Kodeiini eli Panacod ja imetys

Pelokas Äiti

Luin jo useimpia nettisivuja lääkkeen käytöstä, mutta heittäisin vielä ilmaan pikaisen mielipidekyselyn.
Mulla on ollut ihan hirvee hammassärky koko yön ja ainut mitä meiltä löytyy lääkekaapista on yks ainut Panacod.. Uskaltaako sen heittää huiviin et saa ittensä sen verran liikkeelle et pääsen apteekkiin hakemaan jotain muuta?
Kipu on aika kova ja vihloo leukaluun kautta jo valmiiksi kipeään niskaan ja päähän niin et välillä pyörryttää, siksi ottaisin mieluusti lääkitystä ennenkuin lähden bussilla kaupungille sompailemaan kahden pienen kanssa.
Hiukan kyllä arveluttaa kun tuo pienempi jota siis imetän on vasta 5vkoa.

6

366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hdjhydsrj

En kokeilisi. Jos haittavaikutusriskit aikuiselle on hengitysongelmia yms., niin enpä testaisi miten vauva siihen reagoi! Toki, jos olisin luotettavasta lähteestä saanut varmistettua esim. ettei lääke imeydy äidinmaitoon tai että määrät on turvallisen pieniä, niin sitten, mutta jos en olisi aivan varma niin enpä lähtisi testaamaan tukehtuuko vauva vai ei.

• Pelokas Äiti

Meillä on tietysti kaapissa aina lasten särkylääkettä mutta tehoaako se?
      Nyt esim löytyy oraalisuspensio muodossa olevaa 24mg/ml vahvuista tavaraa, josta saadakseni 500mg minun pitäisi ottaa 20ml..

• AP

ei tehoa.. ällöttävän makuista kaikenlisäksi YÖK

• Kodeiini

En nyt mene mitään vannomaan, mutta raskausaikanahan kodeiini on sallittu, ja sehän imeytyy silloin vielä suoremmin sikiöön..

• juuuuhh

Oikeassa olet, tiukan paikan tullen kodeiinia voi käyttää raskausaikana. Mut hoitaako sen elimistöstä poistamisen äidin kroppa vai sikiön kroppa? Jotkut lääkkeet, jotka sopii raskausaikaan, ei sovikaan imettäjälle, koska vauvan elimistö ei osaa "hävittää" sitä itse (ja raskausaikana siitä huolehtii äidin elimistö). Ja toisaalta sikiölle ei voi tulla hengityslamaa kun happi tulee mammalta :)

Istukkahan muuten läpäisee vain joitain aineita (ei se ole "samaa verta" mikä sikiöllä kiertää), joten voi kai olla paljonkin eroja siinä mikä menee istukan läpi ja mikä imytyy rintamaitoon?

• panacood

Minulle on määrätty imetysaikana Panacod migreeniin, harvakseltaan onneksi olen sitä joutunut käyttämään. Lapselle ei ole tullut oireita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      92
      3934
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      2019
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1823
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      144
      1702
    5. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      108
      1561
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      167
      1551
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1488
    8. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1452
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1364
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1317
    Aihe