Ajattelin tässä, että kuinka monessa hoitopaikassa omaishoidettavat "joutuvat" tai "pääsevät" omaishoitajan vapaapäivän ajaksi? Onko se tuttu paikka odottamassa vai joutuuko sitä vaihtamaan? Pienillä paikkakunnilla varmaankin on enemmän se sama paikka ja tutut hoitavat.
Kummallista, että täällä on vähetelty omaishoitajien hoidettavan tietämystä... mihin se perustuu? Että joku täysin vieras "ammattihoitaja" voi laitoksessa päätellä, että osaako joku syödä itse vai... ja vessaan heitä ei viedä, kuten kotona se tavallinen omaishoitaja vie.. Miksi sinne vessaan ei laitoksessa viedä?
Eikös yleensä laitoksessa kaikki taannu jossain määrin? Vai olenko väärässä?
Hoitopaikat
7
114
Vastaukset
Meillä onneksi on sama tuttu ja turvallinen paikka, mieheni menee sinne mielellään.
Olen onnekas kun asiat ovat sujuneet näinkin hyvin.
Itse olen hoitanut toistakymmentä vuotta, kyllä kovapäisinkin siinä ajassa jotain oppii:)
Alussa kysyin paljon neuvoa viisaammilta, kuka voi väittää etteikö asioita voi oppia myös käytännössä, kysymällä ja lukemalla asioista.
Vähättelyä olen itsekin saanut keskussairaalan hoitajien taholta (onneksi asennevammaisia on vähän), en intervalli jaksojen hoitajilta.
Katson ensin tarkkaan pitääkö sanoa jokin asia, mutta kuinka ihminen, vaikka sairaanhoitaja tai lähihoitaja onkin, voi heti tietää täysin tuntemattoman potilaan tarpeet ja sen mihin hän pystyy.
Kyeleehän lääkärikin mikä vaivaa, eivät he selvänäkijöitä ole.- selvitä asia...
Käyppäs siellä laitoksessa paikan päällä kysymässä miksi eivät vie vessaan ja selvitä rehellisenä ihmisenä asiat siellä, jos tunnet että omaisesi on joutunut kaltoinkohdelluksi intervalli-jaksollaan.
Asiat selviävät parhaiten ko. laitoksessa, ei muuta kun teet valituksen lääkintöhallitukseen , sekä vaadit vastineen miksii juuri sinun omaistasi on näin kohdeltu. Asia selviää suoriten ja parhaiten näin . Ja onhan olemassa myöskin potilasasiamiehet tälläisiä tapauksia varten.
Vai onko niin että perustakin väitteesi kuulopuheisiin ja ehkä netistä lukemiisi juttuihin , joilla ei ole välttämättä mitään todellisuuspohjaa..?
Neuvon vielä että valituslinjalle kannattaa vain silloin lähteä kun sinulla on näyttöä ja todisteet.
Kuulopuheiden ja olettamusten sekä nettikeskustelujen perusteella ei mitään asiaa oteta käsittelyyn, vaan saatat joutua vastuuseen ja korvauksiin perättömistä puheista!
Myös hoitajilla ja lääkäreillä on oikeusturva.- hipi-hipi
Ystävällisesti, kirjoittaja varmaan tarkoitti Valviraa... Lääkintöhallitushan on lopetettu kai jo 20 v sitten :o
Joten sinne ei varmaankaan voi valituksia tehdä...:D :D :D
Ystävällisesti, jos annat tänne neuvoja, niin voisitko tarkistaa, että annat ajan tasalla olevia neuvoja? - hipi-hipi, jee jee
hipi-hipi kirjoitti:
Ystävällisesti, kirjoittaja varmaan tarkoitti Valviraa... Lääkintöhallitushan on lopetettu kai jo 20 v sitten :o
Joten sinne ei varmaankaan voi valituksia tehdä...:D :D :D
Ystävällisesti, jos annat tänne neuvoja, niin voisitko tarkistaa, että annat ajan tasalla olevia neuvoja?Hipi-hipi jee, jee dee-deedddDDDD
ystävällisesti, empäs viitsi tarkista,DDDDD
Ystävällisesti, olen edellelleen sitä mieltä että valitus huonosta hoidosta kannattaa tehdä paikan päällä siellä missä on tapahtunutkin. joko os.hoitajalle tai potilas-asiamiehelle , tätä kautta valitukset hoituvat eteenpäin, terveydenhuollon oikeusturtvakeskuseen tai lääkintöhallitukseen . Mikä sitten oikea termi on, mutta pidä huoli että näyttöä on, ei riitä pelkästään että sanot näin lukeneesi netistä, tai kuulleesi naapurilta kaltoinkohtelusta tai susta vaan tuntuu sille että jotain tapahtui DDDDDDDDDDystävällisesti hipi-hipiii - 15+13
hipi-hipi, jee jee kirjoitti:
Hipi-hipi jee, jee dee-deedddDDDD
ystävällisesti, empäs viitsi tarkista,DDDDD
Ystävällisesti, olen edellelleen sitä mieltä että valitus huonosta hoidosta kannattaa tehdä paikan päällä siellä missä on tapahtunutkin. joko os.hoitajalle tai potilas-asiamiehelle , tätä kautta valitukset hoituvat eteenpäin, terveydenhuollon oikeusturtvakeskuseen tai lääkintöhallitukseen . Mikä sitten oikea termi on, mutta pidä huoli että näyttöä on, ei riitä pelkästään että sanot näin lukeneesi netistä, tai kuulleesi naapurilta kaltoinkohtelusta tai susta vaan tuntuu sille että jotain tapahtui DDDDDDDDDDystävällisesti hipi-hipiiijee jee rules:D
- paljon nähnyt.
Huom...
Täällä ei ole mainittu ketään nimeltä, siis edes sairaalan nimeä, saati kenenkään hoitajan.
Ei tuollaisilla perusteilla voi syytettä nostaa.
Joutavaa peloittelua.
Vai onko jollain huono omatunto?- hipi-hipi
Mä käsitin tämän viestiketjun aloittajan kyselevan gallup tyyliin, että missä laitoksissa mennään tänä päivänä, eihän siinä edes ole mitään hänen henkilökohtaista kertomusta, vaan hän kysyy, miksi vessaan ei viedä... Jos näitä ei viedä vessaan tapauksia tosiaan on, niin sitten voi alkaa syventämään keskustelua, missä niitä on ja onko niitä olemassa oikeasti ja mitä asialle voisi tehdä, jotta parannus tulisi.
Valitustietä tässä ei käsittääkseni ole kukaan hakemassa, ja siihen jokainen saa parhaat tiedot oman alueensa sosiaaliasiamieheltä, jos sellaiseen on aihetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982