GMAIL SÄHKÖPOSTIOSOITTEEN MUUTTAMINEN...

Vituttaakovaivitutta

Joo mua vituttaa ihan saatanasti nyt.

Ainoo mitä googlen palveluista käytän on blogger, koska mulla on blogi sielä. Kirjaudun googleen aina mun omalla sähköpostiosoitteella, en millään gmailin paskalla koska mulla ei edes ole sellasta. Tai, ei _ollut_. Ja noh, erään henkilön tekemänä mulla on nyt joku vitun nolo gmailin sähköposti osoite tyyliin heppatyttö[email protected]. Ei siis ole tuo, mutta ihan esimerkkinä vinkvink. Tuo siis puhelimella tehty, enkä olis ikinä arvannut että toi osoite nyt liittää ittensä automaattisesti MUN google profiiliin, ILMAN mun suostumusta, ja nyt en jumalauta edes pysty muuttamaan sitä. Pystyn edelleen kirjautumaan sisään mun omalla sähköpostiossalla, mutta toi heppatyttö[email protected] (joka ei siis ole tämä) hyppää tonne ylös tohon googlen yläpalkkiin ihan vitun sama mikä se on ja näkyy mm. gmailissa. Arvaa vituttaako. Vaikkei toi edes näkyis muille, en todellakaan halua kattoa tuola yläpalkissa googlessa ollessani mitään vitun heppatyttöjä, vaan mun oman sähköpostiosoitteen.

Eli, te viisaammat, kertokaa mulle miten saan vaihdettua tota osoitteen alkuosaa, tai parhaimmassa tapauksessa jopa poistettua sen kokonaan. Ilman että mun blogi poistuu, tai sillä ei ole enää ylläpitäjää. Jos muuttaminen/osoitteen poistaminen ei onnistu niin kertokaa sitten miten saan siirrettyä mun blogin kirjottajan oikeudet jotenkin joko mun ite tekemälle uudelle gmail osotteelle tai omalle sähköpostille, ihan sama kunhan mun ei tarvi kattoa enää sekuntiakaan tota heppatyttöä.

Kiitos.

15

8640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+3

      Up

      • sama ongelma

        Kertokaa mullekkin..


    • Ängry Girl Lady

      Auttaisko, jos luot itsellesi ihan uuden google-tilin, eli siis otat sen gmail-osoitteen.
      Sitten siirrät kaikki tietosi ja blogisi siihen uuteen tiliin. Tämän jälkeen voit tuhota sen vanhan ja ällö-gmailin.

      Mulla kävi vähän samoin, mulla oli ennen picasassa kuva-albumi suvun juhlista. Ja siellä muutakin kuvaa, jotka halusin jakaa ystäville, jotka asuu kaukana.

      No niin, sitten eräs pvä ystäväni teki picasaan oman albuminsa ja lähetti ne mulle, kuvitteelliseen gmail-osoitteeseen (jonka hän oli tehnyt mun puolesta). Kivaa, sen jälkeen en päässyt enää kirjautumaan siihen entiseen picasa-albumiini, kun se oli hotmail-tili. Google oli muuttanut mun picasatilin siihen gmailin yhteyteen ja entinen oli hävinnyt kuvineen.
      Tiliä ei voi enää palauttaa.

      Ihan himmeää tämä pakkokäyttö - paketointi. Sama juttu Microsoftilla. Ostin uuden läppärin, jossa on win 7. Siinä ei ole enää esim sähköpostille Outlookkia, vaan pakkosyöttönä windows mail. Kivaa, mutta tämäpä ei enää suostu syömään ja ottamaan tiliksi mun omaa domain-päätteistä osoitetta!
      On oltava osoite, joka kelpaa windows-mailille, mieluusti joku hotmail tms.

      Eli on täysin mahdotonta, että saisi kaikki ystävät ja kaverit käyttämään vain jompaa kumpaa firmaa ja sen pakettia. ja samalla tulet pakkosidotuksi koko hoitoon, josta ehkä tarvitse vain osan.

      • ärtynyt

        Loin uuden google tilin ja ja sähköpostiosoitteen roskapostin takia. Nyt eivät entisen tilin tiedot siirrykään uuteen. Vien koko koneen Datacenteriin eli tietokone firmaan. Todella huonoa palvelua googlelta,


    • voi visddu

      voi vitsi että on vaikeeta ehkä kannattaaa harkita jotai muuta postipalvelua jos noin vaikeeta on

      • xvtp

        On tosi vaikeeta. Minusta on hassua, kun kirjoitan oman gmail-osoitteeni ja ikioman salasanani, joka päivä saan sen auki vain puhelimen kautta. Tuntuu siltä, kuin olisi rahastusta puhelinmaksuihin. Mistään ei voi antaa palautettakaan ja kun ei osaa englantia, asia on vieläkin vaikeampaa. Olen niin kiukkuinen. Täytyy varmasti jättä netti auki sähköpostin kohdalta, että pääsee ilman puhelinsoittoa sisälle. Joskus sanoo, että en ole edes asiakas, vaikka olen jo ties miten kauan ollut gmailia käyttävä. Onko kukaan muu joutunut moiseen? Joka päivä, ennen kuin saan postin auki, soitan ja sielt'ä tulee joku G-juttu ja sitten annan "uuden salasanan", jota ei enää jaksa muutella. Ottaa se nykyisenkin, mutta pitää ensin soittaa. En ymmärrä. Onkohan tässä jokin lukitussysteemi, vai miksi on näin hankalaa.


      • iSpyh
        xvtp kirjoitti:

        On tosi vaikeeta. Minusta on hassua, kun kirjoitan oman gmail-osoitteeni ja ikioman salasanani, joka päivä saan sen auki vain puhelimen kautta. Tuntuu siltä, kuin olisi rahastusta puhelinmaksuihin. Mistään ei voi antaa palautettakaan ja kun ei osaa englantia, asia on vieläkin vaikeampaa. Olen niin kiukkuinen. Täytyy varmasti jättä netti auki sähköpostin kohdalta, että pääsee ilman puhelinsoittoa sisälle. Joskus sanoo, että en ole edes asiakas, vaikka olen jo ties miten kauan ollut gmailia käyttävä. Onko kukaan muu joutunut moiseen? Joka päivä, ennen kuin saan postin auki, soitan ja sielt'ä tulee joku G-juttu ja sitten annan "uuden salasanan", jota ei enää jaksa muutella. Ottaa se nykyisenkin, mutta pitää ensin soittaa. En ymmärrä. Onkohan tässä jokin lukitussysteemi, vai miksi on näin hankalaa.

        Muutaman kerran kun Google on alkanut kenkkuilemaan olen poistanut evästeet selaimelta ja homma palaa ruotuun.
        Sitten G kylläkin lähettää "varapostiin" ilmoituksen uudella laitteella kirjautumisesta gmailiin, tiedä sitten auttaako muilla.


    • univajeessa

      Tänne ei ole kukaan kirjoittanut vuos kymmeniin, mutta....

      Jos blogger blogin omistaa ja haluaisi muuttaa siihen uuden gmail sähköpostin, niin se on tehty piip vaikeaksi !
      En ymmärrä miksi sitä ei voi muuttaa helpommin, kun saattaa joku muuttaa nimeään tai muuten haluaisi vaihtaa tietyistä syistä uuden gmail sähköpostin.

      Mulla meni koko pirun yö selvittäessä miten saisi vaihdettua ja lopuksi oli edelleen hirvitys säilyyykö blogi.Mutta säilyi.

      Blogger blogiin uuden gmail sähköpostin muutos meni jotenkin näin ( olen jo ihan väsynyt ).
      1. Tee uusi gmail sähköposti.
      2.Lisää uuteen gmail sähköpostiin vanha gmail sähköposti seuraavasti >>
      eli Oikealta ( rataskuvake ) mene Asetukset ja Tilit.
      Sitten siellä oli selvästi mihin piti laittaa ja vanhassa sähköpostissa piti käydä koodi hakee. Ohjeet tuossa jutussa vielä ihan selvät Onnistut siinä.
      Ainut vika etten saanut siirrettyä posteja vanhasta uuteen ( en löytänyt toimintoa ) No ei ongelmaa, kun mulla ei mitään tärkeää ollut.

      TÄMÄ ON TÄRKEÄÄ:
      Nyt mene Blogger blogiisi vanhalla gmail sähköpostilla ja salasanalla !!!
      1. Valitse heti alkuvalikosta Asetukset
      2. Sitten valitse > Perus ja mene kohtaan Blogin kirjoittajat.
      3.Kutsu / lisää kirjoittaja eli kirjoita sinun uusi gmail sähköposti osoite ruutuun.
      4.Käy seuraavksi uudessa gmail sähköpostissa hyväksymässä blogi kutsu.
      5.Mene taas vanhalla gmail sähköpostilla blogger blogiisi eli kirjaudu vanhoilla tiedoilla blogiisi.
      6.Taas Asetukset > Perus ja Blogin kirjoittajat kohtaan ja laita sinun uusi gmail sähköposti "kirjoittaja" Järjestelmä valvojaksi !
      7.ÄLÄ vielä poista vanhaa kirjoittajaa / jäjestelmä valvojaa pois !

      Nyt sitten kirjaudu vanhaan gmail sähköpostiin.
      1.Mene oikealta ylhäältä kuvan vierestäsi nuolesta ja valitse tili.
      2.Valitse seuraavana Hallintapaneeli ja vieritä alaspäin kunnes Picasa kohta tulee.
      3.Valitse Asetukset.
      4.Valitse > Tietosuoja ja luvat ja mene kohtaan siirrä tili ( siirrä kuvat ), jonne kirjoitat uuden gmail sähköpostisi osoitteen. Jolloin blogger blogisi kuvat siirtyvät uuteen gmail s postiin. Tämän jälkeen tuli selkeät ohjeet.
      5.Itse en huomannut tätä tapahtuvan ennen kuin kävin uudella gmail sähköpostilla ja tunnuksilla blogger blogissa päivittämässä jokaista kirjoitusta erikseen ja tuokin tapahtui siten, että piti vaikka pilkku poistaa ja lisätä takaisin.
      En ole varma jos olisin poistanut vanhan sähköpostin heti tuon 4 kohdan jälkeen, niin olisiko blogi kuvat ja jutut olleet blogissa?!

      No nyt kun varmistat blogista, että olet uudella gmail sähköpostilla järjestelmä valvojana ( löytyy heti kirjauduttuasi blogger blogiisi > asetukset > Perus ja sitten näet kohdasta Blogin kirjoittajat ).
      Tässä vaiheessa voit poistaa jo sitten blogi kirjoittajasta vanhan gmail sähköpostin siitä.
      Lopuksi kirjaudu vanhaan ( minkä haluat poistaa ) gmail sähköpostiin ja menet > asetukset > tili ja tais olla hallintapaneeli ja sieltä alhaalta poista gmail.... kaikki ja ruksit sitten kaikkiin ja salasana ja hyväksyt poisot ja homma kunnossa!

      Oli tosi hankalaksi tehty !!! Nyt ihan pää pöyrryksissä koitin jollekin sitten tässä uni vajeessa apua tarjota.
      Anteeksi jos on vähän sekavaa.

    • univajeessa

      Edelliseen tiedoksi, että KAIKKI kuvat katosivat silti blogger blogista.
      Mutta sähköpostin ja nimen vaihto onnistui, mutta vanhemmissa teksteissä muokkauksenkin jälkeen vanha nimi.

      Eli jos päätän jatkaa nykyistä blogger blogia, niin joudun lataamaan kaikki kuvat uudelleen.
      ja jos nyt haluaisin, ettei vanha nimimerkki näy missään joutuisin kopioimaan / kirjoittamaan uudelleen ne kirjoitukset.

      Eli kannattaa harkita tarkkaan millä sähköpostilla ja nimellä alkaa pitämään blogger blogia tai vaikka youtubea.

    • joku jonne

      Mahdotonta. Paitsi jos pyydät jonkun taikurin käymään.

    • ldfkjg

      Luepa ne googlen ohjeet. Siellä sanotaan selvästi mikä on muuttunut vrt entiseen. Gmail osoitteella kirjaudutaan tileille. Nyt kysytään enempi tietoja jos haluaa gmail tilin ja profiilin ym.

    • tapetaangmail

      Minulla ei ole ollut muuta kun perkeleesti harmia tuoa gmailin kanssa kun sen avaa sieltä puuttuu niitä toimintapainikkeita ...mitä milloinkin ,...
      tänään taistelin kun se ei suostunut lähettämäään liitetiedostoa ...jähmettyi aina kalkkiviivoilla ...
      yrittäjänä täytyy sanoa että tää on mahdoton tilannne ...olisi pitänyt välttämättä saada tilaus lähtemään ...nyt riitti !!!!
      saatanan paska onneksi löytyy muitakin !!!

    • Anonyymi

      Google estää sähköposti ja salasanan käytön ja on vain pahollaan kun ei toimi laite ollenkaan

    • Anonyymi

      On esim gmail osoite ssillanpää ja s. sillanpää. Niin ne s. sillanpään postit tulee siihen pisteettömään sähköpostiin. Mitä tehdä.

      • Anonyymi

        Gmail ei huomioi pistettä. ssillanpää ja s.sillanpää ovat sama postiosoite.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      331
      3106
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2298
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1685
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      197
      1631
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      69
      1417
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      56
      1293
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      158
      949
    Aihe