Voisko joku valopää valaista. Mikä tää polttarijuttu oikeen on. Siis niinku puhutaan jostain polttariperinteest. jne. Siis mistä se oikeen tulee? Ainakin kun mä menin naimisiin, kukaan ei (kai) tienny mistään polttareist mitään. Ja mikä se on? polttiainen?
Mikä ihmeen polttari
3
292
Vastaukset
- KärventynytLenkki
Polttarit on sellanen kun valitaan se polttouhri ja porukalla poltetaan se nuotiolla. Yleensä valitsemme polttarien uhriksi Kabanossia.
- lasdk ölasdk lakds
Lainaus:
Polttarit (saks. polter abend) on vanha perinne, joka alun pitäen koski nimenomaan morsiamia. Ennen häitä siskot ja ystävät pesivät morsiamen suolalla ja jauholla, jotta tämän menneisyys häviäisi ja hän olisi valmis uuteen elämään. Myöhemmin polttarit ”miehistyivät” ja muuttuivat äänekkäämmiksi: rellestämisellä oli alun alkaen tarkoitus karkottaa pahat henget avioliiton ympäriltä. - Vittuuntunut uhri
Kokemuksesta voin kertoa että polttarit on kaikkein typerin,turhin ja vastenmielisin "perinne" mitä voi olla. Älkää ainakaan tyrkyttäkö morsiamelle jotain mitä hän ei ehdottomasti halua,kuten minulle kävi. KYSYKÄÄ MORSIAMEN MIELIPIDETTÄ ASIOIHIN ENNENKUIN MENETTE HÖLMÖILEMÄÄN!!! JA MIELUITEN JÄTTÄKÄÄ KOKO paska VÄLIIN!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun493311Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5252013Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171950Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si821907- 191561
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431498- 281376
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901349Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1281277UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1131195