Luin jo useimpia nettisivuja lääkkeen käytöstä, mutta heittäisin vielä ilmaan pikaisen mielipidekyselyn.
Mulla on ollut ihan hirvee hammassärky koko yön ja ainut mitä meiltä löytyy lääkekaapista on yks ainut Panacod.. Uskaltaako sen heittää huiviin et saa ittensä sen verran liikkeelle et pääsen apteekkiin hakemaan jotain muuta?
Kipu on aika kova ja vihloo leukaluun kautta jo valmiiksi kipeään niskaan ja päähän niin et välillä pyörryttää, siksi ottaisin mieluusti lääkitystä ennenkuin lähden bussilla kaupungille sompailemaan kahden pienen kanssa.
Hiukan kyllä arveluttaa kun tuo pienempi jota siis imetän on vasta 5vkoa.
Kodeiini eli Panacod ja imetys
6
444
Vastaukset
- hdjhydsrj
En kokeilisi. Jos haittavaikutusriskit aikuiselle on hengitysongelmia yms., niin enpä testaisi miten vauva siihen reagoi! Toki, jos olisin luotettavasta lähteestä saanut varmistettua esim. ettei lääke imeydy äidinmaitoon tai että määrät on turvallisen pieniä, niin sitten, mutta jos en olisi aivan varma niin enpä lähtisi testaamaan tukehtuuko vauva vai ei.
- Pelokas Äiti
Meillä on tietysti kaapissa aina lasten särkylääkettä mutta tehoaako se?
Nyt esim löytyy oraalisuspensio muodossa olevaa 24mg/ml vahvuista tavaraa, josta saadakseni 500mg minun pitäisi ottaa 20ml..- AP
ei tehoa.. ällöttävän makuista kaikenlisäksi YÖK
- Kodeiini
En nyt mene mitään vannomaan, mutta raskausaikanahan kodeiini on sallittu, ja sehän imeytyy silloin vielä suoremmin sikiöön..
- juuuuhh
Oikeassa olet, tiukan paikan tullen kodeiinia voi käyttää raskausaikana. Mut hoitaako sen elimistöstä poistamisen äidin kroppa vai sikiön kroppa? Jotkut lääkkeet, jotka sopii raskausaikaan, ei sovikaan imettäjälle, koska vauvan elimistö ei osaa "hävittää" sitä itse (ja raskausaikana siitä huolehtii äidin elimistö). Ja toisaalta sikiölle ei voi tulla hengityslamaa kun happi tulee mammalta :)
Istukkahan muuten läpäisee vain joitain aineita (ei se ole "samaa verta" mikä sikiöllä kiertää), joten voi kai olla paljonkin eroja siinä mikä menee istukan läpi ja mikä imytyy rintamaitoon?
- panacood
Minulle on määrätty imetysaikana Panacod migreeniin, harvakseltaan onneksi olen sitä joutunut käyttämään. Lapselle ei ole tullut oireita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1892704Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482407Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061132- 94989
- 64921
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait241826Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20820Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka288791Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies90785Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22718