Ulkoinen kovalevy

HelpMePlease........

Miten voin siirtää esim. kuvia ulkoiselle kovalevylle, kun normaali kopioi-liitä-systeemi ei toimi!!? En ymmärrä miten se on tehty noin hankalaksi etten ite onnistunu vaikka yritin eri konsteja!
Help me please!

11

6976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFInn

      tota, valitsin kuvat, Muokkaus-valikosta Kopioi ja sitten aktivoin siltä ulkoiselta sen kansion, jonne kuvat halusin ja Sijoita. Ja siellähän kuvien kopiot ovat. Tai oikeammin käytin näppäinoikoteita, mutta samat toiminnot.

      Helpompi tapa on valita kopioitavat kuvat ja vetää ja pudottaa ne sinne ulkoiselle, haluttuun kansioon.

      Trollaamaan siten ei kyllä pääse...

    • En oikein ymmärrä kysymystä. Olen kopioinut Macissa tiedostoja haluamiini paikkoihin sekä raahaamalla että pikakomennoilla kohta 19 vuotta ilman ensimmäistäkään hankaluutta.

      Ehkäpä kysyjä voisi hieman täsmentää, mikä juuri hänelle on noin vaikeaa ja mitä ne "eri konstit" olivat.

      Ai niin, Macin Finderin suomennos ei tunne termiä "liitä" vaan termi on "sijoita". Ehkä se ongelma olikin tässä...

    • Whattodo

      Sama ongelma minullakin, kun yritän kopioida tiedostoa, esim leffaa työpöydältä ulkoiselle kovalevylle niin kyllä Kopioi komento löytyy mutta Sijoita komentoa sitten ei, kun yrittää ''liittää'' tiedostoa ulkoiselle kovalevylle. Raahaaminenkaan ei onnistu, sillä raahatun tiedoston viereen ilmaantuu kieltomerkki kun tiedostoa yrittää''tiputtaa'' kansioon. Mistähän sitten lie kiinni ettei onnistu?

      • 1stMacFinn

        Todennäköisesti syy on siinä, että leffa ylittää 4 gigaa ja ulkoinen levy on FAT32-muodossa, joka ei hyväksy 4 gigan tiedostoja.


    • pekid

      itselläni oli sama ongelma ja ongelma ratkesi sillä että asensin kovalevyn ajurit jotka löytyvät valmiiks kovalevyltä.

    • hämmentyny..

      pitääkö macissa tiedoston 'siirto' tehdä kopioimalla? Windowsissa tiedoston voi joko kopioida tai siirtää..

      • 1stMacFinn

        Miksi pitäisi? Toki molemmat tavat ovat käytössä.


    • Anonyymi

      Alkuperäiseen kysymykseen tahtoisin itsekin vastauksen, sillä ei näytä toimivan nyt kymmenen vuodenkaan kuluttua... Mitä teen mahdollisesti väärin?

      Olen yrittänyt ohjeiden, jotka löytyvät myös Applen omilta sivuilta, mukaan, mutta ei näyttäisi toimivan.

      Tiedostot näyttäisivät kyllä siirtyvän ulkoiseen kovalevyasemaan, mutta 0 kb kokoisina eli "tyhjinä" tiedostoina. Yrittäessä avata näitä tiedostoja sitten ulkoiselta kovalevyltä saan ilmoituksen, että tiedostoa ei voi avata, koska se on tyhjä.

      Alkuperäinen kysyjä saattoi so. olla aivan oikean asian äärellä jo kymmenen vuotta sitten.

      OT. Viimeisimmän päivityksen (Big Sur) jälkeen on Applen MacBook Airistäni tullut varsin "tahmea" ja hidas, joka käy kaiken lisäksi "kierroksilla"... Mistähän moinen?

      • Anonyymi

        Ainakin joskus oli se rajoite, että ulkoisen levyn piti olla alustettu FAT32:een. NTFS:ää MacOS ei osannut kirjoittaa, lukea kylläkin. Itse oman Macin kanssa harvoin käytän ulkoista levyä, kun kaikki tärkeä on NAS:lla. BigSur on varmaan aika tahmea sellaisen Airin kanssa, jossa on vaan 4Gt muistia, melkeinpä 8 Gt olisi se vaatimus. Macbook Airia, kun ei voi raudan puolesta päivittää mitenkään, niin temput ovat aika vähissä.


    • Anonyymi

      Ihme menoa. Sama paska täälläkin. Ei onnistu kopiointi pilveen koska syyt x (eivät osaa kertoa mistä hitosta maksan. Ostin kaksi kovoa jotka tekevät samaa skeidaa kuin aloittajalla kymmen vuotta sitten: tyhjiä .jpg-tiedostoja sun muuta tyhjää.

      Apple on mätä omena ja innovatiivisuus on haikea muisto vain.

    • Anonyymi

      Pitää alkaa taas harjoitella Ubuntua tai jotain joka oikeasti toimii. En saa jumakauta varmuuskopiota, enkä edes kuvia ja videoita kovolle. Kokeilin vielä kahta, ssd ja perus hdd.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1686
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      748
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      727
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe