Kanariansaarten paras paikka joulukuussa?

Niilli

Olemme menossa joulukuussa Kanariansaarille, mutta minne; sitä emme vielä tiedä. Tajuamme kyllä ettei missään ole rantakelit siihen vuodenaikaan. Etsimmekin sellaista paikkaa, missä olisi kuitenkin jotakin tekemistä, eli kaupat ja puodit auki, mukavia maisemia ja kenties jotakin muutakin aktiviteettejä, esim. retkiä. Toki jos on tietoa kanariansaarten lämpimimmästä paikasta joulun aikaan niin sekin otetaan kiitollisena vastaan :) Lueskelin aikaisimmilta palstoilta, että esim. Puerto Rico voisi olla etsimämme paikka, olisikohan näin? Mitä suosittelisitte?

60

21659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinnepä sinne

      No, Gran Canariassa se etu, että on suht lyhyt matka pohjoisesta etelään, ja päinvastoin ei yhtään sen pidempi :) Eli, jos pohjoisessa on vähän viileää, voi hurauttaa vaikka sinne Puerto Ricoon päiväksi ja illalla takaisin kaupungin iloihin. Toisaalta taas, jos majoitutte etelään, missä ne kelit ehkä on paremmat, voi joinakin päivina hurauttaa sinne pohjoiseen, missä saa shoppailla tai käydä museoissa tai mitä sitten tykkää tehdä. Päivän aikana ehtii hyvin tehdä retkiä sisämaahan. Periaatteessa joulukuussa voi olla vallan mainiot auringonottokelit, tai jos huono tuuri käy niin sitten ei.

      • Niilli

        Ahaa, kuulostaa kyllä todella hyvältä :) Mitenkäs se liikkuminen sitten, kannattaako siellä ihan suosiolla vaan vuokrata oma auto, vai kulkeeko siellä bussit sujuvasti? Taksi taitaa olla kaikkein kallein vaihtoehto...


      • Anonyymi
        Niilli kirjoitti:

        Ahaa, kuulostaa kyllä todella hyvältä :) Mitenkäs se liikkuminen sitten, kannattaako siellä ihan suosiolla vaan vuokrata oma auto, vai kulkeeko siellä bussit sujuvasti? Taksi taitaa olla kaikkein kallein vaihtoehto...

        Kyllä bussit kulkee,täällä tosi hyvin,ja joka kyliin ja kaupunginosiin,myös taxit todella halpoja n.10 km .maksaa n
        12€.


    • vilperi571

      Ricosta on hyvät bussiyhteydet niin Moganiin, Inglesiin kuin Palmasiinkin; matka-aika n. tunti Palmasiin, puoli tuntia Inglesiin ja Moganiin. Bussiasemakin on melkein keskellä "kylää", joten vartti kävelyä riittää melkein hotlasta kuin hotlasta.

      Tuolta löydät tarinoita Granista ja ja esim. mun reissuista Ricosta, Inglesistä ja Palmasista ja niitä on tehty loka-huhtikuun välisenä aikana ja aika monet vuodenvaihteen tienoilla:
      http://p2.foorumi.info/suomikerho/viewforum.php?f=16

      Auringonottokelit on ollut useimmilla reissuilla kuten kuvistakin huomaa. :)

    • fanabe/americas

      Minä suosittelen Teneriffaa ja siellä Playa de las Americasta/Fanabea. Teneriffan aurinkovarmin paikka, pitkiä valkoisia rantoja aktiviteetteineen, shoppailua, vaihteleva luonto (siis yleensäkin teneriffalla), siistiä ja ystävällisiä ihmisiä.
      Ehdottomasti kannattaa auton vuokraus ja körötellä Teide tulivuorelle ja katsomaan saaren monia pikkukyliä.
      Itse olemme viettäneet tuolla pari uutta vuotta, aina lämmintä, rantabikinikelit. Illalla tosin on ollut kiva vetää vähän pitkähihaista ylle, mutta niin se on kaikkialla Teneriffalla. Hyvää matkaa!

    • Lämpötilaerot eri saarten välillä ovat pienet. Meri on suurinpiirtein yhtä lämmintä/kylmää (noin 18 astetta) kaikkialla. Kaikissa lomakohteissa ovat kyllä kaikki palvelut auki ja populaa riittää.

      Aurinkovarmin, tuulettomin ja lämpimin (vähän) paikka lienee Poerto Rico. PR sijaitsee laaksossa ja siellä on oma mikroilmastonsa.

      Aurinkovarmimpia paikkoja ovat Gran Canarian ja Teneriffan eteläosat. Pilvet kerräntyvät vuoristoon. Varsinkin Teneriffalla korkeimmat huiput ovat saaren pohjois-osassa, joten pilvet eivät yllä saaren eteläosaan.

      Itse en kuitenkaan valitsisi lomapaikkaa sään mukaan. Sää ei vaihtele kovin palia eri saarilla. Olen lomaillut marras-helmikuussa kahdesti Puerto del Carmenissa Lanzarotella, kahdesti Puerto de la Cruzissa Teneriffalla ja kahdesti Maspalomasissa Gran Canarialla. Kaikki lomat ovat olleet onnistuneita niin sään puolesta kuin muutenkin.

      Ensi vuoden helmikuussa on vuorossa Americas Teneriffalla. Hotelliksi valitsin Mar Ola Parkin.

    • kiitos ei

      Hyvä kun ymmärrätte että siellä myös on talvi ja varsinkin joulun aikaan voi olla todella ikävät kelit. Meressä uinti ei onnistu ja ainoa paikka on hotellin uima-allas...jos lämmitetty ja sielläkin ...50 ihmistä ja 50 lasta....no sitä saa mitä kaipaa....miksi Kanarialle kun samalla rahalla pääsee maihin jossa merivesi aina 30 c ja kelit reilusti yli 25 joka päivä? Minä en oikeasti älyä miksi mennä Kanarialle...itse käynnyt 4 kertaa ja joka reissulla on paleltanut...ainakin yöllä.
      Kanarilla ei ole mitään mikä kiinnostaa ja rahakin sama kuin täällä...ei edes tunne olevansa lomalla ja kaljakin maksaa saman kuin itä helsingin pubissa...

      • Laatumatkaaja.

        Kerrankin rehellinen kirjoitus. Nämä ikuiset kanarian vääntäjät täällä "kehuu" kaatopaikkojaan (kaikki saaret ovat kaatopaikkoja) jonne en mensi suin surminkaan. Kahdesti erehtynyt, ensin aikuisloma ja toinen "pakkoloma" lapsien vuoksi kun tuli luvattua. Ne riitti kertomaan kaiken ja mitä kuullut myöhemmin, maine ja kulttuuri pahentuneet. Siis...ei hele.....

        Totta kaikkialla muualla maailmassa on kymmeniä parempia ja lämpimämpiä paikkoja samalla hinnalla tai halvemmallakin ja hinta tasoiltaan edullisia. Mutta nuo ikiurpot eivät osaa mennä muualle kuin kanarialle koska haluavat kuunnella turvallisesti suomen kieltä ja lukea menun suomeksi, mikä tarkoittaa että ateriat mitä heidän eteen kannetaan, ei läpäisisi suomen terveystarkastajien seulaa.

        Toden totta. Kanarian saaret ovat kylmiäkin, oikeasti kylmiä. Keskellä Atlantia.


      • Pyöräilyä ennen muut
        Laatumatkaaja. kirjoitti:

        Kerrankin rehellinen kirjoitus. Nämä ikuiset kanarian vääntäjät täällä "kehuu" kaatopaikkojaan (kaikki saaret ovat kaatopaikkoja) jonne en mensi suin surminkaan. Kahdesti erehtynyt, ensin aikuisloma ja toinen "pakkoloma" lapsien vuoksi kun tuli luvattua. Ne riitti kertomaan kaiken ja mitä kuullut myöhemmin, maine ja kulttuuri pahentuneet. Siis...ei hele.....

        Totta kaikkialla muualla maailmassa on kymmeniä parempia ja lämpimämpiä paikkoja samalla hinnalla tai halvemmallakin ja hinta tasoiltaan edullisia. Mutta nuo ikiurpot eivät osaa mennä muualle kuin kanarialle koska haluavat kuunnella turvallisesti suomen kieltä ja lukea menun suomeksi, mikä tarkoittaa että ateriat mitä heidän eteen kannetaan, ei läpäisisi suomen terveystarkastajien seulaa.

        Toden totta. Kanarian saaret ovat kylmiäkin, oikeasti kylmiä. Keskellä Atlantia.

        Kanariansaaret on talvella ennen kaikkea treeni paikka. Eiköhän järkevintä ole hakea hotelli, jonka lähellä on esimerkiksi polkupyörävuokraamo. Oma maku sitten rajaa, hakeeko maantie- vai maastopyörää.


      • Saunatyöläinen
        Laatumatkaaja. kirjoitti:

        Kerrankin rehellinen kirjoitus. Nämä ikuiset kanarian vääntäjät täällä "kehuu" kaatopaikkojaan (kaikki saaret ovat kaatopaikkoja) jonne en mensi suin surminkaan. Kahdesti erehtynyt, ensin aikuisloma ja toinen "pakkoloma" lapsien vuoksi kun tuli luvattua. Ne riitti kertomaan kaiken ja mitä kuullut myöhemmin, maine ja kulttuuri pahentuneet. Siis...ei hele.....

        Totta kaikkialla muualla maailmassa on kymmeniä parempia ja lämpimämpiä paikkoja samalla hinnalla tai halvemmallakin ja hinta tasoiltaan edullisia. Mutta nuo ikiurpot eivät osaa mennä muualle kuin kanarialle koska haluavat kuunnella turvallisesti suomen kieltä ja lukea menun suomeksi, mikä tarkoittaa että ateriat mitä heidän eteen kannetaan, ei läpäisisi suomen terveystarkastajien seulaa.

        Toden totta. Kanarian saaret ovat kylmiäkin, oikeasti kylmiä. Keskellä Atlantia.

        Puhu vaan itsestäs, tollo. Ja edelliselle tollolle samat sanat. Ei kaikkia kiinnosta mitkään yli 30C lämpötilat. Töiden takia joudun ramppaamaan niissä saunahelveteissä ihan tarpeeksi.


      • Tuossa osoitteita

      • T. Artsan

        Taas näitä pellejä. Kerran käyneet jossain hikisellä peruutusvaraäkkilähtömatkalla ja sitten on nähty kaikki.

        Onneksi Thaimaa halpoine hintoineen imee nämä tolloimmat sinne, ettei tarvi edes lentokoneessa törmäillä.


      • vilperi571
        Laatumatkaaja. kirjoitti:

        Kerrankin rehellinen kirjoitus. Nämä ikuiset kanarian vääntäjät täällä "kehuu" kaatopaikkojaan (kaikki saaret ovat kaatopaikkoja) jonne en mensi suin surminkaan. Kahdesti erehtynyt, ensin aikuisloma ja toinen "pakkoloma" lapsien vuoksi kun tuli luvattua. Ne riitti kertomaan kaiken ja mitä kuullut myöhemmin, maine ja kulttuuri pahentuneet. Siis...ei hele.....

        Totta kaikkialla muualla maailmassa on kymmeniä parempia ja lämpimämpiä paikkoja samalla hinnalla tai halvemmallakin ja hinta tasoiltaan edullisia. Mutta nuo ikiurpot eivät osaa mennä muualle kuin kanarialle koska haluavat kuunnella turvallisesti suomen kieltä ja lukea menun suomeksi, mikä tarkoittaa että ateriat mitä heidän eteen kannetaan, ei läpäisisi suomen terveystarkastajien seulaa.

        Toden totta. Kanarian saaret ovat kylmiäkin, oikeasti kylmiä. Keskellä Atlantia.

        Puhukaa nyt edes joskus totuudenmukaisesti; kanarian talvi on kuin suomen kesä; merivesi n.18-20 astetta ja esim Amadoresissa 20-22 astetta (laguuni), ilma päivisin 20-27 astetta iltaisin/öisin 16-20, Las Palmas voi poiketa monellakin asteella alaspäin tuurista riippuen ja on mulla jopa kuva kun Amadoresissa sataa vettä ja lämpöä vain n.18 astetta, eli kelit vaihtelee paljonkin. Olen esittänyt ihan lämpötilaolosuhteetkin joiltain reissuiltani tuolla sivustollani ja paljoa ei ole pitkähihaista paitaa päivällä tarvinnut yli kymmenen vuoden kokemuksella Granilta.
        Mistä näitä provoja oikein riittää!!??


      • !ole_ole!

        No, jokainen saa mennä minne lystää. Kaljatuopin hinta ei kiinnosta eikä jokapäiväinen syöminen ulkona. Tykkään laitella syömistä itse, tomaateista, paprikasta ja kalasta ym. apartamenton keittiössä. Thaimaassa, Balilla olen käynyt pitkillä lomilla kerran, Singaporessa, Honkassa muutamien päivien pysähdyksellä. Itse en jaksa kuumassa 30 asteen kelissä, ilman kosteuden ollessa 90%. Enkä pidä aasialaisesta elämänmenosta, en sikäläisestä porukasta. Toisten en Aasiaan mene lomille. Australiaan sukulaismatkoille mennessä, kenties ottaa pitkältä lennolta taukoa ja yöpyy vaikka Kuala Lumpurissa. Kanarian saaret ja Espanja ovat suosikkilomailumaitani. Ilmasto saarilla on miellyttävä. Tottakai on varauduttava aika vilpoisiin öihin ja kylmiin kivilattioihin, mutta päivisin aurinko lämmittää ja on miellyttävä lenkkeillä, istuskella ja vain nauttia. Espanjalainen kulttuuri kiehtoo, kieli on tultu opeteltua kuin myös englannilla selviän. Siis minä en lähde Aasiaan vaan vaikka Teneriffalle.


      • j e n n i

        Ai kun mä taas oon viettäny viimeset viis joulua Inglesissä, enkä oo ikinä tarvinnut iltaisin/öisin edes takkia, ohut neuletakki tai pashminahuivi on riittänyt hyvin :) Aina mä iltareissulle oon ottanut varuiks legginsit käsilaukkuun, mut eipä oo niitäkään tarvinnut.

        Ja joka ikinen kerta oon saanut ihan täydellisen rusketuksen (jopa palanut ekoina päivinä, hups :P), kylläkin uima-altaalla, koska en halua maksaa rantatuolista.

        Syy miksi valitsen Kanarian esim. Thaimaan sijaan on se, että vihaan lentämistä, se reilu kuus tuntiakin on ihan täyttä tuskaa mulle. Plus sen kaks kertaa kun oon Thaimaassa käynyt, niin hyi yökötys niitä (suomalaisia) pedareita :( En todellakaan halua katsoa sitä pikkupoikien taluttelua hotellialueella enää ikinä. Yök.


      • hanu61
        j e n n i kirjoitti:

        Ai kun mä taas oon viettäny viimeset viis joulua Inglesissä, enkä oo ikinä tarvinnut iltaisin/öisin edes takkia, ohut neuletakki tai pashminahuivi on riittänyt hyvin :) Aina mä iltareissulle oon ottanut varuiks legginsit käsilaukkuun, mut eipä oo niitäkään tarvinnut.

        Ja joka ikinen kerta oon saanut ihan täydellisen rusketuksen (jopa palanut ekoina päivinä, hups :P), kylläkin uima-altaalla, koska en halua maksaa rantatuolista.

        Syy miksi valitsen Kanarian esim. Thaimaan sijaan on se, että vihaan lentämistä, se reilu kuus tuntiakin on ihan täyttä tuskaa mulle. Plus sen kaks kertaa kun oon Thaimaassa käynyt, niin hyi yökötys niitä (suomalaisia) pedareita :( En todellakaan halua katsoa sitä pikkupoikien taluttelua hotellialueella enää ikinä. Yök.

        Eskimot pärjää missä vain .


      • caramba
        vilperi571 kirjoitti:

        Puhukaa nyt edes joskus totuudenmukaisesti; kanarian talvi on kuin suomen kesä; merivesi n.18-20 astetta ja esim Amadoresissa 20-22 astetta (laguuni), ilma päivisin 20-27 astetta iltaisin/öisin 16-20, Las Palmas voi poiketa monellakin asteella alaspäin tuurista riippuen ja on mulla jopa kuva kun Amadoresissa sataa vettä ja lämpöä vain n.18 astetta, eli kelit vaihtelee paljonkin. Olen esittänyt ihan lämpötilaolosuhteetkin joiltain reissuiltani tuolla sivustollani ja paljoa ei ole pitkähihaista paitaa päivällä tarvinnut yli kymmenen vuoden kokemuksella Granilta.
        Mistä näitä provoja oikein riittää!!??

        Näin on , siellä ei ole koskaan kylmä.ja olen asunut siellä ympäri vuoden, viileä on Suomen kesää, tosin ei niin kylmä kuin meillä kesäkuu 2014!!!


      • Never.Ever

        kiitos ei, mitä suosittelet, annas kun arvaan, Thaimaata? Lentomatka on epämiellyttävän pitkä. Thaimaassa on liian kuumaa ja kosteaa. Halvat huorat ja halpa viina ei kiinnosta joten ei minulla ole mitään syytä mennä takapajuiseen kehitysmaahan. Kerran käyty, se riitti, toista kertaa en mene.


      • Anonyymi

        Kyllä muun mielestäni täällä hinnat,n.puolet Suomen hinnoista Heineken pullo olut, ravintolassa 2€ ruoka maksaa noissa hiperdinoissa puolta vähemmän kuin meidän kalliista Suomessamme.


    • Rantalomapaikat ovat autiona talvella Kanarialla. Paras paikka mielestäni on Puerto de la Cruz , Teneriffalla jossa edullisemmat hinnat kuin rantakohteissa, oikeata paikallista elämää sekä kauppoja ja palveluksia normaaliin tarpeeseen. Tärkeätä on valita hotelli jossa on oikeasti lämmitetty uima-allas, ja mielellä hotelli jossa on lämmitys, tai edes lämmittimet vuokrattavissa edullisesti. Toki lämmitin maksaa vain 35€ rautakaupassakin Plaza Charcolla.

      • vilperi571

        Saimaalle: Kas kun mä en ole huomannut tuota; porukkaa on maannut hamaceilla niin paljon ettei ole meinannut sekaan mahtua ja meressäkin on riittänyt uimareita vähintään riittävästi! :)
        Lämmitystä en Granilla koskaan kaivannut kuin korkeintaan kivilattioiden osalta, vaikka joillakin reissuilla on surkeat ilmat olleetkin.
        Puerto de la Cruzista ja Teneriffasta on jo sen verran mennyt aikaa mun vierailustani, joten siitä en voi keskustella.
        Las Palmas on Granilla aina se epävarmin matkakohde; olin siellä yhtenä talvena 6 viikkoa putkeen ja 8 täysin aurinkoista sisältyi sille episodille. Onneksi bussi kulki Ricoon ja siellä sitten usein päiväni vietinkin Amadoresin rannalla! :)


    • guagua

      Las Palmasissa on jo useampana vuotena vietetty kaupunkilomaa joulu-tammikuussa. Useamman kerran on viikko mennyt yhdellä lyhyellä sateen tihuutuksella ja lämmintä ollut varjossa 20...25C. Hintataso on rantapaikkoja huomattavasti edullisempi ja ostosmahdollisuudet ovat loistavat. Nähtävääkin löytyy ja autolla pääsee eri puolille saarta, jos haluaa. Lämmitetty uima-allas kun vielä on, niin mitäpä siinä muuta kaipaisi.

      Jos yhtään kaupunkimainen lomailu kiinnostaa, niin Las Palmas on tosi hyvä paikka. Ja jos ja kun siellä nykyään turisteja tapaa, niin he ovat yleensä Espanjan mantereelta. Ulkomaiset turistit ovat enemmän pakkautuneet rantakohteisiin. Valinnan mahdollisuuksia siis on. Las Palmasin paljon huonommilla säillä pelottelu on mielestäni turhaa. Jollei nyt sitten se auringonotto ole niin tärkeää, että "90% on aivan eri asia kuin 85%". ;)

      • caramba

        Mun suosikki on aina Las Palmas, ja pian loma siellä alkaa, mä olen yleensä siellä syys-joulukuu akselilla, ja aina on ollut hyvä sää jos yksi päivä sataa se on kyllä ihme, pari vuotta sitten lokakuussa oli yks myrskysadepäivä jollaisista en ollut nähnyt vuosiin ja rannalliki oli punanen lippu, mutta illalla se oli ohi, mä rakastuin L.P:hen ekalla matkallani, ja käyn siksi aina siellä, upea paikka.


    • Niilli

      Kiitos kaikille vastanneille, kyllä taitaa Gran Canaria joulukuussa kutsua! Kunhan on hieman lämpimämpi kuin koto-Suomessa niin se riittää! ;)

    • kierrän kaukaa

      olisi se aika outoa jos ei Kanarialla olisi lämpimämpää kuin Suomessa jouluna. Kenelle se riittää kenelle ei ja kuka ottaa riskin että sataa koko viikon tai jopa kaksi. Lämpötilat on kuitenkin päivällä 18-22C ja mitään reilut 25C lämpöjä on ihan turhaa odotella. Meressä uinti ei ole nauttittavaa 18 c lämmössä sillä se on todella kylmää...siis oikeasti. Kanarian matkat maksaa jouluna liki 800 euroa viikko ja kun perillä on vielä kalliit hinnat niin helposti rahaa menee aivan hirveästi. Mikä pahinta niin viileät tuuliset illat ja erittäin pitkät viileät yöt.
      Joulu Kanarialla voi johtaa kokemukseen jota ei unohda ikinä ja minulle riitti se yksi kerta. Kanaria on muutenkin niin tylsä paikka...saaret toistensa kopioita eikä siellä oikeasti ole mitään nähtävää. Minusta jo se että siellä on eurot ja suomenkieliset menut johtaa siihen ettei edes tunne olevansa lomalla. Ja jos joku kaipaa sitä lanttulaatikkoa jouluna niin sitten paikka on sinulle sopiva...minä syön ihan jotain muuta tänäkin jouluna ja takuulla lämpimässä nauttien siitä.

      • vilperi571

        Ja taas höpistään sitä itteensä oikein raskaammalla kädellä; sataahan sielläkin, mutta ei koskaan koko viikkoa edes Palmasissa. Ne on lähinnä sadekuuroja mitä siellä alas tulee ja joskus sitten syvän matalapaineen ollessa päällä tulee rajustikin vettä, kuten noissa tarinoissani olen kertonut.
        Pilvistä voi olla pitempäänkin, mutta joka kerta on nahkan väri vaihtunut huomattavasti ruskeampaan suuntaan kun reissuilla olen käynyt. :) :)


      • Jaana S.

        Eikö sun olis parempi vaihtaa jauhamaan paskaa "takuulla lämpimän" -palstalle. Tuommoinen paskanjauhanta on sairasta. Ihme tollo olet.


      • Yks täti

        Tämä täti tuntee olevansa jo "ulkomailla" lomalla astuessaan lentoasemalle. Puerto Rico odottaa ensitalvena, kyllä kanarialla aina päivisin voi kulkea shorseissa ja topissa ehkä illalla pitkähihaista saattaa tarvita.Hyvänlaatuista ruokaa on aina löytynyt, ei mahataudit vaivannut. Lentomatkakin on sopiva.
        Tämä riittä jo nollaamaan arjen ja työn.

        Ehkä vähään tyytyväinen


      • ruokalistaeksotiikka

        Suomenkieliset menuut?
        Mahtaakohan englantilaista ärsyttää jos menu löytyy englanniksi? En usko!! Onko se jotenkin eksoottista lukea enkulla kirjoitettu menu verrattuna suomenkieliseen? (Ollaan niin kaukana ette suomeksi ole listaa, JEE!)
        Jos ulkomailla olo ja eksotiikka on ruokalistan kielestä kiinni niin heh heh. Suomalainen menu kuvastaa parempaa palvelua.


    • Paljon eripaikoissa

      Hyvää matkaa!
      Olen paljon matkustanut,Kanariallakin olen ollut 6 kertaa,mutta ne nähtävyydet mitä siellä on niin ne näkee päivässä,ruoka ja ostokset ovat kalliimpia kuin Suomessa.
      Viime Marraskuussa olimme Intiassa,olen ollut siellä ennenkin siellä on hienoja retkiä ja halpaa.
      Toissa Joulukuun olimme Pattayalla,edes-takaisin lennot Bangokiin Finnairin suoralla lennolla,Pattayalla Jomtien Beach puolelta hotellin jossa oli Buffetaamiaiset ja jouluruuat, jotka ovat tuoreemmat ja paremmat kun monessa kotimaan ravintoloissa.
      Lennot ja kuukausi hotellissa maksoi kahdelta henkilöltä yhteensä 2050e.

      Siellä on nähtävyyksiä voi itse tehdä retkiä,taksit on halpoja.
      Tavarataloja on monta ja kauppoja jotka ovat aina auki,tekemistä on iltaisin koska on Pubeja paljon missä elävää musikkia.
      Lämpöä ja aurinkon paistetta on,silloin kun viimeksi olin niin kuukauden aikana satoi kerran tunnin.
      Olemme ajatelleet mennä Pattayalle kun täällä tulee kylmä.

      • Anonyymi

        Mekin olemme olleet Pattayalla kolme kertaa, lisäksi Hua Hinissä kaksi kertaa, Krabilla kerran sekä Phuketissa kerran, Koh Samuilla kolme kertaa sekä kerran viikon Bangkokissa jolloin teimme paljon retkiä (mm Kwai-joen sillalle). Olemme lisäksi käyneet Intiassa pari kertaa, Dubaissa, Turkissa pari kertaa, Egyptissä, Italiassa, Kreikassa. Kerran olemme v 2006 käyneet Playa de Inglesissä ja se reissu inhotti niiden katukauppiaiden takia. Thaimaa ja Pattaya on meidän kestosuosikki ja sinne menemme viimeistään vuoden päästä. Nyt parin viikon päästä lähdemme Kanarialle, Bahia Feliziin, jossa ei ole sitä hälinää ja kauppiaita. Saa nähdä mikä on nyt kokemus. Riittävän lämmintä siellä kyllä on.
        Aina matkoillamme kävelemme paljon ; 10-15 km päivässä normaalisti. Joskus jopa 30 km. Kävely lämpimässä on mukavaa. Kävelyn jälkeen maistuu olut ja uiminen.


    • Tulvatkin koettu

      Thaimaassa sataa joka päivä! Ei koko aikaa, mutta joka päivä!

      • Chang

        Mitä jos joskus kävisit, tai edes ottaisit asioista selvää ennen kun tuot tietämättömyytesi julki.


    • 11

      Paras paikka on Teneriffa. Americas on ollut meidän suosikki useamman vuoden ajan. Lämpö on marraskuussa 25-30 ja joulukuussa 20-25. Oudointa on, kun lämpötilan muutos tapahtuu alle viikon tarkkuudella alaspäin marras-joulukuun vaihteessa. On kuitenkin vielä joulukuussakin varsin lämmintä. Teiden reissu vie päivän, samoin pohjoisessa oleva Loro Park -eläinpuisto. Nämä haavematkailijat, jotka ihailevat Thaimaan reissujaan, eivät ole koskaan käyneetkään kanarialla. Ainakin on outoa kirjoitella kanarian osiolla taikkulandiasta. Jotkut käyneet väärässä lomakohteessa jopa 6 kertaa. Minulla on huonoja kokemuksia parista maasta, mutta en mene sinne toista kertaa .Enkä viitsi kirjoitella niistä, koska jotkut saattavat jopa pitää ko maasta.

    • se on KYLMÄÄ

      kokeilkaa uimista 18 C vedessä...siinä sitä on rantalomaa mukava viettää...

      • Miellyttävä olo

        Tuolla on 'rantaloma' palsta erikseen. Itse en ainakaan suunnittele meneväni mereen uimaan joulukuussa, kun menen Gran Canarialle. Se ei ole minulle loman päätarkoitus. Saatan käydä uimassa hotellin lämmitetyssä altaassa, mutta en välttämättä. Loma on ihan muuta. Yhdessäoloa sopivan lämpimässä ilmastossa. Ei tukalaa, kosteaa, hikistä kärvistelyä, vaan miellyttävän lämmintä. Sellainen lämpötila, että voi kävellä ulkona ilman, että paita on heti hiestä märkä ja päätä särkee. Ei niin, että sisällä pakko olla ilmastointi, ja siitä sitten saa flunssan, kun hikisenä menee sinne ilmastoituun hotellihuoneeseen. Ei vastaa käsitystäni nautinnosta sellainen olotila.


    • Löövly

      Ite tykkäsin kovasti Gran canarian bahia felizin play feliz hotellista.. Meillä oli semmoinen oma huoneisto (kaksi kerroksinen), aivan ihana!

    • erkräs

      Ihme jänkäämistä aina täällä. Luulin vielä vuosi sitten, etten mene ikinä kanarialle, vaan yhtäkkiä yllättäen tuli viikko vapaata joulukuussa,ja ongelma mennäkkö kaupunkilomalle (oma toive), vai kumppanin haluamalle rantalomalle. Päädyimme Las Palmasiin, ja paikka oli aivan erilainen, mitä oli ennakkokäsitykseni. Ilma lämmin,merivesi lämmin, edullinen hintataso, turvallista ym.
      Viikon aikana kierrettiin Las Palmasia ristiin rastiin, ja kas kummaa, ei näkynyt eräitten kammoksumia suomalaisia ruokalistoja lihapulleineen kertaakaan. Tämä kanarian haukkuminen näyttää olevan vain urbaalilegendaa niille jotka koskaan eivät ole oikeasti paikalla käyneetkään. Las Palmas on hieno ja viihtyisä kaupunki, jota voin suositella.

      • kohtalähden

        Sinne mekin tällä kertaa.
        Monet kerrat on oltu Americasissa, jossa on ollut aina lämmintä n. 24 astetta vähintään päivällä. Apartamenteksessa välillä kokattu ja tietenkin aamiainen tehty itse. Mutta valitettavasti hyvät ravintolat, joissa ennen kävimme syömässä ovat vaihtaneet omistajia ja viimeksi emme löytäneet enään hyviä ruokapaikkoja. Ovatkohan jotenkin ketjuuntuneet, kun kaikissa yhtä huono ruoka ja tarjoilijoina jotain ulkomaisia opiskelijoita.
        Nyt suuntaammekin siten Las Palmasiin, josssa olemme olleet vain kerran. Sieltä jäi mieleeni hyvät ravintolat ja aiommekin nyt syödä ulkona, kun majoitus on hotellissa buffeeaamiaisella. (toivon mukaan ei Americasin tauti ole siellä)
        Americas on ehdottomasti paras paikka aurinkoisesta säästä ja rantaelämästä pitävälle. Siellä on myös hyviä huoneistohotelleja, joissa lasten kanssa on mukavaa.
        Meikäläinen ei jaksa lomalla juosta enään ruokakaupoissa ja kokkaamisessakin on kiva pitää vähän taukoa, joten hotelliin.


      • caramba

        Las Palmas on ainoa oikea paikka Canarialla voi olla paikallisten kanssa, Ingles on täynnä juoppoturisteja, ei kiitos.JaVielä sekin Las Palmasiissa on edullista asua ja elää.


      • Anonyymi
        caramba kirjoitti:

        Las Palmas on ainoa oikea paikka Canarialla voi olla paikallisten kanssa, Ingles on täynnä juoppoturisteja, ei kiitos.JaVielä sekin Las Palmasiissa on edullista asua ja elää.

        Niin ajattelen myös.Ingles ihan romu raatojen paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ajattelen myös.Ingles ihan romu raatojen paikka.

        Sateenkaari ihmiselle Ingles on Mekka. Puuhaa riittää joka illalle. Joskus voi käväistä rannalla kin kävelemässä.


    • Niilli

      Kiitos kaikista vastauksista, matka joulukuussa Puerto Ricoon Sunsuite-hotelliin (tjäreborg) varattu! :) Aikomuksena myös tehdä päiväretki Las Palmasiin, joka kuulostaa aivan mahtavalta paikalta! Nyt vielä mieleeni hiipi sellainen kysymys, kun tuo mieheni on kova kalastamaan, että onkohan kellään kokemusta syvänmeren kalastuksesta Puerto Ricossa? Lähinnä, että kannattaakohan mennä tjäreborgin järjestämälle retkelle, (Dolorado Fisher), vai kenties vain mennä jonkun paikallisen retkenjärjestäjän juttusille? Luin jostain, että joku oli vain mennyt iltapäivällä kun kalastajat palaavat retkeltään kyselemään satamaan josko jollakin olisi tilaa paatissansa. Tietysti nämäkin ovat ns. turistiretkien järjestäjiä, eivät kai niinkään oikeita kalastajia.... Jos jollakin olisi vielä tästä aiheesta tietoa, olisin kiitollinen. Kalastamaan haluamme joka tapauksessa. Kukaan ei tietysti Ahdin antimista voi sanoa etukäteen mitään, mutta lähinnä mietin onko esim. hinnoilla ja kalastusvälineillä eroa.

      • vilperi571

    • 4 saarella käynyt

      PUERTO DE LA CRUZ TENERIFFALLA

      - sää sallii ympäri vuoden auringonoton ja meressä uimisen vaikka provot muuta väittävätkin
      - paljon shoppailupaikkoja sekä itse kaupungissa että pienen matkan päässä
      - todella hyviä ravintoloita joissa ruokailee myös paikallisväestöä = takaa laadun
      - viehättäviä kahviloita, mukavia pubeja ja viihtyisiä musiikkibaareja
      - upeita maisemia, vehreä kasvillisuus ja loistavat vaellus- ja kävelymaastot
      - lähiseudulla paljon mielenkiintoisia paikkoja joihin pääsee helposti omin päin tai valmisretkellä
      - vilkas ja eläväinen aito kanarialainen kaupunki joka kuitenkin siisti ja turvallinen
      - pilvisen päivän ja sateen mahdollisuus suurempi kuin saarten eteläpuolten kohteissa mutta vastaavasti paljon monipuolisempi, kauniimpi ja mielenkiintoisempi paikka eikä mikään turistihelvetti pelkkine hotelleineen.
      - sopiva lomakohde vauvasta vaariin

    • Niilli

      Kiitos Vilperi tiedoista ja kuvista! :) Hyvä tuuri teillä kävi kun näitte delfiinejäkin. Oliko tuo reissu siis 60 euroa per henkilö, ja siihen sisältyi kalavehkeet? Omat eväät kai kumminkin pitää olla mukana? Ja oliko se sellainen päiväreissu, noin kello 8-16 tyylisesti?

    • vilperi571

      Näinhän se oli silloin; veneessä oli tarjolla muutama tölkki olutta ja virvoitusjuomia samaten sämpylöitä nk. lounaaksi. Kalavehkeet kuuluu hintaan ja kesto suurinpiirtein tuo mainitsemasi. Muuten; säävaraus on aina olemassa eli jos on kovempi tuuli niin merelle ei lähdetä ja useimmilla reissuilla on kuitenkin ollu joku joka merisairaaksi tulee. Mä oon sen taudin nuorena miehenä ollessani sairastanut suomenlahdella ja sen jälkeen en ole sitä saanut, mutta ainakaan "pitkäksi" venähtäneen illan jälkeen en suosittele aamulla reissulle lähtöä. :) :)
      Aina se paatti keikkuu ja joskus aika hyvinkin.

    • Niilli

      Jaahas, täytyy toivoa, että sattuu sopivat ilmat. Kai niistä kumminkin rahat saa takaisin jos ei lähdetäkään? Tai siirrettyä toiselle päivälle... Itse en ikinä ole ollut merisairas, toivotaan etten nytkään ;) Tai sitten pitää vain kestää.

      • vilperi571

        Pojilla on hyvät säätiedot! :) Ei ole peruttu mun ollessani, mutta muistettu huomauttaa asiasta ja rahat saa takaisin tai siirron toiselle päivälle, mikäli keliolosuhteista on kiinni.
        Ricossakin sataa ja tuulee toisinaan ja kun kunnon myräkkäkin voi osua huonolla tuurilla kohdille, niin ihan hyvä kun muistavat kertoa.
        Kyllä he yleensä tietävät n. viikon yleissäätilan eteenpäin ja tekevät siitä omat johtopäätöksensä jotka kertovat mukaan halajaville.
        Luonnikasta reissua ja kireitä siimoja!!
        T. Vilperi


    • Kalkkkis

      Kanarialla olen käynyt toistakymmentä kertaa, mutta en enää koskaan Inglesin Homo-Helvettiin- siellä ei muuta ollutkaan kuin nuo miesparit ja käsikädessä, voi että ällötti niiden kuhertelu ja valtasivat hotellin tanssiparketinkin joka ilta hetkellisesti kokonaisuudessaan!
      Purto Rico on ehdoton ja siellä ei näitä vielä juurikaan ole..

    • Gaypari

      Jahas persulainen ahdasmielisyys taas astunut esille Eurooppassa vuonna 2014!
      No eipä tuollaisia Inglesiin edes kaivata, joten suosittelen teille lomakohteeksi vaikka Krimiä.

    • Maahinen Barbadoksel

      Ääni Puerto de la Cruzille täältäkin. Ensi talvena kymmenes vierailukerta toteutuu ja olemme viihtyneet siellä paremmin kuin monessa muus paikassa, missä olemme olleet. On kuin kotiin palaisi, kun Puertoon pääsee.

      • EkuKu

        Meistä Granilla ei miesparit ole fiilistä pilanneet millään tavalla ja olemme heteroja. Niitäkin on lähinnä Inkussa jos ne joitakin haittaa älkää ihmeessä menkö sinne osaan saarta. Saarella on Inkun lisäksi paljon hyviä paikkoja yllin kyllin joihin on Inkustakin todella lyhyt matka, vaikka asuisitte loman siellä. Meillä on Granilla ollut hotla monesti Inkussa ja sen lisäsi Palmasissa, Maspalomasissa ja P-Ricossa.

        Tene on hieno mesta ja jäimme kaipaamaan varsinkin Puerton merivesialtaita.

        Marraskuussa Fuertolle ;-)


    • Yksinäinen mstkustaj

      Minä lähden joulukuussa Teneriffalle, Puerto de la cruziin.

      Alunperin aikomus oli mennä Azoreille, mutta pisti miettimään, kun suoria lentoja ei joulukuulle löytynyt.

      Kanariansaarille en olisi koskaan halunnut, mutta jostain syystä muutin mieltäni ja tilasin matkan.

      Nyt olen tutustunut google mapilla Puerto de la ctuziin ja olen vakuuttunut, että se on kiinnostavampi kuin Madeira, mutta harmittelen etten päässyt Azoreille.

      Tilasin pari retkeä ja patikointikin kiinnostaa.

      Hotelli kuulemma tietää, että täytän pyöreitä joulukuussa. :)

    • Kysynvain

      Kenen matkoilla reissaat ja mihin hotlaan aiot majottua Puertossa?

    • Maahinen Barbadoksel

      Mulla oli sama tilanne pyöreiden suhteen pari vuotta sitten ja hotelli tosiaan muisti asian. Oltiin Puertossa Riu Garoe hotellissa ja sain lahjan sekä hotellin omistajan, henkilökunnan sekä Finnmatkojen puolelta. Lisäksi meille oli varattu illalliselle erikoismenu shampanjoineen kaikkineen. Hieno paikka ja hotelli kaikenkaikkiaan. Tonne mennään taas Tammikuuksi, kun se on saaren paras hotelli. Ainakin minun mielestäni.

    • Reissulotta

      Olen ollut neljästi tai viidesti kanarialla ja kaksi niistä matkoista oli helmikuun alkupuolilla viimeisin tänä vuonna. Toinen Lanzarotella Costa Tequisessa ja toinen Americasissa. Nämä helmikuun reissut oli kylmiä. Americasissa satoi vettä koko viikon 15 astetta ja Lanzalla lämpöä 17 ja pilvistä kera viileän tuulen. Shortseja en tarvinnut kummallakaan kerralla...Joulun ja vuodenvaihteen aikoihin en ole käynyt, mutta tuskin viitsin kokeilla mennä palelemaan. Kyllä minä kanssa liputan Thaimaan, Intian, Gambian yms puolesta jos lämpöä kaipaa. Maksan mieluusti takuuvarmasta auringosta sen jonkun satasen enemmän ja loppupeleissä mitä väliä istuuko koneessa 6,5 h vai 10 h, siinä se menee myös pienten lasten kanssa, kun ottaa rennommin ja huumorilla.

    • vartiat

      ja taas..2011...

      • KarponHanski

        Hieno homma!


    • Anonyymi

      Ehdottamasti Inglesin vehreä paratiisi missä poika rakkaus kukoistaa ja tosi miehet viihtyvät keskenään.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3792
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      116
      1480
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1350
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1289
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1184
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1068
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      59
      1051
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      977
    Aihe