Voisko joku valopää valaista. Mikä tää polttarijuttu oikeen on. Siis niinku puhutaan jostain polttariperinteest. jne. Siis mistä se oikeen tulee? Ainakin kun mä menin naimisiin, kukaan ei (kai) tienny mistään polttareist mitään. Ja mikä se on? polttiainen?
Mikä ihmeen polttari
3
211
Vastaukset
- KärventynytLenkki
Polttarit on sellanen kun valitaan se polttouhri ja porukalla poltetaan se nuotiolla. Yleensä valitsemme polttarien uhriksi Kabanossia.
- lasdk ölasdk lakds
Lainaus:
Polttarit (saks. polter abend) on vanha perinne, joka alun pitäen koski nimenomaan morsiamia. Ennen häitä siskot ja ystävät pesivät morsiamen suolalla ja jauholla, jotta tämän menneisyys häviäisi ja hän olisi valmis uuteen elämään. Myöhemmin polttarit ”miehistyivät” ja muuttuivat äänekkäämmiksi: rellestämisellä oli alun alkaen tarkoitus karkottaa pahat henget avioliiton ympäriltä. - Vittuuntunut uhri
Kokemuksesta voin kertoa että polttarit on kaikkein typerin,turhin ja vastenmielisin "perinne" mitä voi olla. Älkää ainakaan tyrkyttäkö morsiamelle jotain mitä hän ei ehdottomasti halua,kuten minulle kävi. KYSYKÄÄ MORSIAMEN MIELIPIDETTÄ ASIOIHIN ENNENKUIN MENETTE HÖLMÖILEMÄÄN!!! JA MIELUITEN JÄTTÄKÄÄ KOKO paska VÄLIIN!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 194669
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831702Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2871566Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741514Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2431388Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121150Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341120Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041089- 931054
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651023