mitä ajattelette?

haluanparantua

Tässä paripäivää sitten vasta ihan kunnolla tajusin mihin kaikkeen tää sairaus voi johtaa. Että tähän ihan oikeesti voi kuolla tosi nopeestikkin.
ennen mietin lähinnä vaan sitä kasvojen turpoamista ja hampaiden kunnon huononemista, mutta nyt tajusin että se sydän voi tätämenoa pettää koska tahansa. oon yrittänyt lopettaa monta kertaa, mut ei tuu mitään....

mitä itse ajattelette kun teille kerrotaan näistä asioista? siis kaikista niistä riskeistä ja haitoista mitä bulimia aiheuttaa. Lisääkö se motivaatiota parantua, vai sivuutatteko tiedon kokonaan ? olisi kiva kuulla teidän mielipiteitä siitä miten suhtaudutte tähän.

6

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olennytoptimistinen

      Mäkin yritän nyt parantua, ja aika hyvin menee täl hetkel: en oo oksentanu pariin viikkoon ollenkaa! :)
      Mulla oli kanssa ennen noin, että murehdin vaan ulkoisia seikkoja, hampaita ja turvotusta ja ihoa, hiuksia... Oikeastaan en jaksanut masennukseltani kovinkaan välittää sydämen muljahteluista tms, usein ajattelin kaiken sen p*skan keskellä että miksei vois sydän jo pettää tai aivot poksahtaa, niin pääsis jo tästä!
      Mutta kyllä mä nykyään olen avannut korvani sille koko kauheudelle, mitä tästä sanotaan, ja kyllä se lisää mun motivaatiota. Olen nyt hoidon piirissä ja sydänkin tsekataan, onneksi. Suosittelen kaikkia hakeutumaan hoitoon niin pian kuin mahdollista. Itselläni se kesti naurettavan kauan, mutta nyt olen optimistinen parantumiseni suhteen.

    • lkjhgfdsoiuytr

      Teoriassa mua kauhistuttaa paljonkin se, et tähän voi oikeasti kuolla, mutta se ei vaikuta mun toimintaa millään lailla, koska mulla on vielä jostain syystä se naiivi lapsen usko, "että eihän mulle nyt voisi mitään niin kauheaa tapahtua". Elämä on monella tapaa mennyt mulla poskelleen ja oikeastaan mikään asia ei koskaan oo onnistunut. asiat mitkä voi mennä pieleen on yleensä myös menny ja asiat jotka ei ees periaattees voi mennä pieleen on silti tehny sen. silti en voi uskoa, että MÄ voisin kuolla tähän. melkein ehkä toivon, et tulis joku sydänkohtaus tai joku mikä olis mulle se pysähtymisen paikka tässä asiassa, että ymmärtäisin sen, että edes mä en oo kuolematon. jotkut on sellasia, et niille pitää oikeasti tapahtua jotain pahaa, että ne ymmärtää tilanteen vakavuuden ja mä taidan olla sellanen ihminen.

    • haluan tietää

      mitkä asiat sul on menneet pieleen elämäs?

    • pettäisjo

      Mäkin aina niinä päivinä kun oksennan tai varsinkin jos on pidempi putki päällä ja paljon oksentelua muutenkin masentaa lintsaan koulusta en liiku, toivon että sydän vaan pettäis jo. Ei tää oo elämää. Että ehkä noin 3-4 päivänä viikossa oon "kuivilla".

    • Rammelniah

      Olen yli 3 vuotta oksentanut lähes päivittäin. Sairaus alkoi viattomasti kesällä 2008 oksennustaudista, jonka siivellä laihduin ja huomasin, miten helppoa se oikeastaan oli. Vuoden mittaan sairaus paheni: se sai minut pahantuuliseksi ja äkäiseksi, minkä vuoksi silloinen poikaystäväni otti ja lähti. Bulimikon kanssa eläminen on todella rankkaa. Eron seurauksena söin suruuni yhä enemmän ja enemmän (ja "epäterveellisemmin"), minkä vuoksi tietysti oksensin lisää.

      Nyt elämässäni on kaikki ulospäin hyvin. Opiskelen paikassa, josta olen haaveillut taaperosta asti. Minulla on myös ymmärtäväinen mies, joka tukee minua parhaansa mukaan. Kaiken tämän taustalla kalvaa se sama riivattu sairaus.

      Lähtökohta tässä on se, että en ole lihava, vaikka itselleni sitä hoen kirittääkseni itseäni. Liikun paljon ja minulla on hyvinkin käsitys ja kokemusta terveellisestä elämästä ja ruokavaliosta. En toivo kuolemaa. Viime päivinä sydämeni on kuitenkin tykyttänyt hullunlailla, normaalisyke on noin 90. Eli realiteetit alkaa täälläkin iskeä vasten kasvoja. Enää en oikein voi lakaista seurauksia mielestäni, sillä tähän kai voi tosiaan kuolla. Haluan parantua, mutten usko terapioihin tai muihin vastaaviin hoitomuotoihin. Pakko yrittää itse ensin. Tsemppiä ja paranemisia kohtalotovereille!

    • Mie en oikein tiedä miten suhtaudun riskeihin - ongelmani ydin kun vissiin on omien tunteiden ja tarpeiden tunnistamisen vaikeudessa, "en tiedä mitä haluan" ja ahdistun --> ahmin

      Mutta kolme vuotta sairastettuani näitä faktoja ei pääse pakoon: aiemmin en tiennyt mitä närästys on, mutta nyt ylävatsani on ajoittain niin kipeä että pelkään vatsahaavan vielä joskus puhkeavan. Pari tilannetta on sellaista että olen oikeasti pelännyt kuolevani verensyöksyyn tai sisäiseen verenvuotoon kun olen ollut yksinkertaisesti niin kipeä - käytännössähän se voi olla mahdollista :( Löytyä omasta oksennus/ verilammikostaan hengettömänä? Voisiko säälittävämpää loppua ihmisellä olla... :(

      Kävin toissaviikolla hammashoitajalla ja kerroin ongelmastani suoraan. Sanoi että kiillevauriot ovat näkyvillä ja että olisi hoksannut vaikken olisi sanonutkaan mitään, kertoi kuitenkin että tilanne on vielä hyvä ja neuvoi että vaikka kuinka mieli tekisi oksentamisen jälkeen pestä hampaat, niin se on pahinta mitä voi tehdä - ennemmin vain huljuttelu vedellä ja xylitolia naamaan.

      Eniten mua ahdistaa tietoisuus siitä mitä tämä sairaus tekee mun aivokemialle/ keskushermostolle. Ajattelu/ kognitiiviset toiminnot kapenee, pää ei pelaa kuten ennen kun hermoradoissa impulssit kiertää vain sairaita ratoja ylläpitäen riippuvuuden oravanpyörää... v****!

      Sydän on vielä toistaiseksi pelittänyt oikein, mutta ummetus tekee oman lisänsä hankalaan oloon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 191
      2393
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2144
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      186
      2063
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1712
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      6
      1225
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1198
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1098
    Aihe