Nykyään on kiire. Miten tähän on tultu? Korjausten onnistumisprosentti on hutiloidenkin niin suuri, että uusintakorjauksiin mennyt taloudellinen menestys pystytään kompensoimaan korjaamon volyymilla. Suoraan sanoen uituttaa kun ei oikeastaan anneta edes mahdollisuutta tehdä huolellista työtä. Kovapalkkainen asentaja on kirous, vaikka tekisikin hyvää jälkeä. Asentajaa ei lasketa nykyään edes tuottavan työn tekijäksi, vaan pidetään välttämättömänä mutta pahana välikätenä osamyyntiketjussa, joka on tuottava bisnes. Tämän varaosa- ja tarvikemyynnin tuottavuuden olen kuullut useammaltakin autoalalla työskentelevältä talouspuolen henkilöltä. Erään kokeneen asentajakollegani irtisanoessa itsensä, hänelle sanottiin että "sun palkallas me saadaan melkeen kaksi nuorempaa tilalle". Minua suuresti ihmetyttää, että kun tuntiveloitukset ovat mitä ovat, ja vaikka työntekijä kuulemma maksaa työnantajalle kaksi kertaa palkkansa, niin eikö se nyt päivän työllä oman haalarinpesunsa ja ne kaksi kahvikupillista maksa? Luojan kiitos ala ei ole vielä niin tiukalla, etteikö olisi varaa palkata markkinoinnin assistentteja, jälkimarkkinointipäälliköitä ja konsultteja suunnittelemaan työajanvalvontajärjestelmiä.
Anteeksi sekava ja tarpeeton avautumiseni. Vaihdan työpaikkaa tällä alalla vielä kerran, sitten vaihdan alaa ja menen vaikka Mäkkäriin.
Huoltoa
6
267
Vastaukset
- 1+1+1
Roskiksesta vanhat haalarit, hallin nurkasta ruosteinen jakoavain niiden taskuun ja veneen alta jamppa haalariin sisään. Tuntilaskutus 85,- ALV.
50000,- Euron auto ja ammattitaitaitoinen kuski, tuntilaskutus 28,45 ALV- Montun pohjalta
Toinpas vaan oman näkökulmani esille raskaan kaluston korjaamoalalta. Oli enemmän kuin odotettavissa, että joku tulee kehumaan huonoilla liikemiestaidoillaan. Mikset perusta korjaamoa tai laskuta itse satasta tunti?
- R143
Montun pohjalta kirjoitti:
Toinpas vaan oman näkökulmani esille raskaan kaluston korjaamoalalta. Oli enemmän kuin odotettavissa, että joku tulee kehumaan huonoilla liikemiestaidoillaan. Mikset perusta korjaamoa tai laskuta itse satasta tunti?
Varmaan siksi.Että niillä työkaluilla joita pakista löytyy.Ei juurikaan ole käyttöä kuin perus töissä.Jousen vaihtoa,jarrupalojen,lamppujen ja sen sellaisten kanssa?Sekä vanhempien autojen.Joissa ei ole nykyaikaista tietoliikennettä eri komponenttien kanssa.Noiden kanssa pelaaminen ja ennen kaikkea osaaminen vaatii panostusta laitteisiin ja koulutukseen.
- rusinaattori
Arvon "montun pohjalta" -se kaveri jolla on autot töissä alta 30e/ tunti on meidän hyvinvointiyhteiskunnan ja kelpojen liikenneministerien tuote. Meidän kuljetushäröily menisi alta vuoden vasaran alle jos jouduttaisiin uudemmilla laitteilla tuohon hintaan esim transpointille. mut joku meidän päättäjissä on hiffannut sen ettei jakeluautoon tai muuhunkaan sovi enää suomalaisen miehen nimi.. sovhjoz trans. moskau...... -näyttä hyvältä..
- montun pohjalta
Lost the point. Miksi sitä hommaa pitää sitten tehdä, jos se ei kannata? Siksi tietysti, että sitten joku muu saa ne ajot, ja sekös kismittää!
- Mersumies
Ainakin Jyväskylässä on yksi ns.korjaamo jolla on aina se sama selitys kun asiat tökkii...Ja onnistumisprosentti on aika huono kun uusimisia tulee yhtenään ihan helpoissakin hommissa.Arvatkaa firman nimi???? :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291867
Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.781757Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie561343- 701158
Tiedätkö autereen?
Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen8889- 2815
- 46787
Oli kyl kunnon reissu
Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻10759- 41755
- 45747