Joulu

Joulutontut

Budapestissä?
Vinkkejä hotelleista keskustan/ Tonavan läheltä ihan?
Onko kokemuksia? Suunnitteilla viettää pitkä viikonloppu Jouluna.
Joulumessut siellä kirkoissa?

8

325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kake654

      Hotelli Marriott Tonavanrannalla on hyvä

    • Syksyllä oltiin.

      Keskitason siisti pieni hotelli Vaci Utcalla, ihan keskellä, paras paikkana.
      http://www.promenadehotelbudapest.com/

      Ei pramea, mutta siisti.

      Ihan vieressä korkeatasoisempi hotelli, Mercure.
      http://www.accorhotels.com/gb/hotel-6565-mercure-budapest-city-center/index.shtml

      Ovat kylki kyljessä.

      Kirkkoja on siellä vaikka muille jakaa. Veikkaan että pääkirkossa lienee mittavin jouluohjelma;
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhän_Tapanin_tuomiokirkko_(Budapest)
      Tuossa kirkossa on myös konsertteja, käsitykseni mukaan laajin konserttiohjelmisto.

    • Joulutori on aina Vörösmarty tér aukiolla, kävelykadun tuntumassa.
      Kyllä on muuallakin esimerkiksi Jókai tér aukiolla.

    • reissaajat

      Mekin olemme menossa mieheni kanssa jouluksi Budapestiin, olemme varanneet nyt huoneet kahdesta hotellista (maksuton peruutus 21.12 asti), toisesta saimme viimeisen huoneen ja toisesta viimeisen sen kokoluokan ja luokituksen...nyt on aikaa pähkäillä kumman otamme. Toinen apartomentos-huoneistohotelli sijaitsee aivan keskustassa ja toinen, laivahotelli, sijaitsee Margaret Islandin kohdilla.
      Aaton aattona ajattelimme tutustua kaupunkiin ja katsella nähtävyyksiä ja ostaa lahjat.
      Laivahotellista saa jouluaattona illallisen mitä apartomentosta ei saa, joten pikkasen olemme kallistuneen enemmän tuohon laivahotelliin kun mitkään paremmat ravintolat eivät taida olla aattoiltana auki (korjatkaa jos tiedätte hyvän ravintolan mikä on auki aattoiltana!) , pidempi kävelymatka taas on miinusta.
      Joulupäivänä olimme ajatelleet varata illallisristeilyn Tonavalla ja maanantaina ajattelimme mennä lilluttelemaan kylpylään ja lento takaisin Suomeen lähtee sitten illalla.
      Kertokaahan jouluisia kokemuksia Budapestista meille ensikertalaisillekin!!!

    • 8888

      Tuo laivahotelli on tosi kolea ja kostea talvella joten paksut yöpyjamat mukaan!

      • reissaajat

        Onko sulla siis omakohtaisia kokemuksia tuosta laivahotellista?


    • Onko kysessä Boat Hotel Fortuna ? Itse olin ensimmäisellä Budapestin reissulla yhden yön siinä. Eikä se kovin kummoinen ole. Tosin silloin sattui alakerrassa oleen jotku isommat bileet ja jumputus kaikui koko laivassa

      • reissaajat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11041
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3093
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      213
      2945
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1736
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      50
      1630
    9. 85
      1628
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe