Kuuntelin radiossa ohjelmaa, missä kone voi korvata ihmisen.
Monessa lehdessä urheilusivut tekee kone, eikä ihmisentekemään eroa huomaa muuten, kun kone ei tee virheitä.
Helsinginpörssissä puolet kaupankäynnistä tapahtuu ohjelman mukaan ilman ihmisen läsnäoloa.
Mikä parhaiten soveltuisi koneelle, on tämä nettikeskustelu.
Kun me yksinäiset, jotka taivallamme syyssateisen harmaassa murheenlaaksossa, voisimme klikkauksella valita kulloiseenkin mielentilaan sopivaa keskustelua.
Valinnanvaraa riittäisi. Olisi riitelyä, romantiikkaa, hevosurheilua ja ties mitä muuta.
Kone pulputtaisi väsymättä sopivia vastauksia ja me voisimme tyytyväisinä köllähtää iltaisin nukkumaan. ...... Vai?
Kone korvaa ihmisen
42
103
Vastaukset
- Putkivalo
Heh :)) Riitelyyn joo! Mutta noin muuten ei kiitos. Sen koneen elämänkokemus on niin rajallinen.
"Asentaja asensi empatia-anturin, mutta koska en oikeasti tunne miltä tuntuu kun virtapiiri on poikki, en osaa suhtautua masennukseesi." ;DEtkö Sinä ymmärrä, miten vaikeaa on, kun elillaset ihmiset,monenlaisessa mielentilassa yrittävät vääntää vastauksiaaloituksiin.
Hyvä ohjelma suoltaa sopivia vastauksia, ja mikä parasta, voi valita, mitä haluaa keskustella.
Siinä tuntee itsensä viisaaksi.
Minä luulin, että naiset kiljuu riemusta. Sinulta jäi huomaamatta romantiikka.
Kone voisi työntää ilmoille niin pinkin-väristä marmelaadia, ettei palstan miehet siihen pysty edes hyvässä nousuhumalassa. Eikö se olisi jotain.- Putkivalo
k-kotton kirjoitti:
Etkö Sinä ymmärrä, miten vaikeaa on, kun elillaset ihmiset,monenlaisessa mielentilassa yrittävät vääntää vastauksiaaloituksiin.
Hyvä ohjelma suoltaa sopivia vastauksia, ja mikä parasta, voi valita, mitä haluaa keskustella.
Kone voisi työntää ilmoille niin pinkin-väristä marmelaadia, ettei palstan miehet siihen pysty edes hyvässä nousuhumalassa. Eikö se olisi jotain.Tarkoititko jotain tällaista?
http://www.oraakkeli.biz/
Mun täytyy sanoa että tämä oli oikeastaan viisas. Kysyin siltä onko k-kotton kone. Vastaus oli: katso sen alapäätä ja tiedät. :))) Putkivalo kirjoitti:
Tarkoititko jotain tällaista?
http://www.oraakkeli.biz/
Mun täytyy sanoa että tämä oli oikeastaan viisas. Kysyin siltä onko k-kotton kone. Vastaus oli: katso sen alapäätä ja tiedät. :)))Et tiedä yhtään mitään, panin välihousut ja lämpöhaalarin päälle.
k-kotton kirjoitti:
Etkö Sinä ymmärrä, miten vaikeaa on, kun elillaset ihmiset,monenlaisessa mielentilassa yrittävät vääntää vastauksiaaloituksiin.
Kone voisi työntää ilmoille niin pinkin-väristä marmelaadia, ettei palstan miehet siihen pysty edes hyvässä nousuhumalassa. Eikö se olisi jotain.Kuulehan k-kotton. Minusta miehen korvaava kone on keksitty jo ajat sitten ja mikä parasta, se ei turhia puhele.
PupuPuskasta kirjoitti:
Kuulehan k-kotton. Minusta miehen korvaava kone on keksitty jo ajat sitten ja mikä parasta, se ei turhia puhele.
Onkohan minun mielikuvitus kohdallaan.
Eikö surina kuitenkin ole vähän yksitoikkoista.
- Anjaniina.
Joo!
Vois sinäkin aikana tehdä jotain hyödyllisempää!Mikä on maailmassa hyödyllistä.
Kaik on hyödytöntä, ei mitään jää jäljelle.
Parasta kun aika kuluu hyvin.
Tämä on hieno idea, minä saan Nobelin palkinnon. Kumma, jos ei kukaan ole vielä keksinyt,- Anjaniina.
k-kotton kirjoitti:
Mikä on maailmassa hyödyllistä.
Kaik on hyödytöntä, ei mitään jää jäljelle.
Parasta kun aika kuluu hyvin.
Tämä on hieno idea, minä saan Nobelin palkinnon. Kumma, jos ei kukaan ole vielä keksinyt,Saat varmaan, mutta syötävä ja lämpö sulta loppuu....Nauti siinä sitten patsaastas ;)
Anjaniina. kirjoitti:
Saat varmaan, mutta syötävä ja lämpö sulta loppuu....Nauti siinä sitten patsaastas ;)
Mitä vielä, taas tuli hirvipaisti, kun kävin jelppimässä hirvenvedossa.
- Anjaniina.
k-kotton kirjoitti:
Mitä vielä, taas tuli hirvipaisti, kun kävin jelppimässä hirvenvedossa.
Käsititkö mitä tarkoitin?
Et ainoa hyödyllinen tekeminen on eloonjäämisestä huolehtiminen?
Ainakin minusta.... Anjaniina. kirjoitti:
Käsititkö mitä tarkoitin?
Et ainoa hyödyllinen tekeminen on eloonjäämisestä huolehtiminen?
Ainakin minusta....Minä olen käsittänyt sen siitä asti, kun joku työkalu pysyi kädessä.
Pahasti pelkään, että ikä loppuu paljon ennen kun syötävä ja lämpö.
Ja paremmin se syötävä ja lämpö riittää, kun kone pulputtaa vastauksia.
Selvennän, että jos joku muu pulputtaa, niin enempi maksaa. On siinä hyvätkin puolensa, jos se pulputtaja on mukava.
- öljytty ei kitise
Muistaakseni se oli Verditti, joka sanoi tätä 50 palstaa joskus aikoja sitten bonk-museoksi. Jäi vähän mietityttämään, että alkaako ihminen olla hänen mielestään vanhentunut kone vai pelkästään palstalaiset?
Jokainen täällä voi oman osansa tehdä. Eriasia, kuinka moni ymmärtää, ja ymmärtääkö niin kun on tarkoitettu.
Kone lääkärinä!
Insinööri oli pitkän kehitystyön tuloksena saanut valmiiksi laitteen, joka pystyi diagnosoimaan virtsanäytteen perusteella minkä tahansa sairauden. Ylpeänä keksinnöstään hän kertoi laitteesta kaverilleen, ja pyysi tätä kokeilemaan laitetta.
Kaveri epäili laitteen toimivuutta, mutta kusaisi kuitenkin mukiin ja kaatoisen koneeseen. Kone raksutti hetken aikaa ja tulosti liuskalle: “tenniskyynärpää”.
Ei helvetti, mies ajatteli, eihän sitä voi millään tietää pelkästä kusinäytteestä. Mutta kun mies kokeili laitetta uudestaan samalla näytteellä, kone edelleen antoi saman vastauksen: “tenniskyynärpää”.
Hermostuneena mies päätti tehdä laitteelle pienen jekun: Hän kusaisi taas mukiin, mutta lisäsi tällä kertaa vastaavat näytteet myös vaimoltaan ja tyttäreltään. Lisäksi hän valutti mukaan Ladasta vähän öljyä, ja veivasipa vielä sekoitukseen yhden varvin. Sekoitettuaan tämän coctailin hän kaatoi sen laitteeseen.
Laite raksutti ja raksutti – ja viimein tulostui diagnoosi: “Vaimollasi on tippuri, tyttäresi on raskaana, ladasta hajoaa kampiakseli näinä päivinä ja jos ei se runkkaaminen lopu, niin tenniskyynärpää senkun pahenee…”Voi jumankekka! Oot väärällä alalla, tai mistä tiedän millä oot, mutta sun pitäis olla jokin vitsinkerronnan mestari. Sopi niin hyvin, että oletin omaks jutuks ;DD
Sibone kirjoitti:
Voi jumankekka! Oot väärällä alalla, tai mistä tiedän millä oot, mutta sun pitäis olla jokin vitsinkerronnan mestari. Sopi niin hyvin, että oletin omaks jutuks ;DD
Ei pidä olettaa eli juttu ei ole oma! Tuli vaan aiheeseen liittyvänä mieleen. No toisaalta erään väitteen mukaan suurin osa kaskuista on saanut alkunsa keskiajalla ja niitä on modernisoitu kulloisiinkin olosuhteisiin. Arvatenkin jutun keskiaikaisessa versiossa Ladan öljyt ovat olleet kärryn rasvat! :))
:))
Noin pitkälle ei lähitulevaisuudessa päästä.
Mutta varmaan noista lasteista miehen terveyden jo aika pitkälle pian pystytään hahmottamaan.
Vähän epäilen, että tyttären, vaimon ja ladan kunnonarvioimiseen menee vielä aikaa.Mistäs tiedät? Koneiden kunnon arviointiin antureita ja vikadiagnostiikkaa löytyy! Sitäpaitsi Lada on rakenteellisesti yksinkertainen. Vaan tyttären ja vaimon diagnosoiminen on kieltämättä jokseenkin hankalaa. Tehtävä mahdottomaksi se muuttuu kun siirrytään alapäästä yläpäähän! :))
Konekin voi tehdä errorin, lakata toimimasta.. ihmistä ehkä vielä tarvitaan hetki.
Tuntuiskohan se samalta, jos tietäis nettikeskustelussa, että jokin automaatti vastaa mitä haluat...eos..Minä tuommosista ymmärrä mitään.
Katos kone voi ottaa pieniä riskejä ja puhua naisille varsinkin hulvattomasti.
Me yritetään olla täällä niin arvokkaita.
- rygseck
Olet hakoteillä !
Ja pahasti...
Katsopa nyt tätä palstaa. Meitä on täällä akkoja aikas monta...
Luuletko että paraskaan kone tai sumeinkaan logiikka vetäisi vertoja aidolle ja luomulle naisenlogiikalle ?
Siis oikeesti !!
Miesinsinöörin suunnittelema kone !!
PahJa minä naisia juuri ajattelin, että ne viihtyis paremmin.
Kone pupeltais sujuvakielistä pulppua, niinkuin ennenmuinoin, oliko niitä Hertta-sarjaa ja perjantaita.Niin kauan kun tekniikka oli miesten yksinoikeutta koneet olivat yksinkertaisia, toimintavarmoja ja helppoja korjata tyyliin junan vessa! Vaan sitten tulivat naiset peliin mukaan, istuttivat oman "logiikkansa" tietokoneisiin eikä sen jälkeen ole enää pelannutkaan mikään a la VR-lippuatomaatit!
- rygseck
k-kotton kirjoitti:
Ja minä naisia juuri ajattelin, että ne viihtyis paremmin.
Kone pupeltais sujuvakielistä pulppua, niinkuin ennenmuinoin, oliko niitä Hertta-sarjaa ja perjantaita.Ja mitäs me sitten täällä... istuttais hierontatuolissa ja annettais nystyröitten pehmitellä kireitä lihaksia ?
Samaan aikaan ku palstalla on vauhtia ja vaarallisia tilanteita...
*köh* - Rattus sp.
rygseck kirjoitti:
Ja mitäs me sitten täällä... istuttais hierontatuolissa ja annettais nystyröitten pehmitellä kireitä lihaksia ?
Samaan aikaan ku palstalla on vauhtia ja vaarallisia tilanteita...
*köh*Hyvä kun muistutit, olisi aika kaivaa hierontatyyny esiin ;).
- rygseck
norMix kirjoitti:
Niin kauan kun tekniikka oli miesten yksinoikeutta koneet olivat yksinkertaisia, toimintavarmoja ja helppoja korjata tyyliin junan vessa! Vaan sitten tulivat naiset peliin mukaan, istuttivat oman "logiikkansa" tietokoneisiin eikä sen jälkeen ole enää pelannutkaan mikään a la VR-lippuatomaatit!
*virnuaa*
Ja kaiken ku piti olla ruusuntuoksusta unelmaa vaan, niin se olikin unelmaa vaan =)
Noista lippuautomaateista mulla ei oo kokemusta, mutta olihan mahdotonta saada asemalta elävää ihmistä kiinni tässä muutamaankin otteeseen sen lippu-uudistuksen jälkeen :O
Ostakaa lippunne junasta, huudettiin Pasilassa ja junassa konnari-parka sai kuulla jos jonkinnäköistä kielenkäyttöä...
Junassa Veeärrän tavalla :O - rygseck
Rattus sp. kirjoitti:
Hyvä kun muistutit, olisi aika kaivaa hierontatyyny esiin ;).
Pahus !
Unohtu tolta kottonilta kysyä, että mitäs miehet tekis sillävälin ku ei meitä tarttis viihdyttää.. =)
Mä luulin että oot hieronu jo nahkasi puhki sillä =) - RIMMIR
rygseck kirjoitti:
*virnuaa*
Ja kaiken ku piti olla ruusuntuoksusta unelmaa vaan, niin se olikin unelmaa vaan =)
Noista lippuautomaateista mulla ei oo kokemusta, mutta olihan mahdotonta saada asemalta elävää ihmistä kiinni tässä muutamaankin otteeseen sen lippu-uudistuksen jälkeen :O
Ostakaa lippunne junasta, huudettiin Pasilassa ja junassa konnari-parka sai kuulla jos jonkinnäköistä kielenkäyttöä...
Junassa Veeärrän tavalla :OMuuten tuosta vr:stä puheen ollen. Miksi sitä lippua ei muka voi ostaa kännykkäänsä? Onko se pakko olla paperilippu?
- rygseck
RIMMIR kirjoitti:
Muuten tuosta vr:stä puheen ollen. Miksi sitä lippua ei muka voi ostaa kännykkäänsä? Onko se pakko olla paperilippu?
Kyllä sen voi, ja niin minä yleensä teenkin - silloin harvoin kun junailen =)
Tuossa vaan kun Veeärrällä oli se lippu-uudistus (joka taitaa viläkin olla vaiheessa), ei päässyt sitäkään ostamaan... VR:n nettisivut olivat niin jumissa kuin olla voi :P
Pasilassa kun yritin ostaa lippua luukulta, niin ei onnistunut sekään...
Konnarilta kun ostaa lipun niin ei saa paikkalippua ja se on ruuhkajunassa hanurista !!
- Rattus sp.
Tuo pörssin kautta instituutioiden toimesta tapahtuva robottien käyttö on sotkenut pörssit. Voittoja tehdään isoilla sijoituksilla senttien muutoksilla. Yksittäinen ihminen/sijoittaja ei voi tehdä sitä, sillä se vaatii kaupankäyntioikeudet pörssin. Suurin osa noista pörssikeinotteluista, joista syytetään yksittäisiä ihmisiä, ovat juuri näiden robottien tekemiä. Mistä sitä tietää, vaikka kyseessä olisi muiden mukana eläkeyhtiömme?
Joku saisi tehdä koneen, joka puolestani lukisi urheilusivut ja katsoisi urheiluohjelmat. Siis jos siihen olisi tarvetta..Voisi sen jälkeen kone mennä asiantuntevasti keskustelemaan palstoille ja tehdä muutaman vedon, jolla kartuttaisin tiliäni.
Jokaisesta palstalaisesta voitaisiin tehdä sopiva profiili ja voisimme käydä seuraamassa kenen kanssa profiilimme keskustelee tai milloin se vaihtaa nikkiänsä ja käy huutelemassa puskista hävyttömyyksiä. En tee sitä vielä, mutta tuohon koneeseen voisin ottaa sen lisäominaisuutena.Niin, ja jos joku ottaa tämän niin haudanvakavasti, niin siitä ei niin suurtavahinkoa tule, kun vastapuolena on kone, nimittäin nämä ihastukset ja vihastukset.
- Rattus sp.
k-kotton kirjoitti:
Niin, ja jos joku ottaa tämän niin haudanvakavasti, niin siitä ei niin suurtavahinkoa tule, kun vastapuolena on kone, nimittäin nämä ihastukset ja vihastukset.
Saattaahan se kone tehdä löytöjäkin. Urkkii toisen koneen profiilin niin systemaattisesti, että oppii mätsäämään nuo ihastukset ja vihastukset.
- ...
Joo
Siitä kun ensimmäiset teollisuusrobotit tuli, jotenkin kummassa työttömyys ja narina on lisääntynyt. Vaikka elintaso on noussut valtavasti.
Ei uutiset ole mitään automaatteja. Kyllä siellä aina ihmiset on takana. Sekoitat nyt tiedon hankinnan ja sillä tehtävän liiketoiminnan. Joku lehti nyt vaan ostaa joltain uutistoimistolta tietyn alan uutiset, jotka sitten julkaistaan. Netissähän asia näkyy selkeästi. Kun Jobs kuoli, kaikissa valtamedioissa uutinen oli muutamissa minuuteissa pääotsikkona.
Noin keskusteluista, ei mulla täällä ole makroja. Mutta aikanaan kun chattäilin paljon, mulla oli valtavasti valmiita repliikkejä makroina, nopeisiin tilanteisiin. Mutta mä kyllä ite päätin, mikä otetaan käyttöön milloinkin.
=DW=En minä tästä asiasta tiedä yhtään mitään.
Nykyisin olen kuunnelut yle-puheradiota. Siinä oli, että on ohjelma, joka tekee urheilusivut ilman toimittajaa.. Lehdet ei juuri mainosta tällaista. Sitä itsekin jäin miettimään, mistä lähtien se kone tekee ne sivut.
Ei siinä kummonen kone tarvii olla, jotka pystyy parempaan, kun kaupallisten radioasemien toimittajat.
Mulla ei ole juuri mistään muusta kokemusta kun tästä palstasta. kuuskymppisiä olen joskus vilkaissut, mutta ei kyllä sytytä.
Minä olen vissiin ikuinen kapinallinen. Täällä on väliin niin tärkeää ja arvokasta, niin silloin tulee halu röpötellä toisessa reunassa, vaikka ,täytyy myöntää, aika konservatiivinen olenkin.
Emmää ala mitään jos enään ei sais pyöritellä ajatuksia ensin puolin ja toisin ja sitten kirjoittaa ihan itse sen oman tuotoksensa,,,, tai sitten jättää kirjoittamatta.
Että kone olis vaan se joka MUKA mun ajatuksillani tuottais ajatuksia ja kun lukisin niitä niin en tuntisi omakseni.
Kun se miettimisen on usein se paras juttu.
Hyvä alotus kun tulee ja sitten kun lukee vastauksia niin ite pyörittelee niitä päässään.
Mutta jos kone ne tekis niin nehän olis kopioita toisistaan ....vai miten?Sinähän kirjoittaisit, niin kuin ennenkin, ja kone pulputtaisi vastauksia.
Aattele, suuri romantiikannälkä. Mitä silloin täältä saat. Eihän se romantiikannälkä muuta kun kasvaa, me kun oomma täällä, mitä oomma, nimittäin me miehet.Me kun vähän peljätään, ei niinkään naisia, mutta muuten vaan..
Ihan sääliksi käy naisia, niin viehättäviä.
Mutta kone, ja hyvä ohjelma, joka tunkisi silmät täyteen sulosointuja, Eihän naisille voi sen parempaa seurustelukumppania olla.k-kotton kirjoitti:
Ja tämä oli tulisillalle.
Siis, niinko, että, tota joo, eli ei :))
Kone oliskin se joka vastais mulle?
Ehei ei sekään olis kivaa.
Tehän ootte hyviä, meinaan te miehet.
Täällä on monenlaista, niinkun meitä naistakin :)
Kyllä mieluummin kuitenkin sen oikean ja hengittävän ihmisen kanssa keskustelen.
Ja romantiikan nälkään kyllä haluaisin sen miehenkin ihan livenä. Ei pelkkinä kirjaimina.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk295498Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin173177Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_161302Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.511283Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231154PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1501059Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport43969- 125948
- 37844
- 142783