Uusi levy "Valon maa"

r.moore

37

748

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaskan kaveri

      Kyllä! Katrihan näköjään keikkailee kovasti uuden levyn ympärillä ja koko Suomessa, vähän ulkomaillakin, Esiintymiset> http://www.katrihelena.fi/

    • :):)

      :)

    • r.moore

      Olen ostanut molemmat nettisinglet RAJA ja VIERAS SISAR ja niissä on jotain taianomaista.

      Hyvältä kuulostaa ja kokopitkä CD ilmestyy ensi keskiviikkona joka on jo hankinnassa postitse. :)

    • r.moore
      • Katri Helenan fani

        Ymmärsin ettei näitä saa kopioida!


      • Kaihon kukka
        Katri Helenan fani kirjoitti:

        Ymmärsin ettei näitä saa kopioida!

        omaan käyttöön ok


    • Pasi K.

      Kuuntelin uuden" Valon maa" -albumin biisit tänään Spotifyssa. Kappaleet ja Katrin tulkinta ovat upeaa kuultavaa, joten hankin levyn CD:nä :)

    • jaskan kaveri

      Komppaan sinua Pasi K. ! Ei liene täällä epäselvää että fanitan KH:aa mutta nyt täytyy sanoa että koskaan aiemmin en ole niin positiivisesti vaikuttunut Katrin kokonaisesta levyllisestä lauluja kuin nyt kun olen näitä Valon maan lauluja kuuntelemassa. Tämä kokonaisuus on täydet pisteet jokaiselle laululle. Yhtään laulua ei voi "hypätä yli" koska ne vangitsevat kuuntelemaan. KUUNTELEMAAN siis. Minun piti hökälehtää ja ostaa myös nettilataus mutta en kadu, eihän tuo ole kuin pari tupakkiaskia vähemmän :) Ja CD on saatava käsiin myös jotta tietää tekijät etc.

      Ei aiemmissa Katrin levyissä mitään vikaa ole ollut, kaikki laulut vain eivät aina ole minulle kolahtaneet ihan täysillä, vaikka kuinka hurmos:) fani olenkin. Mutta nyt kolahtavat kaikki 10 Vertaan tätä esim. Vie minut -kokonaisuuteen jossa kansanmusiikin teema kulki läpi levyn. Tässä on edellisen Tulet aina olemaan parhaat puolet. Hui mitä lauluja! Ja kuten Pasi sanot, nuo Katrin tulkinnat ovat upeita.

      • r.moore

        Hyvät arvostelut Katri Helena saa Hesarin Pirkko Kotirinnalta. Sen verran olen jo kuunnellut että minusta kaikki Kotirinnan luettelemat kappaleet ovat niitä ässiä jo itsessään. Täydet pisteet minulta :=) ja se päätöskappale on ässä myös, "Sinun sydämesi kanssa". Ja kun kuuntelee tässä ajan kanssa lisää, niin varmaan suosikkeja nousee lisää ja kuten Kotirinta sanoo kappaleet kasvavat kuuntelussa.

        http://www.hs.fi/kulttuuri/levyt/artikkeli/Katri Helena Valon maa/HS20111109SI1KU02tkr

        .


      • lumoutunut
        r.moore kirjoitti:

        Hyvät arvostelut Katri Helena saa Hesarin Pirkko Kotirinnalta. Sen verran olen jo kuunnellut että minusta kaikki Kotirinnan luettelemat kappaleet ovat niitä ässiä jo itsessään. Täydet pisteet minulta :=) ja se päätöskappale on ässä myös, "Sinun sydämesi kanssa". Ja kun kuuntelee tässä ajan kanssa lisää, niin varmaan suosikkeja nousee lisää ja kuten Kotirinta sanoo kappaleet kasvavat kuuntelussa.

        http://www.hs.fi/kulttuuri/levyt/artikkeli/Katri Helena Valon maa/HS20111109SI1KU02tkr

        .

        Kyllä vaan olen ihan samaa mieltä. Raja ja vieras sisar ainakin ovat todellisia ässiä, kumpikin ja on siellä monta muutakin ässää!!! Myös Katrin tulkinnat ovat hurmaavia, juuri näihin lauluihin sopivia. Eikä äänen tarvitse ollakaan niin kirkas,sillä siitä tulee juuri se tulkinta, jota nämä ihanat laulut tarvitsevat! Paljon onnea koko tiimille hienosta levystä! Luulen, että kultaa ropisee ja ihan piankin...ja sitten muutakin:-)


    • nikolaas

      ihana on. itkin.

      • Kaihon kukka

        Vahvaa läsnäoloa - ja rytmiyllätys.

        Tuo oli Kotirinnan jutun otsikko painetussa lehdessä. Ja kuvan alla teksti Valon maa on Katri Helenan pitkän uran 46. albumi. Valitettavasti en itse omista ihan kaikkia niitä, mutta monia kymmeniä kylläkin.


    • lumoutunut

      Olen nyt kuunnellut Katrin uusinta 3 päivää ja täytyy todeta, että Valon maa albumi on todella LOISTAVA!! Luulen, että tässä on Katrin kaikkien aikojen hienoin levy. Noiden sinkkulohkaisujen(jotka olivat jo ennalta kuultavissa) lisäksi esiin nousivat minulle erikoisesti Älä tule minun merelleni(joka on tosi vaativa ja vaikea kappale, josta Katri suoriutuu mahtavan upeasti) ja Sinun sydämesi kanssa, kerrassaan hieno sekin! Koko levy on nautittavaa kuultavaa. Oikein hyvää kiertuetta Katrille:-)

    • niikolaas

      huomasiko kukaan että koskettavassa kerro kerro kuiskaten -kappaleessa oli viittaus Norjan murhenäytelmään. kiitos Katrille taas kerran ihanasta levystä joka auttaa eteenpäin.

      • lumoutunut

        Ai, en ole huomioinut... Täytyypä kuunnella tuolta pohjalta yhä uudestaan. Hieno biisi jokatapauksessa!


      • pohtija mie
        lumoutunut kirjoitti:

        Ai, en ole huomioinut... Täytyypä kuunnella tuolta pohjalta yhä uudestaan. Hieno biisi jokatapauksessa!

        Norjan tragedia on varmaan yksi viittaus. >Mutta voisi varmaan olla muutoinkin tähän nykymenoon kantaa ottava viittaus?


    • piuhavapaa

      Monta lukemisen arvoista otsikkoa, Googlettamalla löydät

      AAMULEHTI Katri Helena, oletko rakastunut? - Katso video
      ILTASANOMAT Katri Helena vierailee Hevisauruksen levyllä
      MTV3.fi Katri Helena paljastaa: Levymyynnillä ei elä!
      MTV3.fi Katri Helena: Huumori on vaikea laji
      RADIO NOVA Totuus Katri-Helenan sormustilanteesta - katso kuva!
      KESKISUOMALAINEN Katri Helena - Valon maa- levy arvio
      ISKELMÄ Näillä paikkakunnilla Katri Helenan kiertue vierailee
      HS Katri Helena: Valon maa -levy arvio
      SAVON SANOMAT KATRI HELENA - Valon maa -levy arvio
      ILTALEHTI ILONA Minulla ei ole kiikkutuolinäkymiä

      Viime mainitusta se paras kohta kaikille ilkkujille:

      "Ikäiseni naisen elo on nyt erilaista kuin muutama vuosikymmen sitten. Minulla ei ole kiikkutuolinäkymiä. Kun olen aina ollut yksityisyrittäjä, kukaan ei pistä minua eläkkeelle eikä pois näkymästä."

    • PauliinaR1973

      Muutaman kuuntelukerran jälkeen olen varma että levyn viimeinen kappale "Sinun sydämesi kanssa" tulee olemaan klassikko

    • Pasi K.

      Aivan mahtava levy. Biisit "kasvavat" koko ajan kun niitä kuuntelee uudelleen ja uudelleen. Vaikea sanoa yhtä suosikkikappaletta, kun kaikki biisit ovat loistavia. Tuntuu myös, että nämä uudetkin Katrin laulut tulevat kestämään aikaa, tähän levyyn ei kyllästy.

      • lumoutunut

        Niinpä!!! No niin, Katrin Valon maa albumi nousi listalle suoraan sijalle 5. JESS!! On sitä kyllä kuunneltukin, taidan olla ihan koukussa siihen levyyn:-)


    • kalakaveri?

      Edellisestä albumista jäi jotenkin alakuloinen fiilis, vaikka nekin biisit ihan hyviä
      olivat. Tämä uutuus yllätti kyllä positiivisesti. Mikä tunnelma ja odotuksen tunne
      Vieras sisar-biisissäkin, se kantaa loppuun asti. Ihanaa vahvuutta kuullaan Ålå tule merelleni-kappaleessa. Mikä olisikaan parempi lopetus, kuin Sinun sydämesi
      kanssa.... Tätä haluaa kuulla lisää. Näillä pärjätään tämän talven yli...

    • r.moore

      Koukussa ollaan täälläkin tähän levyyn. Laulut kasvavat ja syvenevät kuuntelukertojen myötä. Ja jos haluaa vaihtelua, voi laittaa soimaan vaikka Sua rakastan; niitä varhempiakin hienoja lauluja.

    • jaskan kaveri

      Hyviä biisejä Valon maassa on monta. Nimikappalekin alkaa puhutella useamman kuuntelukerran jälkeen tosi paljon. Sinun sydämesi kanssa näköjään soi useammin kuin itse arvaisikaan.

    • r.moore

      ei tähän levyyn kyllästy. ja kun pitää pieniä taukoja kuuntelussa, aina uudelleen sitten vain paranee

    • in love

      just love this lady and her music

    • iskelmädiggari

      Todella hyvä levy on kyseessä. Esim. Vieras sisar, Valon maa ja Sinun sydämesi kanssa ovat mahtavia biisejä. Mutta yhtä asiaa hieman ihmettelen. Katri Helena on kyllä ollut mediassa esillä levyn tiimoilta ihan mukavasti, mutta onko tätä levyä varsinaisesti kunnolla mainostettu? Muistaakseni Tommi Liimatainen lupaili jo silloin vuoden alussa että uutta levyä mainostetaan jopa isollakin mainoskampanjalla. Mutta onko sellaista ollut? Onko levyä mainostettu esim.televisiossa? Olen ymmärtänyt, että tv mainoskampanjat ovat aina melko suuri tekijä levyjenkin myynninedistämisessä. Eli jos levyä televisiossa mainostetaan, niin sillä käsittääkseni on aina suora yhteys myyntiin. Tokihan se tv-mainonta on varmaan suhteellisen kallista. Mutta varmaan monen levyn kohdalla kannattaa. Itse asiassa muistelen niinkin, että Liimatainen olisi sanonut lehdessä viime Emma-gaalan aikoihin, että Emma-gaalan yhteydessä olisivat keskustelleet jonkin yrityksen kanssa jonkunlaisesta yhteyistyöstä. Tiedä sitten onko tuostakaan tullut mitään. Suuri kiitos joka tapauksessa Hype Productionsille hienosta levystä, markkinointi saisi vaan olla vähän suuremmassa mittakaavassa.

      • jk

        On mainostettu tv:ssä ennen julkaisupäivää ja ekan viikon. Tyttö vie poikaa voisi olla seuraava hitti. Tuo mieleen Vie minut levyn, joka tähän asti Katrin paras. Hyvä toki tämäkin. Kaihonkukka, Vieras sisar ja Raja myös hyviä.


      • taava t
        jk kirjoitti:

        On mainostettu tv:ssä ennen julkaisupäivää ja ekan viikon. Tyttö vie poikaa voisi olla seuraava hitti. Tuo mieleen Vie minut levyn, joka tähän asti Katrin paras. Hyvä toki tämäkin. Kaihonkukka, Vieras sisar ja Raja myös hyviä.

        Ostin tämä levyn ja miten hieno se onkaan, hienoja kappaleita!


      • fani minäkin
        taava t kirjoitti:

        Ostin tämä levyn ja miten hieno se onkaan, hienoja kappaleita!

        Ehkäpä liiankin hieno ja vaikea.Ei sovellu "siivousmusiikiksi" niin kuin Katrin aikaisemmat.Ei voi laittaa soimaan ja alkaa touhuamaan vaan täytyy keskittyä sanomaan.Voi olla varsinainen helmi joka ei kaikille avaudu,Ehkä ei tarvitsekkaan.Toivottavasti tämä jää kokeiluksi, sillä näyttää ettei kovin hyvin menesty ja Katri palaa "juurilleen"


    • r.moore

      Hyvinhän tuo menestyy, edelleen listoilla 5:ttä viiikkoa.

    • r.moore

      Siis tämähän on listoilla jo 5:ttä viikkoa, ihan hyvin nykyaikoina siis

      • r.moore

        tuli nyt 3. kertaan mutta onpahan sanottu että MENESTYY MYÖS LISTOILLA. Osatkaa lukea niitä :)


      • ai äm
        r.moore kirjoitti:

        tuli nyt 3. kertaan mutta onpahan sanottu että MENESTYY MYÖS LISTOILLA. Osatkaa lukea niitä :)

        suunta on jyrkästi aleneva, valitettavasti.


      • Oli miten oli!
        ai äm kirjoitti:

        suunta on jyrkästi aleneva, valitettavasti.

        Sillä ei ole merkitystä mihin päin suunta ylipäätään on - oli ylös tai alas - suuri yleisö tietää kuitenkin joka tapauksessa, että Katri on IN!!!


    • r.moore

      Listalevy näyttää olevan edelleen eli hyvin on tämä hieno kokonaisuus Valon maa otettu vastaan :)

    • fani34

      Katri Helenan valon maa on hyvä levy

    • jaskan kaveri

      Tätä *Vieras sisar* voinee pitää äkkiseltään rakkauslauluna ja varmaan tämä on sellainenkin, mutta kerrotaanko tässä sittenkin kuolemasta? Joku toinenkin näyttää YouTubessa ajattelevan samoin. Oli niin tai näin, kaunis ja puhutteleva tämä on.

      http://www.youtube.com/watch?v=WNR_HUjeIMA

      Tuli kuunneltua useampaan kertaan Katrin Valon maa kunnon stereoilla, ja kyllä on hyvä levy, kaikki kappaleet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6510
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2624
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2200
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1876
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1447
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe