Normaalikokoisen mäykyn mitat??

susannehokkanen

Olen mietteissäni normaalikokoisen mäyräkoirauroksen mitoista. Meillä on 5kk vanha Osmo mäykky ja haluaisin mitata Osmon rinnanympäryksen mutta minä en tiedä mistä kohtaa mitan kuuluu mennä.. Ja luin että normaalikokoisen mäykyn ihanne paino olisi noin 9kg olenko oikeassa?

6

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kajotar

Hei!
      Mulla on samanikäinen normaalikokoinen mäyräkoiratyttö Iines, sen rinnanympärys on 40 cm. Luin jostain, että se mitataan etutassujen takaa. Mäyräkoiraliiton sivuilla oli, että painon yläraja on noin 9 kg. Riippuu kuitenkin koirasta, iso uroshan voi painaa vaikka 12 kg. Koirasta pitäisi itse opetella katsomaan, onko se lihavan vain normaalin näköinen. Kylkiluut pitäisi tuntea sormilla tunnustelemalla. Iines painaa nyt 6 kg. Paljonko Osmo painaa?

• susannehokkanen

Juu, kyllä mie sen verran tiedän että kylkiluut pitää tuntua.
        Osmo painaa tällä hetkellä noin 7 kiloa.

• irmeli64

milloin muuten mäyräkoiratyttö on täyskasvuinen..

• 23wefsesfes

Meillä on nyt 14kk ikäinen normaalikokoinen lk. uros ja painoa on lähes 12kg. Viime puntarilla taisi olla 11.7kg. Rinnanympärystä ei ole mitattu.

Jos näyttelyiden kannalta mietit asiaa niin näyttelyissä voidaan suorittaa "viralliset" mitat kaikille halukkaille.

• 34trw4efwef

Ainiin ja lisätään vielä että kysessä ei ole ylipaino vaan koira on rakenteeltaan erittäin jytky ja lihaksikas mäykky. Tällä hetkellä "käyttäkunnossa" eli hieman laihempana kuin normaalisti johtuen jo pelkästään suuremmasta liikunnan määrästä.

• irmeli64

koko riippuu iästä ja sukupuolesta, 9kg on nartun ihannepaino :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      65
      4918
    2. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      65
      2906
    3. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      190
      2751
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      18
      2715
    5. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      23
      2296
    6. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      7
      2196
    7. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      28
      2093
    8. Hei olen tulossa Ajoihin

Imatralle ja olen kiinnostunut lainaamaan jonkun vaimoa viikonlopuksi.
      Imatra
      30
      2046
    9. 2
      1212
    10. Onko 172cm lyhyt?

Pitääkö miehen olla pidempi kuin 172cm?
      Sinkut
      207
      1108
    Aihe