Outo valo peitossa

Peittosäde

Muutama kuukausi sitten heräsin noin kello 2.00 yöllä. Huoneessa oli pilkkopimeää eikä mistään tullut valon häivähdystäkään. Ulkonakin oli ihan pimeää. Vilkaisin peittoani, ja siinä oli todella kirkas valojuova. Yritin keksiä mistä se olisi siihen voinut ilmestyä, eihän mistään tullut valoakaan! Laitoin käteni sen päälle, ja valo "siirtyi" käteeni. Nostin peittoa, mutta valo ei "siirtynyt" lakanalle vaan jäi peittoon. Yritin saada nukuttua, koska minua todella pelotti! Avasin silmäni hetken päästä ja valo oli edelleen peitossa. Suljin taas silmäni ja hetken päästä avasin ne uudelleen. Valo oli siirtynyt jalkopäähän. Suljin taas silmäni ja yritin potkia valoa pois. Hetken päästä katsoin taas peittoa ja valo oli kadonnut.

Se oli oikeasti pelottavaa enkä tiedä mistä valo olisi voinut tulla, ehdotuksia? Serkkunikin on nähnyt jotain valoja seinänsä läpi...

19

1837

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuunjuova

Mitä jos jostakin verhon raosta paistoi kuun valo, ja lakanalla se oli himmeämpi? Jos kuu siirtyi taivaalla, niin mitä todennäköisemmin valo myös siirtyi. Ei ole henkilökohtaisia kokemuksia, mutta toivottavasti saat asiaan ratkaisun. :D

• Peittosäde

En usko, että kyseessä oli kuunvalo, koska valo oli vain ja ainoastaan minun peitollani, eikä esim. lattialla ja seinässäkin... Ja valo ei siirtynyt lakanalle kun nostin peittoa. :/

• gfhjkytuiopyu7o9

Voi olla kyse ihan verkkokalvostakin..jos ilmenee usein tutki ihmeessä asia. :(

Näkövamman aiheuttaja on verkkokalvon rappeuma, josta seuraa Retinitis pigmentosa niminen sairaus.
      Retinitis pigmentosa aiheuttaa muutoksia silmän verkkokalvon sauva ja tappisoluissa (Hyvärinen 1991, 28)
      Näiden muutoksista seuraa alentunutta hämäränäköä, häikäistymistä, alentunutta kontrastinäköä, sekä näkökentän
      kaventumista (Lahtinen-Miettinen 1991, 7) Retinitis pigmentosa aiheuttaa myös erilaisia valopilkkuja tai liikkuvia
      valoja näkökenttään. Valoilmiöiden syynä on verkkokalvon rappeutumisen aiheuttama näköhäiriö

• Peittosäde

Mutta tämä on tapahtunut vain ja ainoastaan yhden kerran :O

• 101002011

Muisteleppa olitko jossakin pahassa tilanteessa samana päivänä, kysyn vaan kun ite ajoin autolla metsään joku vuosi sitten, ja samana yönä kun heräsin näin valokeilan makkarini sängyssä, siitä se meni seinälle ja tuli myös mun päälleni, sitten se liikkui verhoon ja jäi siihen, mua kans pelotti mutta ajattelin että varmaan siksi kun samana aamuna ajoin auton metsään ja olin varmaan sokkitilassa, kuka tietää. Voihan hyvin.

• Hepulis

En osaa kokemustasi selittää, mutta uskon että olet tosissasi ja että kokemuksesi on aito. Vilkaisin netistä, löytyykö mistään tietoa asiasta ja löysin kaksi englanninkielistä keskustelupalstaa, joista käy ilmi ainakin se, että samanlaisia kokemuksia löytyy. Et siis ole ainut. Tässäpä linkit:

http://www.physicsforums.com/showthread.php?t=323972

http://www.abovetopsecret.com/forum/viewthread.php?tid=495393&page=1

Kyse voi periaatteessa olla orbeista, mutta koko orbiteoria on aika kiistanalainen. Itse olen nähnyt kerran yöllä valonvälähdyksiä silmissä. Olin ollut edellisenä päivänä suolla ajelemassa moottorikelkalla kirkkaassa kevätauringossa. Lisäksi tiedän, että jotkut ihmiset näkevät valoja ennen migreenikohtausta.

• Peittosäde

Kiitos linkeistä Hepulis! :) Ja kyllä kokemukseni on 100% aito! En muista olleeni missään pahassa tilanteessa, mutta siitä onkin pari kuukautta jo :'D

• Hepulis

Ole hyvä. Muitakin sivuja voi toki hakukoneen avulla netistä löytyä, mutta nuo ainakin vaikuttivat ihan järkeviltä. Tässä on sinulle vielä yksi linkki orbeista

http://www.enkelimaa.fi/blogi/?k=Orbit

Orbeista on vaikea löytää asiallista tietoa (etenkin suomeksi) enkä oikein edes tiedä, mitä niistä ajattelisin. Niiden kuitenkin väitetään esiintyvän myös kirkkaana valona pilkkopimeässä.

En usko, että sinulla on kokemasi valoilmiön suhteen mitään pelättävää. Etenkin, kun tapahtumasta on jo pari kuukautta eikä sama ole toistunut. Mielenkiintoinen se kuitenkin on, ja ymmärrän, että haluat tutkiskella asiaa.

• Peittosäde

Aika mielenkiintoisia nuo orbit ;)

• olet turvassa

Olen kuullut että joskus suojelusenkeli ilmestyy valojuovan muodossa. Jos niin, ei ole syytä pelkoon.

• länsirannikko

Sattumalta löysin tämän ketjun..
      Mä näin kuukausi-pari sitten asuntoni takaterassilla (rivarikämppä johon muutin kesällä), terassin aidanpätkässä valojuovan jolle en löytänyt selitystä. se oli noin puol metrii leveä ja kymmenisen senttiä korkea, eikä liikkunut, oli siinä pitkän aikaa. istuin terassilla tupakilla. tein 'testejä' että mistä valo voisi tulla, ei ainakaan omasta kämpästäni, ovi sekä kaihtimet joka huoneesta oli kiinni, viereisessä naapurissa paloi valot (välissämme korkea aita jossa raot), mietin että jos naapurilla oli jotain sisällä joka heijastaa (esim peili seinällä) mutta en usko eikä valojuova ollut niin kirkas. ulkona oli pilkkopimeää, vain tämä valojuova näkyi aidassa. niin ja jos naapurilla olisi vaikka peili niin valojuova näkyisi aidassani aina.
      Kun kolmisen vuotta sitten muutin edelliseen asuntoon oli siellä olkkarissa seinällä valo joka liikkui, yhtenä iltana, ja kerran makkarissa yöllä heräsin kun joku naishahmo seisoi sänkyni vierellä, sen jälkeen siunasin kämpän (netistä löysin ohjeet), eikä sen jälkeen tapahtunut kummia.
      Nykyisessä asunnossa ei ole (ONNEKSI!) tapahtunut muuta outoa, paitsi muutama yö sitten kun olin just mennyt sänkyyn ja olin takuulla vielä hereillä, koira kainalossa, niin ja koira oli levoton, kyttäsi korvat pystyssä vaan nurkkiin. makasin mahallani kun tunsin että kuin joku olisi loikkinut perseeni yli, painavampi kuin hiiri mutta kevyempi kuin kissa, ja koirani se ei ollut kun oli hiljaa kainalossa. sitten ajattelin jos se oli pikkarini reunat jotka liikkuivat mutta tuskin ne niin tuntuvasti liikkuu.
      Välillä koira tönöttää korvat pystyssä eikä pane maate. yleensä se tulee heti kainaloon kun menen nukkuun, eikä liikahdakaan. tosin koirilla on hyvä kuulo, jos ulkoa kuuluu jotain mitä ihminen ei kuule.

• Hepulis

Hei!

Voi olla, etteivät valoilmiöt, naishahmo ja koirasi havaitsemat asiat liity toisiinsa. Viimeksi mainitusta minulla tulee mieleen eläinhenki. Äskettäin havaitsemasi valoilmiötkin voivat liittyä henkimaailmaan, mutta tuskin naishahmoon, koska hän imestyi vain kerran.

Tiedätkö mitään asuntosi historiasta ja onko sinulla mitään ajatusta siitä, miksi nämä ilmiöt ovat aktivoituneet viime aikoina? Oletko remontoinut, siivoillut tai esim. ostanut jotain kirpputorilta? Henki voi muuttaa taloon vaikkapa käytetyn tavaran mukana, jos se on ollut sille/hänelle elinaikana hyvin tärkeä. Jos jostain tavarasta tulee ikäviä tuntemuksia, se kannattaa heittää pois. Muuten tässä kannattaisi varmaankin aloittaa juuri kodin siunaamisella.

• länsirannikko

Eläinhenki? eli tässä asunnossa olisi ollut eläin joka haahuilee vielä?
      Talo on n 25 vuotta vanha, asunto juuri rempattu, edellisistä asukeista en tiedä. rauhallinen ja ihana kämppä, kaikin puolin.
      Serkkuni joka on kiinnostunut henkimaailman asioista ja on kokemuksia niistä (kuten mullakin joitakin) kertoi että naishahmo ehkä oli oma henkioppaani eikä tarkoita pahaa, mutta kun kerroin pelästyneeni sitä serkku sanoi etten ole vielä 'valmis', vaikka mulla on 'lahjoja' näkemiselle tms.
      En siis tykkää mistään mikä pelottaa (naisen näkeminen pelotti, valojuovat tms ei)
      Kyllä mä kirppareilta jotain olen ostellut, mutten mitään antiikkia, enempi hyvää vaatetta ja lasitavaraa.

• Hepulis

"Eläinhenki? eli tässä asunnossa olisi ollut eläin joka haahuilee vielä?"

Juuri näin. Kummittelu ei vaikuta ihmisen aiheuttamalta, koska siinä ei näytä olevan mitään logiikkaa tai säännönmukaisuutta. Ja sekin, että joku kömpi ylitsesi vuoteessa, viittaisi samaan asiaan. Asunnossa tai vaikka sen naapurustossa kuollut lemmikkieläin saattaa etsiä seuraa koirastasi. Oma kokemukseni eläinhengistä on, että ne menevät pois itsekseen aika nopeasti. Rukoileminen ja/tai asunnon siunaaminen saattavat auttaa eikä ristin kantamisestakaan haittaa ole.

Naishahmo oli, kuten serkkusi sanoi, joko henkioppaasi tai joku muu satunnainen kävijä. Itselläni ei kuitenkaan ole mitään henkioppaisiin liittyviä kokemuksia. Se, että on "lahjoja" ei tarkoita, että oma aika täällä jäisi lyhyeksi. Historiasta löytyy hyvinkin valaistuneita pyhimyksiä ja muita hengenmiehiä/-naisia, jotka ovat saavuttaneet korkean iän.

Jos mikään esine asunnossasi ei aiheuta inhottavia tuntemuksia, kyse ei ole esineestä. Kaukoidässä ihmiset kuitenkin välttävät käytettyjä tavaroita. Esineen mukana voi saada kummituksen tai (jos esine on varastettu) pahaa karmaa.

• länsirannikko

Jos vuoteessani tosiaan oli eläinhenki niin miksei koira reagoinut siihen? luulisi että olisi murissut? mutta sinä iltana/yönä se tönötti korvat pystyssä kun piti alkaa nukkumaan, sanoinkin sille muutaman kerran että "pää tyynyyn siitä" =)
      Tässä muistin juuri että edellisessä kämpässä kerran tunsin kuin koira olisi hypännyt sänkyyn ja silloin ei vielä ollut tuota koiraa. entinen koiruus oli kuollut muutama vuosi sitten ja ajattelin että se kävi tervehtimässä mua ja tuli ihan hyvä olo. silloin kun tämä vanha koira kuoli (asuin muualla) se tuli kuolemansa jälkeisenä yönä vielä tervehtimään, heräsin yöllä (tai sitten olin vielä hereillä?) ja kuulin selvästi sen tassujen (kynsien) krapinan puulattialla, reippaat askeleet kuin silloin kun se vielä oli nuori ja terve.
      Kun edellisessä asunnossa heräsin yöllä ja näin naisen sängyni vierellä ensimmäinen ajatus oli että miten tuo naapurin akka samasta kerroksesta on päässyt tänne, onko sillä avain. sillä nainen muistutti paljon naapuria joka oli utelias, vainoharhainen vanha nainen. sitten käännyin selälleni ja aloin huutaa, valoja en voinut laittaa kun katkaisija oli kaukana enkä uskaltanut nousta sängystä pois. sitten nainen kääntyi ja katosi kuin sumuun. joku sanoi että valveunta, en tiedä mutta hereillä olin ja valvoin monta tuntia sen jälkeen. eräs miesystävä näki samassa makkarissa miehen yöllä sängyn vieressä mutta veikkaan sen olleen unta sillä miesystäväni kuulemma yritti huutaa eikä ääntä tullut, yritti potkia mutta jalat ei liikkuneet.
      En mä esineissä ole havainnut vastenmielisyyttä. Jotenkin sen vaistoaa, ainakin minä, jos jossain paikassa on ahdistavaa, kuin ei olisi yksin, ja tässä asunnossa ei sellaista ole, edellisessä enempi ahdisti. kenties siellä oli joku joskus kuollut? onhan siinä saattanut asua monta perhettä/ihmistä kun talo rakennettu 70-luvulla.

• Hepulis

Hei taas,

Vedin johtopäätökseni eläinhengestä nimenomaan siitä, kun koirasi ei reagoinut siihen voimakkaasti. Mieleeni tuli myös heti, että kyseessä saattaisi olla koiran henki, mahdollisesti pentu. Koirasi on varmaankin tottunut hengen läsnäoloon ja suhtautuu siihen kuin saman talon asukkaaseen. Eri asia olisi, jos kyseessä olisi vaikka orava, mutta luonnoneläimet kummittelevat erittäin harvoin. Kokemuksesi ei vaikuttanut erityisen pelottavalta, mikä sekin viitaisi eläinhenkeen. Eläinhenkiin ei liity samanlaisia negatiivisia tuntemuksia kuin kummituksiin. Niiden läsnäolo saattaa tuntua jopa hyvältä.

Isäntiinsä ja emäntiinsä kiintyneet lemmikkieläimet kummittelevat hyvin usein ja sinulla on selvästikin aiempaa kokemusta eläinhengestä. Läsnäolon tunne, tassujen äänet, kynsien rapina, (kissojen kohdalla) raapiminen, kosketuksen tunne tai jopa edesmenneen lemmikin näkeminen (useimmiten oikeasta silmäkulmasta) ovat tavallisimpia eläinhenkiin liittyviä ilmiöitä. Minullakin oli näitä kokemuksia jonkin aikaa rakkaan kissani kuoltua. Ne häipyivät vähitellen itsekseen.

Naisen vierailu on sitten kinkkisempi juttu. Luulen todellakin, että kyseessä oli satunnainen visiitti. On tapauksia, joissa kummitus käy välillä reissuilla ja palaa aina takaisin. Tai ehkäpä nainen oli asunut asunnossasi joskus ja palasi kuolinhetkellään jättämään paikalle hyvästit. Olen itse ollut erään henkilön entisessä työhuoneessa hänen kuolinhetkellään ja koin hänen läsnäolonsa erittäin voimakkaasti.

Miesystäväsi oli "kummituksen" nähdessään selvästikin unen rajamailla, mutta kokemuksen aitouden tietää vain hän itse. Yritys huutaa, potkia tai juosta pakoon onnistumatta siinä liittyy kuitenkin usein painajaisunesta heräämiseen. Itselläni oli tuon tyyppisiä painajaisia monet kerrat nuorena.

• länsirannikko

Luulen myös että naisen visiitti oli satunnainen, tai jos en olisi pelästynyt sitä kenties olisi vieraillut sen jälkeenkin? sillä kuten serkkunikin sanoi en ollut vielä 'valmis'.
        Tuo sama tuli mieleen että ehkä entinen asukki joka kuoli..seurasin jopa kuolinilmoituksia ja seurakuntatietoja sen jälkeen mutta en edes tiedä keitä asunnossa oli asunut enkä kehdannut talossa kauan asuneilta kysellä.
        Isän poismenoa edeltävänä yönä koin että makuuhuoneessamme oli joku mutten uskaltanut katsoa, tunne oli voimakas ja osin pelottava, mutta olin varma että joku seisoi sänkyni vieressä (makasin selin siihen suuntaan), seuraavana päivänä isä kuoli.

• jere1

yöllä on kirkas valo joka tule kasvoille peiton sissään
      laiteiden ääniä

• HJUMORAMOR

Palstalla puhutaan aina valoon menemisestä.
      Jospa se oli kutsu siihen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1721
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1422
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      992
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      990
    5. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      90
      864
    6. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      66
      841
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe