Vanhempi polo talviautona?

poloa harkitseva

Eli millainen talviauto on vanha (1995-1999) polo talvella? Hakeeko uria pienen koonsa vuoksi? Toimiiko lukot? Lämpeneekö kapinetti kovillakin pakkasilla? Ja muutakin saa kertoa toki :)

9

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7vuotta

      tiisseli ei lämpiä yhtää mutt ei riko vaihdelaatikkoakaan,nuukan miehen kesäauto ei ruostu ,kiva ajaa

    • 208

      Itselläni on -99 variant 1.4. On tosi lämmin, en ole huomannut ura herkkyyttä eikä ole lukot reistaillet. Autolla ajettu nyt 107t. Ei ole minulla vielä ollut ongelmia.

    • politinski

      -95 Polo 1,4 ajettu 221 000 km. On lämmin, meluisa ja luotettava. Ei mikään ajonautinto, mutta vie perille.

    • poloinen

      itselläni on -99 Polo 1,4, jolla ajettu 222 000km. kesäautona unelma ja talvella lähtee aina käyntiin. Ilman sisätilalämmitintä jäätyy ovet ja lukot täysin jopa -0,5 asteella. Yleensä kumminkin on takaovet auenneet ja sitä kauttaa on sitten autoon päästy. Kuulemani mukaan yleinen ongelma Poloilla tuo lukkojen ja ovien pelleily talvella, mutta siitä jos ei välitä ja jaksaa autonsa aina tolppaan laittaa en tiedä parempaa talviautoa.

      • varmasti

        "en tiedä parempaa talviautoa."

        Olisiko sellainen parempi, johon voi kulkea kuskin paikalle kuskin ovesta?


      • Polottaako

        Mulla ollut kaksi noita 6N-Poloja ja kyllä siitä ovien jäätymisestä eroon pääsee. Pelkkä mekanismien käsittely sisäisesti auttaa jo paljon, mutta yhden jousen vaihtamalla erilaiseksi koko ongelmasta pääsee eroon. Mun toisessa autossa ne oli tehneet huollon oviin merkkihuollossa jo ennen kuin auto oli mulla. Kyse on siis oven avausmekanismin, ei lukon, jäätymisestä. Kuulemma myös jollain tietyllä tehtaalla kootuissa 3-ovisissa Poloissa ei tuota jäätymisongelmaa olisi ollenkaan.

        Noista muista asioista, että kunnon öljyt ja muut huollot kun kunnossa, ei mitään käynnistysongelmia talvella! Sisälämmitys on mulla pelannut pikkupakkasella vähän liiankin hyvin välillä, mutta siihenkin tuntuisi vaikuttavan, minkä merkkinen sisälämppärin moottori on. Valeon alkuperäinen taitaa olla paras, tosin kai sitten kustantaakin jotain kolme kertaa sen mitä tarvikeosa.


      • et57nm
        Polottaako kirjoitti:

        Mulla ollut kaksi noita 6N-Poloja ja kyllä siitä ovien jäätymisestä eroon pääsee. Pelkkä mekanismien käsittely sisäisesti auttaa jo paljon, mutta yhden jousen vaihtamalla erilaiseksi koko ongelmasta pääsee eroon. Mun toisessa autossa ne oli tehneet huollon oviin merkkihuollossa jo ennen kuin auto oli mulla. Kyse on siis oven avausmekanismin, ei lukon, jäätymisestä. Kuulemma myös jollain tietyllä tehtaalla kootuissa 3-ovisissa Poloissa ei tuota jäätymisongelmaa olisi ollenkaan.

        Noista muista asioista, että kunnon öljyt ja muut huollot kun kunnossa, ei mitään käynnistysongelmia talvella! Sisälämmitys on mulla pelannut pikkupakkasella vähän liiankin hyvin välillä, mutta siihenkin tuntuisi vaikuttavan, minkä merkkinen sisälämppärin moottori on. Valeon alkuperäinen taitaa olla paras, tosin kai sitten kustantaakin jotain kolme kertaa sen mitä tarvikeosa.

        No ei sillä puhaltimella mitään vaikutusta oo.


    • varianttipolo

      itselläni on ollut pari talvea 2000 vuoden polo. Hyvin on lähtenyt talvella käyntiin, sisätilat lämpenee myös hyvin. Lukot jäätyvät lähinnä syksyllä ja keväällä, keskellä talvea ne ei jäädy kovillakaan pakkasilla. Juurikin jollain lukkojen säätämisellä kai tuon jäätymisen saisi pois, itse tein sen kerran ja sen jälkeen ei vähään aikaan lukot jäätynyt. Seuraavana syksynä taas jäätyi

    • real rally car

      1996 mallin 6n ja kilometrejä noin 270 000.
      Kun on huollettu, se toimii.
      Siis lukot ja ovet, saranat rasvattu, jne...

      ( Autoissa on yleensä ongelmia talvella jos ei ole huollettu. )

      Polo 6n on oikea "urheilua-auto," kiva ajaa myös talvella. Ja ajon kivuus vaan lisääntyy jos laitat esim turbon tai lisäät muuten tehoa. Hieno alusta ja tukeva kori. Patemmat ajo-ominaisuudet kuin veltossa golfissa ....!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1655
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      17
      1517
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1429
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      40
      1384
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1258
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1102
    Aihe