onkohan turkkalaiset parviaiskelkassa myös?

Itse haen nyt myös, vihdoin ja viimein ensimmäistä kertaa oikeasti TeaKiin. Paperit ovat aiemminkin lähteneet, mutta elämäntilanteet muuttuneet niin, etten ole kokeisiin asti lähtenyt. Toivottavasti muuten näitä turkkalaisia ei liikaa paikalle ilmesty, olisi mukavampaa jännätä hyvässä hengessä :) Terv. näytelmän peruspilarit: draama ja komedia. Arvatkaa kumpaa Putous-ohjelma edustaa?

PS. herraisä tuo dialogi. Joka vuosi se on yhtä sekopäinen, ja koskaan en saa siitä otetta. Siispä sen pariin. Olkaa aktiivisia!

• jokkeriii

Parviainen ei ole koskaan saavuttanut mitään mainitsemisen arvoista. Häntä ei voi verrata Turkkaan millään tavalla.

Minä ainakin diggaan siitä Turkan periaatteesta, että näyttelijät ovat kilapilijoita joiden tulee vihata toisiaan. Sitä ehkä nykyinen teatteri- ja näyttelijä"teollisuus" kaipaisi. Touhu on liikaa sellaista sisäsiittoista happy family -meininkiä. Perkele, Turkka takaisin!! :D

• teakkiin pyrkivä

Täällä kans odotetaan innolla viikkoa 15. Toivottavasti tulee kutsu kakkosvaiheeseen :)

• Tyyyyyyytttölöinen

Oi, mulle tuli tänään kutsu kakkosvaiheeseen :-) 12.5, here I come!

• Teakiin pyrkivä

Hei onnea!! :) Saa nähdä tuleeko mulle huomenna vai pitääkö vielä ens viikko jännittää :p

• Teakiin pyrkivä

Tänään tuli minullekin kutsu toiseen vaiheeseen! 11.5 perjantaina nähdään! ;)

• ds

Tuleeko tuolta jokatapauksessa kirje mikäli on palauttanu ekan vaiheen tehtävät näyttelijäntyölinjalle?

• toiseen vaiheeseen

Kuinkahan suuri osa pääsee toiseen vaiheeseen? Kyllähänn se niin on, että vaikka kuinka olisi syntynyt "näyttelijäksi", kovan työn se vaatii, että sen kaiken potentiaalin saa itsestä revittyä ulos.

• The Man

Tättäräääääää! Ihan älyttömän kiva! Minä hai just postin kun en ollut sitä torstaina hakenut ja kuinkas kävikään Toisenvaiheen kutsu laatikossa ;) Onnea kaikille ketkä sen jo saivat ja saavat!

• Teakiin pyrkivä

Onnea! :) Eikös se niin ole, että tästä ekasta vaiheesta karsiutuu jo suunnilleen puolet?

• uuuu

Minäkään en oo postia hakenut, ku vasta tänää töistä tullessa! Oonkin tässä nyt parikyt minuuttia hihitellyt onnessani :--) kai sitä pitäs alkaa miettii kakkosvaiheen tehtäviä pikkuhiljaa!

• The Man

Kakkosvaiheen nelostehtävä tuli heittämällä ja on siis valmis, ehkä vaikein on tehtävä yksi? Vielä että siitä tulisi järkevä... Mites muilla?

• teakkiin pyrkivä

Joo mulle kans tuo ykköstehtävä on kaikkein haastavin.. En oo liiemmin mitään koreografioita itse tehnyt. Enkä ole mikään kovin hyvä tanssijakaan :D Vanhojen tansseissa viimeksi on tullut pyörähdeltyä.

• The Man

Ykkösenkin sain tehtyä! huh tuntu ensin että on työntakana!

• Piupali

Kuinka pitkä se laulu saa olla siinä ykköstehtävässä? Kun siinähän ei anneta mitään tarkempia ohjeita kun vaan että yks säkeistö, mutta kuinka pitkä se yleensäkään saa olla se koko säkeistö? :D oon tehny sen laulun siihen, mutta pelkään että se on liian pitkä... Oon myös hakemassa ekaa kertaa sisään :) soolo on suunnitteilla, lokkia en oo alottanutkaan ja dialogi on iha hakusessa, täytyy keksiä siihe joku huikee ufotulkinta :DD

• taivas tietää

Pirulainen , ehdin ensin etsiä jonkun taivaan vanhan keskustelun ja huudella siellä, ennen kuin tajusin tämän!

Itse hain dramaturgipuolelle, nyt sitten saa sydän kurkussa odottaa huhtikuun loppua. Aiemmin hakeneet, tuleeko joka tapauksessa kirje kotiin/säpoon jatkoon pääsystä tai pääsemättömyydestä?

Hakiko kukaan muu d-puolelle??

• Shiiitshiitshiiit!

Terve kaikki!
      Pentele, noi II-työt on pirun jännittäviä! Tällä hetkellä ei ole sen enempää sanottavaa kuin että pirusti onnea ja jaksamista näihin töihin. Nähdään myöhemmin, kaikki pe 11.5 tulevat!

• hakija2012

Jep, kaikille tiedoksi: kirje tulee joka tapauksessa ja siinä sitten ilmoitetaan seuraavan vaiheen tarkempi aika ja paikka mahdolliset lisätehtävät tai sitten pahoitellaan, ettei tällä kertaa päässyt eteenpäin.

Apua!

• taivas tietää

Hakija2012, kiitti infosta!

• fanta

Ja käsittääkseni pieni ruskea kuori kertoo, ettei pääse kokeeseen. Valkoinen a4-kuori on pääsykoekutsu. Näin omien kokemuksieni mukaan.

Jännät paikat.

• sadje

Tanssisoolon sanoituksen sain hahmoteltua juuri. Vielä pitäisi sovittaa joku "steppikuvio" tuohon tarinaan :D. Eipä se sanoitus mitään "göstasundqvistia" taida olla, mutta eipä tässä sanoittajakilpailusta onneksi olekaan kyse ;)

Freestyle-tehtävä onkin jo paljon helpompi ja siihen on jo liuta ideoita valmiina. Pitäisi valita vaan niistä se paras...

Tuo dialogi on aika kinkkinen enkä ole vielä löytänyt langanpätkää, josta tarttua kiinni. Vaikea keksiä siihen mitään järkevää tarinaa kun sen jutun kulku on niin absurdi. No, onpa tässä onneksi ruhtinaallisesti vielä aikaa!

• teakkiin pyrkivä

Hienoa että joillakin on noi tehtävät jo noin hyvällä tolalla. :D Itsellä: Tanssisoolo ihan kesken. Ei sanoitusta vielä, rytmi ja koreographia suunnitteluvaiheessa.
      Dialogi ei meinaa aueta mulle millään :p Monologi on kirjoitettu mutta yksityiskohdat vielä suunnittelematta. Soolossa on jotain ideoita, mutta nekin vielä kehitysvaiheessa..

• toinen pyrkijä :)

Mietin vain tässä sitä kun mitään rekvisiittaa eikä apuvälineitä saa käyttää. Millä ihmeen tavalla esimerkiksi tuon Lokki-monologin pystyy esittämään, jotta ei seisoisi paikoillaan ja näyttäisi tönköltä?

Tuon tanssisoolon ajattelin vetää vain improvisoiden. Mulla ei ole mitään tanssikokemusta ja ajattelin vain heittää jotain hyppyjä jotka sopii laulurytmiin. Eihän sitä sentään nuotittaa tarvinnut vai?

Akrobatiaa en hallitse lainkaan, mutta jotain repäisevää pitäisi keksiä.

• 2.toista

Ainakin ennen monologi on nimenomaan pitänyt esittää seisaaltaan. Sekin on taito - kai siinä juuri sitä(kin) katsotaan, että osaatko vain olla ja elää. :)

• ......

Oletteko te muut treenanneet kunto- ja voimapuolta mitenkään erityisesti? Ainakin tarinoiden mukaan Teakissa meno on jo pääsykokeissa aika kovaa eikä ole varmaan eduksi hengästyä heti alkulämmittelyissä. Vaikka ei se toisaalta mikään urheilukoulu ole, mutta ilmeisesti fyysinen puoli on aika tärkeää...

• mää epäilen

En ole teakkiin koskaan ennen pyrkinyt mutta veikkaisin, ettei siellä enää mennä samoja latuja kuin Turkan aikoina. Varmasti fyysinen puoli on olennainen osa opetusta, mutta tokko nyt vielä pääsykokeissa vaaditaan mitään superkuntoa ja satoja punnerruksia niin kuin Jokkerin aikakausina. Eihän se tee kenestäkään huonoa näyttelijää jos kunto on huonompi kuin muilla. Eiköhän tärkeintä ole se kokonaisuus ja yleinen soveltuvuus kouluun/alalle.

• Santtteri

Kyllähän siellä toki katsotaan, että millaisen vaikutelman annat fyysisestä kunnostasi, (mm. ihan jo ryhti yms) koska keho kuitenkin on se instrumenttisi, josta on pidettävä huolta fyysisesti ja psyykkisesti. :)

• Sanzibar

Haen tänä vuonna ensimmäistä kertaa Teakiin ja haluaisin vinkkejä noihin 2. vaiheen tehtäviin! Tanssissa olen surkea, laulu kyllä onnistuu....Onko muut samaa mieltä, että 1. teht on tod.näk. vain älykkyystesti? Eli kykenetkö tekemään kahta asiaa samaan aikaan. Kehonhallintaa ja keskittymistä jne...Mitä olette ideoineet? Jtn absurdia performanssia vai jonkin selkeän tarinan? Entä tuo 4. teht eli sooloteht? Mitä siihen keksisi?

Keskustellaan tehtävistä ja ideoista! Tsempataan toisiamme ja jaetaan kokemuksia ja lämmittelyharjoituksia!

• pari kyssäriä

Ootteko te muut löytäneet jotain jujua tuohon dialogiin? Menee kyl niin yli mun ymmärrykseni ja oon ihan paniikissa sen kanssa. En keksi mitään tilannetta tohon tai henkilöitä. Mut se varmaan on tarkoituskin tässä, testata tavallaan nokkeluutta ja tilannetajua.

Mietityttää vielä toi dialogin esittäminenkin. Siis pitäiskö siinä muunnella ääntä näiden hahmojen välillä jotta raati tajuaa kuka milloinkin puhuu? Siellä kuitenkin tehdään kaikki ilman apuvälineitä. Miten ihmeessä sama ihminen voi ilman apuvälineitä saada uskottavan dialogin aikaan? Vai tehdäänkö tuo dialogi pareittan jonkun toisen kanssa?

• blörts

Dialogi tehdään pareittain jonkun kanssa

• justjustjust

Ahaa. Se helpottaa kummasti. Tosin aika pitkälle improvisaation puolelle taitaa mennä. Jos mulla on siihen joku ajatus ja parilla ihan erilainen niin lopputuloksesta tulee mielenkiintoinen... Vai saakohan tätä funtsia parin kanssa ennen esitystä vai valitaanko pari niin sanotusti ihan hatusta juuri ennen h-hetkeä? :D

• taivas tietää

Jestas.
      Tulisi nyt se kirjekuori, ihan kummalla tahansa sisällöllä. Hermo menee tästä odotuksesta. :-D

• fanta

Justjustjust,

Raati antaa dialogiin jonkinlaisen tehtävänannon, jota saa miettiä parinsa kanssa hetken aikaa. Toisin sanoen pitää keksiä tilanne ja paikka, joissain tapauksissa raati määrää ne.

• Henska

Heissan ! Ihanaa että löysin ajankohtaisen keskustelupalstan, oon aikasemmin lueskellut vaan kuluneiden vuosien mietteitä. Apua, apua, apua! Mulla kaikki vielä aivan vaiheessa, monologi valittu mutta ei opeteltu, dialogista en saa mitään selvää ja molemmat soolotehtävät täysin tekemättä. Ketkä ovat paikanpäällä 12.5.? Haen ekaa kertaa, joten olis jännää jakaa mietteitä ennen itse suurta päivää! : ) nimimerkillä olen kauhusta kankeana mutta silti niiiin täynnä intoa !! tyttönen tais ainakin olla menossa 12. pv. Hirrrrrveesti tsemppiä kaikille!!

• Sanzibar

Ite menossa 10.5. Kääk :S Dialogi ei aukea,tanssisooloon oon miettiny vasta melodian, Lokin luin muutama päivä sitten (täytyy varmaan lukee vielä uudestaan) mut en oo viel alottunu monologin harjoittelua ja soolotehtäväkin ihan vaiheessa....Helpottaa,että muillakin on vielä osa teht. vaiheessa ja lievää paniikkia :D
      Tossa aiemmin mietin että onkohan se tanssisoolo enemmänkin jonkinlainen älykkyystesti: testataan kuinka pystyt tekemään kahta asiaa samaan aikaan...Tietysti luovuutta myös katsotaan, mut ideana tod. ole tanssia ja laulaa täydellisesti..Monet ovat myös miettineet tuota yhden säkeistön pituutta....Itse ajattelin laulaa jonkin n. minuutin pätkän eli n.4-6 riviä...Eihän biiseissä yleensä sen pidempiät säkeistöjä olekaan..mitä muut ovat mieltä?

• Henska

Okeei, mulla taas toi melodian ja sanojen miettiminen tuottaa hirveitä vaikeuksia :(( tanssia on tullu harrastettua joten se ei oo ongelma mutta tuntuu että mihinkään melodiaan ei saa järkeviä sanoja. >:( not nice.. mä veikkaan että yks minuutti osuu aika lähelle sellasta ideaalista säkeistön pituutta!

• teakkiin pyrkivä

Ihanaa, etten ole yksin jumissa noiden tehtävien kanssa! Dialogi ei meinaa aueta millään.. Tuntuu, että siinä vaihtuu se tilanne kesken kaiken :o
      Samaten tanssisoolon kanssa olen vähän jumissa.. Mulla on parikin biisiä, jonka melodiaan olisin sooloani tekemässä mutta se itse koreographian tekeminen tuottaa vaikeuksia :p

• krustyyy

Dialogin suhteen voi olla rauhallisin mielin, koska se tehdään parin kanssa. Näin ollen täytyy luottaa improvisointikykyyn jota pidän ainakin itseni kohdalla hyvänä.

Kannattaa pitää ne sanoitukset ja muut melko lyhyinä. Maksimiaika kaikissa esityksissä on 2 minuuttia ja usein raati keskeyttää ne jo minuutin jälkeen. Tiivistäkää siis ihmeessä jos vain voitte. Mitään minimiaikaahan ei ole määritelty, mutta ei kannata ympätä liikaa tavaraa pienelle ajalle.

Mulla on sanoitus jo tehtynä, ei mitään ruunebergia mutta eipä sellaista vaaditakaan. Tanssiin ajattelin vetää improna jotain "spedeä" kun se ei ole hanskassa yhtään. Lokki-monologin muistan 90% ulkoa ja vielä on hyvin aikaa päntätä se lopullisesti pääkoppaan. Sitten on tuo viimeinen tehtävä, joka ei tuottane suuria vaikeuksia. Siinä kun saa aika vapaat kädet toteuttaa itseään. Mitään sirkusesitystä en siitä väännä kun en osaa edes kärrynpyörää tehdä. Luotan tulkinnan voimaan :D

• ????!!

Minua hämää suuresti tuo tanssisäkeistö. Miten tanssin pystyy sanoittamaan? Siis, rautalangasta, pitääkö se olla joku tavallinen biisi joka sanoitetaan ja lauletaan tanssiessa? En oikein tajua koko juttua. Jos siihen pitää vetää joku hieno tarina ja päälle vielä uskottava tanssikuvio niin pulassa ollaan. En näet osaa tehdä kumpaakaan kunnolla...

• fanta

Niinku itse kirjoitit: "Tavallinen biisi joka sanoitetaan ja lauletaan tanssiessa". Mielellään niin, että vartalosi liikkeet ovat jonkinlaisessa yhteydessä laulamaasi tekstiin.

• gick

Kirjoitin soolon sanoituksen viime viikolla mutta rustasin uuden tilalle, koska vanha oli aivan surkea. En ole kyllä vakuuttunut tästä uusimmastakaan. Tuntuu että teen itseni hulluksi tällä perfektionismillä. Täytyy toppuutella itseään jatkuvasti sillä, ettei kyseessä ole todellakaan mikään runo- tai sanoituskoulu.

Kuulisin mielelläni muilta, millaisia tanssikuvioita olette ajatelleet? Mitä tyyliä, onko joku tietty tyylilaji vai vedättekö ihan vapaalla tyylillä freestylea mitä vain sattuu mieleen tulemaan?

• Sanzibar

Ite aattelin vetää sellasella freestyle -tyylillä, jos sitä nyt voi edes siksikään kutsua :D Jotenkin yritän käsiäni ja jalkojani ojennella ja nostella hienosti ja vaihdella rytmiä niin että siitä jotenkin tulisi kiinnostava ja tanssillinen xD En ole tanssiin pahemmin perehtynyt, laulun pitäisi onnistua kun on useampi vuosi kuoroa ja laulutunteja takana. Se vaan että kuinka saan sanoituksen hyvin istumaan valitsemaani melodiaan....No, jätän tuon tehtävän viimeiseksi, alotan monologista ja muista tehtävistä. koska ne tuntuvat edes vähän helpommilta.

• ohjaajaksi

Onko täällä ketään, joka olisi hakenut ohjaajan koulutusohjelmaan ja saanut edes ruskean ei jatkoon kuorentai pääsykoekutsun? Tämä viikko oli siis postituksen deadline ja mietin, että vieläkö postia kannattaa odottaa...

• The Man

Moro Kaikille ;)

Itse menossa 11.5 kiva että tänne on saatu keskustelua ja vipinää. Tsemppiä kaikille!

• taivas tietää

ohjaajaksi, taidetaan olla vähemmistössä, kun ollaan haettu muihin kuin n-linjalle. Itte hain dramaturgipuolelle ja meillä on ensi viikolla deadline. Musta tulee hermoraunio pian!

• puuuuuuupppp

Ne o:n ja d:n kuoret tulee ilmeisesti aina viimesenä päivänä, HURRAA. Meillä vielä hidas postimies, viime vuonna kuori tuli joskus about 12 (kutsu dramaturgiaan, kaverille tuli hylky samana päivänä), mut nykyään posti kannetaan kolmelta eli JUHUU. Helvetti.

• väs

täällä on yksi hakemassa vässin puolelle. ei mitään. jännittää.

• peter sellers

Täksi viikonlopuksi on varattuna pullo punaviiniä ja reilusti aikaa. Eiköhän näillä eväillä saada kaikki tehtävät hyvälle mallille :D

• jen00

Moikka, ketä menossa näyttelijä linjan pääsykokeisiin 10.5? paniikki iskee, oon koko päivän miettiny ekaa tehtävää ja tanssi hirvittää..saa nähdä mitä tulee..:D

• ....

Onko tanssisoolokappaleen lyriikoiden sisällöllä todella merkitystä? Eikö pääasiassa pitäisi olla se, miten sen osaa esittää ja miten laulu ja tanssi sujuu saman aikaisesti? Mulla lyriikat kertoo tyyliin aamupalasta (eli jostain muusta yhtä arkisesta ja tylsästä aiheesta), koska en mikään sanoittaja ole ja en ole saanut parempaakaan kuningasideaa. Ajattelin sitten panostaa esiintymiseen, koska sen hallitsen paremmin kuin sanoittamispuolen. Oonkohan ihan väärillä jäljillä?

• ,,,,

Kokonaisuus ratkaisee. Ei keneltäkään odoteta täydellistä tanssimista tai runollista lyriikkaa, vaan olennaista on se, miten sen toteutat. Seisotko sen oman esityksesi takana, oletko itsevarma, eli miten "myyt" sen juttusi raadille. Nythän vasta haetaan kouluun, eli ei keneltäkään edellytetä sataprosenttista osaamista.

• Annu

Henska! Mä ainaski oon paikalla 12.5 ja lueskelin noita sun fiiliksia ja ne pätee myös täysin muhun. Odotan tota päivää aivan innoissani, mut toisaalta mua pelottaa se aivan älyttömästi ja pelkään et meen ihan lukkoon! Huij se olis hirveintä. Ja tanssisoolon kans vähän samat fiilarit, et tanssi olis hallussa ku tietäis vaan mihin melodiaan ja mihin sanoihin sitä tanssisi... :) Siellä nähdään! Tsemppii ja idearikasta ideointia ;)

• sashaaa

tuli mieleen tälläinen kysymys, että kun ohjeissa pyydettiin olla käyttämättä meikki, niin katsooko ne oikeasti tosi pahalla, jos sulla on vähän jotain ripsaria silmissä

• Sanzibar

En usko, mä tulkitsen sen niin että kunhan ei ole kauheeta pakkelia naamassa...Jotain räikeän väristä luomiväriä ja rajaukset jne...Vähemmän laitan ku normaalisti, mut en kyl aatellu ihan meikittä mennä! :D

• Pakkelia

Niin. Itse ajattelin että tuo pyyntö on osa testiä. Kyllähän teatterin lavallakin pitää pystyä olla ruma jne. Aion tulla pääsykokeisiin jännitysvalvonnasta juotuvilla vampyyrisilmäpusseilla. Varmasti arvostetaan.

• nella125

Jep :) "Vasta kun olet oma itsesi, voit olla kuka tahansa."

• 98760

Mitä te muut olette suunnitelleet tuohon viimeiseen, vapaan tyylin tehtävään? Kuinka paljon tanssia, laulua ja monologia ja vetävätkö jotkut rohkeat jopa akrobatiaa? Se on ainoa tehtävä joka minulta vielä uupuu.

• taivas tietää

Vielä olisi neljä päivää jännitettävää. Eikä yhtään helpota, että käy täältä lukemassa teidän n-linjalaisten kokeisiin valmistautumista. Blaah, pääsykokeet on anuksesta. Tai ainakin sen venaaminen, että pääseekö sinne vai ei.

• dramaturgi?

Todellakin! Tää on jo kolmas kerta, mutta aina sen kuoren odottaminen tuntuu vaan niin hirveen piinaavalta… Vois vaan tulla… :D

• taivas tietää

Mulla on vasta ensimmäinen kerta, mutta toisaalta oon teatterin duunaripuolella ollut jo monta vuotta töissä. Jossain mielenhäiriössä päätin sitten hakea dramaturgikouluun. :-D Ootko dramaturgi? ollut kahdella aiemmalla kerralla kuinka pitkään mukana pääsykokeissa?

• dramaturgi?

No tänäänpä tuli kirje tuolta dramaturgiasta eikä tänä vuonna napannut, eli en siis päässyt kokeisiin. Ekalla kerralla pääsin neljännen vaiheen ekaan päivään ja tokalla kerralla kakkosvaiheeseen. Tasaista laskua on siis ollut… ;) Mutta joo, eihän tästä pidä lannistua, vaan nyt uusia siimoja veteen ja ens vuonna uudestaan…

Mitenkäs itsellänne, pääsikö kukaan tonne D-kokeisiin? Tai O:hon?

• Fanta

Ei oo d:n kirjettä näkynyt. Joku ilmaisjakelu tipahti postiluukusta, eli kai se postimies jo kävi.

• fanta

Huhhuh, kirje olikin eteisen lattialla. En vain huomannut sitä. Kyllä, kokeeseen mennään!

Oon ollut siellä kerran aikaisemmin, muina kertoina on tullut hylsyä.

• taivas tietää

Joo, kirje tuli ja huonolla sisällöllä. =(

• dramaturgi?

Fanta, onnea ja tsemppiä kokeisiin!!

Taivas tietää, voin sanoa, että tiedän, miltä susta tuntuu. Ja monet tulevat sanomaan, että ens vuonna uudestaan – ja kyllä se kannattaa! Tehtävät vaihtelee vuosittain ihan älyttömästi (tai ainakin musta tuntuu niin)… Ja tänä vuonna näytti olleen myös aika tiukka kampa ton kokeisiin kutsuttujen määrän kanssa, kun vaan 18 pääs jatkoon – toissavuonna otettiin 26 ja viime vuonna 27…

Mutta kyllä se siitä! Nyt vaan muihin hommiin… Kyllä me vielä näytetään sille raadille! ;)

• taivas tietää

dramaturgi?, seula oli ihan yhtä tiukka kuin viime vuonna, hakijoita kun oli 60 vähemmän. Ketuttaa, sylettää ja harmittaa. Piru vieköön. Tiedän kuitenkin, että parastani yritin, enempää ei irtoa. Pakko vaan jatkaa kulissien siirtelyä työkseen.

• TeakinPääsykokeet12

Kuka on tulossa 8 päivä tiistaina teakin pääsykokeisii? Mä oon ekaa kertaa onneani koittamassa. Onko teil kaikil jo esitykset valmiina? Mulla vasta monologi, dialogi ei meinaa oikein avautua. Se soolo tehtävä myös tuottaa päänvaivaa.

• Sanzibar

Monologin teksti olis kyl valmis,kaksikin eri versiota xD Pitäis vielä miettii kumman valitsen, miten esitän ja sit ulkoa teksti....Ja muut teht onkin sit viel aivan vaiheessa,sooloa en oo viel ollenkaan alottanu :O

• aatostajaloa

Meikällä kaikki muut kondiksessa paitsi se omavalintainen (viimeinen tehtävä). On muuten yllättävn vaikeaa keksiä esitys johon saa uskottavasti upotettua monologia, tanssia, laulua ja yleistä hyppelehtimistä. Pakko kai karsia jostain. Mistä ihmeestä keksisi sopivan aiheen.

Onko jollain joku ratkaisu tuohon dialogiin? Tehtävänannossa käsketään erityisesti miettimään mitä repliikkien aikana ja välissä tapahtuu. Mitä siinä muka voi tapahtua kun koko tekstiin ei löydy edes sopivaa tilannetta... Ääh, on tämä turhauttavaa..

• Teakkiin pyrkivä

Tietääkö kukaan saako soolotehtävässä käyttää valmista materiaalia esimerkiksi runoa? Löysin netistä teemaan sopivan runon, jonka haluaisin liittää esitykseeni

• Sanzibar

Ei tehtävänannossa ainakaan mainita mitään eli kaipa se on ihan sallittua :)

• Sanzibar

Tota dialogia oon aatellu siltä pohjalta, että tarkotus on testata vuorovaikutustaitoja sekä kuuntelu -ja muuntautumiskykyä: pitää olla valmius yllätyksiin, koska parilla saattaa olla TÄYSIN erilainen ajatus tekstistä!

• kiireTulee

Kiva etten ole ainoa jolla soolotehtävä ja dialogi hakusessa...mietin että onko edes järkeä mennä ollenkaan yrittämään kun aikaa enää niin vähän jäljellä...mut toisaalta jos ei yritä niin sitten kyllä ottais päähän...eli se soolotehtävä saa olla ihan millainen vain kerran ei siihen enempää ohjeistusta ole annettu...Ja laulukin tuottaa kyllä ongelmia :D

olen miettinyt pyrkiä italiaan teatterikorkeakouluun koska olen asunut italiassa ja osaan kielen hyvin . Siellä pääsykokeet huomattavasti helpompia kun vaativat ensimmäiseen vaiheeseen vain monologin ja dialogin. Toiseen vaiheeseen selvinneet työskentelevät viikon ajan opettajien kanssa joista 25 parasta valitaan itse koulutukseen.

• fanna123

onko kukaan 9 pvä tulossa? itellä kaikki tehtävät aivan täysin auki vielä.....

• Mmmarsupilami

Fanna, jepjep sama täällä että vähän kaikki on vielä auki ja päälle viikko enää aikaa!! Eniten tuottaa ongelmaa tällä hetkellä tuo soolotehtävä... Miten n.2min saa mahdutettua monipuolista näyttelijäntyötä???! Ja tanssi on kyl kans sellanen ongelma että... Nii ja oon tulossa samana päivänä kun sä :) siellä nähdään!

• W

Hei!
      Tietääkö kukaan lähetetäänkö myös ei-päässeille kirje? Vai pelkästään jatkoon päässeille? Infossahan lukee, että "jatkoon päässeille postitetaan kirje..." Hain VÄS:iin ja täällä hermoromahduksen partaalla odotellut kirjettä turhaan. Onko ketään muita VÄS:iin hakeneita linjoilla? onko teille tullut jo kirje?

Onnea kaikille jatkoon päässeille! :)

• Tommi V.

Hei W!
        Hain myöskin VÄS:iin (valaistus) ja sain tänään sähköpostilla tiedon jatkoonpääsystä! :)

Paperiset kirjeet tulee sähköpostin mukaan perässä ensi viikolla, liekkö laitoksella ollut niin kiirettä, että ehtivät suorittaa hakemusten läpikäynnin vasta nyt loppuviikosta. Käsittääkseni ilmoittavat kaikille hakijoille, että miten kävi.

T.

• W

Kiitos vastauksestasi Tommi V.! Ja onneksi olkoon!:) Me nähdään sitten 22.5. Tuli myös mukava meili tänään.

Oli ihan paras se lista kaikesta mitä pitää ottaa mukaan :D Pääsee askartelee oikeen kunnolla. Voi tätä innostuksen määrää! :)

-w

• Tommi V.

Hienoa W! Itsekkin olin jo hieman harmissani iltäpäivästä kun viestiä ei kuulunut mutta onneksi kivaa postia tipahti sen jälkeen sähköpostiluukusta :)

Hehee, mukaanhan piti ottaa puoli Sinooperia ja tosi mielenkiinnolla odotan, että pääsee kans hommaamaan, jes! :D

Tsemppiä koitokseen!

T.

• teakki1

Voiko teakin pääsykokeita tulla vain katsomaan vai onko ne suljettuja ?

Mul on iskenyt niin järkyttävä kriisi ton tanssi- ja soolotehtävän suhteen että oon menettänyt toivoni...tajusin että ois pitänyt alkaa valmistelee näitä jo helmikuussa eikä pari kolmea viikkoa etukäteen... Ikää on kyl jo 25 vuotta ett sikäli ottaa tosi paljon päähän että taas kerran vuosi menee tod. hukkaan mutta mä oon sitä mieltä että parempi jättää tulematta kuin munata itsensä...

• Eivoitulla

Ei voi tulla. Ne on pääsykokeet. Ei mikään Idols-semifinaali.

• rewq

Eihän tuo ole temppu eikä mikään vetää improna tuota soolotehtävää. Ei tule ainakaan niin tönkköä vaikutelmaa kun ei ole mitään valmista mitä muistella. Tosin kyllä aion itse siihen jonkun laulun jostain löytää, lyhyen toki koska esitys saa ekstää enintään 2 min.

• --

"Parempi jättää tulematta kun munata itsensä"? Juuri oikea asenne teatterikouluun..? :D

• Sanzibar

Mustakin tuntuu, et jtn vois jättää improvisaation varaan, mut sit taas toisaalta mulle kuitenkin tulee totaalinen hyytyminen yhtäkkiä ja sit esitys lässähtää xD Joten musta ehkä kuitenkin parempi väsätä edes jonkinlainen runko ja harjoitella paljon, jotta saa varmuutta eikä jännitä niin hirveesti sitä, et jos hommasta ei tulekaan mtn...

• Duddu tuttu

Itse olen ihan paskana noiden toisen vaiheen tehtävien kanssa. Lohdullista huomata ja lukee täältä, etten ole ainoa.. xD

• juubaseibäs

Minulla oikeastaan tuo soolotehtävä on ainoa jossa on vähän epäselvää. Siihenkin on jonkinlainen idea olemassa mutta katsotaan nyt mitä siitä tulee ja pääseekö sitä edes vetämään. Toisaalta olisi ihan kiva päästä iltapäivään asti.

• hercvb

Antaako raati muuten palautetta esityksistä? Tai kyseleekö ne jotain kysymyksiä vai vedtäänkö vain esitys ja that´s it?

• Tyyyyytttölöinen

Hyi, mulla on vielä kaikki ihan vaiheessa.. Tai monologi on, ja tanssiesitykseen olen keksinyt sanat mutta olen surkea tanssimaan enkä keksi mitään järkevähköä. Dialogista en saa yhtään kiinni, pitää sitä vielä kaverin kanssa käydä läpi. Huh, jo ensi viikolla! Pikkasen jännittää! Onneksi poikaystävä lähtee mukaan tueksi :) Ei siis toki pääsykokeisiin tule mutta tulemme Helsinkiin kauempaa.

• bamboo123

Mulla kanssa kaikki aivan vaiheessa ja pääsykokeeseen enää pari hassua päivää.. Tuntuu tyhmältä mennä valmistelemattomana kun osa on tehnyt monta kuukautta duunia. Tanssisoolo aiheuttaa paljon päänvaivaa, mutta näyttää siltä, että en ole ainoa tanssia ja laulua osaamaton. Tsemppiä treenailuihin ja pääsykokeisiin kaikille!

• Jutta- - -

Nähdään torilla sitten siis huh hei, tulisi jo nuo kokeet niin pääsisi sinne fiilistelemään. Ja tuohon aiempaan kysymykseen, että kuka pääsee 2. vaiheeseen, niin näyttelijäntyötä hakevat on kyllä päässeet kaikki 99%. Eli jos et ole kirjoittanut olevasi sarjamurhaaja niin pääset kyllä 2.vaiheeseen. Muissa koulutusohjelmissa esim. valo ja dramaturgia tuo seula onkin sitten jo tiukempi. Onnea heille ketkä sieltä ovat jatkoon päässeet, meillä muilla karsinta vielä edessä.

• Jännäri

Moi!

Ymmärtääkseni tänä vuonna hakijoita Teakin näyttelijäntyön koulutukseen oli noin 1500, joista 900 valittiin toiseen vaiheeseen, joka on ensi viikolla. Näistä 900:sta valitaan kolmanteen vaiheeseen 100, ja niistä sadasta neljänteen vaiheeseen 30. Heistä 30:stä sitten valikoituu kouluun pääsijät, 12-14 henkilöä.

Itse olen menossa ti 8.5. kakkosvaiheeseen. Monologi, dialogi ja lyhyt soolo ovat hallussa mutta se viimeisenä esitettävä 2 minuutin soolo onkin vähän hankalampi juttu... Siihen olen saanut minuutin verran valmista settiä, mutta toinen saman mittanen pitäisi vielä saada aikaiseksi. Täytyy itekkin varmaan lähtee improvisoimaan osa siitä soolosta...

• deegeebee

Eikös tuo 2 minuuttia ollut maksimi? Ei liene kovin tarkkaa vaikka soolo kestäisi 1,5 minuuttia. Itse en millään sekuntikellolla ole mittaillut ja monologin kestokin on aika lyhyt.

• Jännäri

Niin no en tiedä miten tarkkoja ne raadin jäsenet on esitysten pituuksista, mutta tehtävän annossa lukee "Esityksen pituus on kaksi (2) minuuttia" eikä maksimissaan 2 minuuttia. Ite ainakin pyrin suht tarkkaan noudattamaan noita tehtävän antoja. Monologi taas on ohjeistettu kestämään maksimissaan 2 minuuttia.

• nohuhhuhsentää

Mikä ihme toi soolotehtävä on en ymmärrä ollenkaa?
      Seisotaanko siinä vaa paikalle sen 2 min. ja lauletaan joku laulu, vai odottaako ne jotai stand-uppia vai mitä? En tajua ja oon aivan saamarinmoisessa paniikissa, vähän enemmän ois ehkä pitäny valmistautua.

• Krispoks

Jos haluat semmoisen soolon tehdä, niin sitten se on se soolosi. :)
        Tai sitten voi koettaa kehitellä jonkin "kohtauksen", johon punot monia elementtejä yhteen...

• Jännäri

Siis siinähän lukee selkeesti että esityksen tulee sisältää monipuolisesti puhetta, laulua, tanssia, akrobatiaa jne. Ootko perehtyny tehtävänantoon olleskaan?

• Kaikkea kun ei tajua

Toi tehtävänantoon "perehtyminen".... Kun se tehtävänantokaan ei ole mikään tarkka vaan tuollainen tee-vähän-kaikkea, niin siitäkin voi olla montaa mieltä, että varmasti "nohuhhuhsentää" on katsonutkin tehtävänantoa ja kyselikin täältä neuvoja josko joku osaisi tarkentaa asiaa.

• Hömppähamlet

Onko jengiä menossa tiistain aamujunassa Jyväskylästä TeaKin suuntaan? Ois mukavaa saada juttuseuraa.

• cally harrahan

Nyt löysin punaisen langan. Sain soolotehtävän kuntoon, keksin siihen laulun ja siihen yhdistetyn tanssin vai pitäisikö sanoa "tanssin" :D
      Vielä monologinpätkä tuohon tarinaan liittyen pitää hioa valmiiksi, se on helppoa. Kaikki on itse tehtyä alusta loppuun, ei siis kopioituja mistään ja uskoisin että raati arvostaa tätä enemmän kuin toisilta napsittuja juttuja.

Vielä pitää tankata näitä juttuja jotta ne muistaa ulkoa sitten paikan päällä, mutta pääasia että kaikki alkaa olla valmista. Ainoa mikä arvelluttaa on se tanssisoolo. Oma tekstini on loistava, vaikka itse sanonkin, mutta sen pukeminen tanssiksi nollatason tanssitaustalla on mahdotonta. Jos homma johonkin kaatuu niin siihen tai lauluääneen. Kaikkeni aion kuitenkin antaa.

Kertokaahan sitten kokemuksianne kun pääsykokeista pääsette. Esimerkiksi siitä, antoiko raati palautetta, keskeyttävätkä he usein tehtävän, minkälainen oli päivän kulku, mihin aikoihin pääsitte lähtemään pois, jne. Tsemiä kaikille!!!

• kertokaas kokeneet

Mikä toi päivänkulku siellä on?
      Mennäänkö sinne raadin etee ja vedetään suorilta nuo kaikki neljä tehtävää, vai onko se silleen että ensin mennään 1. eli tanssilaulu tehtävä ja sitte ne päättävät pääsetkö tulemaan tekemään tuota dialogia, ja siitä eteenpäin monologia ym.?
      Ekaa kertaa menossa ja vähäse jänskättää et mitä tulee eteen.

• romulusremus

Tehtävät 1 ja 2 kuuluu aamupäivän osioon, nää käydään pikkuryhmissä läpi ja jos luoja suo ja jatkoon pääsee iltapäivän karsinnan jälkeen, niin seuraa tehtävät 3 ja 4. Raati teettää vähän joka väliin kaikkea pomppimisesta keihäänheittoon tms. Kivaa on!
        Ite tokaa kertaa hakemassa, oikeastaan ekaa kertaa kunnolla sillä viime vuonna lukio oli vielä kesken. Nyt meikä lähtee asenteella, että jossen jotain osaa niin sitten en osaa mutta silti tavoitteena on yksinomaan sisäänpääsy.
        Pelkkänä peukkuna oon kaikille hakijoille, luottakaa omiin kykyihinne ihan täysillä! :-)

• rahkageggo

Se lukee siinä sieltä tullessa kirjeessa :)
      Aamupäivällä esität tanssin dialogin ja niiden jälkeen on karsinta. Jos pääset "iltapäivään" niin siellä esität monologin ja soolon.

• cancancan

Heippa!

Oon hakemassa ensimmäistä kertaa, ja tuli kutsu toiseen vaiheeseen 12.5 ! Onko täällä jokin muu menossa myöskin lauantaina? Tulkaa heti kertomaan tänne millaista oli! Jännittää ja haluan kuulla oliko teillä hauskaa, vai aivan kauheaa! :D

Tanssia treenaan, dialogi on kaiketi hallussa (?) en tiedääää, Lokkia en ole vielä aloittanut lukemaan ja soolo... hmmm... menee sitten miten menee :) Mutta tanssiin satsaan nyt eniten!!

Iiik!! Kaipaan vertaistukea!!

- Tyttö Helsingistä :)

• Sorivain

^Sulla loppuu aika, sori. Et millään ehdi opettelee monologia ja pääsemään kartalle näytelmästä.

• woopwopp

Huomenna menossa. Kaikki tehtävät oon harjotellu, tosin pikkusen saattaa joutuu improo vikaa sooloa kun tänään sain sen valmiiks. Olin kyllä jo suunnitellut sen aikoja sitten mutta siitä meinaa aina tulla vähän liian pitkä;D kaks minsaa on yllättävän nopeesti ohi.

Onnea kaikile. Ekaa kertaa oon menossa ja hyvältä tuntuu. Kunhan ei jännittelis turhia. Tanssi ja laulu on itellä vahvuudet niin olis kiva jos se vaikein eli dialogi sujuis tulevan parin kanssa:)

• kertoileppass

kerropa sitten tänne miten meni, jookos? :)

• bzxc

Olisi kiva kuulla, miten ensimmäisillä pyrkijöillä sujui. Millainen oli raati, mitä improtehtäviä teitte, miten kauan kokeissa meni???!!

Täällä odotellaan omaa vuoroa, hui!!

• shinyee

Huhhuh! Huomenna ois sit pääsykokeet ja myönnän et jännittää! Infoon sit huome/ylihuomenna miten meni ja mikä oli meininkii... :)

• heey

Kiva olis tosiaan kuulla miten on tän päivän kokeilailla mennyt pääsykokeissa..? :)

• millaisissa

millaisissa vaatteissa olitte pääsykokeissa? kun kutsussa lukee, että "liikuntaan soveltuvat vaatteet"?

• shinyee

Paksummat legginssit.. paljon näkee myös trikoita ja iha normi koululiikkahousui :-) snadi jännitys pääl, koht tulee varmaa löysät housuu :-D

• Woopwoop(jälleen)

Noniin kokeet on ohi ja mä en tajua miten sitä oli niin jännittyneenä koko päivän. Ihana tunne että on nyt ohi :) Mulla meni kokeet aika kivasti. Dialogia jännitin eniten mutta sekin meni sitten ihan hyvin. Kun iltapäivällä tulokset tuli taululle, oli oma nimi siellä listassa mukana, eli pääsin iltapäivään asti! Jälkikäteen vähän harmittaa että olin jättäny sen soolotehtävän viime tinkaan, koska jouduin sitten vähän soveltamaan/improomaan. Mutta saavutin ekalla kerralla enemmän kun osasin toivoa joten nyt vaan pitää viikko odotella 3. vaiheen tuloksia. Tsemppiä kaikille!:)

• Sanzibar

Mitä kaikkea siellä tehtiin niiden tehtävien lisäksi? Millaista oli? Raati-ihmiset? Kertokaa kertokaa (:

• Hmm..

Niin olis kiva kuulla mitä siellä tapahtu, mutta ymmärrän kyllä jos niistä ei sen kummemmin voi puhua.. Tän tyyppisistä pääsykokeista ei varmaan sais kauheesti levittää juttuja eteenpäin :s täytynee varmaan jokaisen mennä sinne suht samalta viivalta :o mutta varmasti siellä tehdään pikkusen muutakin kuin ne tehtävät? ehkä improa tms?

• biu

Improo, lämmittelyä ja leikkejä. :) tänään oli paljon tanssijoita, joista huomasi että on vuosien kokemus! Paljon todella lahjakkaita, jotka tänä vuonna on tyyliin 5. Kertaa hakemassa, hui! :o

• Duddu tuttu

Nimimerkillä "Hmm..." tajusi, että minkä takia ei kannata jakaa oivalluksiaan täällä... toisaalta olen miettinyt, että isona tekijänähän tuolla etsitään yhteistyökyvykkyyttä. Niissä kokeissa ideana ei ole taistella toisia vastaan vaan otetaan huomioon, että pystytkö sulavasti improamaan toisten kanssa.

Nimimerkillä "biu":n ajatuksesta tuli vaan mieleen, että tuolla sivuillahan ei sanota, että etsitään mahdollisimman taitavaa tanssijaa ja laulajaa. Siellä lukee ne ominaisuudet mitä koulutus hakijalta odottaa...

• cancancan

IT'S SHOWTIME

• zariiiii

Minäkin sain kutsun pääsykokeisiin, mutta päätin jättää ne tänä vuonna väliin. Tajusin, etten todellakaan ole valmis pääsykokeisiin saati kouluun. En viitsi hakata päätä seinään. Kartutan tässä vuoden verran elämänkokemusta ja kokeilen sitten uudestaan. Jonkinlaisena yläikärajana pidän omalla kohdallani 30 vuotta, jonne on onneksi vielä kymmenkunta vuotta aikaa. Jospa siihen mennessä olisin päässyt sisään :D

• The Man

Moro Moro,

Täällä vielä kerrataan perjantaita varten. Eipä ollut tuo lokin lukeminen kovin helppo, muut ok! Tsemppiä! ja perjantaina osan kanssa tavataan :)

• teakkiin pyrkivä

The Man: Minäkin perjantaina tulossa, joten siellä nähdään siis :)

• cancancan

• kertokaas

hei kertokaas jo kokeissa olleet, minne tavarat jätetään koepäivän ajaksi tai mitä edes saa pitää mukanaan päivän ajan? itse ainakin tulen suoraan junalta niin mulla on läppäriä yms. arvotavaraa mukana.

• Tyyyyyyttölöinen

Ääk, nyt jännittää vietävästi! Eikös jossain lukenut, että siellä on jotakin säilytyslokeroita? TeaKin sivuilta varmaan löytyy. Mulla ei oo vieläkään omaa tanssia tehty kun en vaan osaa..

• Nii

Omalla vastuulla kamat voi jättää sinne narikkaan (ei oo vahdittu). Muuten roudaa mukana vaan.

• miumiuuu

Millaisia fiiliksiä ihmisillä näin pääsykokeiden jälkeen?

• happyhappyhappy

Mulla meni ainakin kivasti. Tunnelma oli lepposa ja ihmiset mukavia. Raati oli erittäin mukava ja puhelias! Hyvät fiilarit siis jäi. Nyt vaan ootetaan niitä tiistain tuloksiaaaa...

• tohelo

mistä niitä tuloksia saikaan katsella :/

• simmukkainen

www.teatterikorkeakoulu.fi/valinnat2012 ja sitten sulla pitäis olla ne tunnukset millä tolle sivulle päästään sisään

• jonnaZZZ

apua!
      Multa hävis tunnukset totaalisesti, pystytkö pistää niitä?

• Harva vain...

Pääskö täältä kukaan?

• sii a

Mua kiinnostaa kanssa..

• The Man

Hello,

Taas on vuosi kohta vierähtäny viime kerrasta ja tänä vuonna lähdetään TEAKIIN uudella asenteella ja reenillä :)
      Toivotaan että saadaan tälle vuodellekkin hyvät keskustelut aikaiseksi.

• Riemuli

Aloitetaanpas uusi ketju? :)

• Tietämätön

Hei voisiko joku olla niin mukava ihminen ja kertoa, että kuinka monta ensinnäkin näitä kouluja on Suomessa? Kuinka paljon pitää olla musikaaista lahjakkuutta, että edes kannattaa hakeutua pääsykokeisiin? Onko aiemmasta näyttelemisestä kuinka paljon etua siis pääsy vaatimuksiin nähden? Milloin pääsykokeet järjestetään ja miten haen?

• Miika1234

Terve terve, itsekin olen hakeutumassa TEAK:iin tampereelle. Ja tietämättömälle, niin olen lukenut että TEAK kouluja on ainakin helsingissä ja tampereella.

Mutta asiaan. Itse olen astumassa armeijaan 8.7.2013 ja olen luultavasti siellä puoli vuotta. Teatterikorkeakouluun tanssijaksi olen kiinnostunut lähtemään. Onko 2014 vuonna sinne pääsymahdollisuus, kun en itse kerennyt hakea 15.3 mennessä.
      Olen itsenäisesti opetellut tanssia noin 2 vuotta, perus youtube videoilla ja peilin edessä pelleilyllä. Onko siellä minkälaiset pääsykokeet/valintakokeet? Vai mitkä siellä edes on!? Mutta itsekin olen aika tietämätön tämmöisistä asioista

Jos täältä sais vastauksia niin olen enemmän kuin kiitollinen (Y) :)

• lalalallalaia

Tampereella ei ole TEAKia, on Tampereen yliopiston näyttelijäntyön laitos, johon haetaan joka kolmas vuosi näyttelijöitä. Seuraava haku on vuonna 2014.
      Helsingistä Taideyliopiston Teatterikorkeakoulusta löytyy sitten se tanssin koulutusohjelma, sekä tanssijan, tanssinopettajan ja koreografin maisteriohjelmat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      129
      2228
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1868
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1429
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1297
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1221
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      937
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      903
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      741
    Aihe