Kissa kuolaa ... !

NeedHelp_

Tietääkö kukaan? Hessu alkoi kuolaamaan tänä aamuna äkisti ja kuolaa valuu tippoina paljon. Kuola on kirkasta ja väritöntä. Kissa antoi aristamatta katsoa suuhun, ja en nähnyt sielä mitään epätavallista. Siltä on lähtenyt jo maitohampaat. Hessu on hieman eristäytynyt ja vain makaa sängyn nurkassa selkä ulos päin. Kuola on kastellut tyynyn.

Toinen 15-vutoias kissa ei ole koskaan kuolannut. Hessu on 2 v.

10

16432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietää...

      Joo, kyllä 2 vuotiaalta on lähtenyt maitohampaat jo pentuna (4-6 kk iässä).

      Kissan kuolaaminen voi johtua monesta syystä, hammasvaivoista mieleen tulee hammaskivi, ientulehdus, syöpymät jne. Muut syyt voivat olla moninaiset limakalvoärsytyksestä aina myrkytyksiin saakka ja nielussa olevan vierasesineen (karvat, langat tmv.) aiheuttamat ärsytykset.

      Lääkärikäynti olisi suotavaa, jotta saa selvyyden mikä vaivaa.

      • NeedHelp_

        Kiitos tästä! Lääkäriin mennään varmaankin, kun äiti tulee töistä.


      • 5+22

        Myös pahoinvointi aiheuttaa kuolaamista.


      • Ystävällesi

        tietää.. kertoi asiallisen vastauksen sinulle, lisäisin tähän vielä purentavian enkä poissulkisi vaikka nuori onkin esim. kasvia nielussa tai allergiaa. Mitä kissa yleensä syö? älä missään tapauksessa anna tavallisten kauppojen/markettien halpiaisraksuja/namipaloja, niissä kun on vain luujauhoja/säilöntä/väriaineita ym. Niillä ei saa kuin kissan sairaaksi. Itse ostan kissoilleni aina eläinkaupasta kuivaruuan ja sisältö tutkitaan aina tarkkaan.

        Ultran/röngtenin lisäksi perusverikokeet paikallaan esim. sokeritauti, maksa, munuaiset, felv, fiv -testit. Syitä voi tosiaan olla monta, onko rokotukset ja madotukset kunnossa? Toivottavasti menet PIENeläinlääkäriin, kissa on yleensä sellainen eläin ettei juurikaan ilmaise vaikka olisikin tosi sairas.

        Olisi kiva kuulla mitä lääkäri sanoi?

        Menestystä kissojen parissa!


      • Anonyymi
        Ystävällesi kirjoitti:

        tietää.. kertoi asiallisen vastauksen sinulle, lisäisin tähän vielä purentavian enkä poissulkisi vaikka nuori onkin esim. kasvia nielussa tai allergiaa. Mitä kissa yleensä syö? älä missään tapauksessa anna tavallisten kauppojen/markettien halpiaisraksuja/namipaloja, niissä kun on vain luujauhoja/säilöntä/väriaineita ym. Niillä ei saa kuin kissan sairaaksi. Itse ostan kissoilleni aina eläinkaupasta kuivaruuan ja sisältö tutkitaan aina tarkkaan.

        Ultran/röngtenin lisäksi perusverikokeet paikallaan esim. sokeritauti, maksa, munuaiset, felv, fiv -testit. Syitä voi tosiaan olla monta, onko rokotukset ja madotukset kunnossa? Toivottavasti menet PIENeläinlääkäriin, kissa on yleensä sellainen eläin ettei juurikaan ilmaise vaikka olisikin tosi sairas.

        Olisi kiva kuulla mitä lääkäri sanoi?

        Menestystä kissojen parissa!

        Marketissaki joskus ihan ok, mun kissa on syöny kaks vuotta tyyliin perfectfittii mut voi ihan hyvin. Sitä halvemmat, unohda.

        Meidän kissa oli kerran päässy ne kertaa kuivunutta ruusua. Eläinlääkärireissu. Just kuolaamisena se ilmeni. Lääkäri löysi punaisen kohdan suusta. Annettiin vielä kohmeista seitiä kipua helpottamaan.


    • Kisu vm.-2008

      Kuolaamisesta vielä..Minulla on 3 vuotias leikattu maatiaisnarttu.Sisäkissana ollut ja nyt on ollut parin viikon aikana havaittavavissa reipasta kuolaamista, välillä kuplivaa sellaista, mutta vain muutamia kertoja.Katti on muuten ihan normaali ja hyväkuntoinen.Syö hyvin jne...Ainostaan kun kuolaa/vaahtoa alkaa tulemaan, niin on hetken ihmeissään..Onkohan toi ihan normaalia?Vosisko olla madotus tarpeen?

    • voi olla vakavaakin

      Vierasesine, epilepsia ja pahoinvointi aiheuttavat kaikki kuolaamista. Kannattaa tarkkailla kissaa hetki ja mennä nopeasti lääkäriin, jos oireet eivät lopu.

      • Ystävällesi

        Luin vasta nyt paremmin kysymyksesi. Koska kaikki alkoi äkisti ja kissa on vielä nuori niin nopeasti röngten/ultrakuvaukseen, vaikuttaa siltä että on syönyt sopimatonta esim. silmäneulan/lankaa. Älä odottele enää yhtään jos kissa kerran on "vetäytynyt syrjään" ja toiselle lääkärille jos ei saa heti apua. Kokemuksella, lääkäreitäkin on niin moneen junaan...


    • Outoa.. ko?

      Itsellä on kans 2 vuotias kissa ja alkoi pari päivää sitten eristäytyä muista kissoista, on sojvien alla ja on arka ja apaattinen.. havaittavissa on myös runsaampaa kuolan eritystä, mitä häneltä huomasin kun ravisti päätään..
      Mitä tehdä?

    • Meidän kissamme alkoi tänään kuolaamaan en ole varma että onko aikasemmin kuolannut, mutta kissa on jo 13v niin onko se normaalia. Ja hän käyttäytyi pikkuosen eri tavalla kuten puskiminua paljon kovempaa mitä normaalisti mutta ei köteen vaan keski kropan kohdalle ja kun olin jonkin aikaa rapsutellut niin hän puraisi minua hellästi käteen ja teki saman uudestaan hetken päästä äskön kävin taas rapsuttamassa häntä ja ei tehnyt mitään.
      Kissamme on siis tosi arka, mutta minua kohtaan käyttäytyy eri tavalla kuin muita kohtaan ja olen itsekkin vasta 13 v

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      410
      1676
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1338
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1287
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1265
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      926
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      861
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      860
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      106
      804
    Aihe