Viulunsoitto

Viuluhullu

Heips! Olen pienestä pitäen halunnut soittaa viulua, mutta haaveeksi se on aina jäänyt, kun on sen verran kallis soitin etteivät vanhemmat siihen halunneet sijoittaa senttiäkään (viulutunneista puhumattakaan).
Kuitenkin unelma siitä että oppisin kyseistä soitinta soittamaan, pyörii aina mielessä. Nyt rahatilannekin antaisi mahdollisuuden ostaa viulun 2-3 kk sisällä ja aloittaa jopa soittotunnit.
Asun Kuopiossa ja tarvitsisin kipeästi KOKENEEN viulunsoiton opettajan! Olen metsästänyt jo jonkin aikaa tuloksetta...
Minulla on hyvä sävelkorva ja osaan soittaa korvakuulolta. Koulussa aina soitin pianoa, korvakuulolta, Nuoteista en ymmärrä hölkäsen pöläystäkään, mutta ei kai niitäkään ole niin mahdotonta oppia. :)
Olen 21-vuotias. Ei kai ikä nyt tyrmää tätä unelmaa kokonaan?

2

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rosa-m

      En osaa sanoa mitään tuohon viulunsoiton opettajan etsintään kun en asu Kuopion lähelläkään, mutta koetan parhaani noissa muissa kysymyksissä...

      Minulla on hyvä sävelkorva ja osaan soittaa korvakuulolta.
      - Se on hyvä asia, mutta ei kovin tarpeellinen. Kappaleet soitetaan aina nuotista, myös yksinkertaisetkin harjoitukset. Ainakin minun seitsemänvuotisen pianonsoiton opetuksen ja kolmivuotisen poikkihuilun opetuksen sekä kaverin viulunsoiton opetuksen aikana ei koskaan ole opeteltu korvakuulolta kappaleita eikä pieniä rallattelujakaan. Lukuunottamatta siis tutkintoja, joissa nimenomaan täytyy soittaa joko prima vista tai sitten korvakuulolla. Jälkimmäinen kuitenkin harvemmin.

      Nuoteista en ymmärrä hölkäsen pöläystäkään
      - Rehellisesti sanottuna se onkin jo vähän huonompi juttu. Eniten aikaa aloittelijalta menee nimenomaan nuottien oppimiseen. Opettele ennen tunnille menemistä nuotteja vaikka netistä tai lempikappaleesi nuottien avulla. Myös ylennykset/alennukset on hyvä oppia ennen kuin menee tunnille. En sano tätä masentaakseni, ihan kokemuksesta sanon.

      Mutta ei kai niitäkään ole niin mahdotonta oppia.
      - Ei tosiaan ole, mutta vaikeaa se voi olla.

      Olen 21-vuotias. Ei kai ikä nyt tyrmää tätä unelmaa kokonaan?
      - Ei tyrmää. Jos potentiaalia on tehdä jotain, se on mahdollista. Älä pety, jos/kun alku tuntuu hankalalta. Se on sitä kaikille instrumenttia soittaville, aloitti sitten minkä ikäisenä tahansa. Ystäväni aloitti viulunsoiton 10 vuoden pianonsoiton jälkeen, ja osaa soittaa jo oikein hyvin. Nopeaan oppimiseen tosin vaikutti sekin, että hän tunsi nuotit jo hyvin, mutta ei niiden oppimiseen sentään 10 vuotta tarvita :)

      Tsemppiä, osaat kyllä, kun harjoittelet. Toivottavasti löydät hyvän opettajan ja viulun, älä kitsastele hinnan kanssa kummankaan kohdalla!

    • Viuluhullu

      Kiitoksia viestistäsi! Se todella motivoi minua entistä enemmän aloittaa tämä harrastus! Kaverini löysi itseasiassa erään paikan, josta löytyy myös tätä viulunsoiton opetusta.
      Täytyy siis vaan ahkerasti opetella nuotteja ja käydä tunneilla ja myös itsenäisesti soittaa niin kyllä se siitä. Kukaan kavereistani (vaikka kaikki soittavat jotain soitinta) ei osaa nuotteja, joten itsenäisesti ne täytyy opetella sitten.
      Mutta eiköhän sekin onnistu kun oikein yrittää. : ))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe