Voiko vanhalle peltikatolle lisätä ruuveja jälkikäteen? Meidän parikymmenvuotias katto on kiinni vain suunnilleen harjalta ja räystäältä. Jostain kohdista selkeästi pellit "kuprulla" ja muutenkin tuntuu, et tuulella läpättää.
Ostin jo 30mm peltikattoruuveja ja nyt vaan mietin, että enhän tiedä mitään ruoteiden kohtia tms. Meneekö tuon mittainen ruuvi aluskatteesta läpi? Jos esim. pellin pohjasta laittaa kiinni? Onhan siinä ruuvissa tiiviste, mutta se ei kestä kauaa ja en tosiaan haluais sitä aluskatetta rikkoo. Ja tiedän, että aluskate on siellä ruodelautojen alla ja vielä vähän "roikko", mutta silti varmistelen, et onko mahdollista rikkoa se tuon mittaisilla ruuveilla?
Kiitos vastauksista!
Lisää ruuveja katolle
11
785
Vastaukset
- helppo homma
Kyllä voi, minä aina ohikulkiessani heitän kourallisen itseporautuvia ruuveja katolle.
- joona
oon 9 vuotias joona ajoin tännään mönkijällä mun mönkiä on kiinalainen paska tekkiin eilen itte siihen kärryn mut se meni heti mönkään vuosi on2012 perjantai kello on aika paljon puol12
yöllä oon tieto koneella
- kari789
Kauanko se kestää, kun ne poraavat itsensä sinne peltiin ?
- Kattavaa
Eiköhän ne ruuvisi ole sen 25mm, mikä on yleisin standardimitta kateruuveissa. Jos ei, niin miksei?
Jos kattosi on oikein tehty, niin aluskate ei roiku heti ruoteiden alla, vaan siellä on rimat välissä.- timpermanni 54
voihan se olla tuo : http://www.peltikauppa.com/sinkitty-kateruuvi-3000-ruuvin-pakkaus-p-848.html
kateruuveja on aikas montaa kokoa.. - Katteeks käy
timpermanni 54 kirjoitti:
voihan se olla tuo : http://www.peltikauppa.com/sinkitty-kateruuvi-3000-ruuvin-pakkaus-p-848.html
kateruuveja on aikas montaa kokoa..25mm. on yleisin ja käytetyin koko. Porakärkinen on pari milliä pidempi, mutta 30 milliseen en ole koskaan törmännyt.
Porakärkistä taas ei ole mitään järkeä kyseiseen hommaan käyttää.
- u u u78y +98 jk
Voi.
Ite olen jotain kymmenen vuoden välein käynyt katolla laittelemassa ruuveja. Mulla naulattu peltikatto, eikä naulat vanhemmiten ota kiinni, vaan kohoavat.
Ei niitä ruoteita voi löytää päältäpäin. Jollain jaolla ne on laitettu, selvitä se ja mittaile niitten paikat ja vaikka liidulla merkkiä kattoon. Jos ei osu ruoteeseen, jätät ruuvin siihen, kyllä se pellissä pysyy.
Muovit tai aluskatteet on ruoteitten alla, pitää olla ilmarako välissä.
Ei toi niin hankala duuni ole, ehdottomastio kannattaa tehdä. Muuten pellit voi joskus syysmyrskyjen jälkeen löytyä naapurin kaurapellosta. Eikä se ole hyvä sekään, jos alkaa vettä tulemaan katon läpi. - Timpermanni 54
Ok, siis voi kyllä, ja kiinnitys aallon pohjasta, kumitiiviste kestää kyllä, sen minkä pellikin.
Tunllaisilla ruuveilla tuskin saat aluskatetta reijitettyä, ja vaikka niin kävisikin, ei asia ole mikään katastrofi, lukemattomat on vielä ne rakennukset, joissa peltikate on ilman aluskatetta, eikä niinnä taloissa silti ole mitään hätää.
Päätyräystään aluslautojen välistä, voit selvittää ruodejaon.
Saumoista pellit voi kiinnitää toisiinsa, ilman että ruuvi menee ruoteeseen, siis aallon päältä. - Ruuva1983
Kiitos vastauksista! Jospa ne pellit nyt siellä pysyisi paremmin, kun on sata ruuvia lisää. Ja jospa se aluskatekin olisi säilynyt ehjänä.
- helppo homma
Tänään taas ohikulkiessani heitin kourallisen itseporautuvia ruuveja katolle, edelliset olivat varmaan jo porautuneet kun ei maassa näkynyt yhtään.
- pölöjät
Vai että vaikea selvittää missä ruoteet kulkee... voiko ihmiset olla noin tyhmiä?
Jos nyt oikein pinnistää niin mahtaisikohan ne mennä niiden muiden naula/ruuvi rivien kanssa samassa linjassa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t744528- 332551
- 402394
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211835Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401732- 821573
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251572- 1511407
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..231277Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901155