APUAAAAAA!

jenniidiootti

En ymmärrä näistä digibokseista ja mistään muustakaan elektroniikasta yhtään mitään.. Tarvitsisin siis "vähän" vinkkejä.
Minulla on tuo Topfield 5100 PVRc digiboksi.
Eilen illalla yritin katsoa tallentamaani ohjelmaa nauhalta, mutta koko boksi sekosi. Sen jälkeen siinä ei ole auennut valikko tallennettuihin ohjelmiin. Edes listaa tallennetuista ohjelmista ei saa näkyviin... Onkohan kovalevy sanonut itsensä irti? Vai mistähän on kyse? Ainiin, myös käynnistettäessä boksi naksuu ja pitää omituista ääntä...
Miten tämä vian korjaa henkilö, joka ei ymmärrä elektroniikan päälle? :D Pitääkö hankkia kokonaan uusi digiboksi vai onko vika "helposti ja halvasti" korjattavissa? Ja kuinkahan paljon se korjaus noin tulisi kustantamaan?
Kiitos! :)

3

413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toppy

      Voi olla että kovalevy on hajonnut. Hajoaminen on tapahtunut joko ikääntymisen takia tai sen vuoksi, että elektrolyyttikondensaattorit ovat kypsyneet. Tästä seuraa jännitteiden muuttumisia, jotka voivat hajottaa kovalevyn tai jotakin muuta. Voi olla parhaassa tapauksessa, että ei ole mitään hajonnut vielä ja pelkkä elektrolyyttikondensaattorien vaihto auttaisi häiriötilanteeseen.

      http://fi.wikibooks.org/wiki/Topfield_TF5X00/Kondensaattorien_vaihto

      Kondensaattorien vaihtajalla olisi hyvä olla jonkin verran elektroniikan parista kokemusta. Jos löytyy kaveri, joka osaa tehdä, niin selviää aika halvalla.

      • X-Gar

        Kysyjä kertoi katselleensa ohjelmaa nauhalta. Nauha poikki?
        Dixiboxien hddt pakattu pieneen tilaan kuten läppäreissä. Ei ole tarkoitettu kestämään. Googleta!


    • 20

      Miten se kovalevy tähän liittyy, sinähän koitit katsoa ohjelmaa nauhalta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1359
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      292
      977
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      865
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      641
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      633
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      498
    Aihe