N9 käyttökokemuksia, kommentteja?

Sveitsin Nokia Freak

Mulla on toi puhelin ollut nyt kaksi päivää ja ensikokemuksien mukaan Nokia on ottanut harppauksen eteenpäin. Harmi vaan että puhelin tulee myöhässä, tälläinen puhelin olisi kaksi vuotta sitten pystynyt pitämään Nokian markkinaykkösenä.

Hyviä puolia:

muotoilu,puhelin näyttää hyvältä ja myös tuntuu siltä, sormia on helppo liu'uttaa näytön päällä ja näyttö myös tottelee

ei töki, poissa on Symbianin ja varsinkin viimeisen Anna-päivityksen mukanaan tuomat ongelmat virran katkeilusta, jne.

netti on nopeampi kuin ennen

kotinäyttöjä voi kätevästi hallita pyyhkäisemällä, ja sovelluksen voi sulkea pyyhkäisemällä alaspäin.

Sitten niitä miinuspuolia:

-en löytänyt nettiselaimesta kirjanmerkkejä, nettisivun saa kyllä muistiin sovellukset sivulle, mutta mutta...

-vanhoihin Nokian puhelimiin tottuneille ongelmia aiheuttaa se, että aloitusnäytöstä puuttuu ne perus asiat: kello, sähköposti, kontaktit, menu, asetukset, jne. Ennen ainakin pystyi itse muokkaamaan mitä aloitusnäyttöön haluaa, nyt N9ssä toiminta on rajallista: saat valita sosiaalisen median sekä uutispalvelun, sen lisäksi puhelin näyttää viestit.

- N8:n kännykkäpiireissä loistavaan kameraan tottuneena en voi olla täysin tyytyväinen N9:n kameraan. Ei, en kaipaa lisää megapikseleitä, kaipaan sitä N8:n ja E7:n kameranäppäintä jolla puhelimen sai nopeasti kameratilaan ilman valikkojen läpikoluamista.

Kaiken kaikkiaan N9 on hyvä puhelin jolla tulee toimeen, joka pärjää vertailussa iPhonelle ja muille kilpailijoille, mutta joka voisi olla vieläkin parempi.

Muita kommentteja?

91

6035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • thhrht

      kiitos...eipähän tartte harkitakaan enää
      oottelen mangoja

    • Liian kallis halko

      Täyttä paskaa liian iso ja hankala , pätkii koko ajan.
      Surkea muotoilu.

    • sssskkkl

      Onhan siinä kello ja päivämäärä. Päivämäärää klikkaamalla pääsee suoraan kalenteriin, kelloa klikkaamalla asettamaan esim. herätys. Samaan näyttöön tulee ilmoitus uusista sähköposteista. Eri sähköpostiboxien viestit saa näkymään joko kaikki samassa listassa, tai vain halutusta boxista.

      Se mikä on erityisen kätevää niin kaikki viestit näkyy ikäänkuin jatkuvana keskusteluna. Tekstari on tekstari, ja vaikkapa Facebookin chat viestit näkyy samanlaisena keskusteluna etkä huomaa tekstarin ja chat-viestin eroa käytännössä. Eli jos on kiinteä netti niin pikaviestittely onnistuu ikään kuin tekstiviestein, mutta kuluttamassa tekstarisaldoa/lisäämällä laskua.

      Kameranappi tulee näkyviin "kurkistamalla verhon taakse"?

      Ihme mouhkaa, halutaan uutta ja sitten kun tulee uusi käyttötottumus niin halutaankin vanhaa?


      t: myös pari päivää käyttänyt

    • Audio-Sika

      hyvän näköinen toi luuri ainakin on mun mielestä

    • 1:.2

      600e=n.3600mk
      Pikku muovi palasta

      • mokia

        2110 maksoi joskus 5500markkaa


      • 2011

        just näin, jos se maksaa noin paljon niin kyllähän sen pitää sitten olla iso ja painava...siis onhan nää kännykät kuitenkin samanlaisii tavallaan kun esim. traktoritkin.

        mutta mitä sä markoista enää höpiset...onko sulle myös
        - Sonera edelleen Telecom Finland
        - Suomen pääministerinä Paavo Lipponen
        - Volvo ruotsalainen autofirma
        - Ahtisaari Suomen presidentti
        - Windows 98 uusinta uutta
        - Clinton jenkkien pressa
        - Mika Häkkinen tuore F1 maailman mestari
        jne.


      • Lastvagnar
        2011 kirjoitti:

        just näin, jos se maksaa noin paljon niin kyllähän sen pitää sitten olla iso ja painava...siis onhan nää kännykät kuitenkin samanlaisii tavallaan kun esim. traktoritkin.

        mutta mitä sä markoista enää höpiset...onko sulle myös
        - Sonera edelleen Telecom Finland
        - Suomen pääministerinä Paavo Lipponen
        - Volvo ruotsalainen autofirma
        - Ahtisaari Suomen presidentti
        - Windows 98 uusinta uutta
        - Clinton jenkkien pressa
        - Mika Häkkinen tuore F1 maailman mestari
        jne.

        Itse asiassa Volvo on edelleen Ruotsalainen yritys. Volvon henkilöautojen valmistuksesta vastaa Geely, joka osti sen 2010.


      • -Asiallinen
        Lastvagnar kirjoitti:

        Itse asiassa Volvo on edelleen Ruotsalainen yritys. Volvon henkilöautojen valmistuksesta vastaa Geely, joka osti sen 2010.

        Heheheh hauskaa teillä...! Mutta n9 ja Lumia on yllättävän erinomaista llaatua! iPhone EI pärjää. iPhone on tavallinen kosketusnäyttö mutta merkki on vaan "se suuri" Apple.


    • jens kyl

      Loistava puhelin,ei enää koskaan tarvitse ostaa i phonea,nokia is back!!!!

      • Johny55

        Samaa mieltä!. Akku voisi kestää kauemmin, mutta samaa voi sanoa myös kilpailevista puhelimista. En usko, että tällä palstalla N9 haukkuvat omistavat oikeasti kyseistä puhelinta, vaan jonkun halvan android-kapulan korkeintaan.


      • <xz<x
        Johny55 kirjoitti:

        Samaa mieltä!. Akku voisi kestää kauemmin, mutta samaa voi sanoa myös kilpailevista puhelimista. En usko, että tällä palstalla N9 haukkuvat omistavat oikeasti kyseistä puhelinta, vaan jonkun halvan android-kapulan korkeintaan.

        Itse ostin viikko sitten n9, ja olen kyllä pettynyt :( pettynyt siksi että odotin puhelinta aika kauan, ja se ei ollutkaan niin upea... esim viesteissä ei pysty virheen korjaamiseksi selaamaan taakspäin vaan pitää yrittää sormella osua tiettyyn kohtaan johon on tullut virhe..


    • joulukuppi.

      Upean näköinen ja sika nopea. Erottuu selkeesti massasta, esim jos ostaisin uuden iphone 4s joutuisin aina selittään et tää on ihan oikeesti uusi iphone eikä se iänikuinen sama neliö :D

      • iPhone 3GS

        Olet siis hankkinut uuden puhelimen jotta kaverit olisivat kateellisia? Ei siis sen vuoksi että se olisi parempi kuin edellinen????


      • NEXUS PYYHKI OTSAHIEN

        NOPEA?..ITSELLÄNI MEEGO JA ON VITUN HIDAS PASKA..KYLLÄHÄN SE NOPEELT SAATTAA TUNTUA JOS ON SURFFANNUT NOKIA MOKIA PASKOILLA..KOKEILIN KAVERIN NEXUSTA..PAKKO OLI TILATA ITSELLE MYÖS ...MEEGOT KAUTTA MUUT MOKIAT OVAT VITUN HITAITA EI SOVELLUKSIA PAITSI JOTAIN VITUN RISTINOLLAA..ÄLKÄÄ SEKAANTUKO.JA NIIN YLIHINNO...SAAAAAAAATAN NOKIA


    • Should I go for...?

      Juu itellä ei vielä ole N9 mutta olin kesäkuussa ensimmäisten joukossa testailemassa kun tuo julkistettiin ja nyt säännöllisesti käynyt koeajamassa sitä eri paikossa saadakseni tuntumaa. Täytyy sanoa että ensituntuma oli huikea ja sormi suorastaan janosi N9 kuperahkoa Gorilla Glass näyttöä. Resot 1280x720 oli positiivinen yllätys. Käyttöliittymän toteutus oli nerokas harppaus Nokialta, mutta niin ikään sovellusten saaminen Meegolle arveluttaa. Toisaalta WP7 iskee nurkantakaa muutaman viikon kuluttua, ja onhan tässä aivan uusi innovaatio kyseessä, joten odottelen innolla kuulumisia siltä rintamalta. Lisäksi toista vaakakuppia painaa Applen iPhone 4s. Olenkin tässä miettinyt että mihin päädyn. Olen jopa harkinnut noista vaihtoehdoista ostaa sekä N9 että WP7 joista toista voisi käyttää ns. 2. puhelimena. Tällä hetkellä löytyy itseltä HTC Desire HD ja sitten 1. gen SGS joten saisi tuolle "taisteluparille" vielä toisen vastaavan, jotta testaileminen ja eri osa-alueiden kehityksen voisi helpommin todeta.

      • ostaja.

        eiköhän tuohon tärkeimmät apsit löydy. niin ja muutama pieruääni riittää, ei niitä tarvi olla satoja.


      • C7-00

        N9 näytön resoluutio muuten on 854x480 (WVGA).


    • Heräänkö

      Mites laite toimii puhelimena, eli kuuluuko ääni hyvin vai pätkiikö pahasti?

      Entä toimiiko herätyskello, jos virrat on poissa? Tämä tärkeää, jos mökille tai metsään lähtee pidemmäksi aikaa.

      • Puhemies#9

        Toimii !

        Kokeilin jopa niin että käytin akun liki loppuun, asetin herätyksen 2 tunnin päähän ja sitten käytin loput akusta. Puhelin herätti vajaan parin tunnin päästä. Eli vaikka akku loppuu yöllä niin suurella todennäköisyydellä vielä herätys toimii.


    • Puhemies#9

      N9 on aikoihin hyvä julkaisu työ- tai business käyttöön. Omat kokemukset vertailussa perustuu niin HTC:n kuin Samsungin Galaxy Android 2.2x versioihin.

      Ensinnäkin. Nokia N9 tukee useaa MS Exchange mailboxia. Postit näkyy siististi joko laatikottain tai yhteisenä "virtualiboksina", ihan miten haluat. Synkronointi toimii.

      Kuuluvuus hyvä. Toimii luotettavasti. Paremmin kuin mainitut verrokit.

      Käytettävyys on hyvä. Päivän totuttelun jälkeen istuu hanskaan todella hyvin. Kirjoittaminen näppiksellä helppoa, hyvä tunto ja vaste painalluksiin.

      Muutamilla asetusten muutoksilla saa vielä (ainakin omasta mielestä) parannettua käytettävyyttä, kuten esim. asettamalla alaspäin pyyhkäisyn sulkemaan sovelluksen (ei jää turhaan sovellusikkunaan auki).

      Näyttö on mielestäni aavistuksen parempi kontrastiltaan kuin käyttämissäni HTC / Samsung malleissa.

      Kyllä Nokian pitäisi jatkaa Meego kehitystä eikä lähteä ollenkaan Windows massaan mukaan.

    • 5230,.
      • ostaja.

        kamerat ostetaan erikseen.


      • Puhemies#9

        Varmaan aika harva ostaa puhelinta pelkästään kameran ominaisuuksien perusteella. Oli niin tai näin, N9:ssä on kuitenkin yksi markkinoiden parhaasta kamerasta mitä älypuhelimiin tulee. Kokeileppa vaikka HTC Desire HD kameraa ... melkoisen "laadukas".

        Huomasin tänään että myös kartta- ja navipalvelut ovat ilahduttavan toimivat ja hyvät. Kartatkin ovat hyvin ajan tasalla jos vertaa vaikka Google Maps -karttoihin, navigoinnista nyt puhumattakaan.

        Nokialle ei varmaan ole läheskään niin paljon "appseja" kuin Android ja iOS puhelimille. Mutta, jokainen esim. Android marketissa käynyt tietää että 99,9% sovelluksista on aivan täyttä jaskaa. Joko niillä ei ole mitään järkevää käyttöä tai sitten niiden ulkoasu sekä käytettävyys on noin 10 vuoden takaa, graafisesti ihan lapsen tekemiä sätöksiä.


    • fbdbfdb

      totta on se että ovessa riittäs 50kpl sovelluksia mulle mitä vielä vois,nytkin vain tärkeimmät n.15kpl käytössä,muut turhia... c6

    • Ertsuli

      Jos nokia on saanut vapaat kädet muokata WP7 käyttöliittymää odotettavissa voi olla mausteita Meegosta. Esim. swype toiminto on tosi cool. Kävin kokeilemassa ja harmittaa ku nykyinen luuri on sen verran uusi, että ei voi tuota hankkia....

    • juggis_vaan

      Onko kellään ollut ongelmia netin kanssa? Mulla on melko aktiivisella käytöllä nyt useamman kerran päivässä ilmoittanut, että ei saada yhteyttä nettiin. Saunalahden Mini-nettipaketti on mulla käytössä.

      • Herkko_79

        Luulen, että johtuu operaattorista. Samaa ongelmaa oli avovaimon Samsung Galaxy S II:n kanssa ja itsellä aikaisemmin nokialaisen kanssa. Jotenkin tuntuu Saunalahdella olevan paljon ongelmia mobiilinetin asetusten kanssa.

        Avovaimolle tuli ensin kahdettoista (!) nettiasetukset viestillä, joista yhdetkään ei toiminut. Parin päivän jälkeen tuli taas kolmet ja siitä päivän päästä sitten toimivat... pienellä säädöllä.

        Saunalahti on muuten ollut tosi hyvä, mutta mobiilinettipuoli tuntuu tosiaan olevan ongelmissa. Jollain toimii heti ok, ja jollain ei hetken päästäkään. Meidän perheeseen tuli huonot arvat.


    • puhelua odotellessa.

      Pirun sujuvasti ja nopeasti toimii uusi n9, ja kuuluvuuskin tuntuu parantuneen ainakin 97 ministä huomattavasti, täysipäinen kapula kilpailijoiden rinnalla, toki toiveitakin olisi: 1.) näyttö saisi kääntyä puhelinta käännellessä kaikissa sovelluksissa ja "kotinäkymissä" 2.) kiva jos saisi muokattua oman näköisen aloitussivun 3.) viestin ja puhelun tultua huomaamatta, merkki siitä voisi olla isompi kuin 2mm logo yläkulmassa (huomaamatta on jäänyt ainakin tältä puusilmältä) 4.) Nokian autotelineen kanssa ikävä ongelma, kun puhelimen laittaa telineeseen, pitää puhelimen avulla painaa telineen alaosa alaspäin, työntää puhelin telineen pohjaan (kohti tuulilasia), ja päästää puhelin nousemaan telineen jousimekanismin kanssa ylös, jolloin se jää tukevasti kiinni telineen väkästen taakse (sekava selitys, mutta jos omistat kyseisen telineet, tiedät tarkkaan mistä on kyse). Ongelma syntyy, kun sormet osuvat virta ja volyme nappeihin(jotka ovat 2/3 koko puh. pituudesta), kytkeytyy samantien ääniprofiilin pikavalitsin päälle, ja sekunnissa (siis todellakin sekunnissa)puhelin luiskahtaa äänettömälle, ja tätä ei pysty estämään edes näppäin lukolla. Telinen on sen verran jäykkä että ote pitää olla puhelimesta kunnollin, ja aika hankalaa vältää sormia osumasta nappuloihin, lisäksi ääni asetusten muuttumisesta kertova hiljainen piippaus häviää kiitettävästi auton muun hälyn taakse, tähän "ongelmaan" olen törmännyt jo muutamaan kertaan neljän päivän aikana, ja voin vaan kuvitella että puhelimen ollessa taskussa tähän kivaan ylläriin tullaan vielä törmäämään, koska näppäinlukko ei tosiaan päde kyseiseen pikavalintaan.

    • Välikommentti

      Mä kokeilin N9:ä kymmenen minsaa viikonloppuna ja täytyy sanoa, että oli kyllä hyvä.

      Mielestäni on uskomatonta, ettäkö sen käyttiksen suunnittelu ois lopetettu!?
      Ei MITÄÄN järkeä vaihtaa johonnkin Wintoosaan bugittavaan sontaläjään.

      Ittellä ollu nytte kaks vuotta iPhone 3Gs ja voisin harkita N9:ä, jos se ei olisi lajinsa viimeinen...!

      • ihmettelijä.

        mitä se haittaa jos on on lajinsa viimeinen. käyttää muutaman vuoden ja ostaa sitten jotain muuta.


    • AK

      Kertokaapas mulle miksi mun facebook chatissä näkyy vain muutama tietty henkilö eikä löydy kaikkia kavereita.. Aina vain ne samat seitsemän nimeä.. Määrittääkö ne jotenkin osoitekirjan kautta ja kuinka saisin asetuksista sen muutettua niin että kaikki näkyisivät.. Olen yrittänyt ja yrittänyt mutta en vain onnistu.

      • ..Lumikki ?!!

        Viisas, Jörö, Lystikäs, Unelias, Ujo, Nuhanenä, Vilkas..

        Oletko tosiaan...


    • N9 64 GB

      Kun säädit facebook-tunnarit, saatoit valita "Only friends in Contacts". Tämä on helppo vaihtaa. Käynnistä "Accounts" (Tilit) ja Facebook. Laita täppä kohtaan "Friends on Facebook" (se alempi vaihtoehto).

    • Juupi84

      Kertokaapa joku missä on videopuhelut ja miten saa biisejä poisteltua luurista? Muuten ihan prkln hyvä luuri :) Mut nuo vaan ihmetyttää..

    • Sveitsin Nokia Freak

      No niin, eka paha ongelma: sunnuntaiaamuna laitoin puhelimen päälle ja se kysyikin pin-koodin jälkeen turvakoodia?! En siis ole laittanut puhelimeen suoja-/turvakoodia, ja silti mun N9 ei suostunut käynnistymään ilman sitä. Kokeilin Nokian oletuskoodia 12345, mutta ei auttanut. Vein kännyn maanantaiaamuna Nokia help-deskiin ja siellä ottivat puhelimen mukinoitta vastaan ja sanoivat lähettävänsä sen Nokialle huoltoon. Arvioivat puhelimen tulevan takaisin kymmenen päivän kuluttua. On ilmeisesti tyyppivika N9:ssä koska help-deskin porukka ei kysellyt sen enempää.

      • huomaaja.

        tuota samaa vikaa näyttää olleen N900 mallissa.


      • Sveitsin Nokia Freak

        ...no ne kymmenen päivää kului ja huollosta ilmoitettiin että puhelin tuli jo takaisin mutta joutuivat lähettämään sen taas Nokialle. Ihme pelleilyä Nokian huollossa. Antaisivat vaan uuden puhelimen tai rahat takaisin.


      • Sveitsin Nokia Freak
        Sveitsin Nokia Freak kirjoitti:

        ...no ne kymmenen päivää kului ja huollosta ilmoitettiin että puhelin tuli jo takaisin mutta joutuivat lähettämään sen taas Nokialle. Ihme pelleilyä Nokian huollossa. Antaisivat vaan uuden puhelimen tai rahat takaisin.

        Nyt on N9 ollut jo kuukauden korjaamossa. Käsittämätöntä kuluttajan päähän potkimista Nokialta. Kuulemma emolevy pitäisi vaihtaa mutta Nokia ei sitä ole vielä toimittanut. Nht harmittaa olla Nokia-fani.


      • Sveitsin Nokia Freak
        Sveitsin Nokia Freak kirjoitti:

        Nyt on N9 ollut jo kuukauden korjaamossa. Käsittämätöntä kuluttajan päähän potkimista Nokialta. Kuulemma emolevy pitäisi vaihtaa mutta Nokia ei sitä ole vielä toimittanut. Nht harmittaa olla Nokia-fani.

        50 päivää se otti, mutta nyt on puhelimeni korjattu! Siis emolevyn vaihto kesti liki kaksi kuukautta! Valitettavasti puhelimen ensikäyttäjät joutuvat suorittamaan kenttätedtit ja kärsivät puhelimiensa lastentaudeista.


    • AnskuBansku71

      Tietääkö joku, miten saa valittua omaa lataamaani musiikkia soittoääneksi? Ei ainakaan onnistunut kohdasta Asetukset/Aänet ja värinä/soittoääni/Valitse omasta musiikista. Tuli vaan joku ihme etsi-palkki..

      • Puhemies#9

        Asetukset -> Ääneti ja Värinä -> Soittoääni -> Valitse Omasta musiikista (valikon ylin) , sitten vaan selaat haluamasi kappaleen, tai haet sen juuri sillä palkilla. Ainakin minulla löytää kaikki ladatut kappaleet josta voi sitten valita haluamansa.


      • AnskuBansku71
        Puhemies#9 kirjoitti:

        Asetukset -> Ääneti ja Värinä -> Soittoääni -> Valitse Omasta musiikista (valikon ylin) , sitten vaan selaat haluamasi kappaleen, tai haet sen juuri sillä palkilla. Ainakin minulla löytää kaikki ladatut kappaleet josta voi sitten valita haluamansa.

        Minun puhelimeen ei tule sellaista kohtaa että voisin selata kappaleita, pelkästään tuo etsi-palkki..


    • mulkkuvittusaatana

      kyllä nokias n9 ihan paska puhelin ei pysty synkronisomaan autlookia eikä mitään muutakaan itsellä ollut kolme päivää ja jo nyt vituuttaa,älkää ostako paskaa.

      • ostelija.

        ei sun vitutukset vaikuta mun ostamisiin.


      • Minä Osaan

        Et Vaan Osaa


    • Oletteko käyttäneet N9 Sporttracker-ohjelman kanssa? Kuinkas toimii? Entäs Tökkiikö yhtään jos navigaattori päällä. Toimiiko Sporttracker, vaikka navi on päällä ja yhtä aikaa ottaa kuvia? Mites messenger tms. chattailu yhtäaikaa muiden toimintojen kanssa. N8 jumii täysin Sporttrackerin kanssa kun otat valokuvan ja lähetät facebookkiin. Eli yhtä aikaa navigointi ja valokuvan lähetys bugii.

      Jos joku lenkkeilee, niin kiinnostaa tuon sporttracker-toiminta N9:ssä. Sillä tuossa ohjelmassa on askel-mittari ja gps-käyttö. Erityisesti minua kiinnostaa, että pidät puhelinta kädessäsi lenkkeilessä. Onko eroa siinä, että puhelin on taskussa lenkkeilessä. Toimiiko sykevyön kanssa hyvin?

      Onko puhelimessa FM lähetin? Oletteko kokeilleet miten toimii?

    • Niin ja vielä. Kauan akku kestää esim. navigoidessa tai sporttracker päällä ja samalla otat valokuvia?

    • He! Saako fonttikokoa tekstareissa muutettua?

      Miten tekstareita poistetaan? :)

      • MobileNoviisi

        Eipä taida saada..

        se on kiintee!


    • Luulisin että tekstiviesti poistetaan silleen että painaa sormalle sen viestin kohdalla, jonka haluaa poistaa ja painaa poista.

    • N8-00

      Kysymys niille, jotka ovat ostaneet N9:n: Oletteko tilanneet omilta operaattoreiltanne Micro-SIM-kortin, vai oletteko leikanneet tavallisen kortin Micro-SIM-kortiksi?

      • asasdas

        Leikkasin Keskisellä sellasella käsipelillä, meni sielä siinä hommas ehkä 5 sekunttia eikä maksanu mitään.


    • jrma

      pieni kyssäri muille n9:n ostaneille. miten tossa puhelimessa pääsee muuttamaan esim bassoa ja diskanttia ym? eli mistä löydän sen "ekvalisaattorin". itse en ole löytänyt.

    • Becos

      Nyt tuli Uunolle tenkkapoo, miten saan tekstiviestin poistettua N9:stä? Ei kerta kaikkiaan sattunut silmään mistä poistaa niitä. Ohjekirja oli myös ilman mainintaa tästä

    • Turhautunut

      mulla ollut n9 kohta 2 viikkoo ja rupee kyllä oleen ikävä iphonea. Netti jökkii jatkuvasti (telefinland nopein yhteys mitä niillä on tarjota) sit ottaa päähän kun esim sähköpostissa olevaa linkkiä ei pysty maalaan ja kopioimaan/liittään. Välillä menee koko luuri ihan jumiin ja sammuu ittestään. Paljon on sellasia pikku puutteita joita iphonessa ei ole

      • lataaja.

        ootko ladannu uuden softan pr1.1 tai jotain semmosta.


    • .-.

      Paskallakin on tekijänsä. Paska mikä paska.

    • onnelinnen omistaja

      N9 on helve*in hyvä puhelin. En oo löytäny mitään valittamista. N9 on käyttö liittymältään suht saman lainen ku iphone, mutta raudaltaan parempi. Eli kestävä laite, hyvä kamera ja liittymää on helppo käyttää ja on nopea.
      Ja sovelluksia on kyllä saatavilla riittävästi, monia tuhansia. Kuka tarvii enempää?

      • Speksi2

        N9 on puhelin tällä hetkellä.


      • Speksi2
        Speksi2 kirjoitti:

        N9 on puhelin tällä hetkellä.

        Siis PARAS puhelin. Suosittelen.


    • jopotin

      N9 :n hankin noin vuorokausi sitten.eka kosketusnäyttöpuhelin itselleni. ihastuin ulkomuotoon, joka on jotenkin uksinkertaisen tyylikäs.sopii mun pieneen käteen myös paremmin kuin jotkut toiset samantyyppiset puht. käyttöliittymä on jopa minulle loistavan yksinkertainen. tykkääN!opettelemista silti taitaa aika paljon olla.miten voin käyttää puhelintani modeemina kannettavassani?
      suosittelen n9! nokialaiset ovat olleet melkein kaikki itselleni pettymyksiä lukuunottamatta 3110 ja e52.n96 oli hirveä ja muitakin on ollut. ihmettelen miksi pitääjättää noin hyvä käyttöliittymä. toivottavasti pysyisi jotensakin samana windows puhelimissa.toisaalta en ole puhelimien harcorekäyttäjä.1-2 välein uuden hommaan. onhan se helvetin kallis´kyllä.arvoin kuitenkin galaxy 2 ja n9 välillä niin ei niissä hirveaäti ollut hintaeroa. ja nokia 64gigaa voitti.

      • N9

        N9 on mielestäni paljon parempi kuin Galaxy. Parhain ominaisuus on N9 nopeus.


      • fontti
        N9 kirjoitti:

        N9 on mielestäni paljon parempi kuin Galaxy. Parhain ominaisuus on N9 nopeus.

        kyllä on,mutta pidän ongelmana fontin kokoa tekstaria luettaessa ja kirjoittaessa ,tuleekohan tähän parannusta


    • pööpöö

      Viestin saa poistettua kun sitä painaa lujasti hetken ni aukee valikko.
      Mua ärsyttää suunnattomasti kun en ole ainakaan löytänyt perinteistä saapuneet,lähetetyt jne mallista viestivalikkoa..perseestä kun viestiketju ja siel mitä on itse lähettäny..vaix tuol tais joku siitä tykätä
      Muuten päivän käytön perusteella ihan ok puhelin..

    • bemmi 525

      Saako tekstiviestin fonttia isommaksi,kun lukee/ tai kirjoittaa viestiä nokia n9,ssä

    • pettynyt n9 luuriin

      Kylläpä oli suuri kömmähdys nokialta tää n9 .HUONOIN LUURI MITÄ OVAT VALMISTANEET Täysin pas** kamera ja texstarin fontin koko surkea ja kaiutin huono Hävetkää kun hintaa oletta laittanut monta sataa euroa arvoltaan noin satkun luuri tää n9 on

      • tietäjä.

        aika moni on kanssasi erimieltä?


    • n9

      Olet oikeassa Huono luuri on tuo N9 eipä ihme että hinta putoaa Ruotsissa alle 3000 kruunun Huono kamera ja kaiutin todellaki pa**a

    • Sellainen kysymys, että ostin puhelimen muutama päivä sitten ja laitoin sen läppäriini kiinni.Nyt puhelimeni ilmoittaa, että toinen laite käyttää sitä, joten kameraa ja kuvagalleriaa ei saa olleenkaan auki... muuten puhelin toimii, kuten ennenkin. Joten millä puhelimen saisi ikäänkuin "irti" läppäristäni? Olen jo palauttanut tehdasasetukset, sammuttanut puhelimen ja koittanut kaikkia muitakin konsteja, enkä saa kameraa toimimaan, mikä siis avuksi?

    • Jos puhelimen resetointi/päivittäminen Nokia Suitella ei auta ongelmaan, niin ainoa vaihtoehto taitaa olla huoltoon lähettäminen.

      Resetoitko puhelimen tällä koodilla? *#7370#

      • N8-00

        Nokia Suite ei tue puhelinta, vaan N9:lle on tehty oma ohjelma, Nokia Link.


      • N8-00 kirjoitti:

        Nokia Suite ei tue puhelinta, vaan N9:lle on tehty oma ohjelma, Nokia Link.

        No niinpä onkin tehty... En ole katsonut kyllin tarkkaan Nokian ohjelmistopäivitys sivua...


    • kj

      Pystyykö n9:ssä tekemään kansioita tuohon alun/etusivun sovellusnäyttöön (jossa siis kaikki sovellukset ovat neliöikoneina)? Tekisin esim. peleille oman kansion, mikä selkeyttäisi näyttöä.

      • ihmettelijä.

        ihmetouhua kuolleen meegon parissa.


    • Aapo72

      Tekstiviestien fontti saisi olla isompi! Saako muutettua jostain??

    • ...

      Oman lyhyen kokemuksen mukaan N9 on parempi kun Lumia 800...ihmettelen miksi Nokia on edelleen sitä mieltä että Meegoa ei kannata muka kehittää eteenpäin...siinä nimenomaan on se iOs:n ja Androidin vahva kilpailija! MS:n tuotteet taas ovat ihan ok tietokoneessa, mutta kuka h*lvetti sellaisen tahtoo luuriinsa!

    • DrKoira

      Positiivisia kokemuksia..
      Peruskäytössä ihan kiva luuri, mutta iPhone tyyppiset rajoitukset vaivaa meegoa/harmannia..
      Vapaus muutaa juttuja on kaukana Androidista.

      luuri itse ihana ja mukava..
      siihen saa mm asennettua winmobile mangon, androidin,,
      jos kyllästyy meegoon..
      myös jonkun sympiaversion myös.. jonkun ei virallisesti julkaistun. kuulemma.
      jossa on operan selain vakiona? kuka lie tehnyt..

    • :O

      Muuten jees puhelin, kaikki muut toimii hyvin mutta soittoääneksi valitut biisit muuttuvat yht äkkiä nokia tuneksi... Kapula tuli just huollosta, edelleen sama ongelma, onkos muilla samanlaista ongelmaa?

    • -jenkku-

      Itelläni on kans n9 ja yhdyn siihen että miinus puoli on että alotusnäyttöä ei voi enään muokata niinkuin haluaa, esim. kalenteri ei ole koko ajan näkyvillä jotta näkis/muistais jonkun synttärin tai esim että tänään on lääkäriaika...ihmettelen myös miksi radio on poistettu? Tällä hetkellä kaipaan kyllä n8:a siitä löytyy mainitsemani asiat kuten monesta muustakin nokiasta...mutta kai tähän on pakko tottua kun kytkynä lähdin tätä testaamaan...ehkäpä joku päivä saa päivityksellä muokattua alotusnäyttöä :)

    • 5230,. (500)
    • ;D roid roid

      Androidilla on ihan OK :D

    • kokem.

      - N9 ei tue surffausta USB:n kautta
      - Webselaimesssa osotepalkki vie osan näytöstä
      - Ei muistikorttipaikkaa
      - Akku välttävä


      Paljon Hyvääkin: mm
      näyttö,
      käyttöliittymän käytettävyys
      hyvä WLAN ominaisuudet

    • N9..................

      Kovin heikko on tuo kuuluvuus mielestäni. Muuten ihan soiva peli.

    • Morjes joo

      Kuolleena syntynyt. Mikkisofta antoi viimeisen kuoliniskun Noksulle.

    • kokematon-

      itsellä on ollut nyt N9 3kk olen itse pitänyt. hyviä puolia on N9:ssä että siinä on gorilla glass ja iso näyttö ja netti nopee jne jaa muuten aivan mahtava. mutta miinuspuolta on että kamerasta en pidä se on vaikee käyttää ja eikä oo ees niin kauheen tarkka mitä odotin mutta muuten on hyvä känny. 4/5 pärjää iphonelle =)

    • Andersson100

      Ostin N9:n. Parin tunnin nettiselauksella opin miten tekstiviesti poistetaan - Nokian käyttöohjeessa sitä ei kerrota :-(
      En ole vielä oppinut miten avoimet sovellukset suljetaan.

      Tällä hetkellä tuntuu siltä, että hyvä kun Meego lopetettiin. Siinä on liikaa Symbiankikkailua mukana.

    • Neego

      Hyvä tää on...hieno laite. Sain just käytettynä ilmaiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe