Mikä noista olisi paras ammatti? Siis missä saa eniten palkkaa jne. Perusteluja kiitos.
Sisustus-, maisema-, vai normaali arkkitehti?
4
360
Vastaukset
- SMA?
Tarkoitan, mihin noista ammateista sinä menisit ja miksi?
- 19+8
En taatusti mihinkään. Rupusakkia ja pellejä koko porukka.
Tilavaikutelma. BUUAAAHHAAAHH.
Arkkitehdin työ on niinkuin naisen tippaleipäaivot: Sillä ei ole mitään väliä, miten asiat todellisuudessa on, tärkeää on se, miltä ne näyttää. - Rullatehti evp
Mikään ei ole näinä aikoina kovin hyvä ammatti eikä palkkakaan ole kaksinen. "Normaalin" arkkitehdin työkenttä on laajin, sisustusarkkitehdin suppein.
Maisema-arkkitehtuuri tavallaan kiinnnostavin, ainakin jos luonnontieteet (biologia, botaniikka, ekologia) sujuvat, mutta siinä on vähiten tekemisissä ihmisten kanssa. Ja työpaikat ovat useimmiten virastoja tai insinööritoimistoja...
Sisustusarkkitehdin on puolestaan helpointa työskennellä ulkomailla. - mais.ark.yo
Mä mietin ihan samaa kysymystä tuossa pari vuotta sitten ja päädyin maisema-arkkitehtuuriin. En ole katunut, vaikka olen varma, että pitäisin kaikista. Luulen, että kaikki noista tarjoaa mielenkiintoisia työtehtäviä - maisema-arkkitehtuuri varmaan työllistää parhaiten, koska niitä on liian vähän. Onnea kevään pääsykokeisiin, ainakin itselläni oli hauskaa!
Suomessa arkkitehdin palkka on suht pieni verrattuna moneen muuhun rikkaaseen maahan, mutta TEK:in lähtöpalkkasuositus on 3500€/kk ja keskipalkka lähempänä 4000€/kk eikä ainakaan mulla oo mitään intressiä kitistä sen suuruisen palkan pienuudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1982283
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo391557Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1331213Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol281994Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56962- 55896
Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20892Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis268856Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S18765Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58763