Minua painaa eräs asia, nimittäin koppavuus joissakin lapsiperheiden vanhemmissa. Yleisesti ottaen suomalaiset ovat omiin oloihinsa vetäytyvää kansaa, tarkoitan tällä sitä, että ihmiset pitävät suhteellisen vähän yhteyttä esimerkiksi sukulaisiinsa kun vertaa muun eurooppan väen perhesuhteisiin. Viittaan yhteyden pidolla siihen, etteivät he näe toisiaan kasvotusten kovinkaan paljon, vaikka saattaisivat joulukortin lähettääkin. Palatakseni asiaan: Olen kuullut sanottavan, että sinkut ovat herkemmin kylmempiä muita kohtaan kuin perheelliset, mitä en oikein ymmärrä, sillä olen kokenut useasti, että lapsiperheiden vanhemmat ylenkatsovat muita tai kokevat itsensä oikeutetuiksi arvostelemaan muita ihmisiä, näiden tapoja kasvattaa lapsiaan tms. Itse olen yksinhuoltajaäidin kasvatti ja edelleen ihmeissäni siitä, kuinka silloisen ystäväni isä haukkui äitiäni mm. imbesilliksi mennen tullen, koska tämä oli yksinhuoltaja. Olen vartuttuani huomannut, että esim. ikäiseni, perheelliset, saattavat nostaa itsensä korkeampaan asemaan kuin oikeasti ovatkaan. Mistä tämä mahtaa johtua? Olen alkanut pelätä lapsiperheiden vanhempia, koska koen heidät hyökkääviksi. Jos joku huomaa tätä lukiessaan toimineensa jotakuinkin tämän tapaisesti perheen ulkopuolisia kohtaan, niin pyydän, katsokaa vieraat ihmiset mahdollisina ystävinä, älkääkä vihamiehinä. He tuskin tahtovat vahingoittaa teitä ja lapsianne, jos ovat teille ystävällisiä. Toki poikkeuksia löytyy, etenkin nykyaikana, mutta siitä huolimatta. Toivottavasti näkökulmani avaa uutta keskustelua.
Mikä saa vanhemmat tuomitsemaan muita?
Dobr
0
98
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341728- 401648
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091144Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771097- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888