Voisko joku valopää valaista. Mikä tää polttarijuttu oikeen on. Siis niinku puhutaan jostain polttariperinteest. jne. Siis mistä se oikeen tulee? Ainakin kun mä menin naimisiin, kukaan ei (kai) tienny mistään polttareist mitään. Ja mikä se on? polttiainen?
Mikä ihmeen polttari
3
189
Vastaukset
- KärventynytLenkki
Polttarit on sellanen kun valitaan se polttouhri ja porukalla poltetaan se nuotiolla. Yleensä valitsemme polttarien uhriksi Kabanossia.
- lasdk ölasdk lakds
Lainaus:
Polttarit (saks. polter abend) on vanha perinne, joka alun pitäen koski nimenomaan morsiamia. Ennen häitä siskot ja ystävät pesivät morsiamen suolalla ja jauholla, jotta tämän menneisyys häviäisi ja hän olisi valmis uuteen elämään. Myöhemmin polttarit ”miehistyivät” ja muuttuivat äänekkäämmiksi: rellestämisellä oli alun alkaen tarkoitus karkottaa pahat henget avioliiton ympäriltä. - Vittuuntunut uhri
Kokemuksesta voin kertoa että polttarit on kaikkein typerin,turhin ja vastenmielisin "perinne" mitä voi olla. Älkää ainakaan tyrkyttäkö morsiamelle jotain mitä hän ei ehdottomasti halua,kuten minulle kävi. KYSYKÄÄ MORSIAMEN MIELIPIDETTÄ ASIOIHIN ENNENKUIN MENETTE HÖLMÖILEMÄÄN!!! JA MIELUITEN JÄTTÄKÄÄ KOKO paska VÄLIIN!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004847182- 2272558
- 262551
- 1571844
- 1141738
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31339Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01244Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621138- 741133
IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41125