En tiedä, onko tällainen aihe jo olemassa.. mutta kun en löytänyt niin päätin tehdä uuden :D Eli siis tähän ketjuun vois kertoa minkä merkkisiä ruokia annatte kisuillenne! ;)
Itse omistan 15 viikon ikäisen kissanpennun.. Sille annetaan Friskies penturaksuja, Whiskas penturaksuja, Animonda penturaksuja, jotain märkäruokia (Kitekat, Catessy, Hill's, Almo Nature merkkisiä), ja lisäksi sitten annetaan jotain kotiruokaa mikä on silleen sellasta jota voi kissalle antaa.. Ja kalaa, lihaa jne :D
mitä ruokaa kissanne syö?
21
570
Vastaukset
- 9+20
Meidän kissa on 7kk, aluksi sai Latzin penturuokaa koska oli vähän nirso noiden ruokien suhteen. Kuivamuona on eläinkaupasta ostettua, jota annamme vain palkintoina ja etsimisleikkien yhteydessä, eli ei ruokana. Nyt olemme antaneet jauhelihaa, raejuustoa ja possusuikaleita lisänä... Raejuusto ei maistunut kisulle ollenkaan... Kissanruoista olemme antaneet yhä tuota Latzin penturuokaa, mutta siirtyneet nyt pikkuhiljaa Mjau-merkin ruokiin... Liha uppoaa kyllä hyvin meidän pikkuiselle.... Ideana on siis antaa 2 kertaa päivässä kissanruokaa ja kerran päivässä sitten raakaa lihaa :)
- näihin tyytyväinen
Orijenin raksua.
Miamorin ja Whiskas MMM:n pussiruokia. Feline Portan ja Graun viljattomia purkkiruokia.
On vilja-allerginen - akdsfjlaskdjf
Meidän pian 5kk kissanpentu syö Whiskas/Latz junior tuoreruokaa ja Friskier kuivaruokaa :)
Lisäksi saa joskus juustoa :) - 7+20
Miten tuollainen vilja-allergia todetaan/huomataan kissalla?
- sama vastaaja
Kissa kakkaa haisevaa ripulivaahtoa ja sen ihoon tulee kutisevia hilseileviä kohtia. Viljat sopivat tosi huonosti monille kissoille, kaikki eivät vain oireile niin selvästi.
Laadukkaiden ja laaduttomien kissanruokien ero on siinä, että laadukkaissa on paljon lihaa, ja sidosaineena riisi tai peruna, eikä mitään kasvisproteiineja, halvoissa ruuissa on maissia, vehnää, maissigluteenia, vehnägluteenia, kasvisproteiinitiivistettä, hydrolysoitua lihaproteiinia jne.
- 2n pennun palvelija
meidän 5kk ja 6kk neidit saavat applaws:in kitten raksuja, joissa on 80% lihaa. ja sitten latzin penturuokaa. toisinaan gourmet goldiakin. toisinaan ollaan ostettu eläinkaupasta märkäruokaa, muttei niillä juuri menekkiä ole.
Meidän 2,5-vuotias neiti syö 12 pussin kastikepaketteja kuten Kitekat, Friskies, Whiskas ja Lidlin Opticat. Latz ei jostain syystä oikein maistunut. Kuivamuonana Rainbowia. Herkkupaloiksi sitten maksamakkaraa, kinkkua ja tietysti joskus tuoretta lihaa tahi kalaa. Kermakin menee lujaa ja myös maito kelpaa.
Omatoimisesti kissa syö hyönteisiä ja hämähäkkejä saavikaupalla kun niitä on liikkeellä, mutta se ei syö tappamiaan selkärankaisia. Kumma mutta tavallaan hyväkin juttu.
Energiaa riittää katilla määrättömästi ja pitkä turkki on upeassa kunnossa.
Äitini kaksi vanhaa kissaa (poika 16 ja tyttö 18 v) syövät lähes pelkästään Bilanx-kuivamuonaa ja ovat terveitä kuin pukit. Nuorena tyttö saattoi keskellä kesää elää pelkillä heinäsirkoilla, joita se napsi aamusta iltaan.- ruokia
- raksuina Orijenia turvotettuna
- märkäruuista: Carny, Feline Porta, Vom Feinsten ja Miamor. Markettiruuista kelvollisia on ainoastaan ne Mjau versiot jotka ei sisällä lainkaan kasviainesosia. Kumma juttu mutta näköjään vaihtelee makuvaihtoehdon mukaan.
- lisäksi raakaa lihaa akselilla kana, nauta, possu, maksa ja sydän. - 3+8
Meillä on 2 kappaletta 16 kk:n ikäistä itämaista lyhytkarvaa.
Kuivaruokaa:
Orijenin, Acanan ja Royal Caninin eri ruokia sekoitettuna.
Märkäruokia:
Lukematon määrä eri merkkejä:
Applaws, Almo Nature, Bozita, Porta 21, Grau, Cosma; satunnaisesti myös lähikaupan geeli- tai kastikepusseja, kuten Whiskasia, Felixiä, Purinaa tai purkki Shebaa.
Raakaa lihaa syötämme silloin tällöin, mutta se ei näille kauhean hyvin uppoa.
Ajatuksenamme on antaa mahdollisimman laadukasta ruokaa, mutta mahdollisimman monipuolisesti. En usko, että mikään merkki olisi yksin autuaaksi tekevä, vaan parhaiten mahdolliset riskit vältetään ruokkimalla monipuolisesti erityyppisiä ruokia, jotka koostuvat eri ainesosista. Yritän välttää ruokia, jotka mainostavat sisältävänsä vihanneksia/joissa on liuta säilöntäaineita tai muita e-koodeja, ja luen aina tuoteselosteet, mutta kyllä meidän kissat syövät silloin tällöin ruokia, joissa tuoteseloste ei mielestäni ole ehkä se ideaalisin. - DingMjau
Meillä 4 kk vanha poikakisu.
Kuivaruokana Royal Canin penturaksut
Märkäruokina Whiskas, Latz, Animonda: Vom Feinsten, Carny ja Rafine, Grau, Feline Porta 21, Almo Nature, Britt Care... olikohan siinä kaikki :)
Lisäksi raakaa possua, kanaa ja possun sydäntä.
Satunnaisesti raaka kananmunan keltuainen tai pari huuhdeltua katkarapua. - RoryG
-Meillä neidit syö kuivamuonana Bilanxin lohi/kana raksuja (pentuja syöneet myös royal caninia sekä whiskasia, mutta tämän todettu olevan meidän neideille paras)
-Märkäruokana syövät Whiskasia tai Bilanxia - ämmä92
Meillä on 2 leikattua maatiaista, uros 1½v ja narttu kohta 2v.
Raksuina Applaws kana (80% lihaa), märkäruokana Animonda Carny Adult purkkiruokia (68% lihaa) sekä jauhelihaa (possu nauta).- Kissan omistaja
Mistä te löydätte pennuille noita märkäruokia?Itse olen löytänyt kaupasta vain whiskas junioria (kastikkeessa tai hyytelössä) ja sitten yhden maun friskies kissanruokaa,.Muuten näyttää kaikki olevan aikuisille kissoille..
- tilaamalla
Kissan omistaja kirjoitti:
Mistä te löydätte pennuille noita märkäruokia?Itse olen löytänyt kaupasta vain whiskas junioria (kastikkeessa tai hyytelössä) ja sitten yhden maun friskies kissanruokaa,.Muuten näyttää kaikki olevan aikuisille kissoille..
Eläintarvikekaupoista tai tilaamalla netistä, vaikkapa Zooplussalta (Zooplus.com tai Zooplus.fi). Noita ei saa marketeista ollenkaan.
- tuituituituitui
Kissan omistaja kirjoitti:
jos marketista ostat ruuat, niin isoimmis ainakin on latzin junioria kans. se ei haise läheskään niin pahalle kuin whiskas. ja tuskin laadussakaan kauheen suurat eroa on.
- itsekin tilaaja
Zooplussalta varmaan suurin osa nettikirjoittelijoista tilaa. Siellä on paljon halvempaa kuin eläinkaupoissa ja tuotteiden sisällöt pystyy tarkistamaan yhdellä lukaisulla.
http://www.zooplus.fi/
Penturuokia ainakin Miamorilla, Animondalla, Graulla ja Hill'sillä. - lihapoliisi
Meillä puolen vuoden ikäinen (vielä leikkaamaton) poikakissa syö IAMSin junior/ kitten -kuivaruokaa. Märkäruokaa sille ei kovinkaan usein anneta (pari kertaa viikossa), kun tahtoo usein jäädä merkistä riippumatta lautaselle.
Aina sopivan tilaisuuden tullen (kun itselle ollaan laittamassa jotain), saa herra myös pienen määrän jauhelihaa/ kanaa/ seitä ym.
Olen seuraillut kaupoissa noiden märkäruokien lihapitoisuuksia, kun mieluummin syöttäisin kissalleni "lihaisaa" ruokaa, kuin noita turhila mömmöillä täytettyjä hyytelöitä.
Tähän mennessä lihaisimmaksi on osoittautunut pirkat gourmet -liha-ateriat, joissa on lihaa ja sisäelimiä yhteensä yli 70% (esimerkkinä kana-ateria).
Noissa whiskaseissa ynnämuissa tuntuu olevan yleensä 4-10% luokkaa.
Tahtosin kuulla teiltä vinkkejä noista lihaisista ruuista ja (asiallisia) mielipiteitä siitä, mikä olisi sopiva lihapitoisuus märkäruuassa.- yrtyytrytytt
http://www.zooplus.fi/shop/kissat/markaruoka/miamor/pussiruoka/142274 Minusta tämä on esim. hyvä penturuoka. Kannattaa muutenkin tuolla zooplussassa vertailla noiden tuotteiden hintoja ja laatua :)
Minusta sellainen on hyvä missä ei ole muuta kuin lihaa, eli ei ollenkaan kasvisperäisiä aineita.
Me annamme tosin pennullemme kerran päivässä LAtz-penturuokaa, koska se ei suostu syömään muita kissanruokia! (paastoaa vaikka ennemmin kun syö) ja sitten kaksi kertaa päivässä esim. possusuikaleita 50g. Suosittelen syöttämään juuri oikeaa lihaa.
Tuohon miamoriin tosiaan ajattelin kyllä tuon kisun pakottaa kunhan saan vaan tilauksen tehtyä :)
Itse en kannata ollenkaan raksuja, mutta kukin toki saa valita mitä syöttää :)
- ----
Pääosin kissa saalistaa itse ruokansa. Eli syö mitä kiinni sattuu saamaan. Talvella sitten on enemmän ruokaa meiltä kärttämässä. Syö lihaa, märkäruokaa jne.
- terhuli84
mulle tulee ihan kohta mainecoon ja ennestää on kaksi maatiaista kaikki kissat on saman ikäsii eli 8 kuukautisia lasketaanko ne vielä pennuiksi? pitäskö niille antaa viel pentujen märkäruokaa? oon antanu maatiaisille ihan aikuisten märkistä ku mainecoon tulee taloon siirryn yamsin multicat raksuihin ku laadukkaat raksut kuulem ehkäisee virtsakivii
- suhvi
meillä 2 kpl 5kk ikäistä narttu kisua, ja ne saa almo naturen kuiva ruokaa taikka royal canin, joskus menee appalaws.. märkäruokana saavat sekä eläinkaupan ruokaa ja markettimössöjä..
sheba, latz, friskies,gourmet, perfect fit (whiskas ei mee lainkaan eikä mjau).. cosma, almo nature,miamor, royal canin.. ja kokeilen vielä muita merkkejä tuolta zooplussalta.. sitte pakaste seitiä ja silakoita saavat, toisella menee jauhelihakin.. ja kinkkua myös joskus ja lohta ja kanaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232448- 1341905
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631246Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1061225En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771111Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik331091Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451049HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio241036Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉831009The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut9944