En ymmärrä näistä digibokseista ja mistään muustakaan elektroniikasta yhtään mitään.. Tarvitsisin siis "vähän" vinkkejä.
Minulla on tuo Topfield 5100 PVRc digiboksi.
Eilen illalla yritin katsoa tallentamaani ohjelmaa nauhalta, mutta koko boksi sekosi. Sen jälkeen siinä ei ole auennut valikko tallennettuihin ohjelmiin. Edes listaa tallennetuista ohjelmista ei saa näkyviin... Onkohan kovalevy sanonut itsensä irti? Vai mistähän on kyse? Ainiin, myös käynnistettäessä boksi naksuu ja pitää omituista ääntä...
Miten tämä vian korjaa henkilö, joka ei ymmärrä elektroniikan päälle? :D Pitääkö hankkia kokonaan uusi digiboksi vai onko vika "helposti ja halvasti" korjattavissa? Ja kuinkahan paljon se korjaus noin tulisi kustantamaan?
Kiitos! :)
APUAAAAAA!
3
413
Vastaukset
- toppy
Voi olla että kovalevy on hajonnut. Hajoaminen on tapahtunut joko ikääntymisen takia tai sen vuoksi, että elektrolyyttikondensaattorit ovat kypsyneet. Tästä seuraa jännitteiden muuttumisia, jotka voivat hajottaa kovalevyn tai jotakin muuta. Voi olla parhaassa tapauksessa, että ei ole mitään hajonnut vielä ja pelkkä elektrolyyttikondensaattorien vaihto auttaisi häiriötilanteeseen.
http://fi.wikibooks.org/wiki/Topfield_TF5X00/Kondensaattorien_vaihto
Kondensaattorien vaihtajalla olisi hyvä olla jonkin verran elektroniikan parista kokemusta. Jos löytyy kaveri, joka osaa tehdä, niin selviää aika halvalla.- X-Gar
Kysyjä kertoi katselleensa ohjelmaa nauhalta. Nauha poikki?
Dixiboxien hddt pakattu pieneen tilaan kuten läppäreissä. Ei ole tarkoitettu kestämään. Googleta!
- 20
Miten se kovalevy tähän liittyy, sinähän koitit katsoa ohjelmaa nauhalta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411359
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa292977- 43865
- 33641
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html145633- 38597
- 52551
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528528Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44511- 107498