Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

vauvan vaatetus pohdintaa (taas)

ikuinenOngelma:)

tämä on varmasti tälläinen ikuisuus ongelma.
Onko lapsella tarpeeksi vai liikaa päällä....

Noh, olen esikoisen äiti ja kaikki on aivan uutta minulle, niin laitanpa pientä kyselyä pystyyn.

Mitä puette vauvallanne näillä syksykeleillä (plus 10 astetta)?
Minkä ikäisestä vauvasta kyse?
ja miten lähdette tästä lisäämään vaatetusta (tonne plus/miinus 0 keliin)?
-Tietty vauvoissa on eroja. On kuuma tai kylmäkalleja :)

kiitos vastanneille :)

7

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mkkjkj

      mulla 8kk tyttö, nyt kun meni ulos päikylle niin body, housut ja sellainen reiman välikausihaalari, vaillasukat ja pakkasuksen hanskat sekä vähän paksumpi kypäräpipo. kun ollu viileempiä aamuja on olu vähän paksumpi haalari, ei toppis mut paksumpi.

    • hydjytd

      2,5kk ikäinen vauva:
      - body ja sukkikset ja/tai housut
      - fleecehaalari jossa umpinaiset hihan- ja lahkeensuut
      - ohut kypärämyssy ja puuvillamyssy (pitäisi ostaa syys-/talvimyssy)
      - lapaset ja äitiyspakkauksen "toppatöppöset"

      Kantoliinassa kulkee noissa vaatteissa, sidonnasta riippuen vielä säärystimet lisäksi. Ja aina hyvin epävarma olo siitä onko liikaa vai liian vähän :)

    • 53y

      Mieti aina, että vauvalle yksi kerros enemmän, kuin itsellesi laittaisit. Lämpötilaa voit tunnustella niskasta ulkoillessanne ja osviitaksi voi laittaa lämpömittarin esim. rattaisiin niin näet minkä verran siellä on lämpöä. Kyllä se luottamus sieltä sitten pikkuhiljaa kokemuksen kautta löytyy.

    • 4+10

      Mun pojalla oli vuosi sitten ikää 4 kuukautta ja silloin ulkoiltiin äitiyspakkauksen vanuhaalarissa (siis siinä ohuemmassa), itsetehdyissä villasukissa ja -lapasissa ja päässä oli ohut kypärämyssy ja sellainen välikausilakki, kaksinkertaista paksua trikoota tai jotain sellaista vähän ohuempaa neulosta, ei mitään kunnon villapipoa. Ihan perus sisävaatteiden (body & puolipotkari tms.) päälle laitettiin siis nuo ja koko paketti äitiyspakkauksen makuupussissa vaunukoppaan ja se jalkapeitto päälle vielä. Aamulla sai olla makuupussi kiinni, mutta päivällä, kun ilma lämpeni, pussi oli yleensä auki vähän niin kuin pohjaa lämmittämässä.

      Lämpötilan lähestyessä nollaa siirryttiin sitten äitiyspakkauksen toppavaatteisiin. Sitä villahaalaria käytettiin oikeastaan vasta sitten, jos oli jo tosi kovat pakkaset.

      Meillä ei voitu mennä tuon "vauvalle yksi kerros enemmän kuin itselle"-säännön mukaan, kun minä olen kamala vilukissa ja poika taas niin kuumaverinen, ettei paremmasta väliä. Niskasta kannattaa kokeilla, ja mä pidin hoitolaukussa ylimääräistä pientä fleece-peittoa mukana: sillä sai lisää lämpöä, jos ulkona olikin kylmempää kuin olin arvannut. :)

    • tuutupappa

      Meillä ulkoilut on lähinnä kodin ja auton välillä.
      Vaikka pärjäisikin kauppareissulla pelkällä collegepuvulla päivävaatteet, niin olen pukenut päivävaatteiden päälle fleecehaalarin, koska auto on kylmä ennen lämpeämistä. Pipo lapaset töppöset vielä siis lisäksi.
      Kaupassa on aukinaisessa pussissa (vaunut), pipo poissa ja fleecehaalari auki.
      Mukana on aina viltti, jos vauvalla onkin hieman viileä. Niskastahan sen tuntee. Meillä oli aluksi se ongelma, että vauvalla oli pää hiestä märkänä. On muutenkin aika kuumakalle eikä vielä peittoa öisin ole tarvinnut (huonelämpö 23-24 astetta (noin), vauvalla yöpuku sukat).

      Vauvalla ikää siis 3kk.

      • Anonyymi

        dfgtrregtdfdfhyc


    • Anonyymi

      ujyfvgsdcgfsdcgfd

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2338
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1738
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1547
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1475
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1439
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      75
      1258
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe